wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Dian schreef: vandaag voor het eerst gebruikt. Moet zeggen dat ik er niet doorheen zweet, terwijl ik zweet als een aap. En hij ruikt erg lekker :D Alleen wel even wennen dat je smeren moet ipv een roller gebruiken ;)
Klinkt goed Dian  :)

Blijkbaar is het dus ook geschkt voor aapjes  :D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MarijeEnBoomer schreef: Niet geschikt voor stinkapen  :biggrin2:
Schijnt toch ook voor stinkapen te zijn :biggrin2: :biggrin2:
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Lizzy schreef: Schijnt toch ook voor stinkapen te zijn :biggrin2: :biggrin2:
Zweten als een aap is nog niet hetzelfde als een stinkaap zijn  :biggrin2:
Envie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Envie »

Ahhh, geweldig dit topic  :biggrin2: ik was sinds een half jaar mijn haar met Marseille zeep (met stempel). Moet zeggen dat ik na een paar keer wassen ook mijn bos vet voelend haar helemaal nix vond. Toen dacht ik na  :P is mijn haar SCHOON ? Want daar gaat t uiteindelijk om. Voor mij  ;). En dus ben ik op een wit kussensloop gaan slapen, en dat bleef keurig wit, ondanks mijn vettig aanvoelend haar. Ik ben door blijven gaan, en mijn haar voelt nu beter aan. Nog wel ietsje vettig na het wassen, maarrrrr, de roos is ook verdwenen. Ik had nog een fles sjampo voor de heren hier gekocht. En zie dat die niet gebruikt wordt  ;D Ook zij wassen met zeep.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Envie heb jij lang haar?
Borstel je het dan dagelijks met een goede borstel van echt haar?
Helemaal goed doorbortelen, zoals op de site van Louland wordt beschreven:

"Het is belangrijk vanuit elke haargrens je haar te borstelen, zodat de natuurlijke oliën van je eigen hoofdhuid goed worden verdeeld. Ga bijvoorbeeld ook gebogen staan, gooi je hoofd naar voren en borstel je haar met lange slagen vanuit alle delen van je nek goed door. Als je dit goed doet, voel je de borstel vanuit je nek over je hoofdhuid gaan.
Dit zelfde principe pas je ook toe wanneer je weer rechtop staat. Borstel je haren vanuit de haargrens bij je voorhoofd recht naar achteren. En borstel je haren vanuit de zijkanten en boven je oren goed schuin naar achteren. Ook hier: als je het goed doet, voel je dat je hoofdhuid goed gemasseerd wordt.

Als je kunt, neem dan echt de tijd om je haar meerdere malen per dag te borstelen. Hoe meer je borstelt, hoe glanzender en gezonder het eruit zal zien."
prisje
3-sterren
3-sterren

Bericht door prisje »

N.a.v. dit topic ook zeepjes bij de werf besteld. Ik heb ze vandaag binnen gekregen en bij het openmaken van de doos rook het al heerlijk. Vanavond eens even uitproberen. Ben benieuwd.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

[quote="Borke"]
Envie heb jij lang haar?
Borstel je het dan dagelijks met een goede borstel van echt haar?
Helemaal goed doorbortelen, zoals op de site van Louland wordt beschreven:

"Het is belangrijk vanuit elke haargrens je haar te borstelen, zodat de natuurlijke oliën van je eigen hoofdhuid goed worden verdeeld. Ga bijvoorbeeld ook gebogen staan, gooi je hoofd naar voren en borstel je haar met lange slagen vanuit alle delen van je nek goed door. Als je dit goed doet, voel je de borstel vanuit je nek over je hoofdhuid gaan.
Dit zelfde principe pas je ook toe wanneer je weer rechtop staat. Borstel je haren vanuit de haargrens bij je voorhoofd recht naar achteren. En borstel je haren vanuit de zijkanten en boven je oren goed schuin naar achteren. Ook hier: als je het goed doet, voel je dat je hoofdhuid goed gemasseerd wordt.

