Het zal je maar gebeuren.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Het zal je maar gebeuren.
die Gaus is ook gek hoor..
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Vreemd, bij Jinek zat ie te vertellen over de hond die de neus van zijn baas eraf gebeten had. dat als zij dit soort honden aangeboden kregen die zoiets gedaan hadden er een dik rood kruisje bij kwam te staan, wat zoveel betekende dat hier weinig meer aan te doen was en dat de hond ingeslapen diende te worden. Een hond die doodgebeten wordt vindt hij blijkbaar wat anders.Me and my boys! schreef: die Gaus is ook gek hoor..
- Inge en Bono
- 5-sterren

Agressie jegens mensen ís ook heel iets anders dan agressie richting honden....
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Zal best maar een hond die mijn hond doodbijt mag voor mij opgeruimd worden.Inge en Bono schreef: Agressie jegens mensen ís ook heel iets anders dan agressie richting honden....
- Angelique
- 5-sterren

Daarbij kan niemand van die adviserende deskundigen het zich veroorloven dat zo,n hond nog eens een mens aanvalt, want dan komt men bij hun aankloppen. Dus hoewel ik zo'n standpunt wel begrijp vind ik het ook best wel de weg van de minste weerstand.Inge en Bono schreef: Agressie jegens mensen ís ook heel iets anders dan agressie richting honden....
\Me and my boys! schreef: die Gaus is ook gek hoor..
+ 1!!!
- Inge en Bono
- 5-sterren

