Het weer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het weer

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

een groenstrook in de buurt of kan je met de auto ergens heen?
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Hier gaan ze ergens tussen 6 en 7 uur mee voor een grote wandeling, dan mogen ze heel de dag kiezen binnen, in hun kennel buiten of echt buiten liggen. De honden hebben een eigen patio tuin die grenst aan de stallen en die heel de dag schaduw heeft door de hoge stalgebouwen. Plassen/poepen doen ze dan daar ook op het gras. Dat ruim ik 's avonds dan wel weer op. Ze kunnen daar zelf heen via de bijkeuken. Ook mogen ze mee in 'onze' tuin als ze dat willen maar zeker de oudste twee van de vijf kiezen liever voor koel binnen en hun eigen tuintje. Normaal zouden ze dan tussen 18 en 19 uur weer een grote wandeling krijgen maar als het echt heet wordt gaan we pas om 21 uur.
**Marjolijn**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Marjolijn** »

Ik vind het heerlijk, eindelijk zomer.

Hier gaan de honden in de ochtend voor een grote ronde. Dan 2 keer een snelle plas overdag en ergens in de avond nog een rondje. Met dit weer hebben ze sowieso geen behoefte om te wandelen en liggen ze alleen maar te tukken. Zelfs ons logeerkind van Kees van 6 maanden vind het wel gescheten.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

- Judith - schreef: Zo houdt de oude Sam haar hoofd koel: met een zelfgebouwde airco  :)

Afbeelding

Benodigdheden: een fan en een fles bevroren water.
Aaaah lekker Sam O0

Onze Pummie doet het zo  ;D
Afbeelding
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Me and my boys! schreef: een groenstrook in de buurt of kan je met de auto ergens heen?
In de auto krijg ik ze nu echt niet. Veel te warm. Groenstroken hebben we wel maar allemaal in de bloedhete zon.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Kaio heeft net een half uurtje buiten gelegen! Onder onze afkapping die we speciaal voor ze hebben gemaakt  ;) Wordt dankbaar gebruik van gemaakt overigens , door alle 3
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier gaan we vroeg in de ochtend. In de middag tijdens het kippen checken plast ze in de tuin en dan gaan we in de schemering weer fatsoenlijk lopen zonder zon en zonder dazen.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

als de voorspellingen kloppen dan kunnen we / de beren niet eens meer smorgens wandelen, met een minumum temp van 18-20 graden in de nacht..... Ben benieuwd, maar anders doen we ff piesen kakken en rustige spelletjes in de tuin, vinden ze ook net zo leuk
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Afgelopen nacht tussen twee en drie buiten gelopen met de hondjes. Was lekker en je hoort weer eens andere geluiden! ;D
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

in het donker zie ik niks!
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

lianneke schreef: Afgelopen nacht tussen twee en drie buiten gelopen met de hondjes. Was lekker en je hoort weer eens andere geluiden! ;D

;D ;D ;D Oh heerlijk toch

Wij gaan ook als het niet warm is vroeg . dat is gewoon lekker rustig lopen zonder dat je vervelende klieren tegenkomt
Maar vanmorgen eerder gegaan , 6 uur . Dan doen we de grote ronde
Ik ben om 10.30 uur nog zo,n 20 minuten met ze weg geweest
En vanavond rond 21.30 uur gaat de baas nog even met ze wandelen
Tot die tijd houden ze het wel op . Ik ga nu niet naar buiten met ze

Als het nog warmer gaat worden dan gaan we nog vroeger
Vaak drijf je toch je nest uit en slaapt slecht
Nou , dan er maar uit en wandelen . En later op de dag zo nodig een dutje
Ze liggen hier heerlijk te slapen op de plavuizen
En ach , honden die normaal voldoende aan hun trekken komen die komen die paar warme dagen echt wel door
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Tot nu toe is het goed uit te houden hier. Wel beide verwarmers/thermostaat van de 2 aquaria eruit getrokken. Het ging al naar de 29 graden en dat is zelfs voor de Malawi's wat hoog. Binnen de van aan en het gaat prima. Wel de paprika plantjes en tomaten al 3 keer van water voorzien. Je kon wachten op de hangende blaadjes.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Jantina schreef: Heerlijk weetje nu! Lekker briesje erbij. Zo mag het nou heel de zomer blijven!
+1
Jammer dat het de komende dagen warmer wordt dan vandaag. Nu 24 graden maar is voor mij toch wel de Max  ;)
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Hier gaan ze alleen naar buiten om wat te doen, geen wandelingen.
De oprit af, veldje op en klaar!
Ze houden zich lekker rustig en liggen op hun schapenvachten te slapen.
Het is nog steeds maar 21 graden in huis dus heerlijk.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Vanmorgen alleen met Joris geweest, was echt nog prima te doen. Eddie heeft een rondje met Joep in de buggy gedaan, ging ook prima. Daarnet met de jongens in de fietskar naar het water. Daar heerlijk in de schaduw gezeten terwijl de jongens aan het poedelen en rollen waren. Via het bos in de kar weer terug, was ook geweldig te doen. Gecheckt met mijn eigen blote voeten en het zandpad is nog gewoon koud!

In huis ligt het waar ze zin hebben. Joris wil nog weleens in pal in de zon gaan liggen, maar dat mag van mij vooral niet te lang en vanaf morgen helemaal niet meer. Ventilator draait op volle toeren en dat wordt duidelijk gewaardeerd. Verder is het hier in huis 24 graden (en heel erg zanderig  ;D) en nog prima te doen.

Heb lekker staan mozaïeken achter het huis en een beetje zitten lezen, zalig! Warmer dan zo hoeft voor mij niet, maar goed.... het komt zoals het komt. Go with the flow en dan gaat het ook vanzelf weer over. Las dat ze zaterdag verwachten dat het hitterecord van 1944 (38,4 graden) hier verbroken gaat worden. :o

Plaats reactie