wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

Lizzy schreef: Ja, ik heb nagespoeld met azijnwater. En ons water is....., volgens mij vrij hard. Maar het is dus direct na het wassen al goor :-\
Heel herkenbaar. Ik dacht ook dat mijn water erg hard is, maar dat blijkt toch niet het geval (kan je opzoeken op het internet).
Bij mij werd het wel beter na een wassing met alleen water en naspoelen met  20% natuurazijn/80% water.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Heb vandaag uitgespoeld met appelazijn. Ik ruik de hele tijd azijn :-\ :-X :P
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

volgende keer een drupje etherische olie toevoegen?
Ik ruik geen azijn, maar heb kort haar. Misschien heb jij lang haar en dat dat een verschil maakt?

edit: Ach nee, je hebt kort haar, een stukje terug had je nog een foto geplaatst  :-[
Zal de temperatuur wel zijn pfff
Laatst gewijzigd door doranto op za 04 jul 2015, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

nee, heb geen lang haar........ hier ook een kort koppie ;)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Dian schreef: nee, heb geen lang haar........ hier ook een kort koppie ;)
Had net mijn vorige post al veranderd maar jij was net iets sneller  ;D
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik heb wat langer haar, aan 1 kant net tot m'n kaak. Ruik de azijn ook altijd tot mijn haar droog is, daarna ruik ik de azijn niet meer.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

zurca schreef: Ik heb wat langer haar, aan 1 kant net tot m'n kaak. Ruik de azijn ook altijd tot mijn haar droog is, daarna ruik ik de azijn niet meer.
ik zweet heel erg, dus mijn haar droogt eigenlijk niet op........ zal daarom de azijn nog wel ruiken...... Had echt maar een klein scheutje in een beker gedaan en die helemaal gevuld met water :-\ Misschien ook nog teveel azijn?
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Doranto schreef: Had net mijn vorige post al veranderd maar jij was net iets sneller  ;D
Haha, af en toe ben ik niet bij te houden [emoji12]
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Anneloog schreef: Ja nadeel van hard water is dat het idd direct al na wassen voelbaar kan zijn. beste met hard water als je low-poo of no-poo wil gaan is oh-poo en dat houd dus in wel zeep soorten en wasnoten  daar schampoo van koken en gebruiken en een goede verhouding vinden in de azijn spoeling voor sommige mensen is appelazijn erg prettig en werkzaam en sommigen reageren beter op witte natuur azijn.
Nu kan je om je nu vettige vieze gevoel kwijt te raken 1 a 2 eidooiers (hangt af van hoeveelheid en lengte van het haar) nemen die met ongeveer 300 ml water kloppen en die in je haar masseren dit even laten inwerken en dan met lauw  tot bijna koud water uitspoelen daarna even naspoelen met azijnwater of lauwe thee denk aan groene thee of kamille thee etc en dan gewoon niks. Wil je liever vegetarisch werken dan is ongezoete appelmoes een goeie om je haar even weer schoon vet vrij en gezond te krijgen, dit smeer je in je haar even laten inwerken en dan goed uitspoelen eventueel azijn na spoelen en klaar.
Echt ik heb gister 1 eidooier met2 lepels  honing en 300 ml water masker op mijn  haar gedaan uurtje laten trekken met douche kapje op en handoek er om heen toen uitgespoeld met lauw/koud water en nagespoeld met witte azijn mix en het voelde weer lekker en dat terwijl ik elke dag flink zweet en doe en mijn haar dus een puinhoop was, en ik ben al sinds februari no-poo en zonder haarzeep ;) . Andere optie is een low-poo conditioner nemen en co-wash doen dat houd in om de 4a5 dagen alleen wassen met de conditioner verder niks werkt ook echt goed.
Ik ga dit even bestuderen/opslaan, dank je wel voor de info!
Maar ondertussen heb ik mijn haar even lekker gewassen met shampoo :biggrin2:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wij hebben heel zacht water, omdat we een waterfilter hebben op de waterleiding, dus mijn ervaringen zijn niet representatief voor Zoetermeer.

Die deodorant van Louland ruikt gelukkig niet sterk, tenminste niet degene die ik heb.
Ik transpireer niet enorm veel, dus heb wellicht minder deo nodig dan anderen.
Het is inderdaad wat in je oksel smeren, ik heb eigenlijk liever een roller, ma na even wennen bevalt het wel.
Ook makkelijk om mee te nemen als je dat wilt, het zit in een klein blikje.

