Foto's van je ras rond 1900.......... (foto's)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Foto's van je ras rond 1900.......... (foto's)

Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

[quote="TomsBorders"]
En hoe zit het met het oorspronkelijke instinct? Is dat niet belangrijker of is dat meer de border collie man in mij? Vind show borders zelf te dik en niet mooi/praktisch genoeg en in de huidige borders zit soms net te weinig variatie in vergelijking met vroeger maar je hebt er ook hele goede lijnen tussen zitten.

dit artikel gaat er ook over: https://dogbehaviorscience.wordpress.co ... ures-only/
Maar het is ook altijd maar een subselectie en dat maakt het wat moeilijker want je ziet er geen 100en van anno 1900 maar een paar natuurlijk want toen deden ze nog niet aan selfies enzo.
[/quote]
Daar is in mijn ervaring altijd een hele hoop gedoe over. Bij de malamute bv, zijn er 'show'kennels die hebben honden die zo zwaar zijn dat ze aan 7km/uur trekwerk verrichten. Ik vind dat die niet de juiste drive hebben. Maar zij vinden van wel, want oorspronkelijk zouden malamutes volgens zeggen zware vrachten trekken en dat ging niet snel. Onze honden lopen tussen 10 en 15 km/uur afhankelijk van de condities. En daar zitten prima gebouwde honden tussen. En zo zijn er allerlei verschillende manieren waarop mensen naar de werkeigenschappen van hun ras kijken. Je komt er gewoon niet uit. Dat op een lijn krijgen is veel moeilijker dan het uiterlijk wat voor iedereen waarneembaar is op dezelfde manier. Maar ja, veel rassen verliezen hun drive, omdat er in de praktijk niet meer mee gewerkt wordt en zodoende ook niet op geselecteerd. Is dat erg? Goh, ik weet het niet, wat ben je met een gedreven hond als je er niet mee werk? Of beter, wat is die hond daarmee?
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

[quote="Boeffie Blafmans"]
De hollandse herder 1920:
Afbeelding
En Taiga 2015, niet geshowd, maar zou het daar goed doen:
Afbeelding
Er zijn verschillende typen HH's eerste helft 1900, en allemaal zie ik ze nog terug. Er is ook een nieuw 'type', waarin nieuw bloed uit het werkende herderbestand is gekruist. Een enkeling daarvan is nog echt rastypisch, maar de meesten, waaronder mijn reu, niet. Wel hebben die op gebied van karakter, vind ik, iets positiefs bij te dragen.
[/quote]

Weinig verandert in de Hollandse Herder  :)
Daar zie je wel weer het een en ander aan verschillen in karakter, het werden steeds zachtere honden.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

[quote="May Linn"]
Weinig verandert in de Hollandse Herder  :)
Daar zie je wel weer het een en ander aan verschillen in karakter, het werden steeds zachtere honden.
[/quote]
Ja, klopt, te zacht als je het mij vraagt :)
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Ontzettend leuk topic maar zou graag ook wat meer over de katten zien, zelf heb ik 3 Europese kort haar dus gewoon huis tuin en keuken katten en als ik ga google kom ik er weinig tot niets over tegen ja wel van ras katten  langharigen etc van begin 1900 maar de korthaar helaas niets. Kan best zijn dat ik niet goed zoek hoor maar ben benieuwd of het in de katten wereld ook zo soms duidelijk is die verandering en weet dat dat met sommige rassen zeker zo is maar niet allemaal toch?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

[quote="Dian"]
leek me leuk om zo foto's bij elkaar te zien.......... en dan gaat het niet over goed of fout, alleen het zien hoe een ras wel of niet wezenlijk veranderd is. Wilde het topic van Nadia ook niet verder vervuilen.......... Ik vind alleen wel dat er best persoonlijke voorkeuren mogen bestaan, maar serveer daar elkaar niet op af......... stel gerichte vragen, maar geen vingertje. zo van die van jou zijn mislukkingen binnen het ras oid..........

Afbeelding
deze foto kent denk ik iedereen, maar laat iemand met een bullterrier in zijn waarde..........  Je kunt er uren, dagen, maanden over discusseren, maar in dit topic wil ik niet dat iemand er op afgefakkeld wordt ;)
[/quote]

:D :biggrin2:
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

[quote="Lizzy"]
Lieve Els,
Met de beste wil van de wereld begrijp ik echt niet waarom je hier nou iedere keer zo boos om wordt....  Er zijn mensen die de Duitse Herder met glijrug lelijk vinden. Er zijn mensen die Dalmatische Honden lelijk vinden. Er zijn mensen die het gewoon niet goed en niet mooi vinden hoe de Labrador zich ontwikkeld heeft. Hun mening. Jij vindt die smalle hoge magere Labradors niet mooi (dat kan net zo goed kwetsend over komen als het verhaal andersom). Jouw mening. Jij vindt een big-bone Labrador wel mooi, jij vindt dat het niks zegt over de gezondheid van de hond, jij wilde een big-bone Labrador, je hebt er een gekocht, jij houdt van haar. Punt. Daarmee is het toch klaar? Wat andere mensen er van vinden moeten zij toch weten? Echt hoor, ik zou het me niet zo persoonlijk aantrekken als ik jou was! Het is helemaal niet persoonlijk bedoeld trouwens! Mensen hebben een mening over wat ze wel mooi vinden en vinden kloppen en niet mooi vinden. Dat moet toch kunnen?!

