Wat voor fotocamera gebruiken jullie voor hondenfoto's?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Wat voor fotocamera gebruiken jullie voor hondenfoto's?

Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Dit is een voorbeeld van de fotos die ik zou willen maken van mijn honden. misschien schept dat een beter beeld van wat ik wil met een camera.
De kwaliteit van deze foto's vindt ik geweldig!

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tamara op wo 15 jul 2015, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

zurca schreef: Ik heb een Nikon D90. Speigelreflex dus en ik denk dat je dat ook wel nodig hebt om echt ragscherpe foto's te kunnen maken, tenminste in actie.
Tegenwoordig heb je ook systeemcamera's, camera's formaat compactcamera maar met de opties en (bijna) scherpte van de spiegelreflex. Ik heb sindskort een samsung nx 300m naast mn spiegelreflex. Kan je er helaas nog niet veel over vertellen want ik heb 'm nog niet echt heel serieus gebruikt.
Over mn Nikon ben ik overgens meer dan tevreden ;)

Ik denk dat je goed moet bedenken wat je wilt qua meenemen van camera. Een spiegelreflex is over het algemeen aardig wat gewicht en niet even in een jaszak te stoppen. dat is voor mij de reden geweest om er een systeemcamera naast te kopen en ook omdat ik met mijn spiegelreflex niet meer "zo even een fotootje" kan maken ::) Die camera is voor het serieuse werk en daar kan mijn hersenkronkel zegt mij dat ik daar niet even een "snapshotje" mee maken kan :P :biggrin2:

De foto's wil ik echt maken als fotoshoot. Dus eerst 1 hond meenemen naar het strand en allerlei verschillende poses en rennen op het strand, in het water ect.. dit ook in het bos en gras/weideland. later met z'n tweeën.
En het maakt me niet uit of het me een paar uur kost voor wat leuke foto's. Ook is het de bedoeling dat als ik een hele leuke foto heb gevonden op internet (zoals de foto's die ik eerder heb gepost probeer na te maken met mijn eigen honden). Ik denk veel actiefoto's dus. De camera zal ook tegen een stootje/zand/vocht moeten, of dat ik er een omhulsing voor kan kopen.
De nikon d90 is niet duur zie ik.

Ook heb ik op internet over de nikon een hondenfoto forumtopic gevonden http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 88&t=14309 9zal nog even duren voor ik door dat topic ben, 90 paginas  :P )
Nikon fotocamera's maken hele mooie foto's!
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Hylos schreef: De body van een camera zegt niet zoveel, als je een spiegelreflex wilt.  De lens is vaak wel zo belangrijk. Met een standaard kitlens (die er dus meteen bij zit) kun je vaak niet zo veel als je echt actiefoto's van dichtbij wilt maken. Maar het heeft idd ook alles met de instellingen te maken. Als je je daar niet in wilt verdiepen kun je er beter een andere camera kiezen want een spiegelreflex op standaard instellingen maakt geen denderende foto's.

Deze foto is gemaakt met een Canon 600D + Tamron 17-55mm.. niet bepaald een lens die super geschikt is maargoed  :biggrin2:
Onbewerkt trouwens, maar zo krijg je wel een eerlijk idee:

Afbeelding

Op mijn Flickr account kun je zien wat je ook met zo'n camera kan, maar die foto's zijn allemaal bewerkt.

https://www.flickr.com/gp/27972194@N03/3L2WUs

Ik vindt het juist niet erg om hele handleidingen door te lezen en veel te oefenen  :biggrin2:
Ik vindt deze foto erg mooi! Heel duidelijk ook!

Alleen een body hiervan is €400 dus op zich niet zo duur. http://www.fotokonijnenberg.nl/canon-eo ... tAodwmQKSg
Hoeveel zou een goede lens erbij zijn? (by the way ook mooi met een niet super geschikte lens!)
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Ik heb ff op internet gezocht. kwam deze tegen en kan tegen water, stof, regen en ander vuil.
Misschien een optie voor mij omdat ik toch veel water/zandfoto's zou willen nemen?

