Zijn wij in Nederland nou nuchterder of ligt het aan mij?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zijn wij in Nederland nou nuchterder of ligt het aan mij?

Ponneke
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Ponneke »

dinky89 schreef: Nou ze hebben hem in elk geval tot mascotte gemaakt voor de menselijke variant van zijn aandoening: http://isacra.org
Ook begrijp ik dat hij bij iemand woont die zielige honden blijkbaar een kans wil geven (las dat vriendje van bonsai met 3 weken met het vliegtuig was gekomen  ??? )

Ze hebben in elk geval animal planet gehaald: http://blogs.discovery.com/bites-animal ... swims.html

Tis niet te geloven om dat arme hondje "mascotte" te maken.
De persoon die sieluuhguh hondjes verzorgt..kan met beetje geluk door middel van donaties een leuke zakcent bijverdienen. :(
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Mijn eerste reactie was arm hondje zou het niet beter voor hem zijn om ingeslapen te worden, maar als ik naar de foto's,... kijk dan zie ik een blije pup die er wel zin in heeft en zolang de hond er zin in heeft zie ik niet waarom je hem moet laten inslapen.
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

Kaela schreef:
Nee dat is mij ook niet duidelijk. Maar als ik het filmpje zie, dan zou ik het heel erg vinden als dit het eindpunt voor dit hondje is. Stel er is een karretje en redelijk normaal voortbewegen mogelijk, dan zou ik nog wel aan durven nemen dat ie een hondwaardig leven kan hebben. Maar stel dat wat je nu ziet, de rest van zijn leven is. Wetende dat ie al een keer geopereerd is, nee, dat zou ik heel triest vinden.
Ik sluit me hierbij aan.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Van mij had dit hondje gelijk ingeslapen mogen worden.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

*Marga* schreef: Van mij had dit hondje gelijk ingeslapen mogen worden.
Inderdaad meteen!

Als er toch een half hondje geboren wordt dan begin je toch nergens aan!? Het zal nooit een 'heel hondje' worden.

Krijgt een hond later in zijn/haar leven iets, dan is het toch een beetje een ander verhaal, vind ik. Dan onderzoek je de opties (operaties, hulpmiddelen, etc) om te kijken of het dier daarna nog 'gezellig' door het leven kan. Voorbeeld: Joep in z'n wieltjes en onze Taylor die als senior ook nog ruim een jaar volop genoten heeft van de hondse geneugten in een hondenrolstoel.
Maar ook hier geldt voor mij: het leven moet dierwaardig blijven en nog wat te bieden hebben voor het dier zelf!
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

*Marga* schreef: Van mij had dit hondje gelijk ingeslapen mogen worden.
+1
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

Ruisje schreef:
Krijgt een hond later in zijn/haar leven iets, dan is het toch een beetje een ander verhaal, vind ik. Dan onderzoek je de opties (operaties, hulpmiddelen, etc) om te kijken of het dier daarna nog 'gezellig' door het leven kan. Voorbeeld: Joep in z'n wieltjes en onze Taylor die als senior ook nog ruim een jaar volop genoten heeft van de hondse geneugten in een hondenrolstoel.
Maar waarom is dat nou eigenlijk zo anders? Als jouw Joep 'gezdllig' door het leven kan, waarom een jonge hond dan niet? Voordeel lijkt mij dat de jonge hond al niets anders gewend is en niet weet wat hij mist.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

kakocavi schreef: Maar waarom is dat nou eigenlijk zo anders? Als jouw Joep 'gezdllig' door het leven kan, waarom een jonge hond dan niet? Voordeel lijkt mij dat de jonge hond al niets anders gewend is en niet weet wat hij mist.
Laat ik voorop stellen dat mijn grens erg laag ligt voor wat betreft ik nog een dierwaardig bestaan vindt en het kiezen voor medisch ingrijpen. Maar dat is persoonlijk. Met medisch ingrijpen kun je in veel gevallen natuurlijk een dierwaardig bestaan terugkrijgen. Snap ik helemaal als mensen daarvoor kiezen. Het is anders omdat de mens een band heeft met de hond. Die band maakt dat je anders beslist. Maar ook de hond heeft een band met de mens. En met het leven. Net als mensen kunnen knokken voor hun leven, kunnen honden dat ook, zeker als de band met de mens sterk is en de mens met ze mee knokt. Een pupje dat net uit de baarmoeder komt, hoort niks, ziet niks, ken de wereld nog niet, leeft volgens reflexen. Is iets heel anders, want een andere levensfase, ander bewustzijn.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

