Ja, zelfs verkopers zeiden dat tegen mij toen ik twijfelde over een hele dure nieuwe machine of toch weer een goedkopere. Hier staat dus weer een goedkopere. Sorry milieu.Lizzy schreef: Ja, niet dus. Ik was bij lange na niet alles op lage temperaturen. Handdoeken gaan hier natuurlijk op 60. Idem voor hondenkleden.
Kijk, voor het geval dat je denkt dat ik wat klets:
Bron: http://www.klusidee.nl/Forum/vetluis-ze ... 42654.html
En zo zijn er zat websites te vinden.
Zouden er goede redenen zijn om je wasmachine niet te reinigen met vaatwasreinig
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Lil
Re: Zouden er goede redenen zijn om je wasmachine niet te reinigen met vaatwasreinig
Re: Zouden er goede redenen zijn om je wasmachine niet te reinigen met vaatwasreinig
Dat is wel een bijzonder altruïstische ondernemer!Lil schreef: Ja, zelfs verkopers zeiden dat tegen mij toen ik twijfelde over een hele dure nieuwe machine of toch weer een goedkopere. Hier staat dus weer een goedkopere. Sorry milieu.![]()
Oh, en OT:
Ik was handdoeken, beddengoed en hondenspullen op 60, af en toe op 95. Eigen kleren gaan in een mix van soms 40, soms 60 graden.
Nooit "wasluis" (en ja, ik heb moeten Googlen, dacht aan enge beestjes
) gehad. En ik ben niet lief voor mijn machines.
Er staan hier een wasmachine en droger van Siemens, inmiddels zo'n 5 jaar oud.
Ik was handdoeken, beddengoed en hondenspullen op 60, af en toe op 95. Eigen kleren gaan in een mix van soms 40, soms 60 graden.
Nooit "wasluis" (en ja, ik heb moeten Googlen, dacht aan enge beestjes
Er staan hier een wasmachine en droger van Siemens, inmiddels zo'n 5 jaar oud.
-
Lil
Nou, hij verdient er hetzelfde op. Goedkope gaat sneller stuk dan de duurdere dus of hij ziet mij twee keer voor een lager bedrag (en kan mij misschien nog wat anders aansmeren) of hij ziet mij maar 1 keer voor een hoger bedrag.-Saskia- schreef: Dat is wel een bijzonder altruïstische ondernemer!![]()
Goedkopere merken zit vaak meer marge op en krijg je nog wel eens een "bonus" als je een bepaald aantal hebt verkocht.
Dus komt soms op hetzelfde neer. Maar groot gelijk dat je voor de goedkopere bent gegaan ipv een megazuinige.
Dus komt soms op hetzelfde neer. Maar groot gelijk dat je voor de goedkopere bent gegaan ipv een megazuinige.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hier een keer gewassen met bleekmiddel in een lege machine. Toen was ie echt weer heel schoon. Normaal gebruik ik regelmatig natuurazijn en baksoda. Dat mag wel gewoon in de machine.
Nou dank zij jullie draait hij nu een 90 graden (super klein) wasje met schoonmaak azijn als wasverzachter

- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
ga ik strak ook maar even doen! (ik was nooit heel heet)*Marga* schreef: Nou dank zij jullie draait hij nu een 90 graden (super klein) wasje met schoonmaak azijn als wasverzachter![]()
![]()
![]()
![]()
Citroenzuur is echt biologisch. Zit tot vervelens toe in ons eten en werkt perfect. Je kunt er ook alles mee ontkalken en de vaatwasser schoonmaken.
Dan neemt hij het risico dat je naar een andere ondernemer gaat, verhuist, ontevreden bent over je aankoop, of zijn eigen faillissement door tegenvallende omzetcijfers voor lief. Stoer. Ik zou het niet doen.Lil schreef: Nou, hij verdient er hetzelfde op. Goedkope gaat sneller stuk dan de duurdere dus of hij ziet mij twee keer voor een lager bedrag (en kan mij misschien nog wat anders aansmeren) of hij ziet mij maar 1 keer voor een hoger bedrag.![]()
-
Lil
Denk echt serieus dat hij alleen naar zijn eigen portemonnee praat en niet mij een plezier doet. En meneer is slechts medewerker bij een hele grote landelijke keten.-Saskia- schreef: Dan neemt hij het risico dat je naar een andere ondernemer gaat, verhuist, ontevreden bent over je aankoop, of zijn eigen faillissement door tegenvallende omzetcijfers voor lief. Stoer. Ik zou het niet doen. ;D
http://www.wasmachinereiniger.nl/f-a-q/Lizzy schreef: Oh, even over soda:
Kan ik ook soda in mijn wasmachine doen om deze schoon te maken?
