Dierenpolitie.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Dierenpolitie.

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Jantina schreef: Nou staan er toch wel een paar dingen in je verhaal die ik vreemd vind...
- Je hebt het eerst over subtiel met de voortandjes in de nek bijten, later schrijf je dat als meneer Keetje Luna niet met de slipper had gemept ze de lab verrot had gebeten  ???
- De BOA beoordeeld aan de hand van een huisbezoek in een situatie zonder andere , dus niet na een nagebootste situatie (stukje wandelen en haar gedrag op andere honden zien), dat ze niet gevaarlijk is. Nou dat vind ik toch wel echt heel erg slecht. Zeker als hij na de melding van bijtincident poolshoogte komt nemen. Als ze met alle meldingen zo om gaan snap ik dat het wel eens mis gaat  :-X. Zeker bij dit soort type honden waarvan bekend is dat ze naar mensen tolerant zijn maar naar andere honden totaal niet tolerant kunnen zijn.
- de BOA geeft dus naam en adres van de melder aan jullie door?? Dat is ook lekker zeg! Fijn voor de privacy. Dus als jullie zouden willen kan je verhaal gaan halen bij de beste man. Zo, ik geloof niet dat ik ooit een melding van iets zou maken bij deze.  :-X Om dan over de inzage van de melding nog maar te zwijgen, vind ik ook niet echt netjes.
Dat is altijd bij een melding of aangifte...
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ohw, wat ontzettend flauw.. Alsof labradors altijd netjes opgevoed zijn  :-\ >:(
Ik kijk altijd voor 40% naar de hond en 60% naar het baasje, zo heeft Jacy ooit eens geen contact mogen maken met een ontzettend lief/rustig hondje, omdat baasje op de telefoon keek  ;)

En dat jullie een vechthond hebben, wees blij  :) Gisteren op training nog over gehad hoe vervelend het is dat mensen een hond op uiterlijk beoordelen wanneer ze er één willen aaien.
Wel vervelend dat mensen in jullie geval zoeken naar bevestiging van valsheid, als in, of het is de uitzondering die de regel bevestigd of het is inderdaad weer gewoon zo'n rothond..  :-\

Zo'n man heeft trouwens wel gelijk, gedragstherapie helpt ontzettend!! Zou hij moeten doen, leert hij vast een hoop van  ;)
Hopelijk kan meneer Keetje weer lekker met Luna lopen en is hij niet bang om zichzelf te zijn of om Luna los te laten..  :-*
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Jantina schreef: Nou staan er toch wel een paar dingen in je verhaal die ik vreemd vind...
- Je hebt het eerst over subtiel met de voortandjes in de nek bijten, later schrijf je dat als meneer Keetje Luna niet met de slipper had gemept ze de lab verrot had gebeten  ???
- De BOA beoordeeld aan de hand van een huisbezoek in een situatie zonder andere , dus niet na een nagebootste situatie (stukje wandelen en haar gedrag op andere honden zien), dat ze niet gevaarlijk is. Nou dat vind ik toch wel echt heel erg slecht. Zeker als hij na de melding van bijtincident poolshoogte komt nemen. Als ze met alle meldingen zo om gaan snap ik dat het wel eens mis gaat  :-X. Zeker bij dit soort type honden waarvan bekend is dat ze naar mensen tolerant zijn maar naar andere honden totaal niet tolerant kunnen zijn.
- de BOA geeft dus naam en adres van de melder aan jullie door?? Dat is ook lekker zeg! Fijn voor de privacy. Dus als jullie zouden willen kan je verhaal gaan halen bij de beste man. Zo, ik geloof niet dat ik ooit een melding van iets zou maken bij deze.  :-X Om dan over de inzage van de melding nog maar te zwijgen, vind ik ook niet echt netjes.
Dat zeg ik niet, of in ieder geval bedoel ik dat niet. Ze niepte subtiel met de voortandjes. En dat is het ook echt geweest anders had de lab weggedragen kunnen worden. Er was geen bloed, helemaal niets, alleen meneer Keetje reageerde door haar te meppen. En dat meppen wordt nu dus gezien als ernstige mishandeling door de labmeneer. Ik bedoel te zeggen dat de meneer misschien liever gezien had dat zijn hond goed te grazen was genomen dan dat meneer Keetje luna met de slipper op de kont gemept had. Snap je wat ik bedoel?

