Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Laatste update pagina 13

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv???

deja
5-sterren
5-sterren

Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv???

Bericht door deja »

[quote="Erna"]
Volledige sectie op een overleden pup bij de GD in Deventer kostte 3 jaar geleden 200,00 Euro.
[/quote]
Ik heb voor Beau 2 jaar geleden sectie op een darmbiopt en nog een soort van bloeduitstorting bij zijn oksels al ruim 200 euro betaald ook in Deventer.
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Update op pag 3 update op pag 7

Bericht door boskat »

[quote="Jantina"]
Sloeg inderdaad niet zo zeer op jou beginpost hoor, maar meer op de reacties gaandeweg dit topic.  ;)
[/quote]

Kaio
5-sterren
5-sterren

Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Update op pag 3 update op pag 7

Bericht door Kaio »

[quote="Lizzy"]
Ik blijf erbij, we kunnen hier 100 pagina's over schrijven maar er is helemaal geen bewijs dat deze bacterie uit deze KVV kwam.
[/quote]
Dat dus ook.

Er is e-coli aangetroffen dat kan de overlijdensoorzaak zijn, tot zover snap ik de conclusie.Tenminste als er veel aanwezig is want iedereen draagt bij zich. Doe maar eens een swipe op openbare toilets, en zoveel rauw eten wij nu ook weer niet!!!  :biggrin2:
Daaraan wordt vastgeknoopt dat het door het verse voer komt, tja die snap ik niet, lijkt me nou ook totaal geen gegronde onderzoeksverklaring. Net zo goed als gezegd zou worden het zat in de brok. Je weet nl niet wat de oorzaak was.
Blijf erbij het kunnen net zo goed marmannetjes geweest zijn. :P
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Een schadelijke E. coli kan trouwens ook op vlees uit de supermarkt voorkomen hoor.
Vorig jaar is er een kindje overleden aan een besmetting en toen werd het ook op een kipfilet gestoken. Zonder zekerheid uiteraard, want de filet was dan wel op...  ::)  Beetje verdacht ook dat de andere personen in het gezin helemaal nergens last van hadden...
Zelfs als je er vanuitgaat dat het werkelijk daarvan kwam (wat dus zeker niet zeker is), is het dus waarschijnlijk door het gebakken vlees terug op het bord te leggen waar het rauwe vlees eerder op lag en zo het terug te besmetten. Dat vergeten vele mensen in het hygiëne-verhaal. 
Alleszinds, dat gebeurt dagelijks bij zoveel mensen, en toch zijn dit soort besmettingen en zeker overlijdens uiterst zeldzaam...
Is dat een reden om dan maar te zeggen dat iedereen beter stopt met vlees eten?  Bij mensen blijkbaar niet, bij honden wel, dat moet je mij eens uitleggen.
Als je dan hoort hoe vaak de gemiddelde hondeneigenaar zijn bakken uitwast, dan zou men daar toch beter wat meer op afgeven ipv op het voer op zich.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

[quote="pearlsofpassion"]
Een schadelijke E. coli kan trouwens ook op vlees uit de supermarkt voorkomen hoor.
Vorig jaar is er een kindje overleden aan een besmetting en toen werd het ook op een kipfilet gestoken. Zonder zekerheid uiteraard, want de filet was dan wel op...  ::)  Beetje verdacht ook dat de andere personen in het gezin helemaal nergens last van hadden...
Zelfs als je er vanuitgaat dat het werkelijk daarvan kwam (wat dus zeker niet zeker is), is het dus waarschijnlijk door het gebakken vlees terug op het bord te leggen waar het rauwe vlees eerder op lag en zo het terug te besmetten. Dat vergeten vele mensen in het hygiëne-verhaal. 
Alleszinds, dat gebeurt dagelijks bij zoveel mensen, en toch zijn dit soort besmettingen en zeker overlijdens uiterst zeldzaam...
Is dat een reden om dan maar te zeggen dat iedereen beter stopt met vlees eten?  Bij mensen blijkbaar niet, bij honden wel, dat moet je mij eens uitleggen.
Als je dan hoort hoe vaak de gemiddelde hondeneigenaar zijn bakken uitwast, dan zou men daar toch beter wat meer op afgeven ipv op het voer op zich. [/quote]

Eeeeeeh.... Is dat niet één van de eerste lessen bij 'verzorging' op de middelbare school? En volgens mij hebben wij dat vast ook op de basisschool geleerd, dus ik kan me echt niet voorstellen dat iemand dat zou doen....  :-\
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nou dat ben ik helemaal met je eens. Dat bestaat tegenwoordig toch niet meer en zeker niet met kip?!?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Fenixjuh"]
Eeeeeeh.... Is dat niet één van de eerste lessen bij 'verzorging' op de middelbare school? En volgens mij hebben wij dat vast ook op de basisschool geleerd, dus ik kan me echt niet voorstellen dat iemand dat zou doen....  :-\
[/quote]

Ja weet je, er staat ook overal beschreven geen benzine op je bbq te gooien, of je hond in een snikhete auto achter te laten en zo nog wel 100 zeer logische dingen waarvan je denkt dat iedereen het wel weet. Maar goed, dan sla je dat bordje over en vervolgens snij je je kipfilet op een snijplank en snij je daar even later je sla op.

