Senna 2,5 jaar kwaadaardige mastceltumor type 2, ALLES IS GOED!!!!!!!!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Senna 2,5 jaar kwaadaardige mastceltumor type 2, mogelijk chemo/ect.. nodig :(

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Senna 2,5 jaar kwaadaardige mastceltumor type 2, mogelijk chemo/ect.. nodig :(

Bericht door Lizzy »

Tamara schreef: Het duurt al 4/5 weken, dit is toch veels te lang?
De dierenarts assistentes zeggen dat ze iedere dag bellen. "we konden ze de hele week niet bereiken, kan nog wel een week duren!"

Vandaag zelf maar utrecht gebeld. Werd meteen geholpen aan de telefoon! Maar toen ik vroeg of hun de oncoloog even naar mijn dierenarts konden laten bellen kreeg ik het antwoord "ja dat doen de oncologen niet, daar moet je je dierenarts maar voor terug bellen"  ::)

Dit verteld aan mijn dierenarts en nu zouden ze het vandaag weer proberen want de kans was groot dat het vandaag dan lukte en me vandaag terugbellen!
Terwijl ze dit gisteren ook beloofde.

Hoort dit zo te gaan?  ???  wat moet ik nu doen? Kan ik niks anders doen dan wachten?

Zometeen is het in de tussentijd enorm aan het uitzaaien  :'(
Nou, ik ben dit niet gewend..... :-\

Ben jij dit zelf gewend van jouw dierenarts?
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Lizzy schreef: Nou, ik ben dit niet gewend..... :-\

Ben jij dit zelf gewend van jouw dierenarts?

Nee, en hierna ga ik hier ook nooit meer heen.  >:(

Maar het zal allemaal veeeel langer gaan duren als ik nu weer ga overstappen op een andere dierenarts en alle gegevens daarnaar verstuurd moeten worden denk ik?

Ik werd als lastig gezien en ik moest niet zovaak bellen "we doen ons best".

Notitie: ik heb 4 weken keurig gewacht, mijn geduld is nu op, ik heb pas 3 keer gebeld!
Beloof dan niks! ze beloven iedere keer dat ik het de volgende dag zou horen..
en iedere keer heb ik een half uur voor sluiting zelf terug moeten bellen.

het is geen  :censored2: oorontsteking  :rant:
Tamara
4-sterren
4-sterren

Re: Senna 2,5 jaar kwaadaardige mastceltumor type 2, ALLES IS GOED!!!!!!!!

Bericht door Tamara »

ALLES IS GOED MET SENNA, ZE IS JONG EN WE WAREN ER OP TIJD BIJ!!!!!!!!!!!
IK HOEFDE NU NIETS MEER TE DOEN VOOR D,R, KON NOG WEL EEN LYMFEKLIER ONDERZOEK DOEN ALS IK
DAT ZELF ZOU WILLEN MAAR KOST EEN PAAR HONDERD EURO. MOEST DAN WEL NAAR UTRECHT GAAN.
DUS DAAR ZIT IK EVEN OVER NA TE DENKEN.. ALS JULLIE TIPS HEBBEN HOOR IK HET GRAAG
IK MOET WEL METEEN KOMEN ALS IK EEN NIEUW BULTJE VINDT.

IK BEN ZO GELUKKIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:mbounce: :mbounce: :mbounce: :mbounce: :mbounce: :mbounce:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Super goed nieuws!!!!!!!!!!! YES! Ik ben heel blij voor je :-*

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of je dat onderzoek  moet laten doen. Wat voor grade was het nou?
yazzie
5-sterren
5-sterren

Bericht door yazzie »

O wat fijn, heerlijk nieuws!!! Gefeliciteerd! !!  :) :) :)

Is lymfeknoop vergroot?  Of geeft bloedwaarde aanleiding tot extra onderzoek?
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Lizzy schreef: Super goed nieuws!!!!!!!!!!! YES! Ik ben heel blij voor je :-*

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of je dat onderzoek  moet laten doen. Wat voor grade was het nou?

Ze zeiden dat het echt grade 2 was, ook toen ik zei dat ik gelezen heb dat deze merendeels waren uitgezaaid naar de lymfeknopen.

Ik vraag me af wat ze die 6 jaar hebben gedaan tijdens hun opleiding  ::)
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

yazzie schreef: O wat fijn, heerlijk nieuws!!! Gefeliciteerd! !!  :) :) :)

Is lymfeknoop vergroot?  Of geeft bloedwaarde aanleiding tot extra onderzoek?

het bloed hebben ze niet onderzocht.  ???
Alleen voor de operatie gekeken voor de narcose (of het veilig was). Pre-anaesthetisch bloedonderzoek.
Maar het is niet onderzocht door een laberatorium ofzo.

Ik zit nu echt te denken dat ik met prutsers te maken heb gehad.  :-\
Ik denk dat ik dat nog maar ff ERGENS ANDERS ga doen voor de zekerheid.  :biggrin2:
Met rontgenfoto voor haar poot.

voor de zekerheid..

Een naaldbiopt van de lymfeklieren, een röntgenfoto van de borstkas en bloedonderzoek is eventueel als aanvullend onderzoek nodig.

Op een website zag ik dit staan.
Röntgenfoto kan tegenwoordig zonder narcose, lijkt me een goede keuze..  ???
Bloedonderzoek is ook goed te doen (alleen een prikje)
En voelen aan de lymfeklieren, biopt is volgens mij niet echt nuttig? ik bedoel als er op dat stukje net niks zit maar 2 cm de andere kant op wel, of zit ik verkeerd??
Laatst gewijzigd door Tamara op wo 24 jun 2015, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Gefeliciteerd!!! Prachtig nieuws!!! :daisy: :flowers: :daisy:
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Pathologisch onderzoek bij de hond

Heeft uw hond een knobbeltje, een ongewone wond of een gezwel?