De BOA meneer was hier, Luna liep rond, toevallig waren al de 3 katten binnen en liep Jacoba, onze GRP door de kamer. Dus dat het hier niet om een extreem agressieve vechthond ging kon hij dus gelijk zien. Met het feit daarbij dat ze totaal geen letsel toegebracht had aan de Lab zag hij wellicht dat de term levensgevaarlijke vechthond bij haar wat overtroffen was.

Meneer mag wel mijn naam te grabbel gooien maar ik mag niet weten wie mijn naam te grabbel gooit? Is dat niet erg vreemd? Hij mag dus wel, op schrift, verhaal halen bij mij maar ik niet bij hem?

En trouwens, de BOA meneer gaf ook al aan dat hij het vreemd vond dat hij moest controleren ivm een ernstig bijtincident hoewel in het rapport staat dat er geen enkel letsel was toegebracht.

En inzage in de melding? De man moet toch vertellen waar ik van beschuldigd wordt, moet hij dat dan cryptisch gaan omschrijven of in een andere raadselvorm?

Maargoed, ik twijfelde al om deze update te plaatsen en nu weet ik dat het fout was. jammer. Ik laat het hierbij. (Denk dat ik het maar verwijder dan.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Fenixjuh schreef: Ohw, wat ontzettend flauw.. Alsof labradors altijd netjes opgevoed zijn  :-\ >:(
Ik kijk altijd voor 40% naar de hond en 60% naar het baasje, zo heeft Jacy ooit eens geen contact mogen maken met een ontzettend lief/rustig hondje, omdat baasje op de telefoon keek  ;)

En dat jullie een vechthond hebben, wees blij  :) Gisteren op training nog over gehad hoe vervelend het is dat mensen een hond op uiterlijk beoordelen wanneer ze er één willen aaien.
Wel vervelend dat mensen in jullie geval zoeken naar bevestiging van valsheid, als in, of het is de uitzondering die de regel bevestigd of het is inderdaad weer gewoon zo'n rothond..  :-\

Zo'n man heeft trouwens wel gelijk, gedragstherapie helpt ontzettend!! Zou hij moeten doen, leert hij vast een hoop van  ;)
Hopelijk kan meneer Keetje weer lekker met Luna lopen en is hij niet bang om zichzelf te zijn of om Luna los te laten..  :-*
Nee, Luna gaat niet meer los, helemaal niet meer. Ik wil gewoon niet her risico lopen weer iemand hier aan de deur te krijgen voor zoiets. We gaan meer met haar fietsen en schakelen een GT in voor haar "fietsprobleem" Ik heb het gehad met al die anti-vecht hondellende. Die man wilde ons gewoon te grazen nemen was het niet om 'het ernstige bijtincident' dan wel om het 'ernstige mishandelings incident"  Hij zal gedacht hebben, niet geschoten is altijd mis. Ik heb zowat 40 jaar deze honden en dit is de eerste keer dat ik iemand aan de deur krijg ook nog om zo iets flutterigs. Als ik niet verantwoordelijk met dit ras om zou gaan was er al veel vaker en veel meer ellende geweest.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

keetje schreef: Dat zeg ik niet, of in ieder geval bedoel ik dat niet. Ze niepte subtiel met de voortandjes. En dat is het ook echt geweest anders had de lab weggedragen kunnen worden. Er was geen bloed, helemaal niets, alleen meneer Keetje reageerde door haar te meppen. En dat meppen wordt nu dus gezien als ernstige mishandeling door de labmeneer. Ik bedoel te zeggen dat de meneer misschien liever gezien had dat zijn hond goed te grazen was genomen dan dat meneer Keetje luna met de slipper op de kont gemept had. Snap je wat ik bedoel?

De BOA meneer was hier, Luna liep rond, toevallig waren al de 3 katten binnen en liep Jacoba, onze GRP door de kamer. Dus dat het hier niet om een extreem agressieve vechthond ging kon hij dus gelijk zien. Met het feit daarbij dat ze totaal geen letsel toegebracht had aan de Lab zag hij wellicht dat de term levensgevaarlijke vechthond bij haar wat overtroffen was.

