Het grote babytopic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Ja het is een hele flinke knul. Ik wordt bijna altijd vreemd aangekeken als ik zeg dat hij pas eind augustus 2 wordt! Ze denken vaak een jaar ouder.
Nou dat kan ik me voorstellen, hij ziet er wijzer en ouder uit ja 
Wat een leuke foto!
En ja hoor.... Waterpokken
Ahh, beterschap!
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Hier een kleine spraakwaterval... Ben haast blij als ze slaapt, de rest van de dag heeft ze haar rebbel constant open [emoji1]
Praat goed verstaanbaar 3-woords zinnetjes [emoji1]
Evi heeft de leuke leeftijd van 22,5 maand nu en zit heel erg in haar "nee" en "selluf doen" fase...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Praat goed verstaanbaar 3-woords zinnetjes [emoji1]
Evi heeft de leuke leeftijd van 22,5 maand nu en zit heel erg in haar "nee" en "selluf doen" fase...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Van de week ben ik voor het eerst gebeld door David. Ik kwam net uit m'n werk binnen stappen en David zat nog bij mijn schoonmoeder. Die had er even geen erg in dat hij in de echte telefoon zat te praten i.p.v. in het speelgoedding waarmee hij de hele dag aan zijn oor loopt. Hij heeft zeker 10 minuten tegen me aan zitten kletsen, terwijl ik op de achtergrond VL in gesprek hoorde met zijn moeder. 
Haha, leuk!Sonja schreef: Van de week ben ik voor het eerst gebeld door David. Ik kwam net uit m'n werk binnen stappen en David zat nog bij mijn schoonmoeder. Die had er even geen erg in dat hij in de echte telefoon zat te praten i.p.v. in het speelgoedding waarmee hij de hele dag aan zijn oor loopt. Hij heeft zeker 10 minuten tegen me aan zitten kletsen, terwijl ik op de achtergrond VL in gesprek hoorde met zijn moeder.![]()
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Pfff, hoe gaat bij jullie het slapen? Tess gaat overal goed slapen als ze gaat logeren of op de opvang. Als ze thuis door iemand anders in bed wordt gelegd en wij zijn niet thuis gaat ze ook zelf slapen. Maar als wij haar in bed leggen is het drama. Ik bleef er bij liggen tot ze sliep, maar nu lig ik er vaak van 19.00 tot 21.30 uur bij en dan slaapt ze nog niet. Ik begin het echt zat te worden, zeker omdat ze laat zien dat ze ook heel goed alleen kan slapen. Thuis wordt ze 's nachts ook veel vaker wakker en overdag slaapt ze hooguit een uur, vaak zelfs maar een half uur. Op de opvang en bij mijn moeder slaapt ze 2/2,5 uur. Laten huilen wil ik eigenlijk niet, maar erbij blijven lijkt ook geen zin te hebben op het moment want ze gaat gewoon niet slapen 
Vera is ook een slechte slaper. ze slaapt weinig en wordt snel wakker. Ik heb het opgegeven me er druk om te maken. Slapen is vooral ook geen verplichting. Ik was zelf altijd ook een slechte slaper en mOEST slapen. Nou, dan lukt dat helemaal niet meer.
Wakker in bed leggen is bij Vera nooit een optie geweest, ze gaat dan huilen. Vera zit nu in een ritme dat ze ongeveer meestal rond 23 uur een langere tijd achter elkaar slaapt. Dus voor die tijd krijgt ze het gebruikelijke riedeltje van een kort filmpje op youtube kijken (altijd hetzelfde), liedje zingen, schone pamper, slaapzak aan en tiet.
Maar soms lukt dat ook niet. Ik laat haar dan gewoon spelen totdat ze aangeeft wel moe te zijn. En dan doen we weer het slaapriedeltje. Gewoon totdat het wel lukt.
Als ze zichzelf wel vermaakt in bed (Vera slaapt bij ons, dus voor ons zou het ook niet werken), is gewoon spelend in bed laten een optie? Ze valt vanzelf wel een keer in slaap.
Probeer het niet te vergelijken bij je moeder of op de opvang. Dat is toch anders.
Wakker in bed leggen is bij Vera nooit een optie geweest, ze gaat dan huilen. Vera zit nu in een ritme dat ze ongeveer meestal rond 23 uur een langere tijd achter elkaar slaapt. Dus voor die tijd krijgt ze het gebruikelijke riedeltje van een kort filmpje op youtube kijken (altijd hetzelfde), liedje zingen, schone pamper, slaapzak aan en tiet.
Maar soms lukt dat ook niet. Ik laat haar dan gewoon spelen totdat ze aangeeft wel moe te zijn. En dan doen we weer het slaapriedeltje. Gewoon totdat het wel lukt.
