Buitenlandse honden

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Buitenlandse honden

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

MarijeEnBoomer schreef: Ik heb ook een hond uit het buitenland  :biggrin2:
Oef  :biggrin2:
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Borke schreef: Als het niet regent en niet koud is, dan komen opeens al die honden 'uit de kast' en dan zie je honden en bazen die je nooit tegen komt in losloopgebieden als het regent... het maakt het haast fijn om met slecht weer te wandelen...  ::)

Weet je voor mij is mijn hond gewoon mijn hond en daar hangt geen label aan.
Of het nou Borke was, rashond met een stamboom en met zorg uitgezocht of Spaanse Schone Sofi kruising uit een Spaanse Pereira en ook met zorg uitgezocht.
En tja... mijn buitenlandse hond heeft Leishmaniose zo bleek later, maar ze is wel 10.5 jaar en het gaat vooralsnog goed.
Mijn lieve rashond is met 7.5 jaar overleden aan leukemie.
Ofwel: shit happens en daar hangt geen label van herkomst van de hond aan.
Mijn hond is gewoon mijn hond waar ik van houd  8) ongeacht waar die hond vandaan komt  :smitten:

Als je er zo op tegen bent dat er zoveel honden in de NL asiels zitten, dan kies je ook geen rashond.
Dus ik begrijp topicstarter niet zo....

Ik snap dat mensen geen buitenlandse hond willen, geen rashond, geen asielhond enz.
Ik zou zeggen 'leef en laat leven'.
Dat belerende gedoe ben ik een beetje zat  :D
Helemaal mee eens!!

Al mijn/onze honden zijn weloverwogen keuzes geweest. Wat begon met een labradorpup 20 jaar geleden tot en met de uit Spanje geadopteerde podenco. Ertussen zaten 5 volwassen uit Nederland geadopteerde honden; 2 kruisingen, 2 duitse herders en 1 poedel. Taylor de labrador is bijna 15 geworden. :)
Als ik die 20 jaar over mocht doen zou ik weer precies dezelfde honden willen!
Elke hond is me lief, waar ter wereld ie ook geboren is!! Alleen een pup uit de broodfok komt er nooooooit in.  Niet om het arme hondje, maar om de 'beesten' die deze honden houden, fokken en verhandelen!!

Eerlijk gezegd vind ik het ook nogal discriminerend van ts. Het klinkt bijna als "alle ..... het land uit, Nederland is voor Nederlanders." Dat gaat veel en veel te ver! Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen ~ Thé Lau En dat geldt ook voor dieren!!!

Broodfok kun je aan de kaak stellen, maar ga niet vertellen waar iemand z'n hond vandaan moet halen!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

MarijeEnBoomer schreef: Ik heb ook een hond uit het buitenland  :biggrin2:
En nog van een blije-setter-brood-fokker ook ! Wees er maar trots op  ::)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh verrek, ik heb ook een Ausländer!

Die van jou is toch uit een Setter dodingsstation Marije?
TessaThomas
5-sterren
5-sterren

Bericht door TessaThomas »

