Het grote babytopic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Vera vraagt ook om nachtvoedingen. Ik ervaar het niet als zwaar: tiet eruit en kind eraan. Ik hoef niet eens mnbed uit en ze hapt zelf aan. Ik krijg een oxytocine-shot en ga weer verder met slapen waar ik gebleven was.
Wat ik wel zwaar vind is dat Vera geregeld in de nacht wakker en blij is. Ze is bezig het middagdutje op te schuiven of misschien te laten vallen. En dan is ze zo ineens van 4 tot 7 wakker om daarna nog een uurtje te slapen.
Wat ik wel zwaar vind is dat Vera geregeld in de nacht wakker en blij is. Ze is bezig het middagdutje op te schuiven of misschien te laten vallen. En dan is ze zo ineens van 4 tot 7 wakker om daarna nog een uurtje te slapen.
Blijft leuk om jullie belevenissen te lezen.
Ik ben geen mama maar wel een hele trotse tante van mijn neefje, 4,5 jaar en nichtje van 15 mnd. (net zo oud als Dwayne)
Makkelijke slaap kindjes als ik het hier zo lees. Neefje slaapt makkelijk, altijd al. Gaat tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed en slaapt tot de volgende morgen, en ook mijn nichtje is een makkelijke slapen, gaat ook zo rond 19.00 en 19.30 naar bed en slaapt tot de volgende morgen. En overdag nog 2 keer slapen in haar bedje op haar eigen kamer.
Ik ben geen mama maar wel een hele trotse tante van mijn neefje, 4,5 jaar en nichtje van 15 mnd. (net zo oud als Dwayne)
Makkelijke slaap kindjes als ik het hier zo lees. Neefje slaapt makkelijk, altijd al. Gaat tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed en slaapt tot de volgende morgen, en ook mijn nichtje is een makkelijke slapen, gaat ook zo rond 19.00 en 19.30 naar bed en slaapt tot de volgende morgen. En overdag nog 2 keer slapen in haar bedje op haar eigen kamer.
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Tess vraagt ook nog altijd nachtvoedingen. Al heb ik het idee dat het niet echt meer om de voeding gaat, ze wil gewoon bij mij zijn. Als ik een keer nee zeg wordt ze echt boos en omdat ik 's nachts het liefst zelf ook weer wil slapen geef ik haar dan haar zin. Een keer per nacht is niet erg, maar soms wil ze ieder uur en ik merk dat ik daar nu veel meer moeite mee heb dan in het begin. De laatste maanden ben ik sowieso veel vaker moe (sinds ik weer ongesteld ben
)
Ik ben ook moe als ik ongesteld ben. en dan is er ook nog eens wat minder melk, dus wil Vera vaker aan de tiet en ook nog eens 2 per keer ipv 1. Ik ga er gewoon in mee en ga dan bij voorkeur ook gelijk met haar slapen ipv in de avond nog huishoudelijke dingen te gaan doen. Tess is ouder en zou je wellicht kunnen uitleggen dat ze niet altijd meer aan de tiet mag. Schep wel duidelijkheid, anders wordt het voor haar ook verwarrend.
Als je je zorgen maakt over je eigen gesteld, zou je bij de HA een bloedonderzoek kunnen doen.
Als je je zorgen maakt over je eigen gesteld, zou je bij de HA een bloedonderzoek kunnen doen.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
wat moet ik hier nu mee? ???

euh...het kind heel snel uit die gevaarlijke gevangenis halen en voortaan lekker los op de grond laten slapenorinake schreef: wat moet ik hier nu mee? ???
![]()
Tsjee, dan mag ik nog niet klagen met 1x eruit s nachts om hem om te leggen. Hij slaapt dan direct weer, eigenlijk van 19.30 tot 7 uur. Waarom geven jullie de oudere kindjes nog bv? Puur voor de gezondheid, de band of iets anders?
Waarom niet. De natuurlijke speenleeftijd voor een mens is tussen de 2,5 en 7 jaar.
Het is voeding (eten en drinken in 1), troost, gezellig heel dichtbij mama, oxytocine, passieve immunisatie en makkelijker hechten ( een aantsl van deze zaken alleen bij volledig op verzoek voeden en altijd toegang hebben tot ). Vera vindt het volgens mij ook nog eens heel smakelijk.
In de west-europese cultuur vindt men bv eigenlijk alleen voor baby's, maar dat is dus puur cultureel bepaald. Bv is ook voor dreumessen, peuters en kleuters.
Het is voeding (eten en drinken in 1), troost, gezellig heel dichtbij mama, oxytocine, passieve immunisatie en makkelijker hechten ( een aantsl van deze zaken alleen bij volledig op verzoek voeden en altijd toegang hebben tot ). Vera vindt het volgens mij ook nog eens heel smakelijk.
In de west-europese cultuur vindt men bv eigenlijk alleen voor baby's, maar dat is dus puur cultureel bepaald. Bv is ook voor dreumessen, peuters en kleuters.
