Zijn wij in Nederland nou nuchterder of ligt het aan mij?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zijn wij in Nederland nou nuchterder of ligt het aan mij?

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Borke schreef: Wat mij betreft is het ook maar de vraag of je zoiets voor een kind zou willen... maar dat is weer een hele andere disussie...
nee dat zou niemand willen.... maar dat ligt anders.... een kindje wat zonder onder lich. word geboren laten ze never nooit 'inslapen'.... zou t met een echo worden gezien vind ik, maar wie ben ik, dat ouders moeten mogen beslissen......
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Laatst gewijzigd door Tamara op ma 20 jul 2015, 03:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Zijn wij in Nederland nou nuchterder of ligt het aan mij?

Bericht door Ruisje »

OMD het is maar een half hondje. :'(
Dit puppy hadden ze moeten laten inslapen!!

Ik vind dat alle dieren (jong, oud, mooi en lelijk) kansen verdienen, maar het moet redelijkwijs wel met het leven te verenigen zijn! Dit diertje zal zolang het leeft een stumper blijven. :'(

Ik ben bang dat het puppy in leven gehouden is om aandacht te krijgen; het circus van vroeger heet nu world-wide-web. :-\
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Tja het kan aan mij liggen, maar ik zie hier echt een mankende hond.
Als het mijn pup zou zijn geweest... Ik was dan toch hard vrees ik.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Gooi het op internet en de wereld kan zich weer verbazen
Misschien zien de juiste personen het ook .... en levert het een leuk bedrag op
Of zie ik het nu heel zwart wit
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

Nee, ofschoon ik alles voor mijn dieren zou doen als ze nog kwaliteit van leven hebben, dit moet je niet willen "redden".

Die mensen hebben idd ofwel geen enkele realiteitszin meer, of een enorm ego (waar het om gaat ipv dit hondje) ofwel gaat het om de centjes inderdaad (en aan die indruk kan ik me soms toch ook niet onttrekken)
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ik voel absoluut geen medelij met dit pupje, of de mensen die hem 'gered' hebben. Ik word over het algemeen erg snel sentimenteel, maar dit doet me weinig. Ik voel geen behoefte om het te knuffelen of om geld te doneren.

Dat gezegd hebbende, ik heb met kinderen 'gewerkt' waarvan ik voor die ervaring gezegd zou hebben dat ik het zielig vind dat ze blijven leven. Kinderen die niets kunnen, op 4-jarige leeftijd nog steeds een harnas nodig hebben om rechtop te kunnen blijven zitten. Kinderen die stikken in hun eigen voedsel en gevoerd worden via sonde, maar omdat het 'normaal' moet eten van ouders toch elke avond een maaltijd krijgen (en dus stikken).  :'(
Ik heb hele erge dingen met deze kinderen gezien, meegemaakt met deze groep. Maar als je ze één-op-één krijgt, is elk kind het waard om door te blijven gaan, mogelijkheden zoeken en doelen te behalen. Deze kinderen zijn niet zielig, ze weten niet beter en moeten toch leren.
Ik kan me echt voorstellen dat er mensen zijn, die geloven in zo'n pup en proberen om een pup zo'n volwaardig mogelijk leven te geven. En wie ben ik dan om daar een waarde-oordeel over te geven?

Ik zou het niet doen, fijn dat zij het willen doen en ik hoop dat pup echt kan genieten van zijn leven..
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Alles in mij roept "inslapen".
Maar dat heb ik wel vaker, ook bij onherplaatsbare honden.  :-[
Lil

Bericht door Lil »

Riek schreef: Alles in mij roept "inslapen".
Ja ook voor onherplaatsbare honden is dat soms het beste. 5 jaar in een asiel is een vreselijk leven. Los van het feit dat sommige honden heel gevaarlijk zijn, ook in goede handen.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Als mij dit zou overkomen, was ik regelrecht naar de DA gereden om de pup in te laten slapen. Iemand die deze pup in leven laat, is voor mij niets meer dan een sensatiezoeker.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Eerlijk gezegd snap ik deze da ook niet. Als arts zegt men toch 'first do no harm'. Voor mij zou als da hier ook de grens bereikt zijn. Ik zou deze pup niet geopereerd hebben.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik vind het hondonwaardig om zo'n diertje te laten leven.  :-X
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Riek schreef: Alles in mij roept "inslapen".
Mijn idee!

