En een keer toen was ik met Keshia aan het fietsen, kwam ik een man tegen op de fiets, die riep oh wat zielig zo'n oude hond naast de fiets. Dus ik die man uitleggen dat dit de kleur van de hond was vanaf de geboorte en dat ze nog geen 2 jaar was.
Bijzondere of grappige opmerkingen hond
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Bijzondere of grappige opmerkingen hond
Ooit liepen we ergens en toen riep een kind; "Guck mahl mammie, da ist einen Geschlumpfte Collie!" wij lagen dubbel van het lachen, die hadden we nog niet gehoord, vaak wordt er ook geroepen dat ze keeshonden zijn of de wel bekende "Lassie ras" tja.. Die eerste vind ik dan nog het leukst
En een keer toen was ik met Keshia aan het fietsen, kwam ik een man tegen op de fiets, die riep oh wat zielig zo'n oude hond naast de fiets. Dus ik die man uitleggen dat dit de kleur van de hond was vanaf de geboorte en dat ze nog geen 2 jaar was.
Een keer een mevrouw die vroeg of ze Gijs even mocht aaien. Ze pakte zijn kop vast bij zijn wangen, zoals je dat alleen bij een molosser kunt doen, en vertelde dat ze kort geleden haar newf had ik moeten laten slapen. Ze wilde t echt weer even voelen zeg maar. Slik.
eelke schreef: Een keer een mevrouw die vroeg of ze Gijs even mocht aaien. Ze pakte zijn kop vast bij zijn wangen, zoals je dat alleen bij een molosser kunt doen, en vertelde dat ze kort geleden haar newf had ik moeten laten slapen. Ze wilde t echt weer even voelen zeg maar. Slik.
Mezelf schamen op straat , als er een bepaalde halve zool weer eens met iets in de giechel loopt
Voorgevormde beha
Flitsende carnavalspruik
Vibrator
Ontelbare schoenen , slippers , pantoffels, zwemvliezen
Strontpamper
Knuffels
Kussensloop
Kussen tuinstoel
Bloemengieter
Stoffer en blik
Bloempotten
String
Onderbroeken
En ik zal na bijna 10 jaar best iets vergeten zijn
En ik ben inmiddels de schaamte maar voorbij
Ook als je langs een groep stratenmakers moet
Elke schat moet immers mee naar huis
Voorgevormde beha
Flitsende carnavalspruik
Vibrator
Strontpamper
Knuffels
Kussensloop
Kussen tuinstoel
Bloemengieter
Stoffer en blik
Bloempotten
String
Onderbroeken
En ik zal na bijna 10 jaar best iets vergeten zijn
En ik ben inmiddels de schaamte maar voorbij
Ook als je langs een groep stratenmakers moet
Elke schat moet immers mee naar huis
Flow is een periode echt te zwaar geweest, maar we waren druk ermee om haar op gewicht te krijgen. Afijn, 1 dame hier in de buurt bleef maar zeggen dat ze echt véééél te dik was en dat 3x per dag. Tot ik het zat was en zei nee u trekt volle zalen. Mevrouw is ook niet bepaald maatje 38 zeg maar. Ze heeft me tot de dag van vandaag nooit meer gedag gezegd, maar ook nooit meer dat mn hond te dik is. 
een mevrouw in een wegrestaurant had 4 kinderen, allen in de leeftijd tussen de 5 en de 11. Haar kinderen smeten met eten en drinken, kropen door het restaurant, gooiden stoelen om..Flow lag onder tafel te snurken, reageerde nergens op. Toen wij vertrokken zei ze o er lag nog een hond, niks van gemerkt. De serveerster zei daarop: die hond is tenminste opgevoed, dat kan je van die kinderen niet zeggen..
