wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Borke schreef: Tja hoe doen jullie dat met die zeep?
Waar bewaar je haarzeep en hoe?
Smeer je met de zeep over het natte haar of doe je dat met je handen?
Ik bewaar de zeep in een open zeepbakje met zo'n "lekgoot".
Ik wrijf de zeep gewoon op een paar plaatsen over mijn haren en tussen mijn haren op mijn hoofd, doe er dan dan een beetje water erover en soppen maar  :biggrin2:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Oh zo'n zeepbak met lekbakje heb ik nog wel ergens  :biggrin2:

Goed te horen Dian  dat jij net als ik ook fijn haar hebt en tevreden bent, wat stugger haar kan ik wel gebruiken!
Jij hebt echter flink slag in je haar, dus dan dan zit het sneller goed en met volume. Mijn haar valt plat om mijn hoofd als ik geen stylingproducten gebruik.

Mijn haar is echter echt hlemaal stijl... dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, want als ik geen chemie meer op mijn huid wil, dan ook geen styling producten meer....
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

ik gebruik idd niets meer aan mousse oid. Even kamen, een keer met mijn hand er doorheen en klaar is Dian,,,,,,,,,,,, Ideaal  :D
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

Ik ben nu al een aantal maanden aan het experimenteren bij het wassen van mijn haar en het wil nog steeds niet lukken  :(
Mijn haar is sliertig (vooral bij mijn nek en hals) en blijft vettig aanvoelen.
Ik heb nu haarzeep van Savion en chagrin valley, shampoo van Dr Brenner en Dr organic, Bicarbonaat, Rhassoul, groene leem en alleen water geprobeerd. Het resultaat blijft hetzelfde.
Als ik de zeep op mijn haar doe slaat het in mijn nek gelijk dood en het voelt heel stug. Ik spoel het heel zorgvuldig uit en spoel het na met appelazijn/water(wat ik ook weer uitspoel). Eenmaal opgedroogd blijft het dus sliertig (vooral met de haarzepen, minder met de bicarbonaat)
Als ik het kam dan blijven er een wittige aanslag en pluisjes achter op mijn kam.
Ik wil liever niet terug naar agressieve shampoo maar nu ziet mijn haar er (al de volgende dag na het wassen) vaak niet uit en ik wil het niet vaker wassen dan 2x per week omdat het al snel vet wordt.
Mijn haar is schouderlang en ik was het terwijl ik rechtop sta (kan niet lang vooroverbuigen)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Je zou kunnen proberen je haar een paar x in te zepen en uit te spoelen. Net zolang tot het heel goed schuimt. Ik denk dat het nog niet helemaal goed schoon is en er wat in achter blijft als ik het zo lees.
Ikzelf gebruik wel een wat vet en gel in mijn haar en dan moet ik het ook vaker inzepen voordat het goed wil schuimen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Laika schreef: Ik ben nu al een aantal maanden aan het experimenteren bij het wassen van mijn haar en het wil nog steeds niet lukken  :(
Ik heb nu haarzeep van Savion en chagrin valley, shampoo van Dr Brenner en Dr organic, Bicarbonaat, Rhassoul, groene leem en alleen water geprobeerd. Het resultaat blijft hetzelfde.
Als ik de zeep op mijn haar doe slaat het in mijn nek gelijk dood en het voelt heel stug. Ik spoel het heel zorgvuldig uit en spoel het na met appelazijn/water(wat ik ook weer uitspoel). Eenmaal opgedroogd blijft het dus sliertig (vooral met de haarzepen, minder met de bicarbonaat)
Als ik het kam dan blijven er een wittige aanslag en pluisjes achter op mijn kam.
Ik wil liever niet terug naar agressieve shampoo maar nu ziet mijn haar er (al de volgende dag na het wassen) vaak niet uit en ik wil het niet vaker wassen dan 2x per week omdat het al snel vet wordt.
Mijn haar is schouderlang en ik was het terwijl ik rechtop sta (kan niet lang vooroverbuigen)
Dit was zo'n beetje ook mijn ervaring met haarzeep :-\
Het bleef vet. Gatverdamme. Ik gebruik momenteel Himalaya shampoo. Ben daar niet ontevreden over maar da's vast niet 100% troep-vrij. Er staat op : Vrij van parabenen, SLS en siliconen. Maar of dat dan betekent dat er verder geen zooi in zit....? Ik heb daar mijn twijfels over.
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