Net wat Angelique zegt: moet je het doen omdat het kan voor mij dus niet!
Voor mij heft dit niets met dierenliefde te maken maar met ego liefde van de eigenaar...
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Zoiets heeft in mijn ogen alleen met "aandacht vragen en senatie" te maken en dan is het beestje er de duppe van. Voor mij is dierenliefde dan ver weg.......elk dier verdient een leven wat aangepast is aan z'n ras om met volle teugen te genieten van al z'n instincten. (de mens eigenlijk ook :) )
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Tja hier heb ik helemaal niets mee...... Ik heb een hond/honden omdat ik het leuk vind om met ze te wandelen, spelen, knuffelen leuke dingen met ze te doen. Met een hondje zonder onderlichaam kan dat ook natuurlijk maar dat is toch anders als hoe ik dat voor ogen heb.

Dat honden bij het ouder worden bepaalde beperkingen krijgen hoort er bij en daar pas ik me met alle liefde bij aan maar het moet nog wel een hondwaardig bestaan zijn.

Met onderstaande ben ik het overigens niet helemaal eens. Onze Manu wordt oud, heeft last van zijn rug is stram/mank na het spelen en achter zijn bal aan rennen. En ondanks dat hij helemaal gek op spelen en achter zijn bal aan rennen is laten we hem dat nu bijna niet meer doen. We doen wel snuffelrondjes met hem op een rustig tempo waarbij hij mag bepalen waar we heen gaan, hier geniet hij heel erg van  :). Als we een keer met de bal gaan spelen gooi ik hem een meter verderop of ik geef hem aan hem en dan is hij eigenlijk net zo blij als hij vroeger was toen hij er keihard achteraan kon rennen. Dus wel in beweging beperkt maar in mijn optiek niet in levensvreugde  ;)
Citaat van: Dian op 19 juli 2015 om 19:20:12
Ik ben het met je eens. Al vind ik dat ze in Amerika soms echt ver gaan....... Als ik Animal Cops kijk, gaan bij mij de haren soms ook omhoog. Voor het geld waar een oude, gewonde hond met een lage adoptiekans geopereerd wordt, kunnen ze heel veel gezonde honden helpen. Ik denk toch dat wij Nederlanders nuchterder zijn en waar we in mijn ogen best ver gaan om te helpen. Voor mij is het criteria dat mijn hond een hondwaardig bestaan moet hebben. Pijn lijden hoeft niet. Mijn Rakker heeft nu atrose, van de DA mag ik hem niet meer op de bank laten springen, achter een bal aan laten hollen, moet hij aan de riem blijven.......... nou nuh, dan pak ik Rakker precies af wat hij leuk vindt. Hij krijgt pijnstillers, glucosamine, krillolie, allemaal prima, wil ik met alle liefde geven aan hem, maar hem beperken in zijn lust en zijn leven??? Nooit. Dan liever een jaar korter Rakker bij me (hij is nu 11 jaar bij me), dan dat hij de rest van zijn leven aan de riem moet, niet meer mag hollen, niet meer met zijn bal mag spelen.............
Dat bedoel ik dus. Bij een mens zou je inderdaad beperkingen in bewegen op gaan leggen om de tijd zo lang mogelijk te maken dat zo iemand met een redelijke kwaliteit van leven door kan blijven gaan. Bij een hond vind ik dat te diep ingrijpen op wat voor een hond belangrijk is. Dan liever korter leven met meer genieten dan langer leven en die leuke dingen niet meer mogen. Een hond leeft in het hier en nu. Die is niet bezig met een jaartje langer hier mogen zijn. Een mens leeft meer in de toekomst (en het verleden) en hecht over het algemeen meer waarde aan wat langer leven

Plaats reactie