We hebben wel regelmatig oude mensen in rolstoelen die heel graag met haar willen knuffelen, is Flow altijd wel voor te vinden.
een mevrouw in een wegrestaurant had 4 kinderen, allen in de leeftijd tussen de 5 en de 11. Haar kinderen smeten met eten en drinken, kropen door het restaurant, gooiden stoelen om..Flow lag onder tafel te snurken, reageerde nergens op. Toen wij vertrokken zei ze o er lag nog een hond, niks van gemerkt. De serveerster zei daarop: die hond is tenminste opgevoed, dat kan je van die kinderen niet zeggen..
We hebben wel regelmatig oude mensen in rolstoelen die heel graag met haar willen knuffelen, is Flow altijd wel voor te vinden.
-
Lil
Ik ging met Jones even in de berm staan om een tweespan langs te laten met daarop twee oudere (boeren)mannen.
Zegt de een: Ja, pas maar op hoor want mijn paard is groter.
Zegt de ander: ehhhh onze minishet is kleiner.

Hé mevrouw wat voor een jas heeft u voor die hond als het dadelijk gaat sneeuwen.... ehhhhh ik heb (hier op bp) een deken van een minishet overgenomen.
Nou, ze vielen nog net niet van de bok van het lachen. Was echt heel grappig die twee "boeren" zo in het dialect te lachen over mijn paard.
Sindsdien vind ik dus dat ik over mijn paard mag spreken.

Meneer luistert er immers ook naar als ik zeg hé paard (dan gaan we spelen en aangezien hij sinds wij canine freestyle doen steeds probeert om tussen mijn benen door te lopen of onder mij te staan en als hij vergeet te bukken past dat niet....
)
Zegt de een: Ja, pas maar op hoor want mijn paard is groter.
Zegt de ander: ehhhh onze minishet is kleiner.
Hé mevrouw wat voor een jas heeft u voor die hond als het dadelijk gaat sneeuwen.... ehhhhh ik heb (hier op bp) een deken van een minishet overgenomen.
Nou, ze vielen nog net niet van de bok van het lachen. Was echt heel grappig die twee "boeren" zo in het dialect te lachen over mijn paard.
Sindsdien vind ik dus dat ik over mijn paard mag spreken.
Meneer luistert er immers ook naar als ik zeg hé paard (dan gaan we spelen en aangezien hij sinds wij canine freestyle doen steeds probeert om tussen mijn benen door te lopen of onder mij te staan en als hij vergeet te bukken past dat niet....
Niet meer bijzonder en ook niet meer grappig :
"Kind: Kijk mama, 101 Dalmatiers".
"Papa : Waar zijn die andere 97 ? ".
Wat dan wel grappig was is dat een met de ogen draaiende moeder een keer vroeg : "
. Dit hoor je zeker 100 keer per wandeling?
".
Wat dan wel grappig was is dat een met de ogen draaiende moeder een keer vroeg : "
Ik was een keer met Gimley met de bal aan het spelen op een grasveldje langs een fietspad.
Gimley was denk ik net een half jaar oud en genoot met volle teugen van haar balletje.
Ineens stopt er een oudere man op de fiets en die ging mij toch een partij te keer tegen mij.
Hoe ik het in mijn hoofd durfde te halen om zo oud beestje nog zo te laten rennen en vliegen...
Ik heb meneer maar even uit laten razen en hem toen maar verteld dat ik hoop dat de hond dit nog jaren volhoudt aangezien die maar een half jaar oud is en nu eenmaal met een grijze vacht hoort rond te lopen....
Meneer schaamde zich diep en bood zijn excuus aan. Ik heb hem toen maar verteld dat ik het opzich wel kon waarderen dat die zo voor honden opkwam maar dat die dan beter eerst even een normaal gesprek kon voeren met de eigenaar...
Gimley was denk ik net een half jaar oud en genoot met volle teugen van haar balletje.
Ineens stopt er een oudere man op de fiets en die ging mij toch een partij te keer tegen mij.
Hoe ik het in mijn hoofd durfde te halen om zo oud beestje nog zo te laten rennen en vliegen...
