Onze nieuwe keuken is ook bijna klaar (pagina 20)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Onze nieuwe keuken, nieuwe foto fornuis pagina 16

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Lizzy schreef: Ja, wij dus ook maar dat is niet genoeg. Er komt niet genoeg stroom ons huis in.

En Borke, in ons geval gaat die vlieger niet op, daar heeft de elektromonteur al naar gekeken. Het is geen kwestie van wat bijschakelen hier.
Toen wij, in de vorige eeuw, nog in Voorburg woonden, sloegen steeds de stoppen door.
Daar kwam ook niet genoeg stroom het huis in.
Toen kregen wij een zwaardere zekering voor de  hele groep geplaatst, blijkbaar werd/wordt je huis niet afgezekerd naar je maximale verbruik voor alle groepen.
Dat was toen een heel gedoe, oud huisje en dan toch 5 groepen (oorspronkelijk 2 groepen).
Maar dat is dus al meer dan 30 jaar geleden....

Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt Lizzy!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Borke schreef: Toen wij, in de vorige eeuw, nog in Voorburg woonden, sloegen steeds de stoppen door.
Toen kregen wij een zwaardere zekering voor de  hele groep geplaatst, blijkbaar werd/wordt je huis niet afgezekerd naar je maximale verbruik voor alle groepen.
Dat was toen een heel gedoe, oud huisje en dan toch 5 groepen (oorspronkelijk 2 groepen).

Kijk! Dat geeft de burger weer moed :-*! Ik ga morgen ff bellen.
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Borke schreef: Toen wij, in de vorige eeuw, nog in Voorburg woonden, sloegen steeds de stoppen door.

Sloeg dan de hoofdzekering eruit, of had je te weinig groepen?
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Mini's 3-tal schreef: Sloeg dan de hoofdzekering eruit, of had je te weinig groepen?
We hadden genoeg groepen (5) zelf aangelegd en door een elektricien laten aansluiten op een nieuwe groepenkast en die door hem aan laten sluiten op onze hoofdzekering.
Van origine waren er 2 groepen, ik meen een van 16 en een van 10 amp.
Dat huis was gebouwd in begin jaren '50 en toen hadden mensen geen wasmachine, wasdroger, vaatwasser en vriezer tegelijkertijd in huis en tegelijkertjd in gebruik.
Wij dus wel en als we dan ook nog gingen koffie zetten, dan lag het hele huis plat, lekker handig in het weekend.

Zo kwamen we er achter dat je huis niet op het maximale verbruik is afgezekerd  ::)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Super mooi hoor die oven! Hoop dat je m straks naar behoren kan gebruiken. Suc6 met het geregel!
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Ohhhh, hartstikke leuk fornuis!  :)

Jammer dat de elektriek niet meewerkt.  :-X  Hadden wij hier ook, in ons oude huis. Dat was niet helemaal helemaal niet bestand tegen alles wat wij nodig hadden.  :-[ 
Dat wisten wij niet, met als gevolg in de eerste maand brand in de meterkast. Echt heel naar, en behoorlijk schrikken!  :o
Het is toen wel meteen heel netjes opgelost; een nieuwe meterkast. Twee fases, 35 Ampere en daar zitten 6 groepen op. Er zat oorspronkelijk geeneens een aardpin in de grond, nu hebben we twee aardlekschakelaars. Vergeef me als het niet helemaal duidelijk is, ik ben niet echt van de technische kant.  ;D
Daar hing helaas wel een prijskaartje aan, en dat kwam zo vlak na de verhuizing helemaal niet gelegen maar het is een veilig gevoel dat het nu goed en netjes geregeld is.
We hebben wel even nagedacht welke apparatuur we op welke groepen zetten, zodat ik nu gewoon de wasmachine, vaatwasser, droger, stofzuiger en voedseldroger tegelijkertijd aan kan zetten. En dan kan er ook nog gestreken worden. Niet dat ik dat vaak doe, maar als het moet kan het.  :biggrin2:

Hoop dat het straks bij jullie ook allemaal naar behoren werkt!  :)
AnnemiekevD
5-sterren
5-sterren

Bericht door AnnemiekevD »

Jantina schreef: Super mooi hoor die oven! Hoop dat je m straks naar behoren kan gebruiken. Suc6 met het geregel!
+1
cj

Bericht door cj »

Herkenbaar verhaal. Huis uit 1907.
Was voor ons ook een kostbaar plaatje met de al ingeplande megaverbouwing om het aan te passen.
Maar de oven is een beauty en ik hoop dat het voor jullie snel is opgelost.
Saskia
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Vandaag met Stedin gebeld. Als de kabels aangepast moeten worden, gaat het geintje 1200 euro kosten :-X. Als we zonder kabels naar 3 x 25 ampere kunnen, kost het 'maar' 186 euri :-X

Dus, net maar even beide ovens aan gezet. En er gebeurde niks. Het ging prima. Ik geloof dat we het nog maar even aankijken :biggrin2:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Lijkt me een goede oplossing. Niet wassen/drogen/vaatwassen als je de ovens aan wilt zetten, dat moet toch te doen zijn  8)
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Kon de persoon aan de telefoon jullie melden hoeveel stroom jullie huis in komt?

