Re: wat eten we vandaag... deel 40
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
De procureur staat al vanaf vanmorgen 09.00 uur in de oven dus straks overheerlijke pulled pork 
- Angelique
- 5-sterren

Kalkoekfiletje met geroekbakte groenten op een duits broodje met iets tzaziki-achtigs iets erop.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Hoe dat zo?Angelique schreef: Hier notenrijst met salade en brandjebekvis.
Vanmiddag de Vrijbuiter onveilig gemaakt. Daarna waren we heul erg hongerig, en hebben daar op de parkeerplaats gesnackt bij de lekkerste frietkraam van het noorden. Dat zeg ik vast niet goed, maar het is daar echt lekker.
Vanavond een stukje vlees van de bbq, wortelsalade en roergebakken paksoi.
Wij hadden weer bbq, dus de beenham etc schuift door naar morgen.
Dit aten wij vandaag
Lamsburger en koteletje met een kienowa salade

Lamsburger en koteletje met een kienowa salade

Re: Re: wat eten we vandaag... deel 40
Vanavond weer zelf een wokschotel gesneden van diverse groenten en deze weer in de koekenpan gewokt met knoflook, sesamoilie en Kikkoman sojasaus, geserveerd met gekookte biologische nieuwe aardappels en vega worstjes. Toe hadden we een rest mousse chocolat en heerlijke verse aardbeien uit de regio.
- Angelique
- 5-sterren

Ik had visje met een Pepesanboemboe en aangezien ik de meeste boemboes toch wat flauw vindt had ik er een lekker schepje sambal extra bij in gedaan. Nah, dat bleek achteraf toch wat overbodig-Annemarie- schreef: Hoe dat zo?

- constance.blokzijl
- 5-sterren

Pepesanboemboe? Waar haal je die? Hier hadden we vroeger een visboer die heerlijke pepesanmakreel verkocht, maar zij zijn gestopt met de viskraam, zo jammer nog nooit weer zulke lekkere pepesan kunnen vinden [emoji17]Angelique schreef: Ik had visje met een Pepesanboemboe en aangezien ik de meeste boemboes toch wat flauw vindt had ik er een lekker schepje sambal extra bij in gedaan. Nah, dat bleek achteraf toch wat overbodig![]()
- Angelique
- 5-sterren

Volgens mij komt die van de Jumbo weg, en anders de Xenos.
Die pepesanmakrelen van de markt heb ik zelf wel eens nagemaakt. Makreelfiletje, pepesan uit het boekje erop gesmeerd, laten intrekken en dan bakken.
Die pepesanmakrelen van de markt heb ik zelf wel eens nagemaakt. Makreelfiletje, pepesan uit het boekje erop gesmeerd, laten intrekken en dan bakken.
Angelique schreef: Ik had visje met een Pepesanboemboe en aangezien ik de meeste boemboes toch wat flauw vindt had ik er een lekker schepje sambal extra bij in gedaan. Nah, dat bleek achteraf toch wat overbodig![]()
Zonde is dat dan he.... eten gelijk verpest. Kon je het nog wel eten?
Gister verjaardag van opa, taart op
en broodjes en omdat we langs de Turkse winkel kwamen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om een Turkse pizza mee te nemen met een graties bekertje ayran
Helaas pindakaas drupte er nogal veel saus op m'n shirt en broek (ondanks goed omvouwen van het alufolie) maar witte kleren kunnen toch maar 1 dagje wit blijven 
Vanavond eten we een jalapeñoburger en kipvleugeltjes en aardappel van de bbq, met sla.
Vanavond eten we een jalapeñoburger en kipvleugeltjes en aardappel van de bbq, met sla.
- Angelique
- 5-sterren

Jawel, maarja, het was al warm en dan is dit niet de ideale hap natuurlijk. Blussen met een koud pilsje dan maarLizzy schreef:
Zonde is dat dan he.... eten gelijk verpest. Kon je het nog wel eten?
@Dreetje....wat is dat voor apparaat?
Vandaag hier beef teriyaki met veul peulen uit eigen tuin.
Hier komt de Thailand straks wat eten langsbrengen :-)
Koud bier is altijd goed 
Wij eten (weer) pizza. Met heel veel groenten, ook uit de moestuin (knoflook, courgette, etc).
Wij eten (weer) pizza. Met heel veel groenten, ook uit de moestuin (knoflook, courgette, etc).
Vanavond eten we karneyarik 
Met pilav en cacik.
En voordat sommige mensen roepen 'wasdatnouweer'
http://mijnmixedkitchen.blogspot.nl/2014/04/Turkse-gevulde-aubergine-met-gehakt-uit-oven.html
Leuke site, lekker duidelijk, met plaatjes
Met pilav en cacik.
En voordat sommige mensen roepen 'wasdatnouweer'
http://mijnmixedkitchen.blogspot.nl/2014/04/Turkse-gevulde-aubergine-met-gehakt-uit-oven.html
Leuke site, lekker duidelijk, met plaatjes