Ik heb meneer maar even uit laten razen en hem toen maar verteld dat ik hoop dat de hond dit nog jaren volhoudt aangezien die maar een half jaar oud is en nu eenmaal met een grijze vacht hoort rond te lopen....
Meneer schaamde zich diep en bood zijn excuus aan. Ik heb hem toen maar verteld dat ik het opzich wel kon waarderen dat die zo voor honden opkwam maar dat die dan beter eerst even een normaal gesprek kon voeren met de eigenaar...
Ach ja, Mijn bouvier Stan werd ooit aangezien voor een ruwharige teckel en ooit kwam er iemand naar me toe om me te vertellen dat hij ook een newfoundlander had. ??? 'Eh, leuk, maar dit is een bouvier.'
. Toen ik met Nena op de puppycursus van de bouvierclub verscheen waren er 2 dames met ieder een bouvierpup die me kwamen vragen wat voor ras Nena was.
Laatst vroeg iemand me ook nog wat daar allemaal in zat qua ras. Ik dacht eerst dat ze Ollie bedoelde, want dat is inderdaad een mix, maar ze had het over Nena, die toch echt een raszuivere stamboom-bouvier is.
Ook ooit tijdens een ziekenbezoek iemand ontmoet die toen hij hoorde dat ik bouviers had ineens allerlei 'kennis' over bouviers begon te spuien. Alsof hij een echte kenner van het ras was. Alleen jammer dat hij echt volslagen lulkoek op zat te hangen waar geen moer van klopte. Zo was het land van herkomst volgens hem Engeland. Ja, daarom heet het ras natuurlijk Bouvier de Flandres 8)
Verder moet ik al jaren uitleggen dat knollie niet oud is, maar dat ze die grijze neus al vanaf d'r geboorte heeft en heeft iemand me ooit gevraagd of Snowball nou een hond of een kat is.
Ook ooit tijdens een ziekenbezoek iemand ontmoet die toen hij hoorde dat ik bouviers had ineens allerlei 'kennis' over bouviers begon te spuien. Alsof hij een echte kenner van het ras was. Alleen jammer dat hij echt volslagen lulkoek op zat te hangen waar geen moer van klopte. Zo was het land van herkomst volgens hem Engeland. Ja, daarom heet het ras natuurlijk Bouvier de Flandres 8)
Verder moet ik al jaren uitleggen dat knollie niet oud is, maar dat ze die grijze neus al vanaf d'r geboorte heeft en heeft iemand me ooit gevraagd of Snowball nou een hond of een kat is.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Wij vinden het ook vreemd als mensen met 2 border collies lopen en op ons af komen om te vragen welk ras het is...Sonja schreef: Ach ja, Mijn bouvier Stan werd ooit aangezien voor een ruwharige teckel en ooit kwam er iemand naar me toe om me te vertellen dat hij ook een newfoundlander had. ??? 'Eh, leuk, maar dit is een bouvier.'. Toen ik met Nena op de puppycursus van de bouvierclub verscheen waren er 2 dames met ieder een bouvierpup die me kwamen vragen wat voor ras Nena was.
Laatst vroeg iemand me ook nog wat daar allemaal in zat qua ras. Ik dacht eerst dat ze Ollie bedoelde, want dat is inderdaad een mix, maar ze had het over Nena, die toch echt een raszuivere stamboom-bouvier is.
Vanmorgen een heeeeeeele leuke opmerking gehad, we kwamen net uit het losloopgebied en andere vrouw wilde erin, dus ik wil Jacy roepen, maar die had modder in zijn oren.. Zegt ze 'hij luistert altijd zo goed' op het moment dat Jacy naar haar boxer loopt
En iedereen wil altijd weten welk ras hij is, vond ik in het begin wel lastig omdat ik niet wilde dat mensen op basis van Jacy (mooi ding + luistert goed) besluiten dat een border collie een gepast ras is.. Alsof ik me geneerde, nu krijg ik gewoon graag complimentjes en zeg ik netjes dank-je-wel, maar het kost wel veel training hoor
Ik zou ze gewoon een keertje in een Cruella de Ville-outfit uitlaten...Lizzy schreef: Niet meer bijzonder en ook niet meer grappig :
Wat dan wel grappig was is dat een met de ogen draaiende moeder een keer vroeg : "![]()
![]()
![]()
. Dit hoor je zeker 100 keer per wandeling?