Olympus Tough TG-3 Black (http://www.bol.com/nl/p/olympus-stylus- ... duct_title)
Afbeelding

Maar dit is dan een compactcamera, en een spiegelreflexcamera geeft mooiere foto's?

maar dit zijn foto's die met deze camera gemaakt zijn.
http://img.photographyblog.com/reviews/ ... g_3_15.jpg
http://img.photographyblog.com/reviews/ ... g_3_16.jpg
TessaThomas
5-sterren
5-sterren

Bericht door TessaThomas »

Een goede fotograaf kan met een mobiel ook super foto's maken. ;) Een Nikon maakt geen mooiere foto's dan een Canon, dat ligt aan jouw voorkeuren, wat vind je fijn vasthouden en werken. Ik ben het trouwens niet helemaal eens dat je geen dure lens op een goedkope body moet zetten, het glas is altijd het belangrijkste. Ja, je haalt misschien niet alles uit de lens, maar het is zonde (vind ik) om een dure spiegelreflex te kopen en daar een slechte lens op te zetten. Daar komen mindere foto's uit dan oude body en dure lens. Máár ik moet er wel bij zeggen dat er in het begin eigenlijk geen slechte body's en lenzen zijn.

Mijn flickr account is leeg op het moment, maar zal straks de link nog even neerzetten. Ik heb een Canon 550d, een kitlens, de 50mm 1.8 en de 55-250. Alleen ben ik aan het sparen voor een betere telelens, dus een lichtsterke. En daarna voor een body die meer fps maakt.  :biggrin2:

EDIT: Hier een paar foto's die ik gemaakt heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze heb ik later mijn vriend weggewerkt, maar die staat niet online  ;D
Afbeelding
Laatst gewijzigd door TessaThomas op wo 15 jul 2015, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door KarenH »

Pentax heeft spiegelreflexen die spat-water dicht zijn, je kunt er niet mee onder water, maar ze kunnen tegen een stootje en als het regent hoef je niet snel je camera weg te doen.
En ja...ook de instapper van Pentax heeft dat. Er zijn ook WR (Weather Resistant) lenzen bij te koop.

Ik heb een van de allereerste modellen van die Olympus Tough, heel leuk om mee te spelen idd onder water.
De kwaliteit houdt wel over, maar waarschijnlijk is dat inmiddels verbeterd.
Realiseer je wel dat je met zo'n camera echt niet de foto kunt maken die je hier eerder gedeeld heeft.
Die is gemaakt met een spiegelreflex met een onderwaterbehuizing.

TessaThomas schreef: Een goede fotograaf kan met een mobiel ook super foto's maken. ;) Een Nikon maakt geen mooiere foto's dan een Canon, dat ligt aan jouw voorkeuren, wat vind je fijn vasthouden en werken. Ik ben het trouwens niet helemaal eens dat je geen dure lens op een goedkope body moet zetten, het glas is altijd het belangrijkste. Ja, je haalt misschien niet alles uit de lens, maar het is zonde (vind ik) om een dure spiegelreflex te kopen en daar een slechte lens op te zetten. Daar komen mindere foto's uit dan oude body en dure lens. Máár ik moet er wel bij zeggen dat er in het begin eigenlijk geen slechte body's en lenzen zijn.

Mijn flickr account is leeg op het moment, maar zal straks de link nog even neerzetten. Ik heb een Canon 550d, een kitlens, de 50mm 1.8 en de 55-250. Alleen ben ik aan het sparen voor een betere telelens, dus een lichtsterke. En daarna voor een body die meer fps maakt.  :biggrin2:
Ik ben echt best een goede fotograaf (al zeg ik het zelf) maar ik kan gewoon niet fotograferen met een mobiel.
A: het is maar een heel klein apparaatje wat je in je handen hebt
B: Geen zoeker is niet fijn als de zon schijnt
C: Veel te weinig controle over de instellingen.
TessaThomas
5-sterren
5-sterren

KarenH schreef: Ik ben echt best een goede fotograaf (al zeg ik het zelf) maar ik kan gewoon niet fotograferen met een mobiel.
A: het is maar een heel klein apparaatje wat je in je handen hebt
B: Geen zoeker is niet fijn als de zon schijnt
C: Veel te weinig controle over de instellingen.
Maar er zijn er wel een aantal die het wel kunnen. Jij maakt nog steeds de foto en ja, je wordt daarbij geholpen door het materiaal, maar jij bent wel de belangrijkste factor. Kijk maar naar de compositie, het gewoon zien van fotografiewaardige dingen/momenten. ;) Een spiegelreflex kopen en dan op de automatische stand laten staan in zonde, want dan heb je net zo weinig controle over de instellingen.

