Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Laatste update pagina 13

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Update op pag 3

boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Lizzy schreef: En wie zou dat volgens jou moeten gaan doen?

Maar goed, aangezien Boskat dit aan geslingerd heeft, moet zij dit misschien zelf maar tot op de bodem uitzoeken.
Naar mijn smaak zou de fokker eens moeten beginnen met aan te tonen dat er inderdaad e-coli in deze KVV zat/zit.
Ik weet bijna zeker dat dit door de DA vertelt is en dat de fokker dit klakkeloos aangenomen heeft ,en er w's geen onderzoek gedaan is ,of er E- coli bacterie in de kvv zat
Kan er nog eens een mailtje aan wagen en hopen dat ik atwoordt krijg.

Even de fouten eruit gehaald,had haast en dan gaat het mis
Laatst gewijzigd door boskat op wo 10 jun 2015, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

boskat schreef: Ik wet bijna zeker dat dit door de DA vertelt is en dat de fokker dit klakkeloos aangenomen heeft ,en er w's geen onderzoek gedaan of de E- coli bacterie in de kvv gedaan is.
Kan er nig eens een mailtje aan wagen en hopen dat ik atwoordt krijg.
Dat zou fijn zijn.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik krijg de uitzending niet in beeld, maar ik zat een paar maanden geleden te kijken (vol afgrijzen) naar een programma "schoon genoeg". Dit betrof een uitzending over ene Jeanette. Met 22 poedels. En die pakte ook nog even een worst KVV van het aanrecht. Echt he, te smerig voor woorden. En ik ben daar jaren geleden op aanraden van iemand naar ringtraining geweest. Dat was in 1 van de stallen. Ik heb er niks durven drinken, ben naar huis gereden, heb Bisq in bad gedaan, auto ontsmet en m'n kleren op 90 graden gewassen. Maar gut, zouden jullie het daar veul frisser vinden als mevrouw brokjes voerde? Echt, als je even tijd/zin hebt: de moeite waard om naar deze uitzending te kijken. Enne, dit staat niet op zichzelf. Je zou denken "ja, maar dit is een uitzondering". Uit ervaring kan ik je vertellen "nee hoor, geen uitzondering". Ik ben al vaker in mijn leven hard hollend weggerend :-X
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Rauw voeren en rauw voeren zijn 2 verschillende dingen. Wanneer je rauw voert met een gedachte erachter (dat het beter is voor de hond, natuurlijk enz enz) zul je niet zo snel voeding de schuld geven wanneer er iets fout gaat. Wanneer je rauw voert en het gewoon uit het rek trekt en verder geen filosofie erachter hebt zul je veel sneller geneigd zijn om rauw de veroordelen als dingen niet gaan zoals het moet.