Het nadeel aan de buitenlandse honden van stichtingen vind ik de gebrekkige voorlichting bij een aantal stichtingen en dat er geadverteerd wordt met gezonde honden, terwijl de MZZ juist lastig zijn om uit te sluiten, nu vrij kan later nog wel ziek worden. Het ergste vind ik de mensen die dan neerkijken op mij dat ik van die 'ongezonde' rashonden heb, terwijl zij zelf niks weten van de gezondheid van hun buitenlandertje, maar goed, dat zijn ook de mensen die ik niet hoog inschat. ;) Die kom ik alleen in het normale leven tegen, niet op dit forum. Soms wel op FB. Maar qua ziektes, dat beseffen veel adoptanten niet, daarnaast beseffen een hoop mensen (degene die minder inlezen he?) niet dat er aan een buitenlander vaak ook veel werk zit. Ik heb een aantal honden meegemaakt bij goede stichtingen en dat zijn inderdaad na een beetje werk heerlijke honden. Echt heerlijk sociaal, leuke karakters, noem maar op. Alleen jammer genoeg zie ik het grootste deel (in mijn omgeving en kennissenkring ;) ) juist heel veel doodsbange honden in gezinnen die niet geschikt zijn. En ja, dat zijn stichtingen die vervolgens hun handen er vanaf trekken of de nieuwe eigenaren de schuld geven, of mensen die vinden dat de stichting zich nergens mee mag bemoeien verder. En dat zo'n herplaatser na 1 weekend 5 dagen per week 9 uur alleen kan zitten. Of buitenlanders die doodsbang weglopen op dag 2 in hun nieuwe gezin, maar goed, dat is vaak het eigenwijze van de adoptanten, want dat kan ook bij goede stichtingen gebeuren. De leuke honden zitten bij mensen die echt verstand hebben van honden, de angstige of honden met andere problemen komen bij gewone gezinnen terecht. Die dan wel weer gelukkig ontdekt hebben dat de broodfok slecht is, maar dan op MP op een slechte stichting stuiten en dat alsnog zonder verder onderzoek doen...

Ik heb een hond uit een Belgisch asiel, omdat wij in NL geweigerd werden. Ook toen waren het al vooral staffords, pitbulls en kruisingen. En natuurlijk herders. Top, denk je, want wij wilden een Duitse Herder. Alleen werden we op basis van een telefoongesprek of een mailtje al afgewezen na de 1e zin of soms de 2e. Ook bij fokkers die een herplaatser met stamboom hadden. Tessa was de enige hond waar we mochten kijken en het asiel was het enige asiel die geen enkel probleem had met ons. Ja, het was onze eerste eigen hond, maar wel opgegroeid met honden, ja, we woonden in een appartement, maar we zochten een hond van 2 jaar of ouder en waren al bezig met een huis.
Ik heb nu dus 1 herplaatser (die oorspronkelijk uit de broodfok komt) en 2 honden met stamboom. Mocht ik ooit niet meer willen sporten, dan sluit ik niet uit dat ik een buitenlandse hond neem van een stichting. Of 1 uit een NL asiel, het ligt er maar net aan waar er een hond zit die ons aanspreekt en bij een stichting of asiel met een beleid waar wij ons in kunnen vinden. En dan moet ik eerlijk zeggen dat ik de buitenlanders tot nu toe veel aantrekkelijker vind dan het aanbod in Nederland.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

[quote="MarijeEnBoomer"]
Ik heb ook een hond uit het buitenland  :biggrin2:
[/quote]
Nu je het zegt, ik ook!  :biggrin2:
Cin
2-sterren
2-sterren

Bericht door Cin »

Ik snap van de TS een beetje wat ze bedoelt.

Ik dénk dat het haar vooral frustreert dat in het buitenland, en dan heb ik het over de landen waar de vele straathonden gevangen worden en herplaatst worden, de BRON in die landen niet wordt aangepakt.
Ik dénk dat ze bedoelt dat, zolang er vraag is naar buitenlandse honden (om welke reden dan ook: mixje is leuk, Nederlandse asielen hebben geen aanbod, whatever), deze honden aangeboden blijven worden op de Nederlandse markt, maar het LAND ZELF geen maatregelen neemt om daar ervoor te zorgen dat die straathonden überhaupt niet meer hoeven te bestaan doordat de mensen dáár anders tegen straathonden aan gaan kijken.