Mijn telefoon is trouwens groter dan mijn fototoestelletjes waren en ik kan nog het één en ander instellen.

Kijk hier bijvoorbeeld https://www.flickr.com/search/?text=htc
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Die van olympus is maar een compact camera. Daar kun je niet mee wat je wil. Leuk voor snel foto's te maken, zeker ook in het water dat wel. Ik kan de foto's net zien die je erbij hebt gezet.
Van de compactcamera's zijn bijvoorbeeld de sensoren al te klein, dan is de lens ook nog een minder.

(ik heb een canon powershot, is zo'n grote copmpact camera, en hoewel ik daar echt leuke foto's mee kan maken was het net niet. Actie gaat wat moeilijker, en ook portret (ik wil scherpte-diepte hebben, en dat is echt afhankelijk van je toestel))

Die prachtige van die herder mag je wel een leuk systeempje (lens) voor hebben en niet te vergeten een heleboel oefening en techniek!
Ik heb zelf een canon 600D, ik heb er zelf een zoomlens bijgekocht. Ooit wil ik een lichtsterke lens want ik merk dat het met slechter weer al erg moeilijk is scherpe foto's te krijgen, er is gewoon te weinig licht. En dan heb ik ook nog eens 2 zwarte vlekken en een bruine vlek. Ook dat maakt het bepaald niet makkelijker  ;D

ik heb er al veel te lang niks meer mee gedaan

maar hier wat foto's met de mijne
hier was het vrij donker weer:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/img]

Afbeelding

Afbeelding
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door KarenH »

TessaThomas schreef: Maar er zijn er wel een aantal die het wel kunnen. Jij maakt nog steeds de foto en ja, je wordt daarbij geholpen door het materiaal, maar jij bent wel de belangrijkste factor. Kijk maar naar de compositie, het gewoon zien van fotografiewaardige dingen/momenten. ;) Een spiegelreflex kopen en dan op de automatische stand laten staan in zonde, want dan heb je net zo weinig controle over de instellingen.

Mijn telefoon is trouwens groter dan mijn fototoestelletjes waren en ik kan nog het één en ander instellen.

Kijk hier bijvoorbeeld https://www.flickr.com/search/?text=htc
Natuurlijk maak jij de foto, maar het is gewoon net zoals rijden op een fiets met terugtraprem en zonder versnellingen en een fiets met handremmen en versnellingen.
Ik heb toen ik mijn 1e spiegelreflex kocht (zo'n 6 jaar geleden inmiddels) 1 dag op de automatische stand gefotografeerd en ben daar gauw vanaf gestapt.
AV en TV zijn trouwens ook semi-automatische standen.
Dit is mijn Flickr stream, ik weet echt wel wat ik doe met fotograferen hoor ;)

https://www.flickr.com/photos/krn63/
Kaio schreef: Die van olympus is maar een compact camera. Daar kun je niet mee wat je wil. Leuk voor snel foto's te maken, zeker ook in het water dat wel. Ik kan de foto's net zien die je erbij hebt gezet.
Van de compactcamera's zijn bijvoorbeeld de sensoren al te klein, dan is de lens ook nog een minder.

(ik heb een canon powershot, is zo'n grote copmpact camera, en hoewel ik daar echt leuke foto's mee kan maken was het net niet. Actie gaat wat moeilijker, en ook portret (ik wil scherpte-diepte hebben, en dat is echt afhankelijk van je toestel))

Die prachtige van die herder mag je wel een leuk systeempje (lens) voor hebben en niet te vergeten een heleboel oefening en techniek!
Ik heb zelf een canon 600D, ik heb er zelf een zoomlens bijgekocht. Ooit wil ik een lichtsterke lens want ik merk dat het met slechter weer al erg moeilijk is scherpe foto's te krijgen, er is gewoon te weinig licht. En dan heb ik ook nog eens 2 zwarte vlekken en een bruine vlek. Ook dat maakt het bepaald niet makkelijker  ;D

ik heb er al veel te lang niks meer mee gedaan

maar hier wat foto's met de mijne
hier was het vrij donker weer:

