Door KVV?Erna schreef: Het ging niet om die hond maar om een andere. Kennelijk is hij jaren geleden nog een teef verloren tijdens een nest.
Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Laatste update pagina 13
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv???
Wat hij exact geschreven heeft weet ik niet meer maar hij had een zogende teef die vers vlees at en die had zich verslikt in het eten en daardoor een bacterie binnen gekregen en is daaraan overleden. Meer informatie kwam er niet.Lizzy schreef: Door KVV?
Ik ga nog even een broodje eten met een sterke borrel.
Doe ik gezellig met je meeLizzy schreef: Ik ga nog even een broodje eten met een sterke borrel.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Pas je wel opLizzy schreef: Ik ga nog even een broodje eten met een sterke borrel.
Door de alcohol word je reactiesnelheid minder, slikken is een nauwkeurig proces van spieren in je mond, keel en slokdarm. Als dat niet goed werkt, verslik je je, komt het residu in je longen en kun je doodgaan aan een longontsteking
- Inge en Bono
- 5-sterren

Oh my, en dan is hagelslag(of ehhh Lizzy wat doe jij op brood?) ook dodelijk volgens de deskundigenFenixjuh schreef: Pas je wel op
Door de alcohol word je reactiesnelheid minder, slikken is een nauwkeurig proces van spieren in je mond, keel en slokdarm. Als dat niet goed werkt, verslik je je, komt het residu in je longen en kun je doodgaan aan een longontsteking![]()
![]()
![]()
![]()
O gelukkig, jij had het ook gelezen. Ik ging aan mezelf twijfelenErna schreef: Wat hij exact geschreven heeft weet ik niet meer maar hij had een zogende teef die vers vlees at en die had zich verslikt in het eten en daardoor een bacterie binnen gekregen en is daaraan overleden. Meer informatie kwam er niet.
Geniet van de borrel dames!
Luna had zich vorig ook verslikt in vlees, daardoor was er iets in haar longen terecht gekomen en daardoor liep ze inderdaad een fikse longontsteking op waar ze echt goed ziek van geweest is.
Dat heeft niets te maken met een bacterie maar met iets wat ergens komt waar het niet hoort. Bij Luna was het een gebakken hamburger, dus niet rauw.
Dat heeft niets te maken met een bacterie maar met iets wat ergens komt waar het niet hoort. Bij Luna was het een gebakken hamburger, dus niet rauw.
Vandaag was het een broodje Chimpansee carpaccio.Inge en Bono schreef: Oh my, en dan is hagelslag(of ehhh Lizzy wat doe jij op brood?) ook dodelijk volgens de deskundigen![]()
Chique versie van Broodje Aap?
Als het inderdaad om een longontsteking gaat: bij zogende teven komt het vaker voor. Er schijnt namelijk ergens een relatie te zijn tussen de dracht en een longontsteking. Mijn moeder heeft haar brokken etende teef toen ook moeten laten inslapen vanwege een dusdanig ernstige longontsteking opgelopen tijdens de zoogperiode. (moppelt intussen iets van: dus brokken zijn blijkbaar dan ook een gevaar voor zogende teven)
- Inge en Bono
- 5-sterren

Lizzy schreef: Vandaag was het een broodje Chimpansee carpaccio.
Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Update op pag 3
Heb net een mailtje terug gekregen van de vrouw van de fokker ,
Wellicht heeft mijn man het verkeerd uitgelegd, de pups zijn in de eerste week plotseling overleden. Het begon met de dikste pup die wou in 1 keer niet meer drinken, dit merk ik meteen op aangezien wij om de twee uur de pups bij voeren. De pup werd onrustig en begon te schreeuwen en snakte naar adem. Bij de eerste dacht ik nog die is gewoon niet goed foutje van moeder natuur. dit alles was in twee uurtjes van gezond naar overleden.
De andere morgen begon er weer 1 precies hetzelfde, ik dacht dit is geen toeval, meteen mee naar de dierenarts gegaan en die heeft heel wat moeten doen om de pup proberen te redden, deze pup bleek een longontsteking te hebben er zijn foto's gemaakt om dit vast te stellen, de pup heeft de hele dag in de zuurstofbak gelegen bij de arts en heel wat medicijnen gehad. Helaas heeft dit niet mogen baten, ook deze pup overleed snel.
Overleg gehad en om maar een poging te doen alle pups aan de antibiotica gezet uit voorzorg en de twee overleden pups werden met spoed naar de gezondheidsdienst gebracht om sectie te plegen.
Daar bleek dat ze een agressiefe bacterie in de darmen en longen hadden wat afkomstig was van vlees dus er werd me meteen gevraagd of ik de moederhond ook vers vlees voerde, dit deed ik omdat ze geen brok wou eten.
