Het zal je maar gebeuren.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het zal je maar gebeuren.

Nicky en Pip
2-sterren
2-sterren

Bericht door Nicky en Pip »

Fenixjuh schreef: Met Pinksteren had Jacy een oververmoeide dag, 4/5 uur gewandeld en daarna de hele dag in de tuin bij VL zijn vader.. Aandacht, spelen, aandacht, spelen, niet willen eten, hyper-hyper-hyper.... Dat gebeurd wel eens, en dan leer je, volgende keer toch even 3 uurtjes aan de lijn leggen en negeren voor zijn eigen rust..
Dat had zijn uitwerking, ondanks dat ik me naadje train, ging het dus na Pinksteren weer mis.. Jacy valt uit naar een hond.. Moet mijn hond dan ook maar afgemaakt worden?

Ik en veel andere mensen weten dat hij 'vals' is naar honden, uitvalt en echt gewoon niet altijd lief is..
Bij zijn eerste aanval (die hij echt in mijn ogen zelf begon) heb ik meteen contact opgenomen met een GT. Mijn vriendje heeft een vriendin met een stafford (en een oud-duitserd). Stafford heeft 3 kansen gehad, mag van eigenaar NOOIT meer los. Dat wilde ik niet voor mijn hond.

Stafford van kennis is een geweldig beest, liefste kroelkont die je kent, moet die dan zomaar afgemaakt worden? Terwijl de eigenaars (zonder ooit contact te hebben gehad met politie o.i.d.) zelf deze keuze hebben gemaakt? Omdat ze weten welke vooroordelen er zijn?

Eigenlijk zou ik gewoon alle enkelbijtertjes zoals teckels willen verbieden, dat getrek en gepiep/geblaf aan een strakke lijn, daar zou toch elke hond agressief van worden  ??  :crazy2:
+1 !!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Weet je Lazy,...ik ben in mijn jeugdjaren een gebeten door de teckel van mijn toenmalige schoonouders en ik kan je vertellen dat was een aardige beet. Het beest sprong omhoog en beet me in mijn bovenbeen. 14 hechtingen, alle teckels maar verbieden dus? Ook ben ik eens ongenadig door een toypoedel in mijn neus gebeten, litteken zit er nog. alle toypoedels verbieden?

Ik dacht dat dat soort ongenuanceerde uitspraken hier niet voor zouden komen maar toch zie ik steeds vaker dit soort uitlatingen. Ik vind dit iets voor HF niet voor BP. Dat is de reden dat ik me hier zo ontzettend thuis voel.
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Vorige week kwam ik in het bos een klein hondje tegen. Had hem een hele tijd geleden ook al eens ontmoet en dat was een heel charmant klein hondje, een ragebol van een kilo of vijf, zes denk ik. Deze keer was de baas een beetje schrikkerig, terwijl haar hondje op ons af kwam, want haar hondje was de laatste tijd niet meer zo sociaal.
Een hele tijd geleden reed ze met haar scootmobiel door een woonwijk, toen er opeens een rotweiler en amstaf op het beestje af kwamen rennen. De baasjes hadden de voordeur open laten staan en zaten samen gezellig tv te kijken. Het gegil van haar en haar hondje hadden ze niet gehoord. Ze heeft het hondje als een levenloos lapje van straat af kunnen schrapen en heeft hem tegen het advies van de da toch laten oplappen. Hij heeft het gered en heeft er niet meer van overgehouden dan een trauma en agressie naar grote honden.  :-\

Ja, ik loop een straatje om voor bijna alle grote honden of honden die als pittig bekend zijn. Dat wordt mij vaak niet in dank afgenomen als je hoort wat het commentaar is, maar ik heb twee mini-hondjes en hun gezondheid en leven is mij veel meer waard dan het respect van andere hondeneigenaren.  :-X