Als ze zichzelf wel vermaakt in bed (Vera slaapt bij ons, dus voor ons zou het ook niet werken), is gewoon spelend in bed laten een optie? Ze valt vanzelf wel een keer in slaap.
Probeer het niet te vergelijken bij je moeder of op de opvang. Dat is toch anders.
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Ze vermaakt zichzelf niet in bed, ze is gewoon compleet overstuur zodra wij van haar kamer afgaan. Zodra ze 's nachts wakker wordt nemen we haar mee naar ons bed. Dat zeggen we haar ook iedere keer. Ze zegt nu dan ook "Tess gaat alleen slapen, als Tess wakker wordt komt papa Tess halen". Maar zodra we haar alleen laten is het dan toch weer paniek. En ik vind het niet erg om er even bij te blijven, maar 2,5 uur is gewoon niet leuk meer. En leggen we haar later in bed dan duurt het nog vaak 1,5 uur.
Hier gaat het nu iets beter maar een super slaper is Fedde niet. Hij gaat wel in zijn kamer slapen nu in het ledikant. We zitten er zo'n kwartiertje bij. Meestal wordt hij tussen 23 en 2 uur wakker. We leggen hem dan in zijn peuterbedje wat naast ons bed staat. Dat gaat goed. Ook overdag slaapt hij 1 tot 2 uur in dat peuterbedje. Binnen 5 min slaapt hij dan. Als hij 2 is is het feest over en gaat het peuterbedje naar zijn kamer en moet hij daar blijven slapen.
Slapen hier gaat goed. Savonds vast ritueel. Luier, pyjama, tandenpoetsen. Daarna borst. Ondertussen verhaaltje.
Meestal leg ik hem slapend in bed. Soms is hij wakker. Verteld nog wat tegen zijn knuffeltje en valt met 10 minuten in slaap.
Meestal tussen 7-8 gaat hij naar bed.
In de nacht 1 of 2 voedingen. 5 minuten en weer ko.
'S morgens tussen 6-7 paraat. Soms half 8 of 8 uur als hij late nachtvoeding had.
Dan tegen 9-10 uur slaapje van 1 max 2 uur. En dan rond half 2 nog een. Die verschilt. Soms half uur. Soms 3.
En dan soms nog een hazen slaapje in auto/kinderwagen/drager.
Rest van slapen gebeurd in zijn eigen bedje in eigen slaapkamer.
Als ik ben werken wilt hij niet altijd in bed slapen overdag. Dan slaapt hij bij papa in de drager.
Meestal leg ik hem slapend in bed. Soms is hij wakker. Verteld nog wat tegen zijn knuffeltje en valt met 10 minuten in slaap.
Meestal tussen 7-8 gaat hij naar bed.
In de nacht 1 of 2 voedingen. 5 minuten en weer ko.
'S morgens tussen 6-7 paraat. Soms half 8 of 8 uur als hij late nachtvoeding had.
Dan tegen 9-10 uur slaapje van 1 max 2 uur. En dan rond half 2 nog een. Die verschilt. Soms half uur. Soms 3.
En dan soms nog een hazen slaapje in auto/kinderwagen/drager.
Rest van slapen gebeurd in zijn eigen bedje in eigen slaapkamer.
Als ik ben werken wilt hij niet altijd in bed slapen overdag. Dan slaapt hij bij papa in de drager.
Jeetje nog steeds 2 nachtvoedingen? Breekt dat niet op ?
Nee hoor. Ik doe het graag, kwestie van acceptatie en ritme van het kind volgen.
Soms is het wel zwaar of vermoeiend ik zal niet zeggen dat het altijd fluitend gaat. Maar opbreken doet het niet.. Tis een keuze die ik heb gemaakt, waar ik me goed bij voel. Ik geef ook nog steeds borstvoeding he. Dus ben niet actief in de weer met het maken van de fles. Half slaperig dwayne pakken, aan de borst. Verder dutten en daarna weer fijn slapen.
Ik zou het zelf vermoeiender vinden om een moeilijk inslapend kind te hebben.
Maar die keus hebben we niet
Soms is het wel zwaar of vermoeiend ik zal niet zeggen dat het altijd fluitend gaat. Maar opbreken doet het niet.. Tis een keuze die ik heb gemaakt, waar ik me goed bij voel. Ik geef ook nog steeds borstvoeding he. Dus ben niet actief in de weer met het maken van de fles. Half slaperig dwayne pakken, aan de borst. Verder dutten en daarna weer fijn slapen.
Ik zou het zelf vermoeiender vinden om een moeilijk inslapend kind te hebben.
Maar die keus hebben we niet