Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Laatste update pagina 13

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Update op pag 3 update op pag 7

Lil

Re: Vraag over vleesbacterie in versvlees,kvv??? Update op pag 3 update op pag 7

Bericht door Lil »

MarijeEnBoomer schreef: Grappig, bouwjaar 80 en was de 1e lichting die verzorging kreeg... Zou je denken dat jij, jaar na mij, dag toch ook gehad moet hebben
Echt nooit van gehoord.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Lil schreef: Echt nooit van gehoord.
Welk jaar ben je begonnen op de middelbare school?
Lil

Bericht door Lil »

Fenixjuh schreef: Huishoudelijk werk leren, koken, wassen, strijken, seksuele voorlichting, persoonlijke verzorging enzo...
Op de lagere niveau's werd geleerd hoe een frituur aan moest  ::) :D
Huishoudelijk werk, koken, wassen, strijken, persoonlijke verzorging..... ehhhhh dat bestond binnen de gehele scholengemeenschap niet (havo, atheneum, gymnasium).

Seksuele voorlichting is a deel biologie en b deel maatschappijleer. Dat werd opgesplitst in zeer technisch en behoorlijk ingewikkeld verhaal en erover praten hoe je ermee omgaat dat laatste gebeurde bij maatschappijleer (nadat je alle onderdelen en hormomen tijdstippen etc kunt benoemen. Genetica kwam pas later geloof ik)
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Lil schreef: Bouwjaar 81 vraagt wat is verzorging? Heb dat nooit gehad en nog nooit van gehoord.
bouwjaar 81, havo gedaan, keeg verzorging op schol als vak
Lil

Bericht door Lil »

MarijeEnBoomer schreef: Welk jaar ben je begonnen op de middelbare school?
92 geloof ik. Die basisvorming was nog niet gereed en deels weer wel en de tweede fase is na mij gekomen. Dat is ook niet overal tegelijkertijd ingevoerd.

Mijn beste vriendin gevraagd en zei meende zich te herinneren dat wij verzorging hadden in de brugklas tot aan de kerst en daarna niet meer. Blijkbaar heeft dat geen indruk op mij gemaakt. Na de kerst kregen wij introductie klassieke talen, dat heeft wel (een enorm negatieve) indruk op mij gemaakt.  :biggrin2:
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Lil schreef: 92 geloof ik. Die basisvorming was nog niet gereed en deels weer wel en de tweede fase is na mij gekomen. Dat is ook niet overal tegelijkertijd ingevoerd.

Mijn beste vriendin gevraagd en zei meende zich te herinneren dat wij verzorging hadden in de brugklas tot aan de kerst en daarna niet meer. Blijkbaar heeft dat geen indruk op mij gemaakt. Na de kerst kregen wij introductie klassieke talen, dat heeft wel (een enorm negatieve) indruk op mij gemaakt.  :biggrin2:
Heb je klassen overgeslagen ofzo dan?
Tuurlijk heb je de tweede fase niet meegemaakt! Die kwam pas in 98. Dat was juist het probleem dat de basisvorming er al was maar de tweede fase nog niet.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik heb wel 2e fase gedaan (dus zonder vakkenpakket maar met profielkeuze) en gewoon verzorging als vak gehad hoor. OK, 1 uur in de week dacht ik maar...
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik kan me ook niet herinneren dat we verzorging hebben gehad. Heb havo gedaan van '95 tot 2000.

Maar mijn moeder heeft me wél geleerd hoe je rauw vlees en alle toebehoren apart houdt van het bereidde vlees. Om vervolgens met de gourmet 1 set bestek te gebruik voor rauw en bereid vlees. En we zijn er nooit ziek van geworden...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik ben helemaal uit het stenen tijdperk maar gewoon een beetje logisch nadenken en normaal hygiënisch in het leven staan doet ook een hoop. Mijn ouders leven nog, ook geen verzorging gehad. Mijn opa's en oma's zijn allemaal ruim 90 jaar geworden. Ook geen verzorging gehad.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Het was ook maar een uurtje per week ofzo.
Ik herinner het me omdat ik in 3 vwo leerde dat ik me met water en zeep moest wassen  ;D ;D
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

MarijeEnBoomer schreef: Het was ook maar een uurtje per week ofzo.
Ik herinner het me omdat ik in 3 vwo leerde dat ik me met water en zeep moest wassen  ;D ;D
;D ;D ;D ;D

Wij leerden er breien in 2002. Sommige scholen gaven het niet. Manlief heeft het ook niet gehad. Daarom doe ik natuurlijk de was en de strijk. Nu snap ik het!  :biggrin2:
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

Ik heb ook verzorging gehad, het enige wat is blijven hangen was het leren vissticks bakken en dat je als je afwast je ook moet afdrogen, want 'in de lucht drogen' van de vaat zou zorgen dat alle bacteriën die je er hebt afgewassen en er zo weer op vliegen  ::). Heb jaren geen theedoek aangeraakt na het afwassen. Weinig indruk gemaakt  :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

MarijeEnBoomer schreef: Het was ook maar een uurtje per week ofzo.
ooooooooooo dat zou ik ooit nooit zijn vergeten!  :biggrin2:
Zou goed kunnen dat wij die verzorging dus inderdaad in dat ene kwartaaltje gepropt hebben gekregen en ik dat gewoon ben vergeten. Klassieke talen zou ik nooit vergeten, want zo'n stom achtervoegsel in Latijn kon de volgorde van de zin veranderen. Dus las ik keurig: De vis eet mij. Dat stond er echt dacht ik.  :P :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
MarijeEnBoomer schreef: Heb je klassen overgeslagen ofzo dan?
Tuurlijk heb je de tweede fase niet meegemaakt! Die kwam pas in 98. Dat was juist het probleem dat de basisvorming er al was maar de tweede fase nog niet.
Neuh niet echt. Ja, op de kleuterschool misschien dat weet ik niet meer. Ik was late leerling, maar was niet ouder dan de rest. Zal wel op de kleuterschool wat versneld hebben gedaan.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Verzorging kreeg je 3 jaar lang dus niet 1 kwartaaltje.
Ik denk dat je het gewoon verdrongen hebt want als je uit 81 bent en een late leerling dan heb je onderdeel uitgemaakt van de basisvorming.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Lizzy schreef: Ik ben helemaal uit het stenen tijdperk maar gewoon een beetje logisch nadenken en normaal hygiënisch in het leven staan doet ook een hoop. Mijn ouders leven nog, ook geen verzorging gehad. Mijn opa's en oma's zijn allemaal ruim 90 jaar geworden. Ook geen verzorging gehad.
Hier nog 1 die het met het gezonde verstand zelf moest doen....... mijn moeder heeft me wel een heleboel geleerd toen ze nog leefde en nu krijg ik techniek van mijn vader :biggrin2: Hij heeft electrotechniek gedaan op de mts, als er iets met electrisch moet gebeuren doet mijn vader dat. Dat ben ik nu van hem aan het leren.......... Dat zou nog wel een vak zijn dat ik in de brugklas gehad zou willen hebben........ maar goed, ik kwam in 1990 van het VWO en toen bestond dat allemaal nog niet......... moet ook nog steeds wennen aan het "groepen"gebeuren op de basisschool, ben zo gewend aan klassen :biggrin2:

Plaats reactie