Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Laatste update pagina 13
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Update op pag 3
Zonder met vingers te willen wijzen, maar kan een pup zich niet akelig verslikken als je met de hand (bij)voert? Is het risico op longontstekingen niet groter bij pups die geflest worden?
jaja...
boskat schreef:
Ze hadden de e coli bacterie en nog een andere die naam weet ik zo niet meer.
Wellicht is er bij het flessen niet helemaal hygiënisch gewerkt? Flessen/spenen niet uitgekookt? Pups hebben nog onvoldoende weerstand opgebouwd. Zou dat een rol kunnen spelen?Hoe raak je besmet met EHEC?
De EHEC-bacterie is altijd afkomstig uit mest van vee. De bacterie kan via deze mest in rauw vlees terechtkomen of in ongepasteuriseerde melk en andere zuivelproducten. Ook kan de bacterie op groenten komen die in contact zijn gekomen met mest. De meeste infecties die we in het verleden hebben gezien, komen door rauw of onvoldoende verhit rundvlees, zoals gehakt, hamburgers en filet american. Maar er is ook een kleine kans dat je het kunt oplopen na een bezoek aan de kinderboerderij. Mensen die met EHEC besmet zijn kunnen ook andere mensen besmetten, via de ontlasting.
Laatst gewijzigd door K&D op di 09 jun 2015, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Valt me op, gebeurt er iets tijdens een nest waar de teef vers krijgt ligt het aan het vlees.
Als dat gebeurt terwijl de hond brok krijgt ligt het aan de paardenpoep, het water, de mogelijke bemesting van de buurman, de mogelijke chemishce bestrijdingmiddelen ( uiteraard van de buurman) of als we het niet meer weten, de vloek van de buurvrouw.
Maar zodra een hond vers krijg, oja dat vervlees is het!
Goed...
Ik ken trouwens fokkers met pups die zo ziek worden, of pups die doodgingen en die moeder kreeg dus geen vers vlees maar brokken. Dus dan was het een van bovenstaande redenen
Als dat gebeurt terwijl de hond brok krijgt ligt het aan de paardenpoep, het water, de mogelijke bemesting van de buurman, de mogelijke chemishce bestrijdingmiddelen ( uiteraard van de buurman) of als we het niet meer weten, de vloek van de buurvrouw.
Maar zodra een hond vers krijg, oja dat vervlees is het!
Goed...
Ik ken trouwens fokkers met pups die zo ziek worden, of pups die doodgingen en die moeder kreeg dus geen vers vlees maar brokken. Dus dan was het een van bovenstaande redenen
Volgens mij wel idd, ligt aan de vorm en dat ze dan anders kunnen drinken dan bij mamaHope schreef: Zonder met vingers te willen wijzen, maar kan een pup zich niet akelig verslikken als je met de hand (bij)voert? Is het risico op longontstekingen niet groter bij pups die geflest worden?
Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv???
Tssss.....als vegetariër...Lizzy schreef: Vandaag was het een broodje Chimpansee carpaccio.
Ja, dat bedoel ik. Eten de honden vers, komt het door de voeding. Eten de honden brokken, komt het door chemtrails.
Enne,
Ze zijn in ieder geval goed op oorlogspad bij de Raad + vriendjes van de Raad
Enne,
Gesponsord door Eukanuba.Ook de vrouw van raad van beheer hoort steeds vaker deze vreemde verhalen en die komt bij menig fokker die ook dit soort problemen heeft.
Ze zijn in ieder geval goed op oorlogspad bij de Raad + vriendjes van de Raad
Dan wil ze je vast ook vertellen om welk merk KVV het ging. Want niet om het een of ander maar KVV wordt hartstikke streng gecontroleerd op bacteriën.boskat schreef: Heb net een mailtje terug gekregen van de vrouw van de fokker ,
Wellicht heeft mijn man het verkeerd uitgelegd, de pups zijn in de eerste week plotseling overleden. Het begon met de dikste pup die wou in 1 keer niet meer drinken, dit merk ik meteen op aangezien wij om de twee uur de pups bij voeren. De pup werd onrustig en begon te schreeuwen en snakte naar adem. Bij de eerste dacht ik nog die is gewoon niet goed foutje van moeder natuur. dit alles was in twee uurtjes van gezond naar overleden.
