alles uitspugen na eten van cb
Moderators: koekje, pearlsofpassion
-
catwoman
- 2-sterren

- Contacteer:
alles uitspugen na eten van cb
Ik zit met een probleem, ben bijna in staat om zoe van 2jaar weer brokjes te gaan geven
Ze eet al ongeveer een maand kvv, eerst was dat prins en sinds 2 weken krijgt zij carnibest, ik geef haar dat 3 keer per dag dus kleine beetjes maar ze spuugt het naar ongeveer een half uur alles uit. Dit doet ze nou al een dag of 3 en weet niet meer wat te doen. Ze is absoluut niet ziek want na het spugen wil ze gelijk weer eten
Weten jullie raad???
Re:alles uitspugen na eten van cb
Spuugde ze de Prins ook weer uit?
Heb je al geprobeerd om er gekookt water overheen te gooien? Of een ander smaakje CB te geven? En geef je probiotica?
(mocht je echt van KVV af willen door deze problemen, geef dan tenminste een goed blikvoer ipv brokken! Brokken verzieken echt pikaal de nieren van katten).
Heb je al geprobeerd om er gekookt water overheen te gooien? Of een ander smaakje CB te geven? En geef je probiotica?
(mocht je echt van KVV af willen door deze problemen, geef dan tenminste een goed blikvoer ipv brokken! Brokken verzieken echt pikaal de nieren van katten).
-
catwoman
- 2-sterren

- Contacteer:
Nee met prins had ze er geen last van en ik heb verschillende merken cb gegeven, lam-mix en vleesmix, en natuur eet ze niet, maar als ik haar blikvoer ga geven dan stinkt ze haar bak uit
. Maar tegenwoordig zitten er in brokjes toch iets waardoor ze geen last meer krijgen van haar nieren?? En wat is probiotica en waar kan ik dat halen??
Oh ik ben niet alleen
Hier ook telkens ellende met carnibest. Gewoon een ander merk proberen joh of zelf gaan samenstellen, dat is nog veel goedkoper ook want ik vind kvv voor katten eerlijk gzegd schandalig duur.
Waarom ga je dan niet lekker terug op Prins? Of ga inderdaad zelf samenstellen!! Helemaal niet moeilijk en leuk om te doen!catwoman schreef: Nee met prins had ze er geen last van en ik heb verschillende merken cb gegeven, lam-mix en vleesmix, en natuur eet ze niet, maar als ik haar blikvoer ga geven dan stinkt ze haar bak uit. Maar tegenwoordig zitten er in brokjes toch iets waardoor ze geen last meer krijgen van haar nieren?? En wat is probiotica en waar kan ik dat halen??
Ik zou even anti-haarbalpasta halen bij de dierenarts, wellicht is dat het wat haar dwars zit?
Geef je het eten direct uit de koelkast, dat kan ook een reden zijn?
Ik zou inderdaad even terug naar Prins gaan als het zo blijft.
Geef je het eten direct uit de koelkast, dat kan ook een reden zijn?
Ik zou inderdaad even terug naar Prins gaan als het zo blijft.
Hier nooit geen last gehad met de cb ook niet met de bibi en zelf samenstellen gaat ook goed.
Ik vind de katten kvv trouwens ook schandalig duur.
Ik vind de katten kvv trouwens ook schandalig duur.
Gewoon weer lekker Prins geven als dat wel goed gingcatwoman schreef: Nee met prins had ze er geen last van en ik heb verschillende merken cb gegeven, lam-mix en vleesmix, en natuur eet ze niet, maar als ik haar blikvoer ga geven dan stinkt ze haar bak uit. Maar tegenwoordig zitten er in brokjes toch iets waardoor ze geen last meer krijgen van haar nieren?? En wat is probiotica en waar kan ik dat halen??
Echt he? Wat is het 4.5 euro de kilo voor een kip variant...zo komt het kattenvoeren bijna duurder uit dan je honden voeren. Heel erg jammer is dat trouwens...dat houdt volgens mij heel wat mensen met katten tegen om eraan te beginnen.sylvia schreef: Ik vind de katten kvv trouwens ook schandalig duur.
-
Supermax
- 3-sterren