Ik vind sommige kunst echt meer dan afschuwelijk. Nou, de maker van zo'n kunstwerk zal ook niet ontzettend leuk vinden als mensen zijn of haar werk walgelijk vinden. Maar ja, dat is het risico van het vak als je kunst maakt :biggrin2:

Hier:

Afbeelding

Daar is geld voor betaald  :o :o :o :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:. Ik wilde het nog niet gratis!
[/quote]

:biggrin2: Heb je gelijk in. Het blijft alleen vervelend dat ik iedere keer weer mijn hond moet verdedigen tegen mensen die haar te dik vinden. dat is een gevoelig puntje voor mij, zit tussen mijn oren. Noem het een gevalletje trauma van mijn kant. Verder heb je 100 % gelijk.
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

[quote="Els&Flow"]
:biggrin2: Heb je gelijk in. Het blijft alleen vervelend dat ik iedere keer weer mijn hond moet wil verdedigen tegen mensen die haar te dik vinden. dat is een gevoelig puntje voor mij, zit tussen mijn oren. Noem het een gevalletje trauma van mijn kant. Verder heb je 100 % gelijk.
[/quote]

Verander moet in wil en het wordt ineens een heel andere post :biggrin2:
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

golden retriever 1908 :

Afbeelding

Afbeelding

1921 :Afbeelding

1957 :

Afbeelding

jaren 50
http://www.thegoldenretrieverclub.co.uk/images/jttt.JPG

nu : Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Elvira op vr 24 jul 2015, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Afbeelding
Afbeeldingaha Dian, die foto wilde ik net aanhalen van de bull terrier  ;D Heel veel bull terrierfokkers roepen dat de bt niet veel veranderd is sindsde oorsprong.
Nou..... als je het verschil niet ziet tussen deze 2, dan moet er misschien toch ff een brilletje aanschaffen  :biggrin2:

Zowel Liz, als Luna en onze Pummeke nu hebben niet zo'n overdreven downface; dat is niet toevallig ;) ik vind het niet mooi. Het gewicht ga ik het maar niet over hebben  :-X
Lizje werd mager genoemd, deed het niet best tijdens show....
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Elvira"]
golden retriever 1908 :

Afbeelding

Afbeelding

1921 : https://secure.standfastdata.co.uk/imag ... udbury.jpg

1957 :

Afbeelding

jaren 50
http://www.thegoldenretrieverclub.co.uk/images/jttt.JPG

nu : Afbeelding

Afbeelding
[/quote]

Toen een mooie hond, nog steeds een mooie hond!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Inge en Bono schreef: Afbeelding
Afbeelding

aha Dian, die foto wilde ik net aanhalen van de bull terrier  ;D Heel veel bull terrierfokkers roepen dat de bt niet veel veranderd is sindsde oorsprong.
Nou..... als je het verschil niet ziet tussen deze 2, dan moet er misschien toch ff een brilletje aanschaffen  :biggrin2:

Zowel Liz, als Luna en onze Pummeke nu hebben niet zo'n overdreven downface; dat is niet toevallig ;) ik vind het niet mooi. Het gewicht ga ik het maar niet over hebben  :-X
Lizje werd mager genoemd, deed het niet best tijdens show....
Nou ehhh.... Zelfs Stevie Wonder kan het verschil natuurlijk zien. Ik moet zeggen dat ik toch weer af en toe een Bull Terrier zie met een redelijk normaal hoofd en ook wat slanker dan wat hier getoond is. Maar ik zou nu wel graag een foto van jouw Liz willen zien ter vergelijk!
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Wat leuk om die oude rasfoto's te zien!
Hoe vinden jullie die, google? wat gebruiken jullie dan als zoekterm...
Heb even een poging gedaan maar kwam gelijk nare foto's tegen en ben gelijk afgehaakt :-[ :-X
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

keetje schreef: :D :biggrin2:
;) ;)
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

zurca schreef: Wat leuk om die oude rasfoto's te zien!
Heb even een poging gedaan maar kwam gelijk nare foto's tegen en ben gelijk afgehaakt :-[ :-X
via google ja. En bij mijn honden cairn terrier 1900 of westie 1900......... krijg ik een heleboel foto's en tekeningen.......... Nu zit er natuurlijk in jouw ras veel dierenleed van honden die niet meer goed functioneren en daarom mishandeld worden :-[ :-X :-\ Kan me voorstellen dat je dan geen lekkere foto's tegenkomt :-X
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

zurca schreef: Wat leuk om die oude rasfoto's te zien!
Bv history podenco. Vaak staat er een geschiedenis tabblad bij rasverenigingen, die kun je aflopen. Of op zoek naar namen van vroegere fokkers en daarop zoeken.

Plaats reactie