BPWR: Randpisser, welke kattenbak / oplossing?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR: Randpisser, welke kattenbak / oplossing?

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Hier is ie ook nog, al wat oudere advertentie: http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... ref=search

En ik zag nog een andere bij de kleinanzeigen, maar die had enorm veel kalkaanslag aan de binnenkant en zag er wat brrr uit. Was wel slechts 5 €...
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Anne in Duitsland schreef: http://www.ebay.de/itm/Katzenhaus-Toile ... 1790554163

Ik weet niet of het de Deluxe is, en of hij dus auslaufsicher is, maar dat zou je de verkoper even kunnen vragen.

Af te halen in Berlijn nota bene! :D
Bedankt voor de tip. Ik zou het idd. kunnen vragen. Maar ik ben bang, dat als het een 2e handsje is, Mowgli weigert om deze te gebruiken of begint te markeren / sproeien, omdat het toch naar vreemde katten ruikt. Mowlgi is een "mimoosje" en neigt soms naar alphadiergedrag....
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Mowgli schreef: Die worden helaas niet meer gemaakt :(
ow poep...sorry voor de dooie mus
Sylvi@
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ »

Yep die van gimpet heb ik ook 3 van, ik wil nooit meer andere (oeii help als er ooit 1 stuk gaat).

Maar over onderstaande ben ik ook tevreden qua urine wat over de rand gaat, hier geen 'lekke' kattenbak meer met die, maar zelf vind ik de bak niet echt wat vanwege dat de kat zo onder de kap door moet 'kruipen' maar deze lekte bij mij niet.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbak_kattenverzorging/kattenbak_met_kap/gewone_kattenbak/135812#more
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Sylvi@ schreef: Yep die van gimpet heb ik ook 3 van, ik wil nooit meer andere (oeii help als er ooit 1 stuk gaat).

Maar over onderstaande ben ik ook tevreden qua urine wat over de rand gaat, hier geen 'lekke' kattenbak meer met die, maar zelf vind ik de bak niet echt wat vanwege dat de kat zo onder de kap door moet 'kruipen' maar deze lekte bij mij niet.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbak_kattenverzorging/kattenbak_met_kap/gewone_kattenbak/135812#more
Die uit je link heb ik in Zweden in de ren staan; de katten keken er eerst een beetje vreemd naar maar gebruiken hem nu ook gewoon, ook mijn dikke kater van 8 kilo. Heb er nooit op gelet of ie aan de binnenkant ook dicht is wanneer je een randpisser hebt.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben super tevreden van de jumbo van Moderna. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... lep/448575
Hier komen die er ook weer terug, als ik nog ooit bakken bij moet kopen.
Ik vind hem niet overdreven groot, gewoon een aangename grootte voor een kater om comfortabel op de bak te kunnen.

Die lekt hier ook niet, en ik heb wandplassers (Kleintje ook hoor, ookal is ze een meisje  ;)).  Hij is ook super eenvoudig te openen en schoon te maken en het grit blijft er vrijwel niet aan plakken.
Het deurtje is er hier wel uit, want dat vinden ze hier niet leuk en is ook niet meer nodig sinds ze vers eten.  Dan kan je de bovenkant ook deels openen zelfs zonder de hele kap eraf te moeten halen.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

pearlsofpassion schreef: Ik ben super tevreden van de jumbo van Moderna. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... lep/448575
Hier komen die er ook weer terug, als ik nog ooit bakken bij moet kopen.
Ik vind hem niet overdreven groot, gewoon een aangename grootte voor een kater om comfortabel op de bak te kunnen.

Die lekt hier ook niet, en ik heb wandplassers (Kleintje ook hoor, ookal is ze een meisje  ;)).  Hij is ook super eenvoudig te openen en schoon te maken en het grit blijft er vrijwel niet aan plakken.
Het deurtje is er hier wel uit, want dat vinden ze hier niet leuk en is ook niet meer nodig sinds ze vers eten.  Dan kan je de bovenkant ook deels openen zelfs zonder de hele kap eraf te moeten halen.
Hoopt er zich dan ook geen urine op onder de rand? Mowgli heeft namelijk een erg harde straal.

