Kippenpaniek! Ik denk dat Peppi dood gaat.....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Kippenpaniek! Ik denk dat Peppi dood gaat.....

doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Eigenlijk doe ik helemaal niets preventiefs. We hebben 2 tuinhuisjes als kippenhokken. Daarin liggen stoeptegels met een laag houtkrullen. Die wordt regelmatig verschoond. Dat is eigenlijk alles. Wij hebben wel vaak pissebedden in de hokken. Misschien eten die de luizen wel op, of zeg ik nu iets doms?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Doranto schreef: Eigenlijk doe ik helemaal niets preventiefs. We hebben 2 tuinhuisjes als kippenhokken. Daarin liggen stoeptegels met een laag houtkrullen. Die wordt regelmatig verschoond. Dat is eigenlijk alles. Wij hebben wel vaak pissebedden in de hokken. Misschien eten die de luizen wel op, of zeg ik nu iets doms?
Nou nee. Dat zou zomaar kunnen. Oorwurmen eten ook luizen. Ik ben ook al op jacht gegaan naar oorwurmen (die zitten achter in de tuin en krijgen nu een enkeltje richting kippenhok, hahaha). Wel mooi, dat je het zonder iets goed houdt!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Geen idee of je wat doms zegt, maar hier lopen wr net zoveel torretjes en ander gespuis in het kippenhok als daarbuiten, dus wie weet heeft dat zeker invloed.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Misschien toch ook maar dia-hatseflats-aarde gaan kopen :-\. Ik vind het zo duur!

Ik heb het leghok er trouwens nu even uitgedonderd. Ze leggen toch niet fanatiek nu, ik heb er 2 broeds (alweer ::)).
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

???
Bij mij komen ze van achteren van de wei aangerend om onder de sproeier te gaan staan. Heb ik nu zulke afwijkende kippen? Manlief heeft het zo ingesteld dat ze ieder half uur, 5 minuutjes aan gaan, zodat het niet te nat wordt.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Het is ook best duur. Maar zoals het er hier aan toe gaat ga ik met dat kilo wel 5 jaar doen.
Cin
2-sterren
2-sterren

Bericht door Cin »

Ik heb geleerd dat ik mijn paard niet onder de tuinslang mag zetten met dit érge warme weer.  Op dat moment koelt ze wel even af,  maar koud water zorgt er ook voor dat de bloedvaten krimpen, en dan kan ze daarna haar warmte niet meer kwijt en heeft ze het nóg warmer... Ik weet niet of dit met kippen ook zo is,  maar mijn logische verstand zegt van wel... Ik maak ze dus niet nat.

Lizzy,  je hebt gisteren zomaar opeens de moderne variant op wc-eend uitgevonden  :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Cin schreef: Ik heb geleerd dat ik mijn paard niet onder de tuinslang mag zetten met dit érge warme weer.  Op dat moment koelt ze wel even af,  maar koud water zorgt er ook voor dat de bloedvaten krimpen, en dan kan ze daarna haar warmte niet meer kwijt en heeft ze het nóg warmer... Ik weet niet of dit met kippen ook zo is,  maar mijn logische verstand zegt van wel... Ik maak ze dus niet nat.

Lizzy,  je hebt gisteren zomaar opeens de moderne variant op wc-eend uitgevonden  :biggrin2:
Hahahaha, plee-haan ;D ;D ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Het water uit de tuinslang is hier trouwens behoorlijk warm. En na een tijdje lauw. Maar echt koud water krijg ik al een paar dagen niet meer uit de kraan, helaas. Vind het verhaal van de paarden en koud water niet onlogisch klinken.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 04 jul 2015, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Cin schreef: Ik heb geleerd dat ik mijn paard niet onder de tuinslang mag zetten met dit érge warme weer.  Op dat moment koelt ze wel even af,  maar koud water zorgt er ook voor dat de bloedvaten krimpen, en dan kan ze daarna haar warmte niet meer kwijt en heeft ze het nóg warmer... Ik weet niet of dit met kippen ook zo is,  maar mijn logische verstand zegt van wel... Ik maak ze dus niet nat
Je kunt een kip niet met een paard vergelijken. Bovendien kiezen ze er zelf voor om in de nevel te gaan staan. Doordat het water verdampt zijn de hokken (de daken worden ook nat) en de directe omgeving een stuk koeler. Ook is een gerichte straal uit een slang natuurlijk anders als de 'regen' uit een sproeier.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Doranto schreef: ???
Bij mij komen ze van achteren van de wei aangerend om onder de sproeier te gaan staan. Heb ik nu zulke afwijkende kippen? Manlief heeft het zo ingesteld dat ze ieder half uur, 5 minuutjes aan gaan, zodat het niet te nat wordt.
Hahahaha, ik vind het echt te grappig gewoon, ik heb beeld ;D ;D ;D

Mij lijkt het heeeeeeeeeeeerlijk en gezond voor de kippen, zo'n zachte nevel!
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Lizzy..... Ik heb laatst met Nynke boerenwormkruid geplukt voor de kipjes van Barbara. Het wordt gedroogd in het hok gehangen en werkt tegen ongedierte en bloedluis. Ik heb de topic niet helemaal gelezen, misschien heeft Nynke dit zelf ook al gezegd.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Fijn dat Peppi weer zichzelf is,... :)

Hier geen bloedluis, 't Chabomeisje is alleen wat drietig dat ze zo alleen is, ze zoekt echt toenadering om gekroeld te worden.
Dus toch maar driftig opzoek naar wat vriendinnetjes.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Pauline schreef: Lizzy..... Ik heb laatst met Nynke boerenwormkruid geplukt voor de kipjes van Barbara. Het wordt gedroogd in het hok gehangen en werkt tegen ongedierte en bloedluis. Ik heb de topic niet helemaal gelezen, misschien heeft Nynke dit zelf ook al gezegd.
Boerenwormkruid.... Hoe kom ik aan boerenwormkruid, Lizzy-gaat-ff-goegelen :biggrin2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef: Boerenwormkruid.... Hoe kom ik aan boerenwormkruid, Lizzy-gaat-ff-goegelen :biggrin2:
Het veld in en plukken  :biggrin2:

Plaats reactie