Als je kunt, neem dan echt de tijd om je haar meerdere malen per dag te borstelen. Hoe meer je borstelt, hoe glanzender en gezonder het eruit zal zien."
[/quote]

Ik persoonlijk zou liever een drupje jojoba-olie o.i.d. gebruiken om wat meer glans te krijgen als dat nodig mocht zijn.
Haar slijt ook, en zo vaak en intensief borstelen lijkt mij niet goed. Maar ja, dat zegt mijn boerenverstand.  ;)
Envie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Envie »

Ja  :) ik heb lang haar. Bedankt voor de tip !  Hier een doos Marseille zeepjes van de zeepkist. Zalige lucht in huis. Mijn man zegt "wanneer ruim je je spullen nou eens op" haha, voorlopig fff niet  :P
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Gister voor het eerst gewassen met eigengemaakte 'wasmiddel' van Marseille-zeep. Gewoon verdund met water dus om te gebruiken als wasmiddel/huishoudzeep etc. Dat vond ik niet zo'n succes voor mijn haar, beetje te dun. Misschien iets dikker maken voor shampoo, maar de ingrediënten blijven natuurlijk hetzelfde. Het ruikt van het blok wel lekker maar in de douche en na het wassen in de wasmachine ruik je er weinig meer van. Niet zo erg voor een keer maar voor in de douche vind ik iets wat lekker ruikt toch wel fijn. Dus misschien een keer proberen met een blokje/stukje geraspte zeep. Of toch maar gewoon bij Werfzeep of de Zeepkist bestellen, of allebei... of gewoon eerst eens opmaken wat ik heb.

Mijn haar is nu vrij plat en wat pluizig, maar ik had al gelezen dat het even kan duren voordat je daaraan gewend bent haha. Verder niet echt minder handelbaar, wel wat stroever. En ook niet minder uitdrogend op de huid, ik had juist wat droge armen en dat heb ik eigenlijk nooit. Maar misschien kwam dat ook omdat het zo dun was, 20 gram op 1 liter water is erg weinig natuurlijk (voor het wasmiddel).
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Heb nu een aantal x mijn haar gewassen met de haarzeep van Werfzeep maar dat is hem toch echt niet voor mij... Wanneer ik naspoel met appelazijn is het redelijk, voelt dan nog steeds wel iets vettig achter op mijn hoofd. Maar als ik het niet naspoel met appelazijn is het echt vies vettig  :(

Ook eens naar mijn borstel gekeken en die in een sopje gelegd, vond hem er toch niet zo fris uitzien. Mijn haar met een schone kam gekamd en geschrokken van de viezigheid die op de kam zat. Vettige aanslag en stof... Daarna nog een keer met een fijnere kam erdoorheen en weer die vieze aanslag  :puke: Ik was mijn haar om de dag dus het zou echt niet zo vies mogen zijn! Dat het wat vettig aanvoelt is tot daaraan toe maar dit vind ik echt vies.... Ik krijg de haarzeep ook bijna niet schuimend op mijn haar. Blijf maar met de zeep eroverheen gaan en en mijn handen inzepen en die weer door mijn haar halen. Zo gaat het stuk zeep heel hard maar ik sta ook veel langer onder de douche. De haarzeep van Werfzeep is dus niet het goede zeepje voor mijn haar  :(.

Met de haarzeep van Lush had ik ook wel eens dat het wat vettig voelde maar dan had ik het niet goed genoeg ingezeept. Daarmee had ik ook goed sop als ik het zeepje een paar keer over mijn hoofd haalde.

Ik wil nog haarzeep bij Louland bestellen en als dat het ook niet is dan bestel ik toch die van Lush weer en houd ik het daarbij  :(
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Vreemd hè dat iedereen er anders op reageert.
Bij mij werkt de shampoo zeep van Werfzeep heel erg goed. Mijn haar wordt helemaal schoon en is absoluut niet vettig ofzo. Ik heb veel volume en het voelt goed. Wel spoel ik het na met een centimeter of 2 appelazijn in een groot glas water, omdat het anders stroef aanvoelt.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Wat een ontzettend aardige mensen zeg, daar bij Louland! Ik kreeg vandaag mijn eerste bestelling binnen, en helaas hadden ze de verkeerde haarborstel opgestuurd. Snel even een mailtje gedaan, en ik kreeg per omgaande een mailtje terug, met excuses, en de mededeling dat ik de verkeerde borstel mocht houden en dat ze de juiste meteen op de post zouden doen. Da's nog eens coulant!