Wij bleken, bij aanleg nieuwe stoppenkast, veel meer stroom in huis te krijgen dan we wisten.
Van drie groepen naar zes gegaan. Kosten: arbeidsloon en de stoppenkast.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Neally schreef: Kon de persoon aan de telefoon jullie melden hoeveel stroom jullie huis in komt?

Wij bleken, bij aanleg nieuwe stoppenkast, veel meer stroom in huis te krijgen dan we wisten.
Van drie groepen naar zes gegaan. Kosten: arbeidsloon en de stoppenkast.
Ja, 1 x 35 ampère.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lizzy schreef: Vandaag met Stedin gebeld. Als de kabels aangepast moeten worden, gaat het geintje 1200 euro kosten :-X. Als we zonder kabels naar 3 x 25 ampere kunnen, kost het 'maar' 186 euri :-X

Dus, net maar even beide ovens aan gezet. En er gebeurde niks. Het ging prima. Ik geloof dat we het nog maar even aankijken :biggrin2:
Niet fijn zeg.

Het kan alsnog fout gaan, als beide ovens tegenlijk piekstroom trekken. (en dat moment is niet te bepalen) Of heb je ze echt al langer aangezet?

-Annemarie- schreef: Ohhhh, hartstikke leuk fornuis!  :)

Jammer dat de elektriek niet meewerkt.  :-X  Hadden wij hier ook, in ons oude huis. Dat was niet helemaal helemaal niet bestand tegen alles wat wij nodig hadden.  :-[ 
Dat wisten wij niet, met als gevolg in de eerste maand brand in de meterkast. Echt heel naar, en behoorlijk schrikken!  :o
Het is toen wel meteen heel netjes opgelost; een nieuwe meterkast. Twee fases, 35 Ampere en daar zitten 6 groepen op. Er zat oorspronkelijk geeneens een aardpin in de grond, nu hebben we twee aardlekschakelaars. Vergeef me als het niet helemaal duidelijk is, ik ben niet echt van de technische kant.  ;D
Daar hing helaas wel een prijskaartje aan, en dat kwam zo vlak na de verhuizing helemaal niet gelegen maar het is een veilig gevoel dat het nu goed en netjes geregeld is.
We hebben wel even nagedacht welke apparatuur we op welke groepen zetten, zodat ik nu gewoon de wasmachine, vaatwasser, droger, stofzuiger en voedseldroger tegelijkertijd aan kan zetten. En dan kan er ook nog gestreken worden. Niet dat ik dat vaak doe, maar als het moet kan het.  :biggrin2:

Hoop dat het straks bij jullie ook allemaal naar behoren werkt!  :)
zo dat zou niet mogen die brand.
Toen we ons huis in Belgie verkochten moesten we een elektrische keuring laten doen, alle dingen die aangepast moesten worden werden genoteerd, en dan heeft de koper iets van anderhalf jaar de tijd om het te laten aanpassen, aanpassen verplicht. En als ik jou verhaal lees, is dat eigenlijk geen overboden luxe. Niet eens geaard... Zouden ze in NL ook wel mogen doen, het is gewoon niet meer van deze tijd zulke verouderde installaties, met de hoeveelheid apparatuur die we nu hebben, en dus mogelijk nog eens levensgevaarlijk.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaio schreef: Niet fijn zeg.

Het kan alsnog fout gaan, als beide ovens tegenlijk piekstroom trekken. (en dat moment is niet te bepalen) Of heb je ze echt al langer aangezet?

zo dat zou niet mogen die brand.
Toen we ons huis in Belgie verkochten moesten we een elektrische keuring laten doen, alle dingen die aangepast moesten worden werden genoteerd, en dan heeft de koper iets van anderhalf jaar de tijd om het te laten aanpassen, aanpassen verplicht. En als ik jou verhaal lees, is dat eigenlijk geen overboden luxe. Niet eens geaard... Zouden ze in NL ook wel mogen doen, het is gewoon niet meer van deze tijd zulke verouderde installaties, met de hoeveelheid apparatuur die we nu hebben, en dus mogelijk nog eens levensgevaarlijk.
Nee, we hebben ze kort aan gehad. Wat is piekstroom?
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Wanneer je een apparaat net aanzet trekt het meer stroom. Om op gang te komen zeg.
Als het apparaat een tijdje werkt valt dit weg. Bijvoorbeeld het aanzetten van een lamp,  je koffieapparaat, je pc opstarten. Allemaal piekjes in stroomvraag.

Plaats reactie