wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Borke schreef: Vanochtend alweer mijn haar gewassen met de haarzeep van Louland, nu schuimde het wel direct.
Weer nagespoeld met azijn, maar nu slechts iets van een dessertlepel op een mok water en snel ingemasseerd en snel volledig uitgespoeld.
Mijn haar is nu zacht en glanst.

Achter op mijn kruin zit het echt veel beter, losser van de hoofdhuid af.
Voorop mijn hoofd vind ik het wat saai en platter zitten dan ik gewend ben met alle styling die ik normaal gebruik en vanochtend heb ik er dus een heel klein beetje wax in gesmeerd voorop mijn haar.
Nu vind ik het wel prima zo.

Ik heb kort haar, het langste is denk ik hooguit 5 cm, heel fijn haar en wel veel haar.
Het is niet gekleurd en nog niet grijs.

Ik zie nu beslist meer volume.
Morgenochtend was ik het weer en laat ik die azijn eens zitten, kijken hoe dat bevalt.

Overigens heeft Leo de haarzeep ook gebruikt, bij hem schuimde het meteen (geen styling in het haar) en hij heeft met een zelfde hoeveelheid azijn gespoeld.
Ook hij is tevreden en ook hij heeft kort haar.

Ik merk wel om mijn haar goed te laten zitten dat een goede borstel nu belangrijk is.
Een borstel met de haren dicht bijeen geplant van belang is, zo krijg ik de haren los en goed in model.
Zo kreeg ik vanochtend mijn platgeslagen haar ook weer in model en dat zonder styling, daar was ik wel van onder de indruk.
Ik ben nog wel van plan om een betere borstel te kopen.
Met de borstel haal je ook goed vuil en stof uit het haar en dat lijkt me van belang als ik het minder vaak was.
Ik douche me wel iedere ochtend, wellicht dat ik het dan om de dag kan wassen en de andere dagen gewoon goed uitspoelen - iemand daar ervaring mee?

Wat een leuk topic weer en wat een inspiratie weer vanuit BP  :biggrin2:

Overigens staat op die site van Louland ook veel goede informatie over kammen en borstelen van het haar.
Oude wijsheden van mijn oma van 50 jaar geleden zie ik weer terugkomen, zoals:

Quote van Louland-site:

Technieken om goed je haar te borstelen
Het is belangrijk vanuit elke haargrens je haar te borstelen, zodat de natuurlijke oliën van je eigen hoofdhuid goed worden verdeeld. Ga bijvoorbeeld ook gebogen staan, gooi je hoofd naar voren en borstel je haar vanuit alle delen van je nek goed door. Als je dit goed doet, voel je de borstel vanuit je nek over je hoofdhuid gaan.
Dit zelfde principe pas je ook toe wanneer je weer rechtop staat. Kam je haren vanuit de haargrens bij je voorhoofd recht naar achteren. En kam je haren vanuit de zijkanten en boven je oren goed schuin naar achteren. Ook hier: als je het goed doet, voel je dat je hoofdhuid goed gemasseerd wordt.
Herhaal deze stappen minimaal 2 keer.

Meerdere keren per dag borstelen
Als je kunt, neem dan echt de tijd om je haar meerdere malen per dag te borstelen. Hoe meer je borstelt, hoe glanzender en gezonder het eruit zal zien.

Voor de volledige tekst:http://louland.nl/tips-voor-lang-glanze ... zond-haar/
Ik moet eerst van mezelf de shampoo opmaken die ik nog heb. Wel allemaal zonder sls en siliconen/parabenen. En dan ga ik zeker de haarzeep proberen!  :)

Ik ben dus juist gestopt met borstelen/kammen.  ;D
Had altijd heel dun pluizig haar wat alle kanten op vloog en heel statisch was. Nu kam ik het alleen direct nadat ik m'n haar gewassen heb en het nog goed nat is en glad van de conditioner of azijn. Met een afro kam.
Dan in het kletsnatte haar gel, en met een t-shirt droog knijpen. Dat geeft mijn haar mooi slag/krul. Daarna kam en borstel ik het niet meer totdat ik het de volgende keer was. Dat is meestal na 4 dagen, en dan is het niet vet maar wil ik het toch wel graag wassen.