Dat het je op school is geleerd is helaas geen garantie dat mensen het dan in het vervolg ook niet meer doen.  Kijk alleen naar de hoeveelheid e-coli op de bak snoepjes bij de uitgang van het restaurant. Opdat we zogenaamd allemaal goed ons handen wassen na pleebezoek.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb dat alleszinds nooit op school geleerd.
In belgie krijgen we niet standaard huishoudkunde of dergelijke. Dat moet je maar thuis leren.
Ik zie het bij een barbeque elke keer weer gebeuren en ook gewoon in de keuken wordt daar niet altijd aandacht aan besteed.
En nog vallen ze hier ook niet met bosjes om hoor. ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Angelique"]
Ja weet je, er staat ook overal beschreven geen benzine op je bbq te gooien, of je hond in een snikhete auto achter te laten en zo nog wel 100 zeer logische dingen waarvan je denkt dat iedereen het wel weet. Maar goed, dan sla je dat bordje over en vervolgens snij je je kipfilet op een snijplank en snij je daar even later je sla op.

Dat het je op school is geleerd is helaas geen garantie dat mensen het dan in het vervolg ook niet meer doen.  Kijk alleen naar de hoeveelheid e-coli op de bak snoepjes bij de uitgang van het restaurant. Opdat we zogenaamd allemaal goed ons handen wassen na pleebezoek.
[/quote]

Ik wou net zeggen!

Bij Oprah Winfrey hebben ze een keer een camera opgehangen op de plee's om te kijken of mensen nou hun handen wassen na het plee bezoek. 85% gewoon niet he! En dan was er nog eens 10% mensen die hun handen 1 nano seconden onder de kraan hielden. En dan was er 5% dat hun handen gewoon goed waste :-X

En met die uitzending waar ik het van de week over had, daar lag een worst BARF menu gewoon los op het aanrecht te ontdooien :-X. Ik heb mensen gezien die met hun handen een ontdooide worst KVV oppakte, hun smerige handen afdroogde aan een theedoek om daar vervolgens koffie kopjes mee af te drogen. Je begrijpt het al. Ik lustte ineens geen koffie :-X
*Gabriëlle*
3-sterren
3-sterren

Bericht door *Gabriëlle* »

Je hebt er mensen bij die denken dat een handdoek is om je vieze handen aan schoon te maken, en dat zijn er meer dan je denkt :-X.
Mensen die hun vaatdoek over een vlek op de grond halen en daarna weer over het aanrecht. Rauw vlees met blote handen in de pan en direct daarna de salade gaan snijden, vooral tv koks hebben daar een handje van.

Ik heb expres geen zeep en handdoek op de wc, mensen moeten in de keuken hun handen wassen.... die 85% geloof ik dus meteen.

Dat al het leven op aarde nog niet uitgestorven is is een wereldwonder :D
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="*Gabriëlle*"]
Je hebt er mensen bij die denken dat een handdoek is om je vieze handen aan schoon te maken, en dat zijn er meer dan je denkt :-X.
Mensen die hun vaatdoek over een vlek op de grond halen en daarna weer over het aanrecht. Rauw vlees met blote handen in de pan en direct daarna de salade gaan snijden, vooral tv koks hebben daar een handje van.

Ik heb expres geen zeep en handdoek op de wc, mensen moeten in de keuken hun handen wassen.... die 85% geloof ik dus meteen.

Dat al het leven op aarde nog niet uitgestorven is is een wereldwonder
:D
[/quote]

Waar je meteen uit op kan maken dat als je immuunsysteem prima is dat het wel losloopt met al die gevaren die dagelijks op de loer liggen. Maar veel dingen zijn gewoon onfris, je wil geen snoepje waar andermans darmbacteriën aanzitten, of koffie met mogelijk vleesvochtresten erin oid.
Ik denk dat vaak al als je in het buitenland die markten ziet waar ter plekke geslacht wordt en overal eten wordt bereidt en verkocht en iedereen zit overal met de handen aan e.d. dat het toch te denken moet geven dat er daar nog steeds overbevolking is, terwijl dat in Dettolland tot in den treure uit den boze is en dat ze zelfs je groente in plastic gaan sealen om maar besmetting van iets te voorkomen.
Altijd leuk was ook als griezel Geus zo'n vies vet goor studentenhuis inkwam en dan zei...jullie zullen wel vaak ziek zijn met al die gorigheid om je heen en dat het antwoord altijd was...nou nee, eigenlijk nooit  :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Fenixjuh schreef: Eeeeeeh.... Is dat niet één van de eerste lessen bij 'verzorging' op de middelbare school? En volgens mij hebben wij dat vast ook op de basisschool geleerd, dus ik kan me echt niet voorstellen dat iemand dat zou doen....  :-\
Bouwjaar 81 vraagt wat is verzorging? Heb dat nooit gehad en nog nooit van gehoord.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Lil schreef: Bouwjaar 81 vraagt wat is verzorging? Heb dat nooit gehad en nog nooit van gehoord.
Grappig, bouwjaar 80 en was de 1e lichting die verzorging kreeg... Zou je denken dat jij, jaar na mij, dag toch ook gehad moet hebben
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Lil schreef: Bouwjaar 81 vraagt wat is verzorging? Heb dat nooit gehad en nog nooit van gehoord.
Huishoudelijk werk leren, koken, wassen, strijken, seksuele voorlichting, persoonlijke verzorging enzo...
Op de lagere niveau's werd geleerd hoe een frituur aan moest  ::) :D
Sigbrid
4-sterren
4-sterren

Bericht door Sigbrid »

Ligt ook aan de opleiding , ik ben van '75 en toen was de keus lbo ( kreeg wel verzorging koken etc) Mavo , havo VWO ( allemaal alleen theorie ) , ik deed Mavo dus niks verzorging etc .  Later kwam vmbo erbij en die kregen het ook ( deed mn zusje uit '78 )

Plaats reactie