Afbeelding

Geweldig deze foto, inderdaad beetje donker.
Ziet er inderdaad naar uit dat de omstandigheden niet makkelijk waren en bruin en zwart naast elkaar is voor een camera ook moeilijk.
Ik heb een zwart-witte en een bruine 3 kleur hond en van die zwart-witte vind ik het makkelijker foto's maken dan van die bruine. Naast elkaar wil ook nog wel eens lastig zijn.
Gelukkig kun je als je in RAW (haha, leuke woordspeling hier op dit forum) schiet en bijvoorbeeld LightRoom gebruikt een heel eind komen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Dankje. Heb ik ook lightroom, maar mag daar ook wat vaker mee oefenen, vind dat vaak lastig maak je het livhter wordt het zwart weer flets etc. (en maak altijd RAW en JPEG tegelijk)

Mooie foto's heb je trowuens en bij deze kan ik alleen maar in de lach schieten :biggrin2:
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door KarenH »

Dank je wel, dat zijn ook geweldige foto's om te maken.
Dat zal met jouw Newfie's ook super zijn denk ik.

Met de nieuwere versies van LR (ik heb een CC abonnement) kun je met het penseel lokaal dingen lichter (of donkerder) maken.
TessaThomas
5-sterren
5-sterren

KarenH schreef: Natuurlijk maak jij de foto, maar het is gewoon net zoals rijden op een fiets met terugtraprem en zonder versnellingen en een fiets met handremmen en versnellingen.
Ik heb toen ik mijn 1e spiegelreflex kocht (zo'n 6 jaar geleden inmiddels) 1 dag op de automatische stand gefotografeerd en ben daar gauw vanaf gestapt.
AV en TV zijn trouwens ook semi-automatische standen.
Dit is mijn Flickr stream, ik weet echt wel wat ik doe met fotograferen hoor ;)

https://www.flickr.com/photos/krn63/
Ik zeg toch niet dat jij niet weet wat je doet? Ik weet ook dat AV en TV semi automatisch zijn, die gebruik ik ook al jaren niet meer. Ik doe het alleen als hobby, zonder naam. Je gaat voorbij aan mijn hele punt, dat je overal mooie foto's mee kan maken, maar dat de fotograaf (misschien vatte je de jij te persoonlijk op, hij was algemeen bedoelt ;) ) de grootste rol speelt. En bij een spiegelreflex betekent het dat je zelf zal moeten instellen, anders kan je beter een compact camera nemen. Want dan worden de foto's met een spiegelreflex echt niet beter dan een telefoon of compact camera.
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door KarenH »

Dat is waar, mensen denken als ze een spiegelreflex aanschaffen, ze gelijk hele mooie foto's kunnen maken.
Meestal valt dat toch tegen, maar als je je verdiept in de materie valt er veel uit te halen.
Goh, het lijkt wel barfen :P

Excuses als ik wat gepikeerd reageerde, dacht idd dat het op mij gericht was.
TessaThomas
5-sterren
5-sterren

KarenH schreef: Dat is waar, mensen denken als ze een spiegelreflex aanschaffen, ze gelijk hele mooie foto's kunnen maken.
Meestal valt dat toch tegen, maar als je je verdiept in de materie valt er veel uit te halen.
Goh, het lijkt wel barfen :P

Excuses als ik wat gepikeerd reageerde, dacht idd dat het op mij gericht was.
Stom van mij ook hoor, het leest ook persoonlijk, maar dat bedoelde ik niet (behalve de fotomomenten en plekken die een goede fotograaf ziet ;) ) Dat is wel een reden dat ik lekker alleen voor mezelf foto's maak. Ik zou eerst wat beter materiaal willen en dan een paar keer meelopen met fotografen om te kijken of ik wat kan leren. De instellingen snap ik wel, dat lukt ook, maar die mooie plekken en momenten en soms uitsnedes, tja, daar ben ik niet tevreden over  ;D
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door KarenH »

Ik geef ook wel eens workshops ;)

Plaats reactie