Leuk om zo alle verschillende ervaringen te lezen!  :)
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

4 dagen? Wauw. Ik moet mijn haar echt vastmaken (vlecht/staart maakt niet uit) en van tevoren heel goed borstelen, anders wordt het echt niks. Soms draag ik het dan tot de volgende ochtend vast en pak ik het zo weer bij elkaar, maar meestal borstel ik echt wel elke dag. Ik krijg joekels van knopen als ik het ook maar een paar uur los laat hangen laat staan 4 dagen niet borstelen haha, dat klinkt mooi makkelijk. ::)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik krijg ook vanzelf dreads als ik het niet minimaal twee keer per dag uitborstel. Maar ik heb dan ook haar tot onder de kont.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Leuk om al jullie reacties te lezen!
Ik ga nogeens een rondje "haarzeepsites" doen en dan bestellen. Vooralsnog gaat de voorkeur wel uit naar Werfzeep. Iemand een idee hoeveel zeepjes je kan bestellen en dat het dan nog brievenbuspost is? ;)
Dian schreef: ik heb mijn haar nog nooit uitgespoeld met een azijnoplossing oid. Ben veel te bang dat het dan juist weer te "zacht" word en ik mijn krullen weer kwijt raak. Mijn haar voelt absoluut niet vet aan, kan nu ook een dag overslaan wat wassen betreft, dat kon ik hiervoor niet.......

Dian, ik heb wat slag in mijn haar en juist door na te spoelen met appelazijn krijg ik nog meer slag....krullen zijn het gewoon te noemen :biggrin2:

Mijn haar voelt na het spoelen met azijn ook heerlijk zacht aan. Niet stug of touwig....
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Laika schreef: Ik ben nu al een aantal maanden aan het experimenteren bij het wassen van mijn haar en het wil nog steeds niet lukken  :(
Mijn haar is sliertig (vooral bij mijn nek en hals) en blijft vettig aanvoelen.
Ik heb nu haarzeep van Savion en chagrin valley, shampoo van Dr Brenner en Dr organic, Bicarbonaat, Rhassoul, groene leem en alleen water geprobeerd. Het resultaat blijft hetzelfde.
Als ik de zeep op mijn haar doe slaat het in mijn nek gelijk dood en het voelt heel stug. Ik spoel het heel zorgvuldig uit en spoel het na met appelazijn/water(wat ik ook weer uitspoel). Eenmaal opgedroogd blijft het dus sliertig (vooral met de haarzepen, minder met de bicarbonaat)
Als ik het kam dan blijven er een wittige aanslag en pluisjes achter op mijn kam.
Ik wil liever niet terug naar agressieve shampoo maar nu ziet mijn haar er (al de volgende dag na het wassen) vaak niet uit en ik wil het niet vaker wassen dan 2x per week omdat het al snel vet wordt.
Mijn haar is schouderlang en ik was het terwijl ik rechtop sta (kan niet lang vooroverbuigen)
Voor ik met zeep mijn haar ben gaan wassen gebruikte ik shampoo van De Traay.
Misschien is dat iets voor je?
http://www.beenaturalcosmetics.com/cata ... verzorging
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Toch maar eens proberen. Hierboven staat een foto hoe mijn haar er nu uitziet zonder spoelen
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Bestelling nummer 1 is de deur uit ::)
Een fijne haarborstel en kam en stukje zeep via de site van Louland.

Andere bestelling staat "in de wacht" bij Werfzeep. Heb eerst nog even een vraag gemaild, of je inderdaad andere zepen ook als haarzeep kunt gebruiken.
sella

Bericht door sella »

Ik heb net zeep voor de honden besteld en een scheerzeep voor meneer.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Laika schreef: Denk dat ik de Himalaya shampoo maar ga proberen (wist niet dat die bestond). Ik gebruik de dental cream van dat merk en daar ben ik wel tevreden over.
Ook dat zal niet helemaal zooiloos zijn maar minder zooi is al een goed begin toch?
Vóór de haarzeep gebruikte ik de shampoo van Urtekram. Daar zit ook geen (of in ieder geval veel minder) zooi in.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Vandaag mijn haar een keer niet gespoeld met appelazijn en 1x gewassen met de haarzeep van Louland.
Morgen toch maar weer die azijnspoeling doen, maar dan minder. Ik heb toch de indruk dat ik meer volume heb met spoeling appelazijn.
Misschien ook omdat er nog oude shampoo resten in zitten?