Meneer mag wel mijn naam te grabbel gooien maar ik mag niet weten wie mijn naam te grabbel gooit? Is dat niet erg vreemd? Hij mag dus wel, op schrift, verhaal halen bij mij maar ik niet bij hem?

En trouwens, de BOA meneer gaf ook al aan dat hij het vreemd vond dat hij moest controleren ivm een ernstig bijtincident hoewel in het rapport staat dat er geen enkel letsel was toegebracht.

En inzage in de melding? De man moet toch vertellen waar ik van beschuldigd wordt, moet hij dat dan cryptisch gaan omschrijven of in een andere raadselvorm?

Maargoed, ik twijfelde al om deze update te plaatsen en nu weet ik dat het fout was. jammer. Ik laat het hierbij. (Denk dat ik het maar verwijder dan.
Laat je niet op stang jagen door 1 negatieve reactie he. ;)
Je hebt toch niets verkeerds gedaan. En ik vind het persoonlijk heel erg jammer dat het toch een negatieve insteek blijkt te zijn, waarom men aan je deur stond.  Wil niet zeggen dat je werkelijk in fout was. 
Ik vind het dan ook heel goed dat je ook gewoon zo bekeken wordt door de instantie's ipv afgerekend op je type hond.  En laat je door niemand wat anders wijsmaken.  Het is niet jouw fout omdat je zo'n hond hebt, het is net heel bewonderswaardig dat Luna helemaal niets fout doet, ondanks haar ras.
Ik zou het dus ook jammer vinden als Luna of jullie hier hinder van ondervinden of jezelf restrictie's gaat opleggen. Want jullie hebben niets verkeerds gedaan, en men is dat komen controleren en heeft dat ook zo bevonden.  Dat iemand zo zielig (en bang misschien) is om zoiets uit te halen en die instantie's op jullie af te sturen, moet ie zelf weten. Laat je daar aub niet gek door maken.  En blijf gewoon doen zoals je bezig was, want daar is niets mis mee.

En wat de reactie hierboven betreft, waar jij op reageert, die vind ik ook beneden alle peil, en erg ongepast.  Maar goed, dat is haar mening, mag ze voor uitkomen, ookal is dat vaak niet erg aangenaam. Maar laat dat niet in je kleren kruipen, dat is ook maar 1 mening.  ;)  Er hadden al veel mensen hier op BP heel erg aangedaan moeten zijn, als ze zich daardoor hadden moeten laten raken.  :-*
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

pearlsofpassion schreef: Laat je niet op stang jagen door 1 negatieve reactie he. ;)
Je hebt toch niets verkeerds gedaan. En ik vind het persoonlijk heel erg jammer dat het toch een negatieve insteek blijkt te zijn, waarom men aan je deur stond.  Wil niet zeggen dat je werkelijk in fout was. 
Ik vind het dan ook heel goed dat je ook gewoon zo bekeken wordt door de instantie's ipv afgerekend op je type hond.  En laat je door niemand wat anders wijsmaken.  Het is niet jouw fout omdat je zo'n hond hebt, het is net heel bewonderswaardig dat Luna helemaal niets fout doet, ondanks haar ras.
Ik zou het dus ook jammer vinden als Luna of jullie hier hinder van ondervinden of jezelf restrictie's gaat opleggen. Want jullie hebben niets verkeerds gedaan, en men is dat komen controleren en heeft dat ook zo bevonden.  Dat iemand zo zielig (en bang misschien) is om zoiets uit te halen en die instantie's op jullie af te sturen, moet ie zelf weten. Laat je daar aub niet gek door maken.  En blijf gewoon doen zoals je bezig was, want daar is niets mis mee.