Natuurlijk snap ik dat er hele schatten van staffords zijn en toen ik plaatjes zag van een stafford die mishandeld was, stonden bij mij ook de tranen in de ogen, maar toch maak ik mij er zorgen over dat veel mensen zomaar een hond kunnen kopen, die tot zulke vreselijke dingen in staat is.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Sher schreef: Vorige week kwam ik in het bos een klein hondje tegen. Had hem een hele tijd geleden ook al eens ontmoet en dat was een heel charmant klein hondje, een ragebol van een kilo of vijf, zes denk ik. Deze keer was de baas een beetje schrikkerig, terwijl haar hondje op ons af kwam, want haar hondje was de laatste tijd niet meer zo sociaal.
Een hele tijd geleden reed ze met haar scootmobiel door een woonwijk, toen er opeens een rotweiler en amstaf op het beestje af kwamen rennen. De baasjes hadden de voordeur open laten staan en zaten samen gezellig tv te kijken. Het gegil van haar en haar hondje hadden ze niet gehoord. Ze heeft het hondje als een levenloos lapje van straat af kunnen schrapen en heeft hem tegen het advies van de da toch laten oplappen. Hij heeft het gered en heeft er niet meer van overgehouden dan een trauma en agressie naar grote honden.  :-\

Ja, ik loop een straatje om voor bijna alle grote honden of honden die als pittig bekend zijn. Dat wordt mij vaak niet in dank afgenomen als je hoort wat het commentaar is, maar ik heb twee mini-hondjes en hun gezondheid en leven is mij veel meer waard dan het respect van andere hondeneigenaren.  :-X

Natuurlijk snap ik dat er hele schatten van staffords zijn en toen ik plaatjes zag van een stafford die mishandeld was, stonden bij mij ook de tranen in de ogen, maar toch maak ik mij er zorgen over dat veel mensen zomaar een hond kunnen kopen, die tot zulke vreselijke dingen in staat is.
Ik vind ook niet dat alle honden van zo'n rassen afgeschreven moeten worden, en ik vind dat er prachtige exemplaren tussen zitten.  Ik vind dat elke hond ongeacht zijn ras een kans moet krijgen, elke baas die weet wat hij doet, zo'n hond mag hebben enz...  Ik ben niet voor die ongenuanceerde opmerkingen en al zeker niet voor veralgemeningen.

Maar hier kan ik me eigenlijk ook wel echt in vinden.  Spijtig genoeg. 
Het probleem ligt in wezen niet bij de hond, maar bij de baasjes en hoe die met het karakter van hun hond om gaan.  En misschien een deel bij de fokkers van die rassen (zonder alle fokkers over 1 kam te scheren), want daar zitten er misschien ook tussen die dit soort karakters er net graag in fokken... Ik zou het niet weten...
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Vorige week bij Jinek zat martin Gaus naar aanleiding van een incident met een stafford die de neus van zijn eigen baas erasfgebeten had en nu dit weer:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... -aan.dhtml
Wanneer worden we nu eens wakker en gaan we dit ras verbieden?
Van mij mag het!

Vanmiddag was op de radio een stukje met een aantal ooggetuigen van het gebeuren misschien moet je daar eerst eens naar op zoek gaan voordat de hele boel weer groots, wild en lelijk gemaakt wordt  :-X
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Vorige maand is er nog een yorkie doodgebeten door een labrador [url]http://www.dichtbij.nl/groot-alkmaar/11 ... .aspx/[url]

In de media heb ik hierover weinig teruggezien.... waarom?? Misschien omdat het geen Stafford of een andere "enge vechthond" is?

Helaas heb ik een klein hondje dat dit compenseert met een enorme grote bek. Veroorzaakt door ervaringen tijdens zijn puppytijd, met dank aan een 'ze moeten het zelf uitzoeken' trainer. Met een GT zijn we hiermee druk aan de slag maar helemaal weg zal het nooit meer gaan.
Ik moet bekennen dat ik met Scott dus elke Stafford, bull terrier of daarop lijkende hond ontwijk. Niet omdat ik bang ben dat die hond uit het niks mijn hond aanvliegt, maar omdat ik mijn hond niet kan vertrouwen dat ie zich koest houdt.
Bij de stafford, bullterriers, etc. durf ik er dan niet op te vertrouwen dat die hond Scott niet zal corrigeren door te bijten of getriggerd wordt om te vechten. Ongetwijfeld een vooroordeel, maar 1 ferme beet en Scott is einde verhaal.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