Ik heb 2 verschillende haarzeepjes (auburn henna en ayurvedic herb), een gewone zeep (juniper spearmint), de teatree-deo en twee flesjes olie (framboos en argan) besteld. Let's poedel! :D
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ja ik zweer bij Louland, zlke aardige mensen, zeer snelle service en prima spullen.
Ik gebruik die deo nu 1 week en dat was een warme week en het bevalt me uitstekend!

Over dat verschillend reageren van haar: ik denk dat hoe korter je haar, hoe makkelijker het is. Ik denk ook dat zacht water makkelijker is en wij hebben dus een filter op de waterleiding, dus super zacht water en mijn haar is kort.
Mijn ervaring is dat die haarzeep goed moet schuimen en als dat niet gebeurt, dat het dan handig is om goed uit te spoelen en dan nogmaals wassen. Dan naspoelen met verdunde appelazijn. Overigens doe ik dat zo omgeveer de ene keer wel en de andere keer niet. Ik was mijn haar dagelijks, maar dat bevalt me ook wel prima en dat doe ik al tientallen jaren.
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Het moet idd goed schuimen en dat lukt gedeeltelijk wel maar dus niet achter op mijn hoofd. Heb dik half lang haar dat zal zeker schelen met kort haar.

Vanmorgen naar de kapper geweest en het is nu weer helemaal fris gewassen met chemische zooi  ;). Merk wel gelijk dat het veel platter is en gladder. Mijn vriend viel het ook direct op die dacht dat ze mijn haar uitgedund hadden  ;D.

Vanmiddag 3 verschillende haarzepen bij Louland besteld en een deo  :). Even ogen dicht gedaan bij het afrekenen maar hoop dat ik hier meer succes mee heb! En anders worden het douche/handzepen en houd ik het bij Lush  :)
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

[quote="El_Kato"]
Het moet idd goed schuimen en dat lukt gedeeltelijk wel maar dus niet achter op mijn hoofd. Heb dik half lang haar dat zal zeker schelen met kort haar.

Vanmorgen naar de kapper geweest en het is nu weer helemaal fris gewassen met chemische zooi  ;). Merk wel gelijk dat het veel platter is en gladder. Mijn vriend viel het ook direct op die dacht dat ze mijn haar uitgedund hadden  ;D.

Vanmiddag 3 verschillende haarzepen bij Louland besteld en een deo  :). Even ogen dicht gedaan bij het afrekenen maar hoop dat ik hier meer succes mee heb! En anders worden het douche/handzepen en houd ik het bij Lush  :)
[/quote]

Bij mij was het net zo. Ook bij de zepen van Louland. Ik heb ook verschillende merken geprobeerd in de hoop dat dat verschil zou maken.
Het bleef vettig en bij mijn nek sloeg de zeep gelijk dood. Ook ik had witte aanslag op mijn kam (zeepresten vermoed ik).
Op advies van Louland heb ik eerst 2x mijn haar gewassen met water en gespoeld met 20% natuurazijn/80% water. Daarna heb ik het gewassen met haarzeep(soapnuts). Ik heb veel schuim gemaakt met mijn handen en daarna met mijn handen onder mijn haar de achterkant van mijn hoofd gewassen. Als laatste heb ik de bovenkant gewassen en daarna heel goed uitgespoeld (ook de onderkant).
Toen de natuurazijn verspreidt met een plantensproeier,even in laten trekken en tenslotte uitgespoeld.
Voor de eerste keer sinds een half jaar was ik blij verrast toen mijn haar opgedroogd was. Er zit veel meer volume in en na 3 dagen zit het nog steeds goed. De witte aanslag op mijn kam is nog niet helemaal weg (wel een stuk minder).
Vanavond wil ik mijn haar gaan naspoelen met Amla Dat schijnt ook, net als natuurazijn net even wat beter de haarschubben te sluiten dan appelazijn (en het ruikt ook prettiger)

Plaats reactie