Kippenpaniek! Ik denk dat Peppi dood gaat.....
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Angelique
- 5-sterren

Re: Kippenpaniek! Ik denk dat Peppi dood gaat.....
Pep nog wel steeds peppig?
Foto ??Angelique schreef: Die diahatseflats jatoen ik de hokken hier neergezet heb, heb ik de wanden en slaapplaatsen ingepoeierd. De legnesten die continue in gebruik zijn krijgen wat vaker een poeiertje. Maar ik vergeet het ook maar zo een keer. Geen idee of het hier bijgedragen heeft, want ik had al een last van bloedluis en hier stikt het net zo van de vogels als in nw weerdinge.
Moet wel zeggen dat mijn hokken een toonbeeld zijn van hoe een antibloedluizenhok er niet uit moet zien.
Ik heb, toen ik nog kippen had, inderdaad noooit bloedluis in het hok gehad en nu mijn kippen bij Barbara wonen, heeft zij er tot nog toe, ook geen last van. Naar mijn idee inderdaad door het boerenwormkruid. Groeid gratis en voor niks in de natuur. Ik droog het en rits het dan van de stengels. Elke keer als je het hok helemaal schoonmaakt een paar handjes erin.
- Angelique
- 5-sterren

Foto...ach, als je tegen bleodluis alles moet gladmaken, dichtmaken en moet afspuiten enz dan is mijn kieren en nadenhok geen toonbeeld voor bloedluisbestrijding. Hoewel, misschien waaien de luizen wel wegNynke schreef: Foto ??
Ik heb, toen ik nog kippen had, inderdaad noooit bloedluis in het hok gehad en nu mijn kippen bij Barbara wonen, heeft zij er tot nog toe, ook geen last van. Naar mijn idee inderdaad door het boerenwormkruid. Groeid gratis en voor niks in de natuur. Ik droog het en rits het dan van de stengels. Elke keer als je het hok helemaal schoonmaakt een paar handjes erin.
Dat zou goed kunnen als het zo tochtig is! 
Zo. Ronde 2 is net achter de rug. Ik heb het hele hok weer leeggehaald. Gestofzuigd. Alles ingespoten met spiritus en zeepsop. Alles afgenomen. Opnieuw ingespoten met Finecto +. De stok rondom dik ingesmeerd met uierzalf met daarin druppels kruidnagel + cederolie. Gemalen kruidnagel en knoflookpoeder in het hok gestrooid. Nieuw strooisel erop. Kleren in de was gedaan, gedouched. Haar gewassen. En ik voel net iets kriebelen..... Bloedluis op m'n voorhoofd. Aggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ik word echt GEK!!!!!!!!!!!
Boerenwormkruid ben ik nog niet tegen gekomen trouwens.... Maar wel op zoek/jacht.
En Pep is nog steeds zeer Pepperig! Ze heeft vandaag goed gegeten en rond gehobbeld. Haar kammetje is nog mooi rood.
En Pep is nog steeds zeer Pepperig! Ze heeft vandaag goed gegeten en rond gehobbeld. Haar kammetje is nog mooi rood.
Dit is trouwens ons eerste hok dat anti-bloedluis-technisch helemaal perfect is. Het is gemaakt van betonplex. Alle kieren en speten zijn afgekit met siliconen. En voor het eerst in al die jaren.......................... Bloedluis. I rest my case.
Tabaksstelen?
Ik ga op zoek naar boerenwormskruid. Voor het geval dat,....
- Angelique
- 5-sterren

Het zijn net je laarzen...je zorgt er te goed voorLizzy schreef: Dit is trouwens ons eerste hok dat anti-bloedluis-technisch helemaal perfect is. Het is gemaakt van betonplex. Alle kieren en speten zijn afgekit met siliconen. En voor het eerst in al die jaren.......................... Bloedluis. I rest my case.
- Angelique
- 5-sterren

Hier bloeit het nog niet.keetje schreef: Tabaksstelen?
Hier heb ik het al in bloei geezien.
- Pauline
- 5-sterren

Als je het echt niet kunt vinden, dan roep je maar! Ik pluk het voor je, droog het in de schuur, rits het af en stuur het in een envelop naar je toe.Lizzy schreef: Boerenwormkruid ben ik nog niet tegen gekomen trouwens.... Maar wel op zoek/jacht.
Weet nu waar ik het vinden kan!
- Angelique
- 5-sterren

Hier staan de bermen ermee vol, dus als het bloeit heb ik zo een flinke voorraad bij elkaar hoop ik.
Je bent een engelPauline schreef: Als je het echt niet kunt vinden, dan roep je maar! Ik pluk het voor je, droog het in de schuur, rits het af en stuur het in een envelop naar je toe.
Weet nu waar ik het vinden kan!![]()
Ik ga morgen weer op jacht! Als ik het niet kan vinden, klop ik bij je aan