pearlsofpassion schreef: Het probleem ligt in wezen niet bij de hond, maar bij de baasjes en hoe die met het karakter van hun hond om gaan.  En misschien een deel bij de fokkers van die rassen (zonder alle fokkers over 1 kam te scheren), want daar zitten er misschien ook tussen die dit soort karakters er net graag in fokken... Ik zou het niet weten...
En dat is nu precies de reden waarom ik tegen een verbod van bepaalde hondenrassen ben. Daarmee verdwijnen de mensen voor wie een dergelijke hond een verlengstuk van de piemel is nog niet. Die kunnen dan vervolgens lekker verder gaan met andere rassen. Net zolang totdat we ook die rassen kunnen afschrijven.
Nee, ik ben nog altijd meer voor een soort 'rijbewijs' voor het mogen houden van een hond, ongeacht welk ras het is.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik denk ook dat dit bezint eer men begint is

Toen onze oude tut nog leefde ging ze soms even alleen mee
Ik nam haar dan mee naar een klein parkje hier even verderop
Er staan ook flats , en vele bewoners hebben dergelijke honden ( Staf en Pit )
Ik kwam natuurlijk vaak dezelfden tegen , Die honden kwamen welgeteld twee a drie minuten buiten
Snel de behoeften doen en weer snel naar huis . Er waren er die met 2 personen 1 hond uitlieten
Omdat ze zich er geen raad mee wisten , samen de riem vasthouden ...... en nog rollebollend in het gras vallen als eigenaar
Als ik dan met Noa door het parkje wandelde dan zag ik de betreffende honden alweer staan .... op het balkon
Ik ga zelf ook regelmatig door dat park richting supermarkt , honden staan als ik er voorbij kom altijd op het balkon
Zichzelf stierlijk te vervelen , te blaffen ( je moet toch iets doen als hond )
Of deze honden nu zo gelukkig zijn , en een leuk hondenleven hebben .... Nee , sterker nog . Ik vindt het zielig ... heel zielig
En of die eigenaren nu echt wel zo gelukkig zijn met de hond die ze hebben aangeschaft .......
Maar ja , als je tegenwoordig de site van het dierenasiel bekijkt .....  :-X
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

smulpaap schreef: Ik denk ook dat dit bezint eer men begint is

Toen onze oude tut nog leefde ging ze soms even alleen mee
Ik nam haar dan mee naar een klein parkje hier even verderop
Er staan ook flats , en vele bewoners hebben dergelijke honden ( Staf en Pit )
Ik kwam natuurlijk vaak dezelfden tegen , Die honden kwamen welgeteld twee a drie minuten buiten
Snel de behoeften doen en weer snel naar huis . Er waren er die met 2 personen 1 hond uitlieten
Omdat ze zich er geen raad mee wisten , samen de riem vasthouden ...... en nog rollebollend in het gras vallen als eigenaar
Als ik dan met Noa door het parkje wandelde dan zag ik de betreffende honden alweer staan .... op het balkon
Ik ga zelf ook regelmatig door dat park richting supermarkt , honden staan als ik er voorbij kom altijd op het balkon
Zichzelf stierlijk te vervelen , te blaffen ( je moet toch iets doen als hond )
Of deze honden nu zo gelukkig zijn , en een leuk hondenleven hebben .... Nee , sterker nog . Ik vindt het zielig ... heel zielig
En of die eigenaren nu echt wel zo gelukkig zijn met de hond die ze hebben aangeschaft .......
Maar ja , als je tegenwoordig de site van het dierenasiel bekijkt .....  :-X

Die zitten er vol mee! Ik zie zelf oude mannen hier van 70 ermee lopen.. Of huisvrouwen waarvan je het niet verwacht.
Bij de da was er een die hem de hele gangpad door trok. 'nee, niet doen, stop nou!' tja wat ben je de hond de baas  ::)

Ik vindt dat er inderdaad een soort rijbewijs gehaald mag worden die minstens 1000 euro gaat kosten.
Zullen er een stuk minder van rondlopen. en dat er vaak gecontroleerd wordt.