Nee! Niet doen! Soda kan schade toebrengen aan de machine. De achterkant van de wastrommel is van aluminium en soda en aluminium reageren heftig op elkaar, oftewel de as van de wastrommel kan scheuren of afbreken. Vroeger toen wasmachines nog gemaakt werden van andere materialen kon dit geen kwaad, gebruik daarom Groenland wasmachine- & vaatwasreiniger, want deze is speciaal ontwikkeld voor veilig gebruik in alle soorten machines.
Ik heb inmiddels wel een biologisch afbreekbare reiniger gevonden:
Geen idee wat er in zit, dus dat gaan we ff uitzoeken.
Maar wat de samenstelling nou is............ ??? ???
Ik kan je redenering niet volgen. Jij denkt dat hij alleen naar zijn eigen portemonnee praat, maar is "slechts" medewerker bij een hele grote landelijke keten. Wat heeft zijn portemonnee dan voor baat bij jou een plezier doen?Lil schreef: Denk echt serieus dat hij alleen naar zijn eigen portemonnee praat en niet mij een plezier doet. En meneer is slechts medewerker bij een hele grote landelijke keten.
Sorry dat we een beetje van het onderwerp afdwalen, Lizzy - ik probeer Lil te begrijpen.
-
Lil
Als vakantiehulp in een grijs verleden kregen wij te horen probeer zoveel mogelijk x te verkopen. Denk dat de baas daar een reden voor had (meeste winst lijkt mij). Jij schreef jamaar je kunt verhuizen. Of ik hem nu hier koop of in Groningen dat blijft dan toch dezelfde winkel, alleen ander filiaal? Geloof niet dat het franchise is dacht gewoon landelijke keten. Kan ook online kopen, maar dat wil ik met witgoed niet. Dan wil ik fatsoenlijk vergelijken en advies. Hij was in filiaal niet op voorraad waarop ik online besteld heb, want hij zei is landelijk wel op voorraad kan ik bestellen. Als je zelf doet is sneller dat gaat rechtstreeks en als ik doe krijg ik op mijn vaste dag geleverd en lever daarna pas aan jou. Dus denk ik dat het voor winst dus weinig uitmaakt bij welk filiaal je koopt. Hij gaat als hij persoonlijk winst maakt toch niet zeggen bestel hem zelf, dan zeg je toch ik krijg hem dan binnen en bezorg hem daarna?-Saskia- schreef: Ik kan je redenering niet volgen. Jij denkt dat hij alleen naar zijn eigen portemonnee praat, maar is "slechts" medewerker bij een hele grote landelijke keten. Wat heeft zijn portemonnee dan voor baat bij jou een plezier doen?
Sorry dat we een beetje van het onderwerp afdwalen, Lizzy - ik probeer Lil te begrijpen. :-[
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Hoi Lizzy, Ik heb het gevoel dat ik een beetje op je allergie zit. In dat geval spijt me dat, ik bedoel mijn reacties niet rot, in tegendeel.
Wat ik las n.a.v. dit topic (en jij ongetwijfeld ook al trof) is dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vetluis Hierin tref je tevens adviezen onder het kopje 'voorkomen' zonder gebruik van een machinereiniger: de knop 'extra water' soms gebruiken, af en toe een hete (75+) was draaien, minder wasmiddel gebruiken, af en toe van wasmiddelmerk wisselen. Ik zou dat zelf prefereren.
Mijn machine geeft overigens aan als het wasmiddel is over gedoseerd en dat is consequent zo als ik me houd aan de opgave op de verpakking: zuinige machines hebben minder wasmiddel nodig. Een hogere temperatuur en extra water kun je gemakkelijk benutten voor een extra vieze was (2 vliegen in 1 klap) en voelt daardoor voor mij prettiger dan preventief de machine laten draaien voor & met een machine-reinigingsmiddel.
Wat ik las n.a.v. dit topic (en jij ongetwijfeld ook al trof) is dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vetluis Hierin tref je tevens adviezen onder het kopje 'voorkomen' zonder gebruik van een machinereiniger: de knop 'extra water' soms gebruiken, af en toe een hete (75+) was draaien, minder wasmiddel gebruiken, af en toe van wasmiddelmerk wisselen. Ik zou dat zelf prefereren.
Mijn machine geeft overigens aan als het wasmiddel is over gedoseerd en dat is consequent zo als ik me houd aan de opgave op de verpakking: zuinige machines hebben minder wasmiddel nodig. Een hogere temperatuur en extra water kun je gemakkelijk benutten voor een extra vieze was (2 vliegen in 1 klap) en voelt daardoor voor mij prettiger dan preventief de machine laten draaien voor & met een machine-reinigingsmiddel.