De meeste mensen denken volgens mij echt dat brokken altijd bestaan hebben en hebben geen idee waarom brokken ontwikkeld zijn.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Met een collega fokker een jaar of 2/3 ook zo'n akkefietje. Gesponsord door brok, maar die ging het vers voeren ook eens proberen hoor. Proefkonijn was een hoogdrachtige teef. Hoppa, levenslang op brok, in ene op vlees. Men neme een bakje Smuldier uit de super wel te verstaan. Teef doodziek, meerdere pups kwamen er als vergane mummies uit en wat was de schuldige, het vlees. Tsja, ik weet het niet. Ik vind het niet verstandig om een hoogdrachtige teef in ene over te zetten. Ik vind het ook niet verstandig alleen maar Smuldier te voeren, laat staan aan een drachtige teef. Maar als je dan vragen gaat stellen, kijken ze je zo dom aan. "Voerde je normaal ook Euroshopper brokken van Albert Heijn?" Nee natuurlijk niet, een 'goed' merk brok. "Waarom koop je dan wel het goedkoopste versvlees uit de supermarkt?". Echt, dan is het opeens vlees = vlees. Ongelooflijk. Brokken ziet men wel kwaliteitsverschil in, vlees niet. Een kennis die jachthonden fokt heeft ook een eigen merk KVV. Moest ik beslist aan mijn teef en puppen geven, bij hem deed alles het er zo goed op. Werkelijk, zo'n gore drap heb je in jaren niet gezien. En de andere honden kotsten het nog uit ook. Dus mooi niet aan moeder gegeven. Belde even later om te vragen hoe het was bevallen, gevraagd naar de samenstelling. Wist hij serieus niet te vertellen. Gewoon, hele kippen en rund. Ja maar wat zit er dan aan rund in? Geen heel rund neem ik aan. Nee dat niet. Wat dan wel kreeg ik niet te horen. Het voeren van groenten was ook dom, want er zat al pens in.
Werkelijk, je hoort vanalles hoor, ik verbaas me er niet meer over...
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lizzy schreef: Ik krijg de uitzending niet in beeld, maar ik zat een paar maanden geleden te kijken (vol afgrijzen) naar een programma "schoon genoeg". Dit betrof een uitzending over ene Jeanette. Met 22 poedels. En die pakte ook nog even een worst KVV van het aanrecht. Echt he, te smerig voor woorden. En ik ben daar jaren geleden op aanraden van iemand naar ringtraining geweest. Dat was in 1 van de stallen. Ik heb er niks durven drinken, ben naar huis gereden, heb Bisq in bad gedaan, auto ontsmet en m'n kleren op 90 graden gewassen. Maar gut, zouden jullie het daar veul frisser vinden als mevrouw brokjes voerde? Echt, als je even tijd/zin hebt: de moeite waard om naar deze uitzending te kijken. Enne, dit staat niet op zichzelf. Je zou denken "ja, maar dit is een uitzondering". Uit ervaring kan ik je vertellen "nee hoor, geen uitzondering". Ik ben al vaker in mijn leven hard hollend weggerend :-X
Precies.

Ik geloof echt wel dat brokken voeren voor sommigen gewoon echt beter is. Als in, hygiënischer.
Laatst las ik op facebook de reacties onder de vraag 'was jij de voerbak van je hond elke dag af'. En wat daar allemaal stond joh! Wij eten toch ook gewoon elke dag van een schoon bord. Hoeveel moeite is het om even de bakken te soppen en het aanrecht waar je hebt staan werken? Doe je voor jezelf toch ook (mag ik hopen  ::) )
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Hope schreef: Precies.

Ik geloof echt wel dat brokken voeren voor sommigen gewoon echt beter is. Als in, hygiënischer.
Laatst las ik op facebook de reacties onder de vraag 'was jij de voerbak van je hond elke dag af'. En wat daar allemaal stond joh! Wij eten toch ook gewoon elke dag van een schoon bord. Hoeveel moeite is het om even de bakken te soppen en het aanrecht waar je hebt staan werken? Doe je voor jezelf toch ook (mag ik hopen  ::) )

Jaaaa die heb ik ook gelezen. Er waren mensen bij die zonder schaamte vertelden dat ze dat nooit doen. Yuk....
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Erna schreef:
Jaaaa die heb ik ook gelezen. Er waren mensen bij die zonder schaamte vertelden dat ze dat nooit doen. Yuk....
Hahaha ja dat dus. Want de hond maakt hem zelf wel schoon.
Die heeft zeker afwasmiddel aan zijn tong?  ;D
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

Hope schreef: Hahaha ja dat dus. Want de hond maakt hem zelf wel schoon.
Die heeft zeker afwasmiddel aan zijn tong?  ;D
;D maar eigenlijk te erg voor woorden  :-X

Hier draait dagelijks een vaatwasser voor de honden / katten (niet erg milieuvriendelijk, maar dan wel met eco vaatwasspul)
san :)
4-sterren
4-sterren

Bericht door san :) »