Dat dus, plus het is gewoon heel makkelijk. Aan de borst in slaap vallen, troosten bijkomen van stress dagje.koekje schreef: Waarom niet. De natuurlijke speenleeftijd voor een mens is tussen de 2,5 en 7 jaar.
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Inderdaad, wat bovenstaande dames zeggen...
Evi is met 21 maand (nu 22,5 maand) gestopt met drinken, de melk was "op" i.v.m. zwangerschap...
Eergister was ze heel moe, ben met haar gaan douchen, ze ziet mijn borst en zegt "zo mamma mekje drinken"? Dus na het afdrogen lekker naar boven, borst er uit, ze hapt aan, laat bijna meteen weer los met een "lekker, klaar" om vervolgens de andere kant hetzelfde te doen en te zeggen "nu Evi slapen"
Ze snapt nog hoe het werkt, dus misschien als ze de baby ziet drinken dat ze dan ook wel weer wil (van mij mag ze)
Mijn idee was eerst om bv te geven tot ik weer aan het werk moest (met 3,5 maand), dat werd 6 maand, vervolgens hoorde ik dat mijn oma 9 maanden gevoed had, dus toen vond ik het een mooi streven om dat ook te halen... Vervolgens was het niet meer dan normaal om bv te geven en dacht ik er eigenlijk niet meer bij na... Het voelt gewoon zo natuurlijk...
Voor de andere bv-dames, hadden jullie er ook zo'n moeite mee dat de kleintjes meer en meer vast voedsel gingen eten en minder bv vroegen? Dat je soms "bewust" een dag vast voedsel oversloeg om gezellig bv te geven?
Sent from my iPad using Tapatalk
Evi is met 21 maand (nu 22,5 maand) gestopt met drinken, de melk was "op" i.v.m. zwangerschap...
Eergister was ze heel moe, ben met haar gaan douchen, ze ziet mijn borst en zegt "zo mamma mekje drinken"? Dus na het afdrogen lekker naar boven, borst er uit, ze hapt aan, laat bijna meteen weer los met een "lekker, klaar" om vervolgens de andere kant hetzelfde te doen en te zeggen "nu Evi slapen"
Ze snapt nog hoe het werkt, dus misschien als ze de baby ziet drinken dat ze dan ook wel weer wil (van mij mag ze)
Mijn idee was eerst om bv te geven tot ik weer aan het werk moest (met 3,5 maand), dat werd 6 maand, vervolgens hoorde ik dat mijn oma 9 maanden gevoed had, dus toen vond ik het een mooi streven om dat ook te halen... Vervolgens was het niet meer dan normaal om bv te geven en dacht ik er eigenlijk niet meer bij na... Het voelt gewoon zo natuurlijk...
Voor de andere bv-dames, hadden jullie er ook zo'n moeite mee dat de kleintjes meer en meer vast voedsel gingen eten en minder bv vroegen? Dat je soms "bewust" een dag vast voedsel oversloeg om gezellig bv te geven?
Sent from my iPad using Tapatalk
Ohhh, ja dat laatste is zo herkenbaar. Ik vergat ook heel vaak vv mee te nemen. Was zo gewend dat ik nergens aan hoefde te denken.
Of dat ik niet "wist" wat te geven. Borst is altijd goed.
Ik heb trouwens na 15 maanden wel echt mijn buik vol van het kolven.
Of dat ik niet "wist" wat te geven. Borst is altijd goed.
Ik heb trouwens na 15 maanden wel echt mijn buik vol van het kolven.
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Kolven ben ik mee gestopt toen Evi 1 werd.. Die kon toen de tijd die ik er niet was (en dat was niet veel [emoji14]) overbruggen met water of niks..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dwayne red het ook, maar ik niet. Ik kolf alleen nog tijdens slaapdienst. En na late dienst.
Slaap dienst, zoals vandaag is van vandaag 15.30 tot morgen 09.00 ongeveer 17 uur. Dat is te lang voor mij om niet te kolven.
En na een late dienst voor het slapen vind ik ook fijn om mijn borsten leeg te hebben. Al dat ik ook vaak er voor kies om dwayne droom voeding te geven. Maar dat lukt meestal maar met 1 borst.
Slaap dienst, zoals vandaag is van vandaag 15.30 tot morgen 09.00 ongeveer 17 uur. Dat is te lang voor mij om niet te kolven.
En na een late dienst voor het slapen vind ik ook fijn om mijn borsten leeg te hebben. Al dat ik ook vaak er voor kies om dwayne droom voeding te geven. Maar dat lukt meestal maar met 1 borst.
Leuk om te lezen. Mijn schoonzus heeft ook lang BV gegeven.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

orinake schreef: wat moet ik hier nu mee? ???
![]()
Alvast een spijkerbed gaan timmeren, voor als kindjelief de kleuterleeftijd heeft bereikt?