Deze heb ik:

Coconut Silk Cream – Natural Scent Deodorant
Deze Natural Scent Deodorant heeft geen toegevoegde parfums en is daarom heel geschikt voor de zeer gevoelige huid. Een zijdezachte natuurlijke deodorant in de vorm van een crème die gemakkelijk door je huid wordt opgenomen. De koudgeperste Kokosolie heeft een natuurlijke antibacteriële werking en je herkent direct de heerlijke geur van verse kokosnoot. Biologisch Maiszetmeel werkt zeer goed om je huid te kalmeren en absorbeert bovendien transpiratie vocht. Het biologische Zuiveringszout verhoogt de zuurgraad van je huid waardoor nare en geur- veroorzakende bacteriën geen kans krijgen. Blijf fris op een heerlijke en vooral natuurlijke manier!
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Borke schreef: Wij hebben heel zacht water, omdat we een waterfilter hebben op de waterleiding, dus mijn ervaringen zijn niet representatief voor Zoetermeer.

Die deodorant van Louland ruikt gelukkig niet sterk, tenminste niet degene die ik heb.
Ik transpireer niet enorm veel, dus heb wellicht minder deo nodig dan anderen.
Het is inderdaad wat in je oksel smeren, ik heb eigenlijk liever een roller, ma na even wennen bevalt het wel.
Ook makkelijk om mee te nemen als je dat wilt, het zit in een klein blikje.

Deze heb ik:

Coconut Silk Cream – Natural Scent Deodorant
Deze Natural Scent Deodorant heeft geen toegevoegde parfums en is daarom heel geschikt voor de zeer gevoelige huid. Een zijdezachte natuurlijke deodorant in de vorm van een crème die gemakkelijk door je huid wordt opgenomen. De koudgeperste Kokosolie heeft een natuurlijke antibacteriële werking en je herkent direct de heerlijke geur van verse kokosnoot. Biologisch Maiszetmeel werkt zeer goed om je huid te kalmeren en absorbeert bovendien transpiratie vocht. Het biologische Zuiveringszout verhoogt de zuurgraad van je huid waardoor nare en geur- veroorzakende bacteriën geen kans krijgen. Blijf fris op een heerlijke en vooral natuurlijke manier!
de deo die ik heb is ook zonder parfum. Ik heb deze:

Coconut Silk Cream – Citrus Blossom Deodorant
100% biologische en zijdezachte natuurlijke deodorant in de vorm van een zachte crème. Deze deo smeert gemakkelijk uit en wordt snel door je huid opgenomen. De koudgeperste Kokosolie heeft van nature een antibacteriële werking. De biologische Maïzena kalmeert je huid en absorbeert overtollig transpiratievocht. Het Zuiveringszout zorgt voor een verhoging van de zuurgraad van je huid waardoor nare bacteriën wegblijven.

Blijf op een natuurlijke manier fris met deze Citrus Blossom Deodorant. Deze deo heeft een hele verfrissende geur met complexe citrustonen.

INGREDIËNTEN (60 GRAM TOTAAL):
etherische Oliën van Bergamot, roze Grapefruit en Petitgrain (Citrus aurantium)
koudgeperste biologische Kokosolie
biologische Bijenwas
biologisch Maiszetmeel
koudgeperste biologische Jojoba Olie
biologisch Zuiveringszout
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

En Dian... hoe bevalt die deo jou?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik denk dat ik daar zo doorheen zweet :biggrin2:
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Lizzy schreef: Ik denk dat ik daar zo doorheen zweet :biggrin2:
Niet geschikt voor stinkapen  :biggrin2:
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Borke schreef: En Dian... hoe bevalt die deo jou?
vandaag voor het eerst gebruikt. Moet zeggen dat ik er niet doorheen zweet, terwijl ik zweet als een aap. En hij ruikt erg lekker :D Alleen wel even wennen dat je smeren moet ipv een roller gebruiken ;)

Heb ook Calendulazalf en dat is ook erg fijn. Had een puistje naast mijn neus kapot gekrapt, maar het ziet er nu heel mooi uit met die zalf.............

Plaats reactie