Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Prachtig meisje die Robyn!
Fedde is nu 21 maanden. Ik vind deze leeftijd echt geweldig! Zo genieten nu. Het blijft ook een best makkelijk kind, dat besef ik me al te goed. Echt driftig is ie nooit, slapen gaat goed, eten nog altijd ALLES. Weinig conflicten. Hij praat ook goed, volgens mij komt dat echt in 1x ja, zoals Koek zegt. Maar dat communiceren is echt fijn.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Bij mijn neefje die in augustus 4 jaar wordt was het paar maanden terug ineens dat hij echt ging praten. De tijd daarvoor was er niets met hem te beginnen en was hij enorm dwars.
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Sieglinde schreef: hier gaat het vrij goed. Alleen al weken hangerig door doorkomende kiezen etc. Ik hoop dat het vlug beter gaat ::)
Ze is lekker bijdehand. Alleen het praten gaat nog niet echt. Komt wel zeker?
Ze wil ook geen schoenen aan. Fijn, zo'n kind die elke schoen weigert ;D

Afbeelding
Afbeelding
wat een geweldige bos met haar! Mijn ienieminie is bij twee en heeft een dun bosje stijl haar.... (menig baby wordt met meer haar geboren dan zij nu heeft  :-[)
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Tess is vorige week 2 geworden en kletst al meer dan een half jaar de oren van je kop. En nog duidelijk ook. Ze ligt ook ver voor in ontwikkeling op leeftijdsgenootjes. Verder heeft ze nog steeds geen hoektanden en de achterste kiezen moeten nog doorkomen. Het afgelopen jaar is er geen enkele tand bijgekomen. Haren heeft ze trouwens bijna niet, kan niet eens een ministaartje maken.

https://www.facebook.com/tessrooijakkers/photos/pb.516444648431094.-2207520000.1433755078./841744492567773/?type=3&theater

https://www.facebook.com/tessrooijakkers/photos/pb.516444648431094.-2207520000.1433755078./837047346370821/?type=3&theater
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Wowwww Esther. Wat lijkt ze op jou! Ongelofelijk :)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Hoe weet je dat eigenlijk? of ze voor lopen qua ontwikkeling?zeggen ze dat op het bureau? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus heb geen idee. Hij gaat ook niet meer naar een opvang. Vind wel vaak dat oudere kinderen slecht praten maar misschien praat de mijne juist wel goed?
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Jantina schreef: Hoe weet je dat eigenlijk? of ze voor lopen qua ontwikkeling?zeggen ze dat op het bureau? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus heb geen idee. Hij gaat ook niet meer naar een opvang. Vind wel vaak dat oudere kinderen slecht praten maar misschien praat de mijne juist wel goed?
Zowel het consultatiebureau als de leidsters op de kinderopvang geven het aan. Maar ook vreemden spreken ons soms aan en zeggen dat ze zo goed (en vooral veel ::)) praat. Verder is ze ook erg druk en zit geen seconde stil. Gister waren wij op een feestje bij mijn broertje en daar was ook een meisje die 10 dagen jonger is en die zat de hele tijd bij papa op schoot filmpjes te kijken op de telefoon. Tess heeft denk ik 10 seconden meegekeken en toen was ze het zat. Ze heeft denk ik in heel haar jonge leventje alles bij elkaar 5 minuten tv gekeken.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ah ok. Ons bureau zegt daar helemaal niks over. Die testen kinderen ook niet ofzo.
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Ik mis de foto update van jullie mooie kindjes  :baby:
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Hahaha, nou mijn kleine paardenboertje helpt papa graag op de trekker (maaien).
Afbeelding
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Hier 'testen' ze wel, maar alleen de zogenaamde minimale eisen. Dus ze vroegen met 9 maanden of Vera twee kanten kon omrollen. En laatst mocht ze blokjes in en uit een bakje halen. Nou, dat kan ze allemaal wel. ze zeggen er verder niets over. Misschien omdat Vera nogal een vrij kind is en niet zo van het kunstjes opvoeren is als dat moet, daar wordt ze recalcitrant van.  Ze keilde dus de blokjes daar door de kamer heen en wilde daarna de verpleegkundige met het bakje bekogelen.
Vera is niet zo subtiel. Een liedje zingen met handen klappen etc wilde ze wel, want daar werd niet naar gevraagd.

Die minimale eisen komen uit het Van Wiechenschema, dat gebruiken ze op cb's. Aangezien het minimale vaardigheden zijn en geen gemiddelden, kunnen de meeste kinderen deze op de aangegeven leeftijd. En mocht nou een keertje je kind zo'n zogenaamde minimale eis niet halen, is dat ook geen ramp.
Waar het om gaat is de algehele grote ontwikkeling, net zoals bij een groeicurve. Of je kind ongeveer de eigen lijn blijft volgen.
https://d1l066c6yi5btx.cloudfront.net/n ... chemas.pdf
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Dat herken ik inderdaad. Hier kreeg Fedde ook zo'n bakje blokjes. Maar dat kreeg hij tijdens het gesprekje, er werd niet expliciet naar gekeken, hij moest er niet iets speciaals mee doen ofzo. En ze zeggen er ook niks over. Zo zeggen ze ook nooit wat over de curve. Ik vraag altijd zelf of ik even mag kijken, omdat hij een flinke jongen is.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Hmm even dat schema bekeken. Qua communicatie en fijne motoriek zou hij dan op 3 jaar zitten, qua grove motoriek op 2,5 jaar want hij kan niet fietsen nog haha. Dit schema is dus inderdaad heel minimaal, maar prima.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Het schema geeft geen voorsprongen of gemiddelden aan. Het zijn zeg maar minimale eisen. Dus als je kind consequent op taal of sociaal gedrag niet aan het minimum kan voldoen, kan er een indicatie zijn voor bv logopedie.
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Jantina schreef: Hahaha, nou mijn kleine paardenboertje helpt papa graag op de trekker (maaien).
Afbeelding
Jeetje zeg wat wordt Fedde groot en wat een lekker jochie!  :smitten:

Plaats reactie