De andere morgen begon er weer 1 precies hetzelfde, ik dacht dit is geen toeval, meteen mee naar de dierenarts gegaan en die heeft heel wat moeten doen om de pup proberen te redden, deze pup bleek een longontsteking te hebben er zijn foto's gemaakt om dit vast te stellen, de pup heeft de hele dag in de zuurstofbak gelegen bij de arts en heel wat medicijnen gehad. Helaas heeft dit niet mogen baten, ook deze pup overleed snel.
Overleg gehad en om maar een poging te doen alle pups aan de antibiotica gezet uit voorzorg en de twee overleden pups werden met spoed naar de gezondheidsdienst gebracht om sectie te plegen.
Daar bleek dat ze een agressiefe bacterie in de darmen en longen hadden wat afkomstig was van vlees dus er werd me meteen gevraagd of ik de moederhond ook vers vlees voerde, dit deed ik omdat ze geen brok wou eten.
Mijn arts komt deze problemen steeds vaker tegen met vers vlees en nu met dit geval adviseerd ze geen vlees meer te geven wat ik dus nu ook nooit meer zal doen!
Mijn vorige nest had ik ook al problemen die waarschijnlijk ook door vlees kwam (maar nooit onderzocht), pups met 6 weken allemaal aan de diaree en doodziek en ik had een pup die verloor twee teentjes door een heftige bacterie, wat erg vreemd was.
U begrijpt dat ik door dit alles noot!!!!! geen vlees meer voer.
Deze link gaat daar ook over http://dap-steenbergen.nl/dierinfo/hond/rauw-vlees/
Wie de rekenig heeft betaald weet ik niet denk dat ze zo iets hadden bij de gezondheids dienst van die hebben al problemen genoeg laat maar.
Ook de vrouw van raad van beheer hoort steeds vaker deze vreemde verhalen en die komt bij menig fokker die ook dit soort problemen heeft.
Hoop dat u er iets mee kan. Voor ons geen vlees meer in huis.
Die weet ik de man gaf er 2 aan welke de schuldigen zouden zijn,maar wie het weten wil kan datvia PB vragen ,wil dat niet openbaar zetten
Ik wil dat wel graag weten ja.boskat schreef: Die weet ik de man gaf er 2 aan welke de schuldigen zouden zijn,maar wie het weten wil kan datvia PB vragen ,wil dat niet openbaar zetten
ik heb je een pb gestuurd.
Mag het niet openbaar? Ben ook erg benieuwd.
Ik twijfel in die mail nog wel of mevr. niet bedoelt 'aanleggen' ipv 'flessen' met bijvoeren? Ze schrijft het als iets heel gangbaars maar bijflessen doet niet een fokker standaard toch?
Ik twijfel in die mail nog wel of mevr. niet bedoelt 'aanleggen' ipv 'flessen' met bijvoeren? Ze schrijft het als iets heel gangbaars maar bijflessen doet niet een fokker standaard toch?
Lijkt mij ook niet,maar zoals ik het lees dan krijgen de pups om de 2 uren bijgevoerd.
Schiet me nu te binnen wat die man verteld,bij hun honden werd sowieso en keizersnee gedaan ,dat zou het bijflessen kunnen verklaren?
Moet dat bij en Bullmastiff uit voorzorg een keizersnee.?
Schiet me nu te binnen wat die man verteld,bij hun honden werd sowieso en keizersnee gedaan ,dat zou het bijflessen kunnen verklaren?
Moet dat bij en Bullmastiff uit voorzorg een keizersnee.?