Zielig voor de mensen die er wel alles voor over hebben, maarja die zullen de rijbewijs dan ook makkelijk halen  :biggrin2:
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

kwam gisteren een man tegen met staff... mooi beest, glom als een spiegeltje....helaas was ie ook erg aan t fixeren dus ik roep de jongens bij me.... die man begon te lachen nou ja prima toch...
maar begon stokken te gooien en uiteraard onze kant op, dus lijn de heren aan zodat ze iig dicht bij me zijn.... hond bleef fixeren op ze... tja ben omgedraaid.. ik ga daar niet achter lopen....man moest er erg hard om lachen....zulke figuren he grrrrr
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik denk dat het ""rijbewijs"" voor vele eigenaren een goede zou zijn

Hier lopen ook heel veel kleine klote keffers . En als ik daar weleens op loop te letten
Al die kleine keffers lopen aan een veel te lange lijn . Worden nooit gecorrigeerd
De eigenaar heeft geen flets idee wat er ondertussen ook gebeurt als er een andere hond aankomt

Jaren geleden is hier eens een JRT -pup van 10 weken dood gedrukt
Pup liep los , er kwam een Golden Retriever op de pup af
Kwam op lompe wijze bovenop de JRT pup terecht
Wie heeft er dan schuld ?
De eigenaar van de JRT -pup had zich kunnen bedenken .... dit kan niet
De eigenaar van de Golden had zijn hond bij zich kunnen roepen

Toen Amber nog jong was kwam ik vaak een vrouw tegen met een Chiwaf
Mag wel spelen hoor , was het dan
Ik weet hoe lomp en explosief (jonge ) Bullen (kunnen) zijn
Ik lijnde Amber aan , ik wil zoiets niet op mijn geweten hebben
Telkens weer moest ik die vrouw zeggen .... nee , dat lijkt me geen goed idee
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Toch kom ik liever een domme eigenaar van een speelse chihuahua tegen dan een domme eigenaar van een fixerende staff.
TessaThomas
5-sterren
5-sterren

Bericht door TessaThomas »

Spuit 11. :D

Het is vreselijk wat er gebeurd is en ik las op een ander forum dat de vrouw alweer met 'nieuwe' honden liep, ondanks een houdverbod. Ik ben voor een landelijk gelijkgesteld systeem, waarbij een muilkorf/aanlijngebod in heel NL geldt en een houdverbod ook. En hogere boetes, veel hoger. Niet voor een houdbewijs waarbij mensen met grotere honden meer zouden moeten leren. Iedereen zou moeten leren wat ongewenst gedrag is en wat potentiele gevaren voor een ras zijn. Dus dat kleine honden ook niet mogen uitvallen, dat grote vriendelijke honden ook niet op iedereen af mogen stormen enzovoorts. En dat er rassen zijn die de potentie tot hondagressie, mensagressie, jagen, drijven en noem maar op hebben.