Vandaag een mooie olijfhouten haarborstel, houten kam en nog wat andere spulletjes bij Louland bestelt.
Met een beetje geluk heb ik het morgen al.

Vandaag trouwens weer mijn haar gestyled met een heel klein beetje wax op mijn hoofd.
Ik bespaar wel een vermogen aan stylingproducten zo.
Normaal zou ik 5-6 keer zoveel wax gebruiken en daarbij nog flink wat haarlak  ::)
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Borke schreef: Vandaag mijn haar een keer niet gespoeld met appelazijn en 1x gewassen met de haarzeep van Louland.
Morgen toch maar weer die azijnspoeling doen, maar dan minder. Ik heb toch de indruk dat ik meer volume heb met spoeling appelazijn.
Misschien ook omdat er nog oude shampoo resten in zitten?

Vandaag een mooie olijfhouten haarborstel, houten kam en nog wat andere spulletjes bij Louland bestelt.
Met een beetje geluk heb ik het morgen al.

Vandaag trouwens weer mijn haar gestyled met een heel klein beetje wax op mijn hoofd.
Ik bespaar wel een vermogen aan stylingproducten zo.
Normaal zou ik 5-6 keer zoveel wax gebruiken en daarbij nog flink wat haarlak  ::)
en je haar bleef wel de hele dag goed zitten?
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Ligaa schreef: 4 dagen? Wauw. Ik moet mijn haar echt vastmaken (vlecht/staart maakt niet uit) en van tevoren heel goed borstelen, anders wordt het echt niks. Soms draag ik het dan tot de volgende ochtend vast en pak ik het zo weer bij elkaar, maar meestal borstel ik echt wel elke dag. Ik krijg joekels van knopen als ik het ook maar een paar uur los laat hangen laat staan 4 dagen niet borstelen haha, dat klinkt mooi makkelijk. ::)
;D ;D ;D

Het klinkt idd alsof ik met een enorm vogelnest rondloop, maar dat valt reuze mee.  :biggrin2:
Met mijn haar in ieder geval wel. Dat knapt op van minder kammen ipv meer. Ik heb echt superslap haar, wat bijna nooit klit. Het zit op de tweede of derde dag beduidend beter, met meer volume. Derde of vierde dag steek ik het meestal op.
Sowieso heb ik vaak vast omdat dat voor mijn werk makkelijker is.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Dian schreef: en je haar bleef wel de hele dag goed zitten?
Tussendoor gewoon een paar keer de voorkant in model duwen, 2 seconden werk en dat gaat makkelijk met wax, maar ik vind dat het prima zit zo en doordat er geen lak in zit, heb je ook meer de natuurlijke glans van het haar en veel zachter haar.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik heb inmiddels antwoord van Werfzeep op de vraag of de andere zepen ook als haarzeep te gebruiken zijn.

quote; Het ligt aan je wensen en de lengte van je haar.
Bij een kort koppie merk je aan je haar weinig verschil.
De shampoo is vooral anders bij lang, en dus meer beschadigd, haar. Ik
zou zeggen, probeer de zeep die je aanspreekt, en zoals je de
lichaamszeep op je haar kunt proberen kun je ook de haarzeep, als dat
beter bevalt, als lichaamszeep gebruiken.

Ik ga dus de gewone zeepjes proberen ;)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wat is eigenlijk het verschil tussen de zeepjes van bijvoorbeeld: Chagrin Valley (via Louland verkrijgbaar), Savion en Werfzeep?
Heeft iemand daar een idee van?

Van Dian krijg ik de indruk dat Chagrin Valley of Savion niet zo veel uitmaakt?

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met Werfzeep Liesbeth!

Plaats reactie