En het dier kan ook vergiftigd zijn.
In deze wereld weet je echt nooit. Duiven, ratten, muizen, katten, ... ze worden allemaal vergiftigd. Het is niet omdat een konijn wild is, dat het geen gif gehad kan hebben. Het hangt er vanaf waar die gevonden wordt, als dat echt heel ver is van de bewoonde wereld is die kans erg klein, en dan zou ik het dus wel aandurven.
Ik zou het dier ook eens goed bekijken, als hij nog min of meer intact is. Daar kan je ook al veel aan zien of die al dood was, of waaraan hij gestorven zou zijn.
Verder zou ik het ook niet toestaan dat het ter plekke opgegeten wordt. Gewoon om geen beloning te geven.
Meenemen en later of desnoods dezelfde avond nog thuis voeren, ja dat wel. De link is dan toch al een stuk kleiner. Ik zou zeker proberen om bij de hond het opeten los te koppelen van dat dier dat hij gevangen heeft.
En ik zou wel laten merken dat ik er niet blij mee ben.
Anders dan hier thuis, want hier prijs ik ze wel als ze een vlieg of spin vangen en opeten...

En een muis in huis zou ik ook prijzen, moest ik er al ooit eentje tegengekomen zijn sinds ik Kleintje in huis heb, maar die muizen zijn ook niet levensmoe...