En het stoppen met fokken met bepaalde bloedlijnen zoals Nadia zegt, lijkt mij ook een goede.
Sher schreef: Uiteindelijk ben ik een hondenliefhebber en vroeger thuis hadden we herders, uit werklijnen nog wel. In alle honden zit wel een bepaalde mate van agressie, ik denk dat het goed is dat mensen dat beseffen.
Voor mij blijft nog steeds overeind dat ik echt nooit met een hond zou kunnen lopen, waarvan ik bang moest zijn dat hij (bij een moment van onoplettendheid) een andere hond zou kunnen verscheuren. Mijn liefde voor mijn hond zou nooit op kunnen wegen tegen de verantwoordelijkheid die ik voelde tegenover andere hondjes.
Ik ben wel heel blij dat ik duidelijk heb kunnen maken dat ik zeker niet zomaar onschuldige honden haat en niet blind ben voor gradaties.
Dat konden die herders uit werklijnen ook. Ook daar zitten honden bij die voor de kill gaan of in ieder geval zwaar verwonden. Dat moment van onoplettendheid moet er gewoon niet zijn en van te voren kun je al indenken dat er kans is op en daar dus op in spelen in de opvoeding. Ik ken een aantal staffords waarvan de meeste mensen zouden denken dat het hele sociale honden zijn, maar die vanaf jongs af aan hebben leren negeren en waarvan de eigenaar op de kleinste details let. Dat zijn ook meteen de eigenaren die het vreselijk vinden als er weer zoiets gebeurd, maar zij kunnen er niks aan doen dat er een hoop verkeerd volk zo weg is van die honden. Ik hoop dat de hype weer overwaait, net zoals bij de DH, dalmatiërs en noem maar op.
pearlsofpassion schreef: Ik vind het ook vrij vreemd om die bij de vechthonden in te delen.  Ik heb toch nog nooit niets gemerkt van hond-aggressieve eigenschappen bij dit ras?
Het is wel een degelijke jachthond, serieuze sterke jachthond, maar verder?
Nou, het kunnen flinke rotzakken zijn. Ik heb er een aantal gekend die niet vies waren van flink vechten, met ernstige verwondingen bij de andere hond tot gevolg, en dus niet meer los konden. Eigenlijk alleen de reuen, maar goed ik heb Duitse Herders en daar heb je ze ook bij. En dan soms ook nog mens agressief ook. Wij hebben er 3, 1 pup en 2 volwassen honden. Tessa kan niet met andere honden, ze heeft nog nooit schade gemaakt, maar zou dat wel kunnen. Uit angst dan wel, maar zij vindt aanval de beste verdediging en is daar fel in. Tay heeft niks met vreemde honden en mensen. Er kunnen honden op hem klappen en hij reageert niet, tot hij het zat is. En dan is hij ook erg fel. Vreemde mensen ontwijkt hij,maar als die door zouden zetten en niet reageren op zijn waarschuwingen, dan bijt hij. Gelukkig is dat lontje vrij lang en is mijn eigen lontje korter. Wij zijn dus allang weg, voordat dat lontje op is.

Zijn zij voor mij daarom minder? Nee, het zijn nog steeds honden van het ras waar ik stapeldol op en ik wist van tevoren dat het zou kunnen. Tessa heeft nooit de kans tot verwonden gehad, Tay ook niet. Tessa loopt niet los, want die komt niet betrouwbaar hier, Tay wel, dus die loopt los. We lopen alleen niet op file dagen, maar niemand (ja op de hondenclub) merkt dat Tay niet zo sociaal is.

EDIT: Ik loop ook voor bijna alle honden. Ze hoeven niet te spelen met andere honden, ik loop of samen met Tay, omdat ik lekker samen met hem bezig wil zijn, of ik loop samen met vrienden en hun honden, omdat ik weet dat het klikt. Nu lopen de meeste mensen ook om voor ons, maar sommige zijn beledigd als ik Tay bij me roep en de andere kant op ga. Terwijl ik dat doe, omdat ik weet met welke honden MIJN hond problemen heeft. En dat hij gewoon niet graag speelt met vreemde honden, ja stukje rennen, maar niet beuken of opjagen (opjagen mag hij niet). Maar dat snapt men niet, dat het mij niet gaat om hun hond, maar om mijn hond icm met hun hond.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op di 09 jun 2015, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Wat mij een beetje stoord is dat heel veel mensen vergeten dat ze een roofdier in huis hebben die ongeacht het ras schade kan maken.

Net als dat het een dier wat sociaal aan gelegd is van naturen dat alleen is voor de groep dieren waar ze in leven, net zo als bij alle sociale dieren het geval is.

Sociaal betekend dat het dier graag met zijn eigen soort genoten woond, speeld en slaapt die ze kennen, niet dat ze elke soort genoot leuk vinden of mee willen spelen.