ik denk niet in termen als "opruimen" En wat mij betreft is de baas schuldig aan wat de hond doetLazy Garfield schreef: Zal best maar een hond die mijn hond doodbijt mag voor mij opgeruimd worden.
Wat een flutstraf.
Ik denk dat Gaus de honden wellicht afzonderlijk getest heeft. En de ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Deze honden liepen in een roedel en dat is een heel ander verhaal vrees ik. Ik kan me voorstellen dat die zes afzonderlijke honden ineens ander, gedurfder, gedrag vertonen als ze elkaar flink opjutten.
Naar mijn idee hoeven deze zes honden niet eens getest te worden. Ze hebben zich al genoeg bewezen. En wat mij betreft mogen ze ook echt alle zes worden ingeslapen.
Voor hetzelfde geldt loopt er een kind in de buurt die ze pakken. Niemand die dan nog gaat testen hoor.
Ik denk dat Gaus de honden wellicht afzonderlijk getest heeft. En de ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Deze honden liepen in een roedel en dat is een heel ander verhaal vrees ik. Ik kan me voorstellen dat die zes afzonderlijke honden ineens ander, gedurfder, gedrag vertonen als ze elkaar flink opjutten.
Naar mijn idee hoeven deze zes honden niet eens getest te worden. Ze hebben zich al genoeg bewezen. En wat mij betreft mogen ze ook echt alle zes worden ingeslapen.
Voor hetzelfde geldt loopt er een kind in de buurt die ze pakken. Niemand die dan nog gaat testen hoor.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik vind de beet en actie van een gemiddelde herder echt niet te vergelijken met de beet en actie van een gemiddelde bull achtige.
De reactie van Gaus vind ik beneden alle peil en de schadevergoeding van de baasjes van Faya zal ik het maar helemaal niet over hebben.......[emoji55]
De reactie van Gaus vind ik beneden alle peil en de schadevergoeding van de baasjes van Faya zal ik het maar helemaal niet over hebben.......[emoji55]
Klopt enerzijds wel dat de baas schuldig is maar deze honden zijn wel een grens over gegaan.Inge en Bono schreef: ik denk niet in termen als "opruimen" En wat mij betreft is de baas schuldig aan wat de hond doet
Mijn oom en tante waar vroeger de paarden stonden hadden twee Duitse herder zussen op het erf. Op een nacht hebben ze een lam gepakt met z'n 2en. Het lam werd een geit, de geit werd een schaap. En ze liepen likkenbaardend achter de veulens aan. Wat een schatten het ook voor ons waren, ze werden opgeruimd (nadat we met z'n allen hebben gezocht naar een herplaats optie die er maar niet kwam). Ik heb ze wel eens gevonden, al vretend aan een schaap wat ze in de sloot hadden gejaagd. Die honden hadden een bizarre blik in hun ogen en dan weet je, dit is een stap te ver nu. Ik snap niet dat mensen die een hond hebben die een andere hond dood heeft gebeten, niet zelf dat besef of fatsoen hebben om zo'n hond uit de maatschappij te halen. Nee we sponsoren van het belastinggeld Martin Gaus even, die mag zo'n hond testen.
-
Lil
En als die hond aangelijnd wordt uitgelaten met muilkorf om? Even ervan uitgaan dat de honden normaal en aardig naar de eigen mensen zijn.Jantina schreef: Klopt enerzijds wel dat de baas schuldig is maar deze honden zijn wel een grens over gegaan.
Mijn oom en tante waar vroeger de paarden stonden hadden twee Duitse herder zussen op het erf. Op een nacht hebben ze een lam gepakt met z'n 2en. Het lam werd een geit, de geit werd een schaap. En ze liepen likkenbaardend achter de veulens aan. Wat een schatten het ook voor ons waren, ze werden opgeruimd (nadat we met z'n allen hebben gezocht naar een herplaats optie die er maar niet kwam). Ik heb ze wel eens gevonden, al vretend aan een schaap wat ze in de sloot hadden gejaagd. Die honden hadden een bizarre blik in hun ogen en dan weet je, dit is een stap te ver nu. Ik snap niet dat mensen die een hond hebben die een andere hond dood heeft gebeten, niet zelf dat besef of fatsoen hebben om zo'n hond uit de maatschappij te halen. Nee we sponsoren van het belastinggeld Martin Gaus even, die mag zo'n hond testen.Zo'n hond hoeft niet getest, die heeft zich bewezen. En had binnen 5 min een spuitje moeten krijgen. Dit beest is een gevaar voor de maatschappij.
Weet je? Ik vind dat zelf een schijnveiligheid. Wat als de kinderen per ongeluk de poort een keer open laten staan en de hond ontsnapt? Of er staat iemand aan de deur en de hond glipt naar buiten, net terwijl de keffende chiwafwaf van de buren daar loopt...
Of de keren dat je denkt, ach, nu loopt er echt niemand hoor, nu mag hij wel even rennen... Als je van zo veel van zo'n beestje houdt dat je 'm zo'n daad kan vergeven dan ga je er op een gegeven moment toch medelijden mee krijgen.
Dus nee, ik geloof daar niet in.
Of de keren dat je denkt, ach, nu loopt er echt niemand hoor, nu mag hij wel even rennen... Als je van zo veel van zo'n beestje houdt dat je 'm zo'n daad kan vergeven dan ga je er op een gegeven moment toch medelijden mee krijgen.
-
Lil
eh mij is nog NOOIT!!! een hond ontsnapt en dan heb ik geen mega gevaarlijke honden (elke hond is in potentie gevaarlijk, maar de mijne bijten niet zomaar uit het niets of voor de lol). Hier is wel een afrastering in de voortuin. De achtertuin is bijna niet uit te ontsnappen (tenminste de mijne redden geen 2 m schutting meer). Dus als iemand even iets open laat staan, dan laten ze 2 deuren open staan. nee, nog nooit gebeurd.Jantina schreef: Weet je? Ik vind dat zelf een schijnveiligheid. Wat als de kinderen per ongeluk de poort een keer open laten staan en de hond ontsnapt? Of er staat iemand aan de deur en de hond glipt naar buiten, net terwijl de keffende chiwafwaf van de buren daar loopt...
Mijn herplaatser waren totaal onbekend en liepen totdat ik wist dat zij andere honden niet beten met muilkorf. Gewoon alleen maar omdat ik niet wist wat er gebeurde, niet omdat er ooit iets gebeurd was.
Ik vind nogal dat je doet alsof iedere (nieuwe) eigenaar van dergelijke honden nooit never geen verantwoordelijkheid neemt. Denk dat dat zeker niet zo is!
Dat kan jij vinden maar ik blijf erbij dat er voor een hond die een andere hond dood bijt geen plek is in onze overbevolkte maatschappij. Alle oplossingen die je kan bedenken om het maar te voorkomen zijn in mijn ogen schijnveiligheid. Het spijt me, maar dan vind ik honden slechts beesten. En tegen dit soort honden die een knop om hebben gezet moet onze maatschappij beschermt worden, hoe naar ook voor de gevoelens van de eigenaar (die eigenlijk verantwoordelijk is).
Maar deze discussie ga je nooit uit komen, laten we hopen dat er eens een goede wet/regelgeving voor komt die duidelijkheid schept, of je het daar nou mee eens bent of niet.
Maar deze discussie ga je nooit uit komen, laten we hopen dat er eens een goede wet/regelgeving voor komt die duidelijkheid schept, of je het daar nou mee eens bent of niet.
-
Lil
Hoe kan er goede regelgeving komen als mensen met echt veel verstand van honden nog niet met elkaar eens worden? ? ? ?Jantina schreef: Dat kan jij vinden maar ik blijf erbij dat er voor een hond die een andere hond dood bijt geen plek is in onze overbevolkte maatschappij. Alle oplossingen die je kan bedenken om het maar te voorkomen zijn in mijn ogen schijnveiligheid. Het spijt me, maar dan vind ik honden slechts beesten. En tegen dit soort honden die een knop om hebben gezet moet onze maatschappij beschermt worden, hoe naar ook voor de gevoelens van de eigenaar (die eigenlijk verantwoordelijk is).
Wij zijn het inderdaad eens dat wij het oneens zijn. Ik zie niet in wat schijnveiligheid is aan ervoor zorgen dat een hond niet kan happen. Want wat pas echt schijnveiligheid is, is dat 99,9% van de honden zonder muilkorf loopt, want hij heeft nog nooit iets gedaan. Dat kan zomaar veranderen doordat zij bijvoorbeeld in de verkeerde groep lopen en mijn hond hoeft niet agressief te zijn. 1 hap en het hondje van mijn pa wat altijd lief in zijn mand ligt is morsdood. Hondje van pa past namelijk volledig in de bek van mijn grote hond.