kakocavi schreef: Maar waarom is dat nou eigenlijk zo anders? Als jouw Joep 'gezdllig' door het leven kan, waarom een jonge hond dan niet? Voordeel lijkt mij dat de jonge hond al niets anders gewend is en niet weet wat hij mist.
Iedereen kent de Joep! En hij hoort niet bij mij, ik had Taylor. ;) ... verder hieronder...
Boeffie Blafmans schreef: Laat ik voorop stellen dat mijn grens erg laag ligt voor wat betreft ik nog een dierwaardig bestaan vindt en het kiezen voor medisch ingrijpen. Maar dat is persoonlijk. Met medisch ingrijpen kun je in veel gevallen natuurlijk een dierwaardig bestaan terugkrijgen. Snap ik helemaal als mensen daarvoor kiezen. Het is anders omdat de mens een band heeft met de hond. Die band maakt dat je anders beslist. Maar ook de hond heeft een band met de mens. En met het leven. Net als mensen kunnen knokken voor hun leven, kunnen honden dat ook, zeker als de band met de mens sterk is en de mens met ze mee knokt. Een pupje dat net uit de baarmoeder komt, hoort niks, ziet niks, ken de wereld nog niet, leeft volgens reflexen. Is iets heel anders, want een andere levensfase, ander bewustzijn.
Dat bedoelde ik inderdaad. Plus, je kent je hond!

... Toen onze Taylor (labrador) 13,5 jaar was hebben wij voor haar een hondenrolstoel op maat laten maken. Daarin heeft ze tot haar overlijden gelopen (2 maanden voor haar 15e verjaardag).
Taylor had artrose in haar achterpoten (wist ik toen maar van kurkuma.) Met pijnstillers kon ze zich in en om het huis goed redden, maar er op uit gaan werd steeds moeilijker. Ze wilde wel heel graag; stond altijd te 'springen' bij de voordeur en begon altijd vol goede moed aan de wandeling, maar de tijd totdat ze bijna niet meer kon lopen werd steeds korter. Met de hondenrolstoel kon ze weer een uur wandelen. Uiteraard de tijd weer opgebouwd en alles in haar eigen tempo, maar ze kon weer doen wat ze zo leuk aan meegaan vond: alle konijnenholen inspecteren, overal snuffelen en ja zelfs een stukje rennen, en bij mooi weer naar onze favoriete zwemplas en heerlijk zwemmen.

Twee maanden voor haar 15e verjaardag van de één op andere dag wilde ze niet meer. Ze wilde niet van haar kussen en toen ik haar optilde en in de tuin zette voor een plas, deed ze die, deed een paar wiebelende stappen en bleef daarna staan en keek me recht aan. "Het is goed geweest," leek ze te zeggen. Die dag hebben we afscheid van haar genomen, nadat ze wel nog lekker gegeten had (een labrador in hart en nieren ;) )

Taylor kon haar hele leven hond zijn; tot haar 8e jaar apporteersport, breitensport, haar hele leven wandelen, rennen, zwemmen, etc.
Het halve puppy zal nooit zo'n leven kunnen krijgen. Zal altijd hulp en hulpmiddelen nodig hebben om te kunnen lopen of een hoop te schijten. Hij weet niet wat hij mist... ?? Misschien toch wel omdat het 'hond zijn' in zijn genen zit. Het diertje wordt nu een rariteit gemaakt voor eigen gewin! :'(
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Ach dat arme kleine pupje.  :'(
Ik snap vaak de drang van mensen niet om dieren te redden. Als je dat zo graag wil, zijn er genoeg honden die wegkwijnen omdat hun poot gebroken is of zo. Die kunnen tenminste weer helemaal herstellen.  :-\
Het is inderdaad een ander verhaal als je hond die je al jaren hebt iets krijgt, maar ook dan moet het wel levenswaardig blijven.

Plaats reactie