En wat de reactie hierboven betreft, waar jij op reageert, die vind ik ook beneden alle peil, en erg ongepast.  Maar goed, dat is haar mening, mag ze voor uitkomen, ookal is dat vaak niet erg aangenaam. Maar laat dat niet in je kleren kruipen, dat is ook maar 1 mening.  ;)  Er hadden al veel mensen hier op BP heel erg aangedaan moeten zijn, als ze zich daardoor hadden moeten laten raken.  :-*
Je hebt gelijk, Iedereen mag zijn eigen mening hebben. Maar ik voelde me gewoon, in mijn ogen onterecht, aangevallen. Mijn excuses daarvoor.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Het enige wat ik van jouw verhaal niet kon volgen was de mate van bijten. Maar dat was dus als 'stel dat' bedoelt. Verder snap ik de gang van zaken van de dierenpolitie niet. Daar kan jij niks aan doen. Ik verbaas me daarover. Niet negatief naar jou. Ik vind het nog steeds  rot voor je dat dit zo moet en hij niet zelf is gekomen.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

eelke schreef: Dat is altijd bij een melding of aangifte...
is dat zo? En punten als  Meld misdaad anoniem dan?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Jantina schreef: Het enige wat ik van jouw verhaal niet kon volgen was de mate van bijten. Maar dat was dus als 'stel dat' bedoelt. Verder snap ik de gang van zaken van de dierenpolitie niet. Daar kan jij niks aan doen. Ik verbaas me daarover. Niet negatief naar jou. Ik vind het nog steeds  rot voor je dat dit zo moet en hij niet zelf is gekomen.
Nu ik het teruglees staat het er ook wat krom, er had beter inderdaad,...stel,...kunnen staan.

Ik vond het best wel plezierig, hoe ik benaderd werd door de BOA en de Dierenpolitiemeneer. Maar ik weet niet hoe ik erin gestaan zou hebben als ik de "andere partij"zou zijn.

Sorry voor mijn, misschien, wat te felle reactie.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

De felle reactie begrijp ik wel een beetje, met een bepaald soort hond krijgt je sneller een soort stigma en kom je snel feller uit de hoek, tenminste merk ik bij mezelf.

Jammer dat er zulke mensen rond lopen zoals de labmeneer en dat zij die vooroordelen hebben.
Maar als het eigenlijk altijd goed gaat in losloop gebieden waarom dat vermijden? Daarmee laat je hem toch eigenlijk winnen? Tenminste ik ga er van uit dat het uiteindelijke doel van hem is dat of je aanlijnplicht/muilkorfplicht of in beslag name. En dat hij daarmee jou niet meer tegen komt.
Ik ben dan zo'n eigenwijze tuthola die dan juist daar heen gaat...

Het is zo jammer dat je zou laten verpesten door de mening van 1 iemand
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

constance.blokzijl schreef: De felle reactie begrijp ik wel een beetje, met een bepaald soort hond krijgt je sneller een soort stigma en kom je snel feller uit de hoek, tenminste merk ik bij mezelf.

Jammer dat er zulke mensen rond lopen zoals de labmeneer en dat zij die vooroordelen hebben.
Maar als het eigenlijk altijd goed gaat in losloop gebieden waarom dat vermijden? Daarmee laat je hem toch eigenlijk winnen? Tenminste ik ga er van uit dat het uiteindelijke doel van hem is dat of je aanlijnplicht/muilkorfplicht of in beslag name. En dat hij daarmee jou niet meer tegen komt.
Ik ben dan zo'n eigenwijze tuthola die dan juist daar heen gaat...

Het is zo jammer dat je zou laten verpesten door de mening van 1 iemand
De schoonheidsprijs verdient het niet wat deze lab meneer heeft gedaan. Verre van! Maar misschien, heel misschien, gaat het hier niet om winnen of gelijk krijgen. Misschien is deze labmeneer zich wel de blubber geschrokken van een incident dat inhoudelijk weinig voorstelde, maar wel vrij heftig over kan komen. En misschien is deze labmeneer gewoon wel bang of bezorgd vanwege zijn hond.

Dat maakt niet dat ik het oké vind wat hij heeft gezegd, want als er geen letsel was, hoeft er geen melding van een ernstig bijtincident te worden gedaan! Maar juist om te bewijzen dat meneer en mevrouw Keetje sociale, goede mensen zijn, zou je een stap kunnen doen om aan de eventuele angst tegemoet te komen. Veel meer dan een "zullen we elkaar voortaan niet meer opzoeken met onze hondjes" hoeft dat niet te zijn.
Dan kan Luna lekker los blijven lopen en is de kans dat zoiets weer gebeurd heel klein.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Kaela schreef: De schoonheidsprijs verdient het niet wat deze lab meneer heeft gedaan. Verre van! Maar misschien, heel misschien, gaat het hier niet om winnen of gelijk krijgen. Misschien is deze labmeneer zich wel de blubber geschrokken van een incident dat inhoudelijk weinig voorstelde, maar wel vrij heftig over kan komen. En misschien is deze labmeneer gewoon wel bang of bezorgd vanwege zijn hond.

