Woefwoefwoefwoefwoef...blaffen...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Woefwoefwoefwoefwoef...blaffen...

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Me and my boys! schreef: hier ook zo n blaffer gehad.....
gt laten komen en afleiden met iets heel lekkers!!!!!
bij het horen van iets waar ie van ging blaffen, lekkers geven.... met het zien van andere honden, wandelaars ed... lekkers geven!!!!
nu komt ie vanzelf naar me toen als we in t park oid lopen bij t zien van wandelaars, fietsers honden ed. ideaal!
Hier idem, ook met ander ongewenst gedrag trouwens :-)
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Is leuk maar als ik ze nu afleid met iets lekkers  komen ze wel maar gaan nu blaffen om iets te krijgen grrr..
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

hahahaha tja dan krijgen ze alleen wat als ze stil zijn.....
ingeastrid
4-sterren
4-sterren

Bericht door ingeastrid »

Hahaha...das ook leuk ja..

Ik ben nu twee dagen superdesuperstrak met hem, heel veel opdrachten en luisterdingen, en ik moet zeggen het gaat nu al zóveel beter!
Het steegje waar hij van de week nog helemaal - luid blaffend - uit zijn dak ging, zag hij vanmorgen iemand, blaft gewoon 1 x en klaar. Yay!!
En op het veld waar we spelen, (met een grote groep) liepen twee aangelijnde husky's langs (heule grote) en gewoonlijk stormt hij in zijn jeugdige overmoed daar kwispelend op af....nu bleef hij op een afstand, keek naar mij en kwam meteen toen ik zei, kom maar hier. (want de husky baas schrok geloof ik ook een beetje van 10 loslopende kleine enthousiastelingen)

Dat hij in zijn nek gegrepen is heeft er dus voor gezorgd dat hij wat onzeker is, maar óók dat hij nu wat ''verstandiger' is.'(ellek nadeel hep se voordeel)

Het blaffen in huis gaat óók al beter omdat ik nu strenger ben..of nee, duidelijker.
Gelukkig!! Dank voor alle hulp!
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Me and my boys! schreef: hahahaha tja dan krijgen ze alleen wat als ze stil zijn.....
Ja dan zijn ze stil krijgen ze wat hier ook maar dan is het op en dan weer blaffen  :) :) :)
Dan laat ik ze af gaan of naar de mand en dan gaat het wel weer....
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Gisteren de rijdende rechter wordt vervolgd gekeken. Was ook een zaak geweest over blaffende honden (fokster met 7 honden). Toen heeft mr Visser een blafrichtlijn bedacht  ;D
Nu gingen ze kijken hoe de uitspraak werd uitgevoerd en de buren die last hadden wilden de fokster een compliment geven omdat het nu zo goed ging. Was alleen niet mogelijk omdat die fokster gelijk begon te schreeuwen en de deur dicht gooide  ::)
ingeastrid
4-sterren
4-sterren

Ja....''last hebben van elkaar'' is helaas moeilijk bespreekbaar...iedereen voelt zich altijd aangevallen. Of het nou over honden of kinderen gaat. Wij hebben buren die het heel normaal vinden dat hun kinderen overlast bezorgen....want, ''het zijn nueenmaal kinderen''.
Lastig.

Ik vertel de buren altijd hoe het met Pippin gaat. Een tijdje gelden was hij heel dwingerig, en dan gig hij blaffen om zijn zin te krijgen. Dat heb ik ze uitgelegd...dat we dat even moeten negeren, en dat dat doorblaffen daar van komt...maar dat dat tijdelijk is. Ook wandelen de buurkindjes wel eens met me mee, en mogen ze de riem vasthouden...waardoor ze, als ze geblaf horen denken ; '' hee, ik hoor Pippin!''
Dat scheelt een hoop...betrokkenheid en openheid en uitleg.

Het zou zo eenvoudig kunnen zijn... :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier is dat ook hoor. Zoë is een hond en ook nog eens een corgi. Die blaft dus ook regelmatig. Overdag een paar keer blaffen in de tuin mag zolang ze niet aan de gang blijft. Maar mijn buren denken daar duidelijk anders over. Kinderen mogen uiteraard zoveel herrie maken buiten als ze willen. Ze zijn tenslotte buiten en het zijn ook nog eens kinderen. [emoji55]
ingeastrid
4-sterren
4-sterren

En hier wonen echt al jaaaren kinderen hoor...sterker nog...heb er zelf een paar! En die waren ook opgevoed en maakten geen herrie buiten.
Ik vind het ook geen probleem als je ze es een keer hoort...maar het is daar heel normaal...
Net als met een hond...als die es een keer blaft...prima...het zijn tenslotte kinderen....eh nee, pardon, honden  ;D
Gedoe...

Plaats reactie