Edit: De klep zou er hier ook uitgehaald worden. Ooit eens 1 keer gehad dat de klep blokkeerde, toen zat Pugsley vast in de kattenbak. Wij zaten er gelukkig vlakbij en konden hem meteen bevrijden. Moet er niet aan denken dat het gebeurd zou zijn als we niet thuis waren geweest zeg... Dan was hij voor het leven getraumatiseerd. Zie hem dan nog maar eens op de kattenbak te krijgen...
Laatst gewijzigd door Mowgli op di 16 jun 2015, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Too schreef: Gimpet Katsy deluxe...... garantiert leckfrei zei de sticker 6jaar geleden!
Is een wat grotere bak met kap, lekker stevig, u-profiel van de kap valt echt ruim over de onderbak heen
Zelfs mijn 'kappen-zeikende' dame houdt  nu de muur en vloer droog

Lijntje Arnhem-Berlijn? Er stond vanmorgen precies 1 stoffig exemplaar, kobaltblauw met glitters, bij de Jumper in Arnhem 35euro
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Too schreef:
Lijntje Arnhem-Berlijn? Er stond vanmorgen precies 1 stoffig exemplaar, kobaltblauw met glitters, bij de Jumper in Arnhem 35euro
Ik kan hem wel een keer meenemen, ben momenteel veel in NL. Als hij van Arnhem naar Deurne kan komen, belandt ie vanzelf een keer in Berlijn!
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Mowgli schreef: Hoopt er zich dan ook geen urine op onder de rand? Mowgli heeft namelijk een erg harde straal.

Edit: De klep zou er hier ook uitgehaald worden. Ooit eens 1 keer gehad dat de klep blokkeerde, toen zat Pugsley vast in de kattenbak. Wij zaten er gelukkig vlakbij en konden hem meteen bevrijden. Moet er niet aan denken dat het gebeurd zou zijn als we niet thuis waren geweest zeg... Dan was hij voor het leven getraumatiseerd. Zie hem dan nog maar eens op de kattenbak te krijgen...
Nee, heb ik nog nooit gemerkt.  Het loopt gewoon af tot beneden.  Ik heb nog geen plassen achter de bak gevonden en ook geen oude plekken als ik de kap eraf haal. Want dat zie je anders wel na een tijdje, als er urine tussen kruipt en opdroogt.
Ik heb wel een andere bak die dat heeft, maar die heeft een dubbele rand waardoor de urine tussen beide wanden opstapelt.  Beetje moeilijker schoon te maken en stinkt snel, maar geeft ook wel geen lekken...

Kleintje kent wel kleppen, tot de klep in haar bak stuk ging. En bij de tweede bak die er kwam toen Cuzco erbij kwam,  kregen we het hem als kitten niet geleerd.  Die ging er niet in, en als we hem erin stopten kwam hij er niet meer uit...  ::) Zelfs met lokken en voordoen, viel de euro niet.  Dus toen is die klep eruit gegaan en ik heb het nooit meer geprobeerd erna.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 16 jun 2015, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Too schreef:
Oh geweldig! Wie zou hem voor mij de de jumper kunnen ophalen en hem bij Frau Antje terecht kunnen laten komen?? Ik kan 35,00 Euro per bank overmaken (ik heb nog een Nedelrandse rekening), of per Paypal.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

wil m met alle plezier halen, daarna zijn mijn mogelijkheden vervoertechnisch wat beperkter,  ben op zaterdag in Nijmegen, woensdag in Den Bosch.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Too schreef: wil m met alle plezier halen, daarna zijn mijn mogelijkheden vervoertechnisch wat beperkter,  ben op zaterdag in Nijmegen, woensdag in Den Bosch.
Geweldig! Ik stuur je even een PB  :biggrin2: Moeten we alleen even kijken hoe we hem bij frau Antje krijgen, volgens mij is zij binnenkort weer in Deurn.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Mowgli schreef: Geweldig! Ik stuur je even een PB  :biggrin2: Moeten we alleen even kijken hoe we hem bij frau Antje krijgen, volgens mij is zij binnenkort weer in Deurn.
Sterker nog, Frau Antje IS in Deurne! :biggrin2:

Plaats reactie