Ze hadden de e coli bacterie en nog een andere die naam weet ik zo niet meer.
Mijn arts komt deze problemen steeds vaker tegen met vers vlees en nu met dit geval adviseerd ze geen vlees meer te geven wat ik dus nu ook nooit meer zal doen!
Mijn vorige nest had ik ook al problemen die waarschijnlijk ook door vlees kwam (maar nooit onderzocht), pups met 6 weken allemaal aan de diaree en doodziek en ik had een pup die verloor twee teentjes door een heftige bacterie, wat erg vreemd was.
U begrijpt dat ik door dit alles noot!!!!! geen vlees meer voer.
Deze link gaat daar ook over http://dap-steenbergen.nl/dierinfo/hond/rauw-vlees/
Wie de rekenig heeft betaald weet ik niet denk dat ze zo iets hadden bij de gezondheids dienst van die hebben al problemen genoeg laat maar.
Ook de vrouw van raad van beheer hoort steeds vaker deze vreemde verhalen en die komt bij menig fokker die ook dit soort problemen heeft.
Hoop dat u er iets mee kan. Voor ons geen vlees meer in huis.
Wellicht heeft mijn man het verkeerd uitgelegd, de pups zijn in de eerste week plotseling overleden. Het begon met de dikste pup die wou in 1 keer niet meer drinken, dit merk ik meteen op aangezien wij om de twee uur de pups bij voeren. De pup werd onrustig en begon te schreeuwen en snakte naar adem. Bij de eerste dacht ik nog die is gewoon niet goed foutje van moeder natuur. dit alles was in twee uurtjes van gezond naar overleden.
De andere morgen begon er weer 1 precies hetzelfde, ik dacht dit is geen toeval, meteen mee naar de dierenarts gegaan en die heeft heel wat moeten doen om de pup proberen te redden, deze pup bleek een longontsteking te hebben er zijn foto's gemaakt om dit vast te stellen, de pup heeft de hele dag in de zuurstofbak gelegen bij de arts en heel wat medicijnen gehad. Helaas heeft dit niet mogen baten, ook deze pup overleed snel.
Overleg gehad en om maar een poging te doen alle pups aan de antibiotica gezet uit voorzorg en de twee overleden pups werden met spoed naar de gezondheidsdienst gebracht om sectie te plegen.
Daar bleek dat ze een agressiefe bacterie in de darmen en longen hadden wat afkomstig was van vlees dus er werd me meteen gevraagd of ik de moederhond ook vers vlees voerde, dit deed ik omdat ze geen brok wou eten.
Ze hadden de e coli bacterie en nog een andere die naam weet ik zo niet meer.
Mijn arts komt deze problemen steeds vaker tegen met vers vlees en nu met dit geval adviseerd ze geen vlees meer te geven wat ik dus nu ook nooit meer zal doen!
Mijn vorige nest had ik ook al problemen die waarschijnlijk ook door vlees kwam (maar nooit onderzocht), pups met 6 weken allemaal aan de diaree en doodziek en ik had een pup die verloor twee teentjes door een heftige bacterie, wat erg vreemd was.
U begrijpt dat ik door dit alles noot!!!!! geen vlees meer voer.
Deze link gaat daar ook over http://dap-steenbergen.nl/dierinfo/hond/rauw-vlees/
Wie de rekenig heeft betaald weet ik niet denk dat ze zo iets hadden bij de gezondheids dienst van die hebben al problemen genoeg laat maar.
Ook de vrouw van raad van beheer hoort steeds vaker deze vreemde verhalen en die komt bij menig fokker die ook dit soort problemen heeft.
Hoop dat u er iets mee kan. Voor ons geen vlees meer in huis.
Er is geen relatie tussen een zogende teef en een longontsteking, dat is ook een broodje aap verhaal. Er is wel een relatie tussen een zogende teef en een verminderde weerstand en van daaruit kunnen er zaken de kop op steken.Mijati schreef: Als het inderdaad om een longontsteking gaat: bij zogende teven komt het vaker voor. Er schijnt namelijk ergens een relatie te zijn tussen de dracht en een longontsteking. Mijn moeder heeft haar brokken etende teef toen ook moeten laten inslapen vanwege een dusdanig ernstige longontsteking opgelopen tijdens de zoogperiode. (moppelt intussen iets van: dus brokken zijn blijkbaar dan ook een gevaar voor zogende teven)
Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Update op pag 3
Twee dingen vallen gelijk op...Bijvoeren en longontsteking. Longontsteking bij pups is een typische aandoening wanneer er bijgevoerd wordt dmv de fles. Pup verslikt zich en krijgt melk in de longen met als gevolg longontsteking. Op de leeftijd van een week oud overleven ze dat vrijwel nooit.boskat schreef: Heb net een mailtje terug gekregen van de vrouw van de fokker ,