Re: wat eten we vandaag... deel 40
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 40
Sushi van Yoko sushi en een zomerloempia van Tian Fu...
- Angelique
- 5-sterren

Gezonde sla, zo van het land. Niet mijn land hoor, maar zo'n groentekraam op de jaarmarkt van zo'n boerderij die groots groente verbouwen. 2 kroppen krulsla, 5 kilo zand erin, 300 beesten en doorspekt met al rottende stengels erin. Met veel moeite er nog een maaltje uit kunnen halen, m'n eigen een ongeluk moeten spoelen om al die meuk eruit te krijgen. Dus dan wordt het al snel...klotesla.Lizzy schreef: Klotesla? Pardon?
De komkommers van hun waren wel subliem.
Oh ja, lekker herkenbaar, zo komt de sla ook van de moestuinAngelique schreef: Gezonde sla, zo van het land. Niet mijn land hoor, maar zo'n groentekraam op de jaarmarkt van zo'n boerderij die groots groente verbouwen. 2 kroppen krulsla, 5 kilo zand erin, 300 beesten en doorspekt met al rottende stengels erin. Met veel moeite er nog een maaltje uit kunnen halen, m'n eigen een ongeluk moeten spoelen om al die meuk eruit te krijgen. Dus dan wordt het al snel...klotesla.
De komkommers van hun waren wel subliem.
Ik was iets als prei ook altijd in de slacentrifuge zodat de prei in het 'mandje' ligt en het zand er doorheen valt.
Maar ook dan zal er inderdaad nog genoeg water nodig zijn wanneer ze goed vol zand zitten (dan is het meestal 2 a 3 keer mandje eruit tillen, water verversen en zand uit de bak spoelen en dan nog een keer wassen)
Maar ook dan zal er inderdaad nog genoeg water nodig zijn wanneer ze goed vol zand zitten (dan is het meestal 2 a 3 keer mandje eruit tillen, water verversen en zand uit de bak spoelen en dan nog een keer wassen)
tsja.... Maar ik denk dat het gif wat ze anders gebruiken nog veel ongezonder voor het milieu is dan water gebruiken 
Het is hier ook wel dat je van moestuinkroppie misschien 1 maaltje kan gebruiken, maar ach, via de kippen krijgen we er dan weer eieren voor!
Het is hier ook wel dat je van moestuinkroppie misschien 1 maaltje kan gebruiken, maar ach, via de kippen krijgen we er dan weer eieren voor!
ik krijg er honger van.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Van die beestjes uit de sla? [emoji33]koekje schreef: ik krijg er honger van.
Ik ga maar eens een eenvoudige pasta maken. Weinig inspiratie (na die gore soep).
Köfte, gebakken Turkse groene 'pepers', Turks brood, yoghurt-komkommer-knoflooksaus, uiringen, rode puntpaprika
- Angelique
- 5-sterren

Niks mis met eenvoudige pastaLizzy schreef:![]()
![]()
Ik ga maar eens een eenvoudige pasta maken. Weinig inspiratie (na die gore soep).
Ik had ook geen zin. ...-Saskia- schreef:Ik was écht van plan te koken, maar het werd een beetje laat op m'n werk. Toen had ik geen zin meer. Dus pita kaas.
![]()
mezelf een schop onder m'n kont gegeven en nu dus een heerlijke salade van gemarineerde komkommer, ui en paprika met kogelbiefstuk en mie
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 40
Lamacun met salade en extra veel saus en een portie patat.
-
judith1967
- 5-sterren

Liep vanmorgen echt zo door de Super,wat zou ik nu eens gaan eten 
Ik eet alleen vanavond ,dus dan heb ik nooit geen zin om te koken,maar wat dan wel eten.
Ik heb maar zonnebloempittenbroodjes en een 1 kops erwtensoepblikje.
Ik eet alleen vanavond ,dus dan heb ik nooit geen zin om te koken,maar wat dan wel eten.
Ik heb maar zonnebloempittenbroodjes en een 1 kops erwtensoepblikje.