Hoera!
Kippenpaniek! Ik denk dat Peppi dood gaat.....
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Re: Kippenpaniek! Ik denk dat Peppi dood gaat.....
Peppi is een Nijn 
Hoera!
Hoera!
- Angelique
- 5-sterren

Kijk, dat zijn goede berichten!
Jaja, zeg maar gewoon dat je bang was dat ie aan je wijn zou komenLizzy schreef: Willem heeft vannacht in huis geslapen, in een reisbox en op de plee gestaan(we vonden de kelder te koel, te bang dat de overgang te groot zou zijn)
Fijn dat ze de oude is! Was het dus tóch de warmte. .
Fijn dat het weer goed gaat!
Ik denk dat de warmte ook een belangrijke factor is geweest.
Wij hebben zojuist een tuinsproeier bij de kippen gezet. Ze zitten met z'n allen te genieten
Ik denk dat de warmte ook een belangrijke factor is geweest.
Wij hebben zojuist een tuinsproeier bij de kippen gezet. Ze zitten met z'n allen te genieten
WhahahahahaCin schreef: Jaja, zeg maar gewoon dat je bang was dat ie aan je wijn zou komen
Fijn dat ze de oude is! Was het dus tóch de warmte. .
Ja, kom je 's morgens beneden, je zorgvuldig opgebouwde wijnverzameling pleitos en een bezopen haan!
Ik denk dat de warmte inderdaad een grote rol heeft gespeeld. Maar ze zal daarnaast ook last hebben gehad van die verschrikkelijke rottige bloedluizen. Ik hoop dat we die weer goed genoeg vermoord hebben maar denk erover vandaag toch nog even een busje gif op los te laten. Ik lees veel verschillende berichten over dat 404 (en de werkzame stof daarvan zit in de meeste middelen).
Ik ben me nu ook aan het inlezen in de roofmijten!
Volgens deze website: http://www.blue-lagoon.nl/producten/uit ... ect./R8100 gaan ook die roofmijten met dit weer uit hun neus zitten te vreten 
404 is een heel oud middel dat ik nog ken van vroeger. Mijn schoonvader gebruikte dat altijd voor zijn vogeltjes. Hij was daar heel tevreden over. Maar het zal best wel giftig zijn denk ik 
Ik lees ook wel over resistentie voor dat middel.
Ik ga vanmiddag ook de tuinsproeier maar aanzetten voor ze. Nu is het nog behoorlijk koel daar.
Ik ga vanmiddag ook de tuinsproeier maar aanzetten voor ze. Nu is het nog behoorlijk koel daar.
Hebben jullie geen last van bloedluis op het moment? Volgens mij komt het hier omdat het hele rijtje kippen en duiven heeft en het stikt van de wilde vogels in de tuinen, vooral duiven.
Ik heb daar nog nooit iets van gemerkt en heb al ruim 35j. kippen. (Afkloppen!!) Het enige wat ik lang geleden ooit eens gehad heb was een kip met kalkpoten. Maar dat was met een smeersel van vaseline met een paar druppels teatree zo weer weg.
Laatst gewijzigd door doranto op za 04 jul 2015, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Angelique
- 5-sterren

Hier tot nu toe niks en die ene keer een paar jaar geleden was ook na ongeveer 5 jaar de 1ste keer. Geen idee waarom, ik doe niks aparts. Voor de vorm strooi ik nu wel af en teo wat van die aarde, gewoon omdat het er staat, maar daarvoor dus ook maar 1x in nu totaal zo'n 8 jaar kippen.
Pfft. Ik heb ook in al die jaren geen bloedluis gehad, dit is voor het eerst! En ik heb af en aan nu iets van 15 jaar kippen. Maar wat een drama. Ik heb vannacht geen oog dichtgedaan. Aan 1 stuk door liggen woelen over bloedluizen. En hoe ik er weer vanaf kom. Ik ben midden in de nacht weer gaan douchen (voor de 4de keer) omdat ik jeuk had 
Bedoel je van die dia-hatseflats-aarde Angelique? Verstrooi je dat gewoon een beetje.
En jij Doranto, doe jij nog iets preventiefs?
Ik ben net weer even het nachthok in gekropen met bovenlijf
. Om te checken of ik bloedluis zie
. Godzijdank niet. Ik heb het hok gewoon weer in gespoten met Finecto +. Gisteren Finecto, daarna met Birdy finect, goed laten drogen en toen Home Shield. Nu maar weer Finecto erover en als dat goed droog is, krijgt het weer een laagje Home Shield. En vanavond de stok maar weer insmeren met neem en tea trea olie. En de pootjes met CDVet. Brrrr. Wat een griezels.
Ik heb mijn buurman gewaarschuwd dat we bloedluis hebben. Hij heeft ook hennetjes maar hij heeft ook kuikens. Die zijn helemaal bevattelijk
Bedoel je van die dia-hatseflats-aarde Angelique? Verstrooi je dat gewoon een beetje.
En jij Doranto, doe jij nog iets preventiefs?
Ik ben net weer even het nachthok in gekropen met bovenlijf
Ik heb mijn buurman gewaarschuwd dat we bloedluis hebben. Hij heeft ook hennetjes maar hij heeft ook kuikens. Die zijn helemaal bevattelijk
Ik ga die etherische olie nu eerst mengen met vaseline en daarna rond het begin van de stok smeren. Overigens heb ik wel gekeken of de staartjes niet de wanden raakt en dat is niet het geval. Dus via die weg komen die griezels niet op mijn kippen.
Ik deed trouwens net de tuinsproeier even zachtjesaan. Heb ik weer hoor. Mijn honden vinden een zwembadje een verkapte moordaanslag, mijn kippen vinden een tuinsproeier ook een moordaanslag. Gaan ze met z'n alle in de kas zitten
. Gauw uitgezet en het zooitje uit de kas gejaagd (helemaaaaal niet te niften daar).
Ik deed trouwens net de tuinsproeier even zachtjesaan. Heb ik weer hoor. Mijn honden vinden een zwembadje een verkapte moordaanslag, mijn kippen vinden een tuinsproeier ook een moordaanslag. Gaan ze met z'n alle in de kas zitten
- Angelique
- 5-sterren

Die diahatseflats ja
toen ik de hokken hier neergezet heb, heb ik de wanden en slaapplaatsen ingepoeierd. De legnesten die continue in gebruik zijn krijgen wat vaker een poeiertje. Maar ik vergeet het ook maar zo een keer. Geen idee of het hier bijgedragen heeft, want ik had al een last van bloedluis en hier stikt het net zo van de vogels als in nw weerdinge.
Moet wel zeggen dat mijn hokken een toonbeeld zijn van hoe een antibloedluizenhok er niet uit moet zien.
Moet wel zeggen dat mijn hokken een toonbeeld zijn van hoe een antibloedluizenhok er niet uit moet zien.
- Angelique
- 5-sterren

Als het regent rennen mijn kippen gillend het hok in, dus ik verwacht met een sproeier weinig anders. Toen ik vandeweek met tuinslang even wat planten in de ren water ging geven waren ze al vlot vertrokken.