Re: wat eten we vandaag... deel 40
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Hier ook een potje currypasta. Milde curry van Pataks. Ik had er een blik tomatenblokjes, uien, knoflook, een blik kokosmelk en een grote runderlap in blokjes doorheen gedaan. Het was te knagen, maar niet supergeweldig. Wel met zelfgekookte Tildarijst en home made raita.
Je zei al dat je vorige keer die potjes zat was...ik vond 'm erg zurig en toch ook ergens zoetig maar niet echt lekker...ik had een half (klein) potje Korma en nog een paar scheppen Milde Curry erin gedaan.koekje schreef: Hier ook een potje currypasta. Milde curry van Pataks. Ik had er een blik tomatenblokjes, uien, knoflook, een blik kokosmelk en een grote runderlap in blokjes doorheen gedaan. Het was te knagen, maar niet supergeweldig. Wel met zelfgekookte Tildarijst en home made raita.
Deze http://www.maaikevankessel.nl/2012/09/27/curry/ en deze http://www.jamiemagazine.nl/recepten/korma-met-wortelgroenten.html wil ik een keer gaan maken.
Ziekenhuisbroodjes zijn fijn.Kim_S schreef: Ziekenhuisbroodje. Ter afwisseling op de tankstation-broodjes
#Lovemyjob 8)
Ziet er lekker uit. Die van Jamie kan ik niet lezen, hij zegt unable to connect.- pien - schreef: Je zei al dat je vorige keer die potjes zat was...ik vond 'm erg zurig en toch ook ergens zoetig maar niet echt lekker...ik had een half (klein) potje Korma en nog een paar scheppen Milde Curry erin gedaan.
Deze http://www.maaikevankessel.nl/2012/09/27/curry/ en deze http://www.jamiemagazine.nl/recepten/korma-met-wortelgroenten.html wil ik een keer gaan maken.
Ik denk dat ik gewoon eens een kook boek van Maddhur Jaffrey nodig heb.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Gisteren laat, dus even snel een Trukse pizza meegenomen van de Lidl. Berg groenten eroverheen, maar het blijft vies.

Vanavond ter compensatie maar iets extra lekkers maken.
Vanavond ter compensatie maar iets extra lekkers maken.
Korma met wortelgroenten (bron: Jamie's magazine)koekje schreef: Ziet er lekker uit. Die van Jamie kan ik niet lezen, hij zegt unable to connect.
Ik denk dat ik gewoon eens een kook boek van Maddhur Jaffrey nodig heb.
ingredienten
4 personen
• 3 el olie
• 1 grote ui, gepeld en gesnipperd
• 1 prei, in ringen
• 6 tenen knoflook, gehakt
• stuk gember (ca. 8 cm), geschild en fijngehakt
• 2 tl van elk: komijn- en korianderzaad, geroosterd en gemalen
• 1 el kardemompeulen, gekneusd
• 2 tl chilipoeder
• 150 g cashewnoten
• 2 zoete aardappels, 2 wortels, 2 aardappels en 2 pastinaken, alle geschild en in blokjes
• 400 ml bouillon
• 300 ml kokosmelk (light)
• 100 ml Griekse yoghurt
• handvol koriander, grof gehakt
Korma met wortelgroenten
Bereiden
Deze waanzinnige korma moet even een half uurtje pruttelen, maar dan heb je uiteindelijk wel een ongelooflijk smaakvol gerecht op tafel staan!
1. Verhit de olie en bak de uisnippers en preiringen tot ze zacht zijn. Voeg knoflook, gember en specerijen toe, roer een paar minuten en voeg dan twee derde van de cashewnoten en alle groenten toe.
2. Laat 5 minuten smoren en voeg dan bouillon en kokosmelk toe. Laat de korma afgedekt 30 minuten zacht koken.
3. Roer de yoghurt en de rest van de noten erdoor. Geef er rijst bij en flink wat koriander.
- Jacqueline&Rica
- 4-sterren

Patatjes en een kaassoufflé
Ik ga hem eens proberen. Als ik mn koffiemolen heb uitgegraven.- pien - schreef: Korma met wortelgroenten (bron: Jamie's magazine)
ingredienten
4 personen
• 3 el olie
• 1 grote ui, gepeld en gesnipperd
• 1 prei, in ringen
• 6 tenen knoflook, gehakt
• stuk gember (ca. 8 cm), geschild en fijngehakt
• 2 tl van elk: komijn- en korianderzaad, geroosterd en gemalen
• 1 el kardemompeulen, gekneusd
• 2 tl chilipoeder
• 150 g cashewnoten
• 2 zoete aardappels, 2 wortels, 2 aardappels en 2 pastinaken, alle geschild en in blokjes
• 400 ml bouillon
• 300 ml kokosmelk (light)
• 100 ml Griekse yoghurt
• handvol koriander, grof gehakt
Korma met wortelgroenten
Bereiden
Deze waanzinnige korma moet even een half uurtje pruttelen, maar dan heb je uiteindelijk wel een ongelooflijk smaakvol gerecht op tafel staan!
1. Verhit de olie en bak de uisnippers en preiringen tot ze zacht zijn. Voeg knoflook, gember en specerijen toe, roer een paar minuten en voeg dan twee derde van de cashewnoten en alle groenten toe.
2. Laat 5 minuten smoren en voeg dan bouillon en kokosmelk toe. Laat de korma afgedekt 30 minuten zacht koken.
3. Roer de yoghurt en de rest van de noten erdoor. Geef er rijst bij en flink wat koriander.
Ik zal er minder vocht indoen en wel vlees en ik denk ook andere groente, maar de kruiderij ziet er wel goed uit. En geen korianderblad, want dat smaakt naar dreft, ik gebruik wel peterselie.
Wij eten vanavond bbq. Ik heb verse ongegaarde hamburgers, twee soorten worstjes, kipsate, gemarineerde speklapjes, stokbrood, kruidenboter, huzarensalade (uit de winkel
Gekookte aardappel met bloemkool, komkommer en een Valess pusflap.
Morgen een frituurpan aanschaffen om van de aardappels uit de tuin patatjes te kunnen maken. Wat voor vet/olie kan ik het beste aanschaffen? Wat is nou - betrekkelijk - het meest gezonde om in te frituren?
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 40
Ik frituur al jaren in zonnebloemolie.Jantina schreef: Morgen een frituurpan aanschaffen om van de aardappels uit de tuin patatjes te kunnen maken. Wat voor vet/olie kan ik het beste aanschaffen? Wat is nou - betrekkelijk - het meest gezonde om in te frituren?
Ik heb wel eens wat gelezen dat gewoon ossenwit toch het gezondste zou zijn.
Dat zijn van die pakken?
Nee, dat is meestal gewoon frituurvet.
https://www.google.nl/search?q=ossewit& ... ent=safari
https://www.google.nl/search?q=ossewit& ... ent=safari
s kijken of ze dat bij appie hebben