wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

eelke schreef: Een tshirt voor je haar?
Voor en 'bad hair day'  ::)
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

Borke schreef: De shea butter van Chagrinn Valley is prima smeerbaar en nee, ik heb geen aandelen bij Louland  :biggrin2:
Ik ben ook erg te spreken over de spullen en de service van Louland.
Je bestelling is ook echt een cadeautje als je uitpakt.
Ik had naast de haarzeep ook de deo (werkt prima) een houten borstel en een kam van Hercules Sägemann gekocht. Vooral die kam is een wereld van verschil met mijn oude kam. Die had blijkbaar scherpe randjes. Deze Hercules kamt veel prettiger.
Over de klantvriendelijkheid had ik al geschreven, die is super.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Die deodorant ivan Louland is hartstikke goed en dat met dit weer  8)

Ik krijg de neiging om die hele site leeg te kopen  :biggrin2:
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Borke schreef: Die deodorant ivan Louland is hartstikke goed en dat met dit weer  8)

Die deo, gewoon een lik uit de pot en uitsmeren? En geurt het ook prettig en lang?

Ja het is echt een site waar je denkt "ohhh dat wil ik wel, en dat...en die ook ennnn...." :biggrin2:
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Borke schreef: Die deodorant ivan Louland is hartstikke goed en dat met dit weer  8)

Werkt die deo ook echt goed, ook bij sterk transpirerende mensen?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

GATVER! Net mijn haar gewassen met zeep. Oh bleh, het is weer net zo plakkerig en vettig en vies als toentertijd. Ik scheer mijn benen voortaan wel weer met die zeep (zonder mesje Angelique :biggrin2:).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Gatver echt, mijn haar lijkt wel 10 jaar niet gewassen :-X
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Lizzy heb je je haar wel nagespoeld met azijnwater?  dit om de zeep resten goed uit je haar te krijgen en de ph waarde van je hoofdhuid weer  op nivo te krijgen? En weet je toevallig of je hard of zacht kraan water hebt?  Want met hard kraanwater kan het idd soms negatief werken en dan voeld haar snel vettig en vies.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Anneloog schreef: Lizzy heb je je haar wel nagespoeld met azijnwater?  dit om de zeep resten goed uit je haar te krijgen en de ph waarde van je hoofdhuid weer  op nivo te krijgen? En weet je toevallig of je hard of zacht kraan water hebt?  Want met hard kraanwater kan het idd soms negatief werken en dan voeld haar snel vettig en vies.
Ja, ik heb nagespoeld met azijnwater. En ons water is....., volgens mij vrij hard. Maar het is dus direct na het wassen al goor :-\
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Ja nadeel van hard water is dat het idd direct al na wassen voelbaar kan zijn. beste met hard water als je low-poo of no-poo wil gaan is oh-poo en dat houd dus in wel zeep soorten en wasnoten  daar schampoo van koken en gebruiken en een goede verhouding vinden in de azijn spoeling voor sommige mensen is appelazijn erg prettig en werkzaam en sommigen reageren beter op witte natuur azijn.
Nu kan je om je nu vettige vieze gevoel kwijt te raken 1 a 2 eidooiers (hangt af van hoeveelheid en lengte van het haar) nemen die met ongeveer 300 ml water kloppen en die in je haar masseren dit even laten inwerken en dan met lauw  tot bijna koud water uitspoelen daarna even naspoelen met azijnwater of lauwe thee denk aan groene thee of kamille thee etc en dan gewoon niks. Wil je liever vegetarisch werken dan is ongezoete appelmoes een goeie om je haar even weer schoon vet vrij en gezond te krijgen, dit smeer je in je haar even laten inwerken en dan goed uitspoelen eventueel azijn na spoelen en klaar.
Echt ik heb gister 1 eidooier met2 lepels  honing en 300 ml water masker op mijn  haar gedaan uurtje laten trekken met douche kapje op en handoek er om heen toen uitgespoeld met lauw/koud water en nagespoeld met witte azijn mix en het voelde weer lekker en dat terwijl ik elke dag flink zweet en doe en mijn haar dus een puinhoop was, en ik ben al sinds februari no-poo en zonder haarzeep ;) . Andere optie is een low-poo conditioner nemen en co-wash doen dat houd in om de 4a5 dagen alleen wassen met de conditioner verder niks werkt ook echt goed.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Goh, interessante info Anneloog!
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Alle info heb ik van de vele fb groepjes ten aan zien van low-poo no-poo en gewoon google en zelf uit proberen ;).
Moet zeggen een eigen weg en methode vinden die werkt is niet makkelijk ben ik achter nu viel mijn transitie mee want was al een low poo gebruiker en was mijn haar maximaal om de 6 dagen en ik ben pas sinds februari bezig.
Maar iets vinden wat echt altijd werkt heb ik nog niet helemaal. Nu kan ik ook maar 1 maal per 2 weken wat nieuws proberen anders ga ik te snel en zal ik effect nooit zien van mijn pogingen.
Maar eidooier/honing masker van gister was echt lekker en een succes, havermelk was 2 x geprobeerd dat was te heftig aan proteine en helaas dus geen succes, koffie spoelingen heerlijk maar mag ik max 1 x per maand anders is het weer teveel van het goeie.
kamille thee  heerlijk en die gebruik ik veel en spoel ik niet eens uit en geeft ook weer mijn goud blonde zomer gloed terug ;).
en voorheen was ik appelazijn gebruiker maar  nu werkt witte natuur azijn beter dus overgestapt.
Volgende op mijn lijst om te proberen is verse munt thee spoeling ( heb munt in de tuin). En rozemarijn spoeling aangezien ik die ook in de tuin heb. Verder was ik mijn haar dus niet meer met zeep of iets dergelijks maar alleen met water.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Getver de getver.... Door dit topic heb ik mijn haarborstel van varkenshaar met houten handvat bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik per direct een nieuwe nodig heb. Dus vanmiddag naar de DM geweest, een nieuwe gehaald en de oude een enkeltje vullisbak gegeven..
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Borke schreef: Ook via Louland van Chagrin Valley Whipped Shea Body Butter en ook van Chagrin Valley een deodorant - heerlijk  ;D
vandaag ook deodorant van hen binnen gehad, ben benieuwd. Morgen ook mijn haar is uitspoelen met appelazijn......... ben benieuwd en ja, mijn nieuwe borstel met echt haar uitproberen......... ben nog druk morgen :biggrin2:
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Ik krijg de neiging om die hele site leeg te kopen  :biggrin2: :biggrin2:

geweldig, ik word ook erg hebberig van haar site......... heb ook weer een nieuwe smaak zeep: lavendel met spices?! Ben benieuwd. Van de deo heb ik de Citrus Blossom coconut silk. Ook heb ik zalf met calendula gekocht, ben benieuwd hoe dit allemaal weer gaat bevallen :biggrin2: :biggrin2:

Plaats reactie