- Contacteer:
Hoi An,
is die 4.50 Euro van de Carnibest of van een ander merk? Want mijn katten staan ook op de Cb (vlees- of natuur) en daar betaal ik 3.90 Euro per kilo voor. Scheelt toch 60 cent....
Inderdaad is het duurder dan de KVV voor de hond, vraag me af en toe wel eens af waarom dat nu is...
is die 4.50 Euro van de Carnibest of van een ander merk? Want mijn katten staan ook op de Cb (vlees- of natuur) en daar betaal ik 3.90 Euro per kilo voor. Scheelt toch 60 cent....
Inderdaad is het duurder dan de KVV voor de hond, vraag me af en toe wel eens af waarom dat nu is...
Er zit meer spiervlees in waarschijnlijk.
Yup wil ik hier aan Carnibest komen betaal ik dus 4.50Supermax schreef: Hoi An,
@Hitam: zo gek duur is spiervlees toch niet? Net nog 20 kilo gekocht aan 1 euro de kilo, ik neem aan de versvleesfabrikanten er nog wel een heel stuk goedkoper aan kunnen komen...en das dan nog schaap waarover ik spreek. Kip is meestal nog een eind goedkoper. een euro of 2 de kilo voor KVV zou ik nog kunnen inkomen, maar prijzen rond de 4 euro vind het echt gortig. Voor 4 euro heb ik hier makkelijk 6 kilo kattenvoer. Voor dat prijsverschil stel ik echt wel zelf samen
-
catwoman
- 2-sterren

- Contacteer:
Hier een verslag van Zoë
Ik heb prins maar weer gehaald en wat denken jullie?? mot ze het niet meer
Dan maar een beetje mengen met cb maar nee hoor is ook te min, dus toch maar brokjes gehaald van nutro :'(nou dat ging er in als koek
Het enige wat er bij haar in blijft zitten is lamshart van rodi, ik snap er echt niets meer van, o ja ze snoept wel van de restjes cb van Kaya gelukkig gaat dat wel goed, Ik probeer het maar weer eens over een tijdje, gelukkig heb ik tenminste een kat die wel alles lust......voorlopig dan 
In alle gekookte fabrieksvoer zitten smaak en geurstoffen, als je kat die gewend is te eten dan is vers vaak erg flauw van geur en smaak, er zijn katten die hebben daar geen moeite mee, maar de meeste dus wel, die zijn als het ware verslaafd aan de geur en smaakstof.
Je zou ook nog een bibi katten voer kunnen proberen of de enkelvoudige voeders van duck.
Wat je ook kunt doen is een vleesbouillon maken (rundvlees of rrn kippenbouillon, geen zout toevoegen) je laat het een beetje inkoken zodat het een goeie straffe bouillon is . Hier doe je een beetje van over het verse voer. De bouillon kun je invriezen in ijsblok bakjes . Ook kun je bv iets wat ze wel erg lekker vinden tijdelijk door het verse vlees doen. Of meng er eens een blikje sardines of makreel doorheen.
Je zou ook nog een bibi katten voer kunnen proberen of de enkelvoudige voeders van duck.
Wat je ook kunt doen is een vleesbouillon maken (rundvlees of rrn kippenbouillon, geen zout toevoegen) je laat het een beetje inkoken zodat het een goeie straffe bouillon is . Hier doe je een beetje van over het verse voer. De bouillon kun je invriezen in ijsblok bakjes . Ook kun je bv iets wat ze wel erg lekker vinden tijdelijk door het verse vlees doen. Of meng er eens een blikje sardines of makreel doorheen.
Ik heb het over vlees dat voor menselijke consumptie geschikt is. Helaas ben je als versvleesvoer fabrikant verplicht omdat te gebruiken, of om het te verhitten.An schreef: @Hitam: zo gek duur is spiervlees toch niet? Net nog 20 kilo gekocht aan 1 euro de kilo, ik neem aan de versvleesfabrikanten er nog wel een heel stuk goedkoper aan kunnen komen...en das dan nog schaap waarover ik spreek. Kip is meestal nog een eind goedkoper. een euro of 2 de kilo voor KVV zou ik nog kunnen inkomen, maar prijzen rond de 4 euro vind het echt gortig. Voor 4 euro heb ik hier makkelijk 6 kilo kattenvoer. Voor dat prijsverschil stel ik echt wel zelf samen![]()
Laatst gewijzigd door Hitam op wo 04 mei 2005, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.