".
Bij Didot vragen ze het ook altijd. En dat is ècht een border collie. Inclusief loco.Fenixjuh schreef: Wij vinden het ook vreemd als mensen met 2 border collies lopen en op ons af komen om te vragen welk ras het is...![]()
![]()
Alleen die kleur hè... die kleur...
O, en Nena heet natuurlijk ook altijd Whiskey.
Maar dat vind ik wel grappig. De hond die Whiskey speelde in de serie Flodder was haar overgrootvader.
Maar dat vind ik wel grappig. De hond die Whiskey speelde in de serie Flodder was haar overgrootvader.
-
Elvira
- 5-sterren

- Contacteer:
|In de dierentuin in Rhenen : de ijsbeer is ontsnapt. Hoewel ze zelfs in het dorp weleens voor ijsbeer zijn uitgemaakt. 
Op vakantie in Engeland krijgen we regelmatig de vraag: wat voor ras is dat. Als ik dan antwoord : golden retriever, zeggen ze :wat zijn ze groot en fors. Heel anders dan de Engelse goldens. Ze komen allebei uit Engeland. Vorig jaar woonde degene die dit zei, zelfs vlak bij de fokker van mijn goldens en ik weet dat er uit het laatste nest verschillende in de buurt terecht gekomen zijn (die er ongeveer het zelfde uitzien). In de stoomtrein zijn ze ooit uitgemaakt voor een Russische ras, waar de Engelse mijnheer de naam niet meer van wist, maar die hij daar wel gezien had (ik ben nog steeds benieuwd wat het was)
Op vakantie in Duitsland werd een klein hondje opgetild met de opmerking (in het Duits) : straks eet hij je op. Mijn golden deed geen vlieg kwaad.
Op vakantie in Engeland krijgen we regelmatig de vraag: wat voor ras is dat. Als ik dan antwoord : golden retriever, zeggen ze :wat zijn ze groot en fors. Heel anders dan de Engelse goldens. Ze komen allebei uit Engeland. Vorig jaar woonde degene die dit zei, zelfs vlak bij de fokker van mijn goldens en ik weet dat er uit het laatste nest verschillende in de buurt terecht gekomen zijn (die er ongeveer het zelfde uitzien). In de stoomtrein zijn ze ooit uitgemaakt voor een Russische ras, waar de Engelse mijnheer de naam niet meer van wist, maar die hij daar wel gezien had (ik ben nog steeds benieuwd wat het was)
Op vakantie in Duitsland werd een klein hondje opgetild met de opmerking (in het Duits) : straks eet hij je op. Mijn golden deed geen vlieg kwaad.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Waar ga jij wandelen, joh?!smulpaap schreef: Mezelf schamen op straat , als er een bepaalde halve zool weer eens met iets in de giechel loopt
Voorgevormde beha
Flitsende carnavalspruik
Vibrator
Strontpamper
Knuffels
Kussensloop
Kussen tuinstoel
Bloemengieter
Stoffer en blik
Bloempotten
String
Onderbroeken
Anne in Duitsland schreef: Waar ga jij wandelen, joh?!![]()
![]()
We hebben een top drie
Park : waar flats staan en waar nogal eens het nodige naar beneden valt ..... beha - string - onderbroek - treintje -bloemengieter enz
Strand : Daar zijn in de loop van de jaren kostbare schatten gevonden
Recreatiegebied : In alle vroegte , of aan het einde van de dag is daar ook van alles te scoren . Vibrator bijvoorbeeld , erg leuk
En dan is er ook nog bos . Als je eens iets anders wilt , veul te grote takken meesjouwen en zo
Of polder