Doranto schreef: Je zou kunnen proberen je haar een paar x in te zepen en uit te spoelen. Net zolang tot het heel goed schuimt. Ik denk dat het nog niet helemaal goed schoon is en er wat in achter blijft als ik het zo lees.
Ikzelf gebruik wel een wat vet en gel in mijn haar en dan moet ik het ook vaker inzepen voordat het goed wil schuimen.
Dat heb ik al eens geprobeerd. Ik had na 20 minuten haarwassen nog geen schuim. Mijn haar kan niks met de mineralen uit de wasmiddelen ben ik bang.
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

Lizzy schreef: Dit was zo'n beetje ook mijn ervaring met haarzeep :-\
Het bleef vet. Gatverdamme. Ik gebruik momenteel Himalaya shampoo. Ben daar niet ontevreden over maar da's vast niet 100% troep-vrij. Er staat op : Vrij van parabenen, SLS en siliconen. Maar of dat dan betekent dat er verder geen zooi in zit....? Ik heb daar mijn twijfels over.
Denk dat ik de Himalaya shampoo maar ga proberen (wist niet dat die bestond). Ik gebruik de dental cream van dat merk en daar ben ik wel tevreden over.
Ook dat zal niet helemaal zooiloos zijn maar minder zooi is al een goed begin toch?
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Ik heb bij Werfzeep al een paar keer wat in mijn mandje gegooid en er toch weer uit, het ziet er zo lekker uit allemaal maar ik heb het niet echt nodig. ;D

Ik gebruik als het even kan een shampoobar van Lush en dan liefst Squeaky green. Op het moment de Montalbano, die heel lekker ruikt als je hem onder je neus houdt maar die je verder bijna niet ruikt. Dus dat is weer een beetje jammer. Maar hij werkt verder prima. Ik was meestal alleen mijn hoofdhuid (eens in de 2/3 dagen) en zo af en toe een keer alles helemaal omdat ik dat toch frisser vind ofzo. Ik heb gelukkig niet zulk moeilijk haar dus ik gebruik er vanalles tussendoor nog, bijvoorbeeld die van Yves Rocher. Jammer toch dat ik net een voorraad heb staan en dat ik dus niets nodig heb, want die huishoudzeep klinkt ook wel goed. Kan dat met alle zepen, omzetten naar wasmiddel? Ga daar toch eens over mailen. Je was zou toch maar lekker naar chocola of koffie ruiken. Ik weet dan alleen al wel iemand die daar niet zo blij mee zou zijn.  ;D
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Laika schreef: Dat heb ik al eens geprobeerd. Ik had na 20 minuten haarwassen nog geen schuim. Mijn haar kan niks met de mineralen uit de wasmiddelen ben ik bang.
Jeetje zeg dat heb ik nog niet eerder gehoord.  :o
Ik zal het eens aan mijn nichtje vragen als ik ze weer eens spreek dat is een goede ervaren kapster.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Laika schreef: Ik ben nu al een aantal maanden aan het experimenteren bij het wassen van mijn haar en het wil nog steeds niet lukken  :(
Op de site van Louland heb ik veel gelezen en naar aanleiding daarvan vraag ik me af of je dan wel de goede zeep gebruikt?
http://louland.nl/chagrin-valley/haarze ... -vet-haar/

Ik heb de dame van Louland veel vragen gesteld en het maakt blijkbaar nogal uit wat voor haar je hebt.
Zij heeft zelf overigens lang haar, dus is ervaringsdeskundige.

Wat wellicht ook uitmaakt is of je je haar meermalen per dag met een goede borstel borstelt?