Laatst gewijzigd door boskat op di 09 jun 2015, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="Jantina"]
Mag misschien wel openbaar ,maar vindt dat zelf eigenlijk niet kunnen,is mijn gevoel daarover hoor
Mag misschien wel openbaar ,maar vindt dat zelf eigenlijk niet kunnen,is mijn gevoel daarover hoor
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Wat ik niet begrijp:boskat schreef: Heb net een mailtje terug gekregen van de vrouw van de fokker ,
Wellicht heeft mijn man het verkeerd uitgelegd, de pups zijn in de eerste week plotseling overleden. Het begon met de dikste pup die wou in 1 keer niet meer drinken, dit merk ik meteen op aangezien wij om de twee uur de pups bij voeren. De pup werd onrustig en begon te schreeuwen en snakte naar adem. Bij de eerste dacht ik nog die is gewoon niet goed foutje van moeder natuur. dit alles was in twee uurtjes van gezond naar overleden.
De andere morgen begon er weer 1 precies hetzelfde, ik dacht dit is geen toeval, meteen mee naar de dierenarts gegaan en die heeft heel wat moeten doen om de pup proberen te redden, deze pup bleek een longontsteking te hebben er zijn foto's gemaakt om dit vast te stellen, de pup heeft de hele dag in de zuurstofbak gelegen bij de arts en heel wat medicijnen gehad. Helaas heeft dit niet mogen baten, ook deze pup overleed snel.
Overleg gehad en om maar een poging te doen alle pups aan de antibiotica gezet uit voorzorg en de twee overleden pups werden met spoed naar de gezondheidsdienst gebracht om sectie te plegen.
Daar bleek dat ze een agressiefe bacterie in de darmen en longen hadden wat afkomstig was van vlees dus er werd me meteen gevraagd of ik de moederhond ook vers vlees voerde, dit deed ik omdat ze geen brok wou eten.
Mijn arts komt deze problemen steeds vaker tegen met vers vlees en nu met dit geval adviseerd ze geen vlees meer te geven wat ik dus nu ook nooit meer zal doen!
Mijn vorige nest had ik ook al problemen die waarschijnlijk ook door vlees kwam (maar nooit onderzocht), pups met 6 weken allemaal aan de diaree en doodziek en ik had een pup die verloor twee teentjes door een heftige bacterie, wat erg vreemd was.
U begrijpt dat ik door dit alles noot!!!!! geen vlees meer voer.
Deze link gaat daar ook over http://dap-steenbergen.nl/dierinfo/hond/rauw-vlees/
Wie de rekenig heeft betaald weet ik niet denk dat ze zo iets hadden bij de gezondheids dienst van die hebben al problemen genoeg laat maar.
Ook de vrouw van raad van beheer hoort steeds vaker deze vreemde verhalen en die komt bij menig fokker die ook dit soort problemen heeft.
Hoop dat u er iets mee kan. Voor ons geen vlees meer in huis.
1- de pups overleden in de eerste week, dus toen ze nog geen vers vlees kregen maar bij de moeder dronken en met de fles kregen.
2- de moederhond kreeg rauw vlees, maar de pups hadden longontsteking agv rauw vlees?
3- de pups hadden bacteriën in darmen en longen; kan dat überhaupt komen doordat de moederhond rauw vlees at?
Volgens het verhaal van die man ,was het inderdaad doordat de moeder rauw vlees kreeg,zat in de moederkoek en daardoor kregen de pups de bacterien ook.zal wel verklaring ook zijn van de DA,neem ik aan
Tsja, als ze in Steenbergen bij de dierenarts zitten snap ik het verhaal ook wel. Die weten niets van vers vlees.boskat schreef: Volgens het verhaal van die man ,was het inderdaad doordat de moeder rauw vlees kreeg,zat in de moederkoek en daardoor kregen de pups de bacterien ook.zal wel verklaring ook zijn van de DA,neem ik aan