Kippenpaniek! Ik denk dat Peppi dood gaat.....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Kippenpaniek! Ik denk dat Peppi dood gaat.....

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Jacobskruiskruid heeft veel ronder gelobte bladeren, en de plant is ook wat lager als ik me niet vergis...
Maar je moet inderdaad goed opletten! ;)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

even van te voren  op Google afbeeldingen kijken. De bloemetjes van het Jacobskruiskruid hebben van die :daisy: (hier blauw) dingetjes als kamille en van het Boerenwormkruid alleen knopjes. 
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Meestal staat het in pollen bij elkaar, maar geen heel veld vol.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ik heb het hier een eindje verderop in de berm gespot, dus ik kan ook gaan plukken.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Lizzy schreef: Ik geloof dat ik niet helemaal begrijp waarom ik ze in een bench moet zetten?
Bloedluizen zitten in je hok. Als je ze in je hok wilt uitroeien en je kippen zijn al verzwakt zou ik mijn kippen niet in het hok willen hebben. Ik zou dan de kip zelf behandelen en tijdelijk niet in het hok willen hebben tot dat de luis uitgeroeid is. Onderwijl sterken de kippen weer rap aan. Als je echt een plaag hebt is het advies toch altijd om de kippen even elders onder te brengen. In een bench kunnen de luizen niet huishouden en de buurt behoed je voortijdig gekakel want de bench zet je binnen. Andere optie is de kippen tijdens de behandeling niet in een nachthok en gewoon los maar volgens mij schreef jij ergens dat de haan dan te vroeg geluid geeft.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

kira schreef: Bloedluizen zitten in je hok. Als je ze in je hok wilt uitroeien en je kippen zijn al verzwakt zou ik mijn kippen niet in het hok willen hebben. Ik zou dan de kip zelf behandelen en tijdelijk niet in het hok willen hebben tot dat de luis uitgeroeid is. Onderwijl sterken de kippen weer rap aan. Als je echt een plaag hebt is het advies toch altijd om de kippen even elders onder te brengen. In een bench kunnen de luizen niet huishouden en de buurt behoed je voortijdig gekakel want de bench zet je binnen. Andere optie is de kippen tijdens de behandeling niet in een nachthok en gewoon los maar volgens mij schreef jij ergens dat de haan dan te vroeg geluid geeft.
Oh  zo! Ik snap het. Maar mijn kippen zijn niet verzwakt en er is moment ook geen bloedluis :). Niet meer althans. Nou heb je kans dat ze nog wel ergens verstopt zitten maar die doen zich momenteel niet te goed aan mijn kippen!
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Lizzy schreef: Oh  zo! Ik snap het. Maar mijn kippen zijn niet verzwakt en er is moment ook geen bloedluis :). Niet meer althans. Nou heb je kans dat ze nog wel ergens verstopt zitten maar die doen zich momenteel niet te goed aan mijn kippen!
Kijk dat is het beste nieuws dat je kunt hebben!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Jaaaa, zeg dat! Vieze beesten zeg :-X :-X :-X

Zeg, is dit nou boerenwormkruid?

Afbeelding

Zo ja, dan ligt dat nu in de schuur te drogen.

Zo nee, gaat dat zo in de container gegooid worden :biggrin2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ja, dat is boerenwormkruid.

Ik ontwaarde daar gisteravond een paar p,anten van in de tuin. Die laat ik staan, kunnen ze zich fijn vermenigvuldigen en voor dit jaar ga ik dan wel verderop uit de berm plukken.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef: Ja, dat is boerenwormkruid.

Ik ontwaarde daar gisteravond een paar p,anten van in de tuin. Die laat ik staan, kunnen ze zich fijn vermenigvuldigen en voor dit jaar ga ik dan wel verderop uit de berm plukken.

Enne, groot gelijk! Dit is handig spul!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Pottedikkie, ik heb een zak biologische legkorrels (heeft Leo per ongeluk gekocht in plaats van meel). Ze vinden het niet te vreten! Als ik het aanbied kijken ze me aan of ik een bermbom heb neergegooid ::)

Ik vind dat legmeel eigenlijk wel de brok onder het kippenvoer. Ik ga me toch ook maar eens toeleggen op het zelf samenstellen voor kippen.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Net de kippen en konijnen schoon gemaakt, vanwege dit topic eerst heeeeel goed het hok bekeken voor ik erin kroop. Brrrrrr

Plaats reactie