Ik moet eerst van mezelf de shampoo opmaken die ik nog heb. Wel allemaal zonder sls en siliconen/parabenen. En dan ga ik zeker de haarzeep proberen!Borke schreef: Vanochtend alweer mijn haar gewassen met de haarzeep van Louland, nu schuimde het wel direct.
Weer nagespoeld met azijn, maar nu slechts iets van een dessertlepel op een mok water en snel ingemasseerd en snel volledig uitgespoeld.
Mijn haar is nu zacht en glanst.
Achter op mijn kruin zit het echt veel beter, losser van de hoofdhuid af.
Voorop mijn hoofd vind ik het wat saai en platter zitten dan ik gewend ben met alle styling die ik normaal gebruik en vanochtend heb ik er dus een heel klein beetje wax in gesmeerd voorop mijn haar.
Nu vind ik het wel prima zo.
Ik heb kort haar, het langste is denk ik hooguit 5 cm, heel fijn haar en wel veel haar.
Het is niet gekleurd en nog niet grijs.
Ik zie nu beslist meer volume.
Morgenochtend was ik het weer en laat ik die azijn eens zitten, kijken hoe dat bevalt.
Overigens heeft Leo de haarzeep ook gebruikt, bij hem schuimde het meteen (geen styling in het haar) en hij heeft met een zelfde hoeveelheid azijn gespoeld.
Ook hij is tevreden en ook hij heeft kort haar.
Ik merk wel om mijn haar goed te laten zitten dat een goede borstel nu belangrijk is.
Een borstel met de haren dicht bijeen geplant van belang is, zo krijg ik de haren los en goed in model.
Zo kreeg ik vanochtend mijn platgeslagen haar ook weer in model en dat zonder styling, daar was ik wel van onder de indruk.
Ik ben nog wel van plan om een betere borstel te kopen.
Met de borstel haal je ook goed vuil en stof uit het haar en dat lijkt me van belang als ik het minder vaak was.
Ik douche me wel iedere ochtend, wellicht dat ik het dan om de dag kan wassen en de andere dagen gewoon goed uitspoelen - iemand daar ervaring mee?
Wat een leuk topic weer en wat een inspiratie weer vanuit BP
Overigens staat op die site van Louland ook veel goede informatie over kammen en borstelen van het haar.
Oude wijsheden van mijn oma van 50 jaar geleden zie ik weer terugkomen, zoals:
Quote van Louland-site:
Technieken om goed je haar te borstelen
Het is belangrijk vanuit elke haargrens je haar te borstelen, zodat de natuurlijke oliën van je eigen hoofdhuid goed worden verdeeld. Ga bijvoorbeeld ook gebogen staan, gooi je hoofd naar voren en borstel je haar vanuit alle delen van je nek goed door. Als je dit goed doet, voel je de borstel vanuit je nek over je hoofdhuid gaan.
Dit zelfde principe pas je ook toe wanneer je weer rechtop staat. Kam je haren vanuit de haargrens bij je voorhoofd recht naar achteren. En kam je haren vanuit de zijkanten en boven je oren goed schuin naar achteren. Ook hier: als je het goed doet, voel je dat je hoofdhuid goed gemasseerd wordt.
Herhaal deze stappen minimaal 2 keer.
Meerdere keren per dag borstelen
Als je kunt, neem dan echt de tijd om je haar meerdere malen per dag te borstelen. Hoe meer je borstelt, hoe glanzender en gezonder het eruit zal zien.
Voor de volledige tekst:http://louland.nl/tips-voor-lang-glanze ... zond-haar/
Ik ben dus juist gestopt met borstelen/kammen.
Had altijd heel dun pluizig haar wat alle kanten op vloog en heel statisch was. Nu kam ik het alleen direct nadat ik m'n haar gewassen heb en het nog goed nat is en glad van de conditioner of azijn. Met een afro kam.
Dan in het kletsnatte haar gel, en met een t-shirt droog knijpen. Dat geeft mijn haar mooi slag/krul. Daarna kam en borstel ik het niet meer totdat ik het de volgende keer was. Dat is meestal na 4 dagen, en dan is het niet vet maar wil ik het toch wel graag wassen.
Leuk om zo alle verschillende ervaringen te lezen!