Tuurlijk! Om gezonde drankjes te maken voor de spruit.koekje schreef: Heb ik ook een chufamix nodig? Ik drink overigens weinig amandelmelk, maar vind het wel leuk.
Stevia is gewoon vies.....
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- -Annemarie-
- 5-sterren

Re: Stevia is gewoon vies.....
- -Annemarie-
- 5-sterren

Dat dus. Hij staat hoog op bovenaan de verjaardags-verlanglijst!Anne in Duitsland schreef: Nou, voor een redelijke prijs is ie nergens te koop, maar voor 49,95 € wel hier bijvoorbeeld: http://www.slowjuice.nl/chufamix.html
Als je goegelt op chufamix of veggiefino, krijg je nog wel meer aanbieders te zien. Maar de prijs is dus altijd rond de 50 euro. Ik vind 'm dat wel waard, want zelfgemaakte notenmelk is lekker en gezond maar dat geouwehoer met zo'n kaasdoek vond ik irritant. Het enige wat bij de Vegafino belangrijk is, is dat je hem meteen na gebruik uitspoelt, zodat de pulp niet kan indrogen. Maar da's geen probleem, even uitspoelen. Dan is hij echt makkelijk schoon te maken.
Edit: kijk nou, koopje, 47,50 €!http://www.superfoodmarkt.nl/non-food/1 ... maker.html
Echt heel erg hoor, dit soort dingen.
Voor ijs: men neme fruit. Gooi dat in de vriezer tot bevroren.
Neme de yonanas, gooi fruit erdoor. En voilla. Ijs.
Zal wel ergens staan met een slotje erop wegens uitpuilend topic-Annemarie- schreef: Dat dus. Hij staat hoog op bovenaan de verjaardags-verlanglijst!
Echt heel erg hoor, dit soort dingen.![]()
Was er ooit niet eens een overzicht van wat mensen al aangeschaft hadden dankzij Bp?
![]()
- -Annemarie-
- 5-sterren

In de keukenmachine gaat ook prima. Met wat kokosmelk erdoor is ook lekker.Nadia schreef: Voor ijs: men neme fruit. Gooi dat in de vriezer tot bevroren.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Hope schreef: Zal wel ergens staan met een slotje erop wegens uitpuilend topic![]()
![]()
-
Lil
Ik ben benieuwd... krijg (nou ja kost aardig wat) een slowjuicer en die zou notenmelk kunnen maken beweert men....
IJs maak ik met yonanas (bevroren fruit en met banaan krijg je roomijs idee). Milkshake: bevroren fruit en (noten) melk in blender en voila.
IJs maak ik met yonanas (bevroren fruit en met banaan krijg je roomijs idee). Milkshake: bevroren fruit en (noten) melk in blender en voila.
- pearlsofpassion
- Moderator
* gaat googlen op yonanas*
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hoeveel gram amandelen gebruiken jullie voor een liter notenmelk te maken?
- -Annemarie-
- 5-sterren

Prima apparaat hoor!pearlsofpassion schreef: * gaat googlen op yonanas*
Ik begrijp alleen niet waarom ze bij al het fruit bananen doen? Moet je wel lekker vinden.
- Pauline
- 5-sterren

Ik doe altijd bevroren fruit in de keukenmachine, yoghurt erbij en voila.... ijs!
- pearlsofpassion
- Moderator
Ah, het is een toestel. 
Maar ik heb nu net een ijsmachine gevraagd voor mijn vorige nieuwjaar... Das dan wel een probleem he...
Spijtig dat ik dat topic dan niet gezien had...
Zou dat met een blender en ijsmachine ook niet lukken?
Maar ik heb nu net een ijsmachine gevraagd voor mijn vorige nieuwjaar... Das dan wel een probleem he...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 16 jun 2015, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ik heb 200 gram gebruikt. Met vlies, de bruine dus.hannabelgje schreef: Hoeveel gram amandelen gebruiken jullie voor een liter notenmelk te maken?
En voor het vergelijkend warenonderzoek na de eerste 'persing' gelijk nog een tweede gedaan. Die was ook goed te drinken.
Met een goede blender lukt het ook. Mijn blender valt daar niet onderpearlsofpassion schreef: Ah, het is een toestel.
Het banaan is om het romiger te maken. Maar lukt ook zonder
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

200 gram inderdaad, met bruin vliesje en alles. De pulp doe ik of door de groentenmix voor de honden, of ik vries het in om er later iets rawfoodigs mee te maken, of ik droog het in de droger en maal het dan tot amandelmeel. Is alles quite yummy.hannabelgje schreef: Hoeveel gram amandelen gebruiken jullie voor een liter notenmelk te maken?