Dat maakt niet dat ik het oké vind wat hij heeft gezegd, want als er geen letsel was, hoeft er geen melding van een ernstig bijtincident te worden gedaan! Maar juist om te bewijzen dat meneer en mevrouw Keetje sociale, goede mensen zijn, zou je een stap kunnen doen om aan de eventuele angst tegemoet te komen. Veel meer dan een "zullen we elkaar voortaan niet meer opzoeken met onze hondjes" hoeft dat niet te zijn.
Dan kan Luna lekker los blijven lopen en is de kans dat zoiets weer gebeurd heel klein.
Dat zeg ik, ook ik kan feller zijn en ook mijn reactie is dus gekleurd door mijn eigen ervaringen [emoji6]
En je hebt gelijk, misschien is de labmeneer zich het ongeluk geschrokken, en is dit zijn reactie. Heeft hij er misschien zelfs spijt van dat hij het gedaan heeft.

Ik zou het in die zin wel zonde vinden als Luna nu niet meer lekker in losloopgebieden komt. En terwijl ik juist ook van mening ben dat een hond niet echt los moet lopen [emoji6]
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Is zo. Daarom hebben wij ook aan meneer de BOA aangegeven, die na ons naar de labmeneer zou gaan, dat hij welkom is hier om in ieder geval van ons te horen wat er met Luna aan de hand is, waarom ze er zo uit ziet en van hoever ze gekomen is. En dat alles bij een bakje koffie. We zullen elkaar vast tegenkomen, hij woont hier in de straat en de hei/uitlaatgebied is hier aan het eind van de straat. Ook hebben wij aan de dierenpolitiemeneer gezegd dat we het best wel goed vinden dat de melder, waarvan we toen nog niet wisten dat hij ook een bijtincident had gemeld, oplettend is wat betreft dierenleed maar dat we liever gehad hadden dat hij dat persoonlijk aan ons had gevraagd maar dat we ook begrepen dat niet iedereen dat durft, om welke reden dan ook.

Ach,...........we zien het allemaal wel,........ik laat het maar gewoon rustig bezinken. Meneer Keetje gaat weer gewoon met Luna naar de hei, laat haar niet los, maar ik kan het niet laten steeds tegen hem te zeggen dat hij voorzichtig moet doen. Luna hoeft niet perse los om haar energie kwijt te kunnen, ze vermaakt zich prima aan de flex in en rond de konijnenholen, ze is ook niet zo'n speelhond die met alle honden uit haar bolletje wil gaan, ze is heel erg baasgericht. Al zou ze nooit meer los gaan, ik denk niet dat ze het erg zou vinden. (Voorzover een hond iets erg kan vinden) We zien wel hoe alles gaat lopen.  :)
luuntje
3-sterren
3-sterren

Bericht door luuntje »

Dit is dus de reden dat ik onze luna (pitbul) niet zomaar contact laat maken met vreemde honden hoe sociaal ze ook is.
Zij mag wel los, maar vreemde honden = hier = lijntje eraan.
Heel eerlijk ook uit angst dat een andere hond haar bijt en zij onterecht de schuld krijgt vanwege haar ras. Terwijl luna zo een mietje is die zich dus echt tot bloedens toe laat bijten/happen zonder ook maar iets terug te doen, en ja dat is al meer dan eens gebeurd dus ik weet zeker dat ze niet bepaald assertief is.
Of het nou met "spel" van een andere hond is of een niet sociale hond, zij weet zich er geen raad mee en gaat mij zielig aan zitten kijken met een HELP!! blik in haar ogen.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik denk dat het voor die labmeneer heel verhelderend kan zijn wanneer hij het gesprek aan zou gaan met jullie, desnoods met de boa erbij. Hij heeft duidelijk te snel conclusies getrokken op basis van vooroordelen want hij zag slaan met slipper en heeft vast gedacht dat dat altijd gebeurt..... en eerlijk, je hoort regelmatig dat je zulke vechthonden zou moeten slaan/schoppen  :-X

Plaats reactie