wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

zurca schreef: Mijn zeepvoorraad is bijna op....tijd dus om nieuwe te gaan bestellen.
Nu ben ik dus benieuwd of iedereen hier die enthousiast was dat nog steeds is? Welke haarzeep is favoriet als je meerdere merken/"smaakjes" hebt?
ik blijf bij Savion. Henna, Brennessel en Melisse zijn mijn favoriet. Ik gebruik nu Johanniskraut, maar die ruik ik nauwelijks.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh Dian, ik ben ook wel benieuwd naar de zeep voor de hond! Vertel!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Naar aanleiding van dit topic heb ik verschillende zeepjes van Werfzeep besteld. Ik blijf zeker bij dit merk want het bevalt heel erg goed! In de keuken is de lavendelzeep favoriet, ikzelf gebruik voor mijn haar de haarzeep en manlief (met een super gevoelige hoofdhuid) de Karitézeep. Mijn zoon had de scheerzeep en was daar ook heel tevreden over.
Volgens mij is dit merk zo'n beetje het zuiverste wat je kunt krijgen. Alle ingrediënten zijn biologisch en sommige daarnaast zelfs 'food grade'! :) De zeep voelt heerlijk aan en ruikt lekker.
toscak
5-sterren
5-sterren

Bericht door toscak »

Ik gebruik nog steeds Werfzeep en ben nog steeds mega tevreden. Hier komt er geen 'normale' shampoo meer in.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ik had werfzeep besteld omdat mijn lush-shampoo bijna op was (maar nog steeds niet dus..  ;) ) dus over de haarzeep kan ik niets zeggen. Ik heb ook de keuken-zeep, die is echt geweldig!!! Aardbeienvlekken uit kleren, frituur schoonmaken, grijze laag van de tuintafel schrobben en vast nog veeeeeel meer wat ik niet kan bedenken...
Als ik weer ga bestellen, ga ik voor het keuken-duo, dat is met koffiezeep tegen stinkende handen.

Edit: Ik snijd steeds een stukje af en bewaar de rest in de koelkast, nou niet denken dat ik met frituurzeep mijn kleding schoonmaak  ;)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik gebruik die van etsy. Nu t tweede proefblokje, voor normaal haar. De eerste was anti uitval geloof ik. Of het is dat mijn hoofdhuid het meer gewend raakt, of de tweede is sterker, maar ik was t nu nog maar 2 x per week (voorheen elke dag) en heb eerder het idee dat ik moet oppassen dat het niet te droog wordt geloof ik.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kun je alle Werfzepen voor je haar gebruiken?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh, ik zie het al, ze hebben shampoo! Wat een gave site. Ik ga de keukenzeep bestellen!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Lizzy schreef: Kun je alle Werfzepen voor je haar gebruiken?
De meeste volgens mij wel. Jur (manlief) gebruikt Karité zeep voor zijn haar. Je kunt ze anders ff mailen, dat heb ik ook gedaan toen ik een vraag had.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Spannend, ik heb bij Louland haarzeep probeerstuk besteld en meteen nog wat ander spul.
Ik ben heel benieuwd!

Heb alleen weinig zin in dat azijnspoelen.
Vraag me ook af of dat na de eerste keren nog wel nodig is?
Ik heb namelijk slap kort haar en heel zacht water door een filter op de waterleiding.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Heerlijk! Ik ben ook een blok zepen mens! Maar werfzeep nog nooit geprobeerd, dus zeker een tip voor mij! Ik gebruik altijd zeep van olijfoliezeep.nl
En ik heb nu echt een mega blok olijfoliezeep liggen, gratis gekregen in Tunesie na de hammam. En ik heb een stapel arganolie zepen meegenomen daarvandaan.
Mijn haar waste ik weleens mwt brandnetelzeep en dat beviel goed, maar vind het wel een gedoe met zo'n blok....
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Tja hoe doen jullie dat met die zeep?
Waar bewaar je haarzeep en hoe?
Smeer je met de zeep over het natte haar of doe je dat met je handen?
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Ik heb een haarzeepje van louland geprobeerd de honing melk caroteen  zeep en helaas te zwaar/heftig voor mijn haar  dus ben me gaan verdiepen in het hele no-poo en low-poo gebeuren en sinds februari voornamelijk no-poo en heel af en toe low-poo door een Co wash  ( conditioner wash met low-poo conditioner)  ik die dus eigenlijk alleen water wassen met af en toe een azijn spoeling of een thee spoeling. En belangrijkste ontdekking was haar niet meer drogen met badstof handdoek maar met oude shirts  dat scheelt enorm veel pluis en gedoe.
Ben ook lid geworden van low/n0-poo groepen op facebook en leer zo elke dag en kan echt zeggen mijn haar en huid zijn enorm verbeterd  ik waste mijn haar al weinig ( eens in de 5 dagen) maar kan het nu makkelijk rekken naar 14 dagen en spoel dan om de ongeveer 5 dagen met of azijn water of lekkere kamillethee of koffie etc.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Ik gebruik nu een poosje de haarzeep van Savion en Louland. Van Louland vind ik de henna/chestnut erg fijn (maar veel duurder dan de zepen van Savion), van Savion gebruik ik de brandnetel en henna. Ik was mijn haar alleen nog maar met zeep, het zit veel beter. Spoel nooit uit met azijn....... zelfs de kapper merkte verschil! Mijn haar is erg fijn en voelt nu stugger aan. Ik heb 1x weer shampoo geprobeerd, maar voor mij nooit meer........ geef mij de zeep maar...........

wbt de zeep voor de honden, heb ze allebei nu een keer gewassen met deze zeep, heb wel voor allebei een andere (voor Rakker die voor de gevoelige huid). Hij werd er net zo mooi wit van als van de shampoo van de kapper en geen korsten oid op zijn huid. Wil het nog wel vaker proberen om te kijken wat het effect echt is....... maar goed, als ze niet smerig zijn, gaan ze ook niet onder de douche :P
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Borke schreef: Tja hoe doen jullie dat met die zeep?
Waar bewaar je haarzeep en hoe?
Smeer je met de zeep over het natte haar of doe je dat met je handen?
in de douche hangt bij mij een zeeprekje (met van die spleten). Anders in een zeepdoosje, deksel los en op de onderkant iets van katoen........ gaat prima. Heb ook een houten zeeprekje, daar liggen de zepen van de jongens op.

Plaats reactie