Lizzy schreef: Ik krijg de uitzending niet in beeld, maar ik zat een paar maanden geleden te kijken (vol afgrijzen) naar een programma "schoon genoeg". Dit betrof een uitzending over ene Jeanette. Met 22 poedels. En die pakte ook nog even een worst KVV van het aanrecht. Echt he, te smerig voor woorden. En ik ben daar jaren geleden op aanraden van iemand naar ringtraining geweest. Dat was in 1 van de stallen. Ik heb er niks durven drinken, ben naar huis gereden, heb Bisq in bad gedaan, auto ontsmet en m'n kleren op 90 graden gewassen. Maar gut, zouden jullie het daar veul frisser vinden als mevrouw brokjes voerde? Echt, als je even tijd/zin hebt: de moeite waard om naar deze uitzending te kijken. Enne, dit staat niet op zichzelf. Je zou denken "ja, maar dit is een uitzondering". Uit ervaring kan ik je vertellen "nee hoor, geen uitzondering". Ik ben al vaker in mijn leven hard hollend weggerend :-X
ja die heb ik gezien. helaas zowel prive als in mijn werk zijn dit soort situaties geen uitzondering
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Heb een mailtje gestuurd ,maar afwachten verder
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

boskat schreef: Volgens het verhaal van die man ,was het inderdaad doordat de moeder rauw vlees kreeg,zat in de moederkoek en daardoor kregen de pups de bacterien ook.zal wel verklaring ook zijn van de DA,neem ik aan
Daar geloof ik werkelijk niets van.
In de moederkoek...
Als ze nu nog zouden beweren dat de moeder het doorgeeft door de pups te likken, ik zou nog zeggen...
Gewoon E. coli wil trouwens ook niets zeggen. Het zal wel om een pathogene stam gaan, maar als je E. coli die natuurlijk in de darmen (elke darm heeft E. coli, niet-pathogeen) voorkomt in de longen terugvind is dat gevaarlijk, daarvoor hoeft het nog niet eens een pathogene stam te zijn.  En dat kan dus altijd voorkomen (besmette tepels of flesjes bij bijvoeren), ongeacht het voedsel.
Pathogene stammen geven ook diarree, en geen klein beetje, daar hoor ik hier niets van...
Dus zolang die andere bacterie niet vermeld wordt, blijf ik het een heel vreemd verhaal vinden.
Irta
4-sterren
4-sterren

Bericht door Irta »

boskat schreef: Lijkt mij ook niet,maar zoals ik het lees dan krijgen de pups om de 2 uren bijgevoerd.
Schiet me nu te binnen wat die man verteld,bij hun honden werd sowieso en keizersnee gedaan ,dat zou het bijflessen kunnen verklaren?
Moet dat bij en Bullmastiff uit voorzorg een keizersnee.?
Hmm, ik weet van mensenbaby's die met een keizersnee geboren worden dat die daardoor een grote achterstand in de weerstandsopbouw oplopen... Neem aan dat dat bij honden niet anders zal zijn...
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Lizzy schreef:
En dan komt er 1 fokker/keurmeester met een vaag verhaal, die zijn tekst gauw weer weghaalt op het moment dat de eerste kritische vragen gesteld worden. En dan komt er nog 1 andere fokker met een wazig verhaal over pups die hij bij moet voeren, 2 pups die longontsteking hebben gekregen en dood zijn gegaan, wat door een bacterie is gekomen. Die voert een wazig merk KVV en met alle respect hoor, maar wij weten niet hoe het er daar aan toe gaat. Jij weet niet hoe de KVV vervoert is, je weet niet hoe de KVV opgeslagen is geweest en je weet ook niet hoe ze daar uberhaupt met hygiëne om gaan... De fokker kan wel op de toilet hebben gezeten, zijn handen standaard niet wassen en met zijn vieze handen gaan zitten sonde-voeren, weet jij veel! (ik noem nou maar een zijstraat natuurlijk).
Ik heb die KVV ook een keer gevoerd, gehaald op de boerderij.......... vlees was netjes in kratten opgeslagen in vriezers, weet natuurlijk niet of het niet (deels) ontdooid is geweest, maar het was op het terrein onwijs vies......... ik had slippers aan en maakte gewoon bijna een plattebeksmak door de drek en koeiestrond........... dat was eens maar nooit weer......... kvv was ook nog eens erg vet :P
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

die heb ik ook gezien........ die mevrouw die kwam helpen vond ik erg dapper......... ik weet niet of ik het volgehouden had, ik zat al te kokhalzen alleen bij het zien, laat staan als je die geur van urinezuur en poep ruikt :yucky: :yucky: :yucky:

Plaats reactie