Overigens is zo'n vettig hoofd precies wel mijn vrees met dit experiment, dus ik hoop daar dan maar het beste van.
Als ik met mijn slappe steile korte haar al geen styling producten ga gebruiken (wat voor mij al een forse stap is) en dan ook nog een vet hoofd heb, dan zie ik me daarmee niet naar mijn klanten gaan.
Maar de ervaringen van Dian klinken goed, wellicht is het makkelijker met kort haar?
Al heeft Dian natuurlijk krul/slag in het haar, wat vast helpt om zaken te maskeren en haar niet zo plat te laten zitten.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Borke schreef: Op de site van Louland heb ik veel gelezen en naar aanleiding daarvan vraag ik me af of je dan wel de goede zeep gebruikt?
http://louland.nl/chagrin-valley/haarze ... -vet-haar/

Ik heb de dame van Louland veel vragen gesteld en het maakt blijkbaar nogal uit wat voor haar je hebt.
Zij heeft zelf overigens lang haar, dus is ervaringsdeskundige.

Wat wellicht ook uitmaakt is of je je haar meermalen per dag met een goede borstel borstelt?

Overigens is zo'n vettig hoofd precies wel mijn vrees met dit experiment, dus ik hoop daar dan maar het beste van.
Als ik met mijn slappe steile korte haar al geen styling producten ga gebruiken (wat voor mij al een forse stap is) en dan ook nog een vet hoofd heb, dan zie ik me daarmee niet naar mijn klanten gaan.
Maar de ervaringen van Dian klinken goed, wellicht is het makkelijker met kort haar?
Al heeft Dian natuurlijk krul/slag in het haar, wat vast helpt om zaken te maskeren en haar niet zo plat te laten zitten.
Astrid, ik moest elke dag mijn haar wassen, anders was het weer vettig........ nu kan ik, als ik dat wil, zelfs een dag overslaan. Met jouw haar zou ik ook niet aan uitspoelen met azijn beginnen. Ik heb idd slag/krul van mezelf, maar toen ik nog met shampoo waste moest ik echt mousse gebruiken om het haar nog een beetje in fatsoen te krijgen. Nu was ik het, droog het, een borstel erdoor en even met mijn handen "kneden" en klaar is klara. Heb 1x weer shampoo gebruikt, het zat meteen weer voor geen meter........ De volgende dag weer zeep en het ging weer de goede kant op......... De mevrouw van Louland is onwijs aardig, geeft ook graag advies. Heb zowel van Savion.de als van Louland zeep, maar zie daar niet veel verschil in........
toscak
5-sterren
5-sterren

Bericht door toscak »

Ik had ook fijn, dun en lang piekhaar. Totdat ik Werfzeep ging gebruiken. Nu heb ik lang met volume haar ;). Dus ligt denk ik niet aan de lengte van haar.

Voorheen moest ik het elke dag wassen anders werd het vet, nu nog eens in de 4 dagen.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Hoe lang duurde het bij jullie (hoewel wassingen) voordat het vette er af was.
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Vergis je ook niet als je jaren siliconen shampoo en zo gebruikt hebt dan als je daarmee stopt kom je in een transitie periode zo ook ten aan zien van je hoofdhuid die weer in balans moet raken ten aan zien van talg productie. Dit kan bij sommigen met een maand klaar zijn en sommigen hebben zeker 3 maanden nodig. Net als het ontgiften van onze huisdieren van brok naar vers vlees begin is zwaar en vies maar als je door zet zo enorm fijn.
Wel zal iedereen een eigen manier methode etc moeten vinden  zo ben ik heel blij met azijn spoelingen  en best heftige azijn ratio water, en gelukkig houd mijn haar geen geuren vast, dit is persoonlijk en een ieder moet daarin zijn eigen manier vinden wat werkt. Haar zeep werkt voor mij niet het is te uitdrogend baking soda niet eens geprobeerd want weet dat dat helemaal voor mijn  slag/krul te uitdrogend zou zijn dus ik ben blij met spoelingen met azijn en thee en verder niks ja puur en alleen zacht warm water en een goeie borstel.

Plaats reactie