[quote="Ruisje"]
Citaat van: Borke op Gisteren om 23:44:25
Als het niet regent en niet koud is, dan komen opeens al die honden 'uit de kast' en dan zie je honden en bazen die je nooit tegen komt in losloopgebieden als het regent... het maakt het haast fijn om met slecht weer te wandelen...
Weet je voor mij is mijn hond gewoon mijn hond en daar hangt geen label aan.
Of het nou Borke was, rashond met een stamboom en met zorg uitgezocht of Spaanse Schone Sofi kruising uit een Spaanse Pereira en ook met zorg uitgezocht.
En tja... mijn buitenlandse hond heeft Leishmaniose zo bleek later, maar ze is wel 10.5 jaar en het gaat vooralsnog goed.
Mijn lieve rashond is met 7.5 jaar overleden aan leukemie.
Ofwel: shit happens en daar hangt geen label van herkomst van de hond aan.
Mijn hond is gewoon mijn hond waar ik van houd 8) ongeacht waar die hond vandaan komt
Als je er zo op tegen bent dat er zoveel honden in de NL asiels zitten, dan kies je ook geen rashond.
Dus ik begrijp topicstarter niet zo....
Ik snap dat mensen geen buitenlandse hond willen, geen rashond, geen asielhond enz.
Ik zou zeggen 'leef en laat leven'.
Dat belerende gedoe ben ik een beetje zat
Helemaal mee eens!!
Al mijn/onze honden zijn weloverwogen keuzes geweest. Wat begon met een labradorpup 20 jaar geleden tot en met de uit Spanje geadopteerde podenco. Ertussen zaten 5 volwassen uit Nederland geadopteerde honden; 2 kruisingen, 2 duitse herders en 1 poedel. Taylor de labrador is bijna 15 geworden.
Als ik die 20 jaar over mocht doen zou ik weer precies dezelfde honden willen!
Elke hond is me lief, waar ter wereld ie ook geboren is!! Alleen een pup uit de broodfok komt er nooooooit in. Niet om het arme hondje, maar om de 'beesten' die deze honden houden, fokken en verhandelen!!
Eerlijk gezegd vind ik het ook nogal discriminerend van ts. Het klinkt bijna als "alle ..... het land uit, Nederland is voor Nederlanders." Dat gaat veel en veel te ver!
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen ~ Thé Lau En dat geldt ook voor dieren!!!
Broodfok kun je aan de kaak stellen, maar ga niet vertellen waar iemand z'n hond vandaan moet halen!
[/quote]
+++
Dwarreltje was 15 jaar geleden van een goede fokker, niet omdat ik een stamboom bliefde maar wilde erg graag een Cairn. En ja, die vond (vind?) je nu eenmaal niet zomaar als tweedehandsje...
Dwarrel heeft me een vermogen aan medicijnen gekost. Maar ben 15 jaar wel dolgelukkig geweest met haar. En daar kan geen geld wat aan af doen.
Maxi was met zijn 3 jaar een tweedehandsje uit Nederland, door vorige eigenaresse ook aangeschaft voor 'de leuk' nu niet meer handig... Heb nog nooit een hond gehad met zó'n sterkte, haast menselijke persoonlijkheid (en in dit geval bedoel ik menselijk positief

).
Kruimel is zo'n 'zielig' toen 3-jarig hondje van organisatie uit Griekenland. Ondanks zijn blind zijn, meer zelfstandige en zelfingenomen

hondje heb ik ook niet eerder meegemaakt.
Spoiler is een puppy-kneusje uit Spanje, met haar drie jaar al een dure hond geworden en zal nooit sociaal worden (en nee dat wist ik niet van te voren dus uiteraard is dat moeilijk) maar is wel enorm opgeknapt en leeft aardig gelukkig. Is echt mijn oogappeltje geworden nu Dwarrel er niet meer is.
Dus kneusjes uit binnen- en buitenland, gekozen om de hond zelf en niet omdat er zonodig een hond uit het buitenland moest komen. Of een pup moesten zijn. Gewoon op zoek naar een hondje erbij, wetende dat er genoeg dierenleed bestaat dus liever een tweedehandsje een fijn leven geven dan een fokker benaderen.
Leven en laten leven, ieder doet waar hij zich goed bij voelt en (hopelijk) wat hij aankan. Eén ding hebben we hier toch allemaal gemeen? De dieren een zo goed mogelijk leven geven.