Een wond of weefsel kan er ongevaarlijk uitzien en toch kwaadaardig zijn.
Om met zekerheid te weten wat voor gezwel het is en of het gevaarlijk is, wordt een biopt (een klein gedeelte van het bultje) of het bultje zelf (na chirurgische verwijdering) opgestuurd naar het laboratorium voor pathologisch onderzoek.

In het laboratorium zal het opgestuurde weefsel ingevroren worden en vervolgens gesneden worden in flinterdunne (microscopische) snedes. Deze snedes worden met speciale kleurstoffen gekleurd en bekeken onder de microscoop door een patholoog. Onder de microscoop kan men het weefsel beoordelen op een schaal die zo groot is als de lichaamscellen.
Zo kan men de verschillende cellen identificeren, de structuur van het weefsel herkennen, de goed- of kwaadaardigheid bepalen en ook de randen van het weefsel onderzoeken. Dit maakt het mogelijk om antwoord te geven op verschillende vragen, namelijk:

Wat is het voor bultje of plek?
    Is het goed- of kwaadaardig?
    Als het kwaadaardig is, wat is de graad (ernst) van die kwaadaardigheid?
    Wat is de verwachte ontwikkeling van het letsel bij uw dier?
    Is het letsel in zijn geheel weggenomen? (soms breidt het bultje  zich uit in de omgeving zonder dat dit zichtbaar is voor het blote oog van de chirurg)

Het antwoord op die vragen biedt uw dierenarts de mogelijkheid om u duidelijk en met zekerheid te zeggen waar we mee te maken hebben. Zo kunnen wij een gericht advies geven voor verdere behandeling of controles, indien nodig.
Daarom wordt er door ons aangeraden, net als in de menselijke geneeskunde, om elk onbekend knobbeltje of ander verwijderd weefsel pathologisch te laten onderzoeken.
De uitslag van dit onderzoek is meestal bekend binnen vijf werkdagen.
Op een andere dierenarts website gevonden, eeehm waar moest ik 4 weken op wachten?  ???
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

http://www.dierenziekenhuis.nl/Biblioth ... ERTECHNIEK.

Ronde tumor verheven boven de huid met een brede basis op de linker voorpoot. Op de elleboog  bevond zich ook een ontsteking van het liggen op harde ondergrond(rechts).
Besloten werd eerst een onderzoek te doen of er geen sprake was van uitzaaiingen omdat in dat geval opereren minder zinvol zou zijn.
De dichtstbijzijnde lymfeklier bij de schouder was niet vergroot en in een punctie werden geen mastcellen gevonden. Een echo onderzoek van de lever en milt leverde ook geen uitzaaiingen op waardoor met grote zekerheid (maar nooit 100%) kon worden gesteld dat het een enkelvoudige tumor betrof.
Verder werd het bloed van Bram onderzocht op eventuele afwijkingen waar met een narcose extra rekening gehouden moest worden. Gelukkig bleken de organen (lever, nieren, alvleesklier) in orde en was ook het witte en rode bloedbeeld en aantal bloedplaatjes niet afwijkend.

Een punctie van de lymfeklier is niet gedaan.
Een echo onderzoek is niet gedaan.
Het bloed is niet onderzocht.

http://www.dierenziekenhuis.nl/Biblioth ... ERTECHNIEK.

De tumor werd in Utrecht door een patholoog onderzocht: Het celtype van de tumor was van matige kwaadaardigheid (type 2) en de tumor bleek gelukkig volledig verwijderd. Vooral dit laatste is enorm belangrijk met het oog op de prognose en nabehandelingen. Er werd geadviseerd en besloten om niet tot nabestraling over te gaan.

Het tumor zit op dezelfde been, alleen 7 cm hoger dan die van de golden. ook matige kwaadaardigheid type 2 en volledig verwijderd.
Toch zou ik graag ook die onderzoeken nog willen!
Laatst gewijzigd door Tamara op wo 24 jun 2015, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik weet niet waar je woont maar als je in de buurt woont van Gouda, kan ik je Arno Roos van harte aanbevelen. Johan de Vos van de Ottenhorst in Terneuzen heeft meerdere dierenartsen opgeleid in NL. Niet tot oncoloog maar wel tot dierenartsen die meer weten dan anderen. Mogelijk is het dierenziekenhuis in Rotterdam (waar je de links van hebt) daar ook 1 van.
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Noord holland.

Ik heb any animal net gebeld. Ik krijg een offerte voor een bloedonderzoek en een lymfeklier punctie.
Ik werd hier enorm aardig te woord gestaan. Ook meteen de gegevens van senna laten opvragen bij de andere dierenarts. 
Daar ga ik NOOIT meer heen.  >:(

Ik ben hier 3 jaar geleden eerder geweest voor misty, want misty MOEST geopereerd worden volgens een andere dierenarts.
Any animal vertelde mijn moeder dit niet te doen, en ik was daar al zo dankbaar voor want er mankeert helemaal niks met MISTY nu!
En tijdens het titeren was de vrouwelijke dierenarts ook heel aardig.

Dus dit wordt mijn nieuwe dierenarts!  :biggrin2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Tamara schreef: Op een andere dierenarts website gevonden, eeehm waar moest ik 4 weken op wachten?  ???
Vriendin van mij moest ooit 6 weken wachten. En dat was echt voordat er uitslag van de patholoog er was, kwam niet door haar eigen da.

Plaats reactie