Wij mensen zijn ook sociaalen dieren en als een ander mens zich zou gedragen als dat sommigen honden toegestaan worden om zich te gedragen dan is ons lontje ook erg kort.

een honden bewijs zou ik zeker voor zijn.
Kwam pas nog iemand tegen met een flink groten hond die niet met mijn chihuahua mocht spelen, vond mevrouw raar want haar hond was heel lief  ???
Waar op mijn andwoord was dat 1 vriendelijke poot op de rug van mijn chi het einden voor hem zou beteken, maar pas na dat ik zei die van mij weegt 2,5 hoe zwaar is die van jou snapten ze het pas  ::)
Die van haar was 45kg  ;)

Ik vind Staffords echt geweldig en heb er lang over gedacht om er 1 te nemen, maar na veel lezen en gesproken te hebben met verantwoordelijke eigenaren zie ik er voor dit moment van af.
In de randstad vind ik het gewoon niet kunnen, veel te druk met anderen honden.
ik vind dat je een Stafford of soort gelijke hond alleen los kan laten lopen op plekken waar anderen honden niet komen en je veel overzicht hebt zo dat je in optijd kan grijpen mocht er toch een keer een anderen hond lopen.

Wat ik wel vervelend vind is dat als ik zeg dat mijn chi niet lief is naar anderen honden mensen het gewoon negeren en hun hond wel op die van mij af laten gaan, want die van hun is wel lief en die van mij kan toch geen schaden maken >:(
Dan moet ik die van mij weer optillen omdat hij bang is voor anderen honden en alleen door hem op te tillen kan ik zorgen dat alles waar we voor trainen niet voledig verpest word  :-X
En dan durven dat soort mensen nog te zeggen dat ik die van mij op de grond moet laten staan want anders word hij nooit sociaal  :rant:
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

jasmijn schreef: Wat mij een beetje stoord is dat heel veel mensen vergeten dat ze een roofdier in huis hebben die ongeacht het ras schade kan maken.

Net als dat het een dier wat sociaal aan gelegd is van naturen dat alleen is voor de groep dieren waar ze in leven, net zo als bij alle sociale dieren het geval is.

Sociaal betekend dat het dier graag met zijn eigen soort genoten woond, speeld en slaapt die ze kennen, niet dat ze elke soort genoot leuk vinden of mee willen spelen.

Wij mensen zijn ook sociaalen dieren en als een ander mens zich zou gedragen als dat sommigen honden toegestaan worden om zich te gedragen dan is ons lontje ook erg kort.

een honden bewijs zou ik zeker voor zijn.
Kwam pas nog iemand tegen met een flink groten hond die niet met mijn chihuahua mocht spelen, vond mevrouw raar want haar hond was heel lief  ???
Waar op mijn andwoord was dat 1 vriendelijke poot op de rug van mijn chi het einden voor hem zou beteken, maar pas na dat ik zei die van mij weegt 2,5 hoe zwaar is die van jou snapten ze het pas  ::)
Die van haar was 45kg  ;)

Ik vind Staffords echt geweldig en heb er lang over gedacht om er 1 te nemen, maar na veel lezen en gesproken te hebben met verantwoordelijke eigenaren zie ik er voor dit moment van af.
In de randstad vind ik het gewoon niet kunnen, veel te druk met anderen honden.
ik vind dat je een Stafford of soort gelijke hond alleen los kan laten lopen op plekken waar anderen honden niet komen en je veel overzicht hebt zo dat je in optijd kan grijpen mocht er toch een keer een anderen hond lopen.

Wat ik wel vervelend vind is dat als ik zeg dat mijn chi niet lief is naar anderen honden mensen het gewoon negeren en hun hond wel op die van mij af laten gaan, want die van hun is wel lief en die van mij kan toch geen schaden maken >:(
Dan moet ik die van mij weer optillen omdat hij bang is voor anderen honden en alleen door hem op te tillen kan ik zorgen dat alles waar we voor trainen niet voledig verpest word  :-X
En dan durven dat soort mensen nog te zeggen dat ik die van mij op de grond moet laten staan want anders word hij nooit sociaal  :rant:
Als ze er zoveel verstand van hebben, mogen ze meteen hun diploma gedragstherapeut laten zien, zo niet, bek houden want mijn advies komt wel rechtstreeks van een GT  ;)

Plaats reactie