Ik denk dat ze dit bedoelt….
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Zoë komt uit Nederland en is voor mij dus ook een buitenlandse hond. [emoji57] Zij komt uit een gelegenheidsnestje. Geen broodfok en geen stamboomfok. Hoewel sommigen vinden dat het wel broodfok is. Fokken zonder stamboom is voor velen al broodfok.
Pluto
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pluto »

[quote="Cin"]

Ik dénk dat het haar vooral frustreert dat in het buitenland, en dan heb ik het over de landen waar de vele straathonden gevangen worden en herplaatst worden, de BRON in die landen niet wordt aangepakt.
Ik dénk dat ze bedoelt dat, zolang er vraag is naar buitenlandse honden (om welke reden dan ook: mixje is leuk, Nederlandse asielen hebben geen aanbod, whatever), deze honden aangeboden blijven worden op de Nederlandse markt, maar het LAND ZELF geen maatregelen neemt om daar ervoor te zorgen dat die straathonden überhaupt niet meer hoeven te bestaan doordat de mensen dáár anders tegen straathonden aan gaan kijken.

[/quote]
Ik denk dat ZE een HIJ is... ::)
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Zag pas op FB een bericht van een asiel voorbij komen. Een oproep om natuurlijk een hond uit het asiel te overwegen maar omdat daar voornamelijk de honden zaten met zo'n gedragsproblemen zij iets van bemiddeling deden voor buitenlandse honden. Dat zijn dan toch makkelijker plaatsbare honden, ook met bagage maar veel minder dan de honden in de Nederlandse asielen. Op die manier konden zijn wat geldstroom genereren om te proberen de niet plaatsbare honden nog enigszins een goed leven te geven.

Daarbij zag ik onlangs ook een waarschuwing van iemand voorbij komen. Ging over het overlijden van de honden van haar en een vriendin. Bleek om een virus of zo te gaan dat normaal niet in NL voor kwam en de verdenking viel op de buitenlandse honden. Omdat niet bekend is wat die met zich meedragen en op die manier vreemde ziektebronnen hier naar binnen brengen. Moet eens kijken of ik dat bericht nog terug kan vinden  :-\

Onze oppas heeft een herplaatsingsite. Het blijft me verbazen hoeveel honden daar aan worden geboden. Vaak door omstandigheden, ziekte, niet klikken met de overige huisdieren, enzo. Maar toch... het zijn er veel als je dan ook nog eens denkt dat er nog veel meer van zo'n sites zijn dan word ik wel eens verdrietig.
Gelukkig krijgt ze best wel wat honden herplaatst.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

[quote="MarijeEnBoomer"]
[/quote]
ik 2!!
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

[quote="Cin"]

[/quote]

Ahhh kijk deze dooddoeners miste nog ::)

Punt 1; de organisaties die hun werk goed doen, doen van het adoptiegeld juist wel dingen aanpakken in land van herkomst.
Punt 2; echt het interesseert men in die landen geen reet of die honden nu wel of niet ter adoptie naar een ander land gaan. Zij dumpen hun hond, probleem opgelost wat daarna gebeurd daar denken ze niet aan. Dus als men geen enkele hond meer naar een ander land zou laten gaan dan maakt dat echt niet dat men in het land van herkomst denkt "goh....ze willen de honden niet meer...laten we ze dan maar niet dumpen" ::) De oplossing van hogere hand zal ook hetzelfde blijven, 1 maal per week/maand oid. alles wat in het dodenstation zit wordt geruimd.
Quinta
2-sterren
2-sterren

Bericht door Quinta »

[quote="hannabelgje"]
Zoë komt uit Nederland en is voor mij dus ook een buitenlandse hond. [emoji57] Zij komt uit een gelegenheidsnestje. Geen broodfok en geen stamboomfok. Hoewel sommigen vinden dat het wel broodfok is. Fokken zonder stamboom is voor velen al broodfok.
[/quote]

Nou dat vind ik dus geen broodfok. De vraag naar dergelijke rasloze honden zal alleen maar toenemen nu mensen steeds meer te horen krijgen over de gebreken en ziektes van bepaalde rashonden. Wanneer je kiest voor een kruising of een allegaartje om de kans op een gezonde hond te vergroten, moet je zorgen dat je niet van de regen in de drup komt.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="MarijeEnBoomer"]
[/quote]

Iig nog een EU-land, kan die asielzoker van mij niet zeggen  :biggrin2:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren