Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kilo's aardbeien, bergen sla in tig soorten, spinazie, andijvie, peultjes, spitskool. Ook al 1x bieten gegeten. Wortels en courgettes zijn bijna te oogsten. Wachten nog op de piepers, boontjes, uien en sjalotten, prei, bleekselderij en veel is ook al een 2e keer gezaaid. Komkommers gaan slecht en aubergine heb ik ook een hard hoofd in. Tomaten wordt ook geen best jaar schat ik.
In de week van 1 februari heeft hij de tuinbonen gelegd in een kistje, en toen ze ongeveer 4 centimeter hoog waren heeft hij ze geplant..Lida. S schreef: Wanneer heb jij de tuinbonen gezaaid? Ik was (volgens mij) mooi op tijd, en ik kan ook wel een maaltje plukken, maar de grote oogst moet echt nog komen.
Wij waren een week later met de tuinbonen, en we zitten in NO Groningen, dat zal ook schelen.
heeft iemand tips voor de rups die in bloemkool zit en brocolie?
Rupsen worden vanzelf vlinders, daar hoef je niets aan te doen.
nou ik weet niet maar mijn brocolie was klaar en zat echt helemaal onder
Heel zorgvuldig alle rupsen verwijderen ( en vernietigen). En ter voorkoming van nieuwe rupsen een net over de kolen aanbrengen.kiara schreef: heeft iemand tips voor de rups die in bloemkool zit en brocolie?
- Inge en Bono
- 5-sterren

koekje schreef: Rupsen worden vanzelf vlinders, daar hoef je niets aan te doen.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Bij mij zat 1 blad van de broccoli onder, blad eraf gehaald en in het gemeenteplantsoen gedeponeerd 
Mochten ze daar genoeg aan hebben, worden het vanzelf wel vlinders, en anders zijn de merels die ernaast wonen er vast gelukkig mee
Mochten ze daar genoeg aan hebben, worden het vanzelf wel vlinders, en anders zijn de merels die ernaast wonen er vast gelukkig mee
Mijn broccoli en bloemkool is vorig jaar compleet opgevreten door de rupsen. Ik heb het nu strak onder net staan:

Gelukkig zak ik niet in karma punten, want een ander soort rups heeft de wilgenboom van de vogels helemaal kaalgevreten

Gelukkig zak ik niet in karma punten, want een ander soort rups heeft de wilgenboom van de vogels helemaal kaalgevreten
- Angelique
- 5-sterren

Ai, spinmot, die hebben wij ook ooit in de tuin gehad.
- Angelique
- 5-sterren

Hier ook de halve moestuin onder een net en tot op heden geen vervelende beessies bij de groenten.
Ja dat scheelt inderdaad... hier in het westen is alles eerder denk ik zo..Lida. S schreef: Wij waren een week later met de tuinbonen, en we zitten in NO Groningen, dat zal ook schelen.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Ah, nu snap ik de naam: moestuinTJES..

Net ook gegeten was wel lekker , maar zag er ook zo uit.
Gelukkig hadden we verse erwten bij jammie...
Gelukkig hadden we verse erwten bij jammie...