Hahaha, jaaaa, daar heb je een punthannabelgje schreef: Ja ik weet het, maar ik vind em beter dan de tandpasta's uit de kruidvat zeg maar.
Tandenpoetsen met Keltisch zeezout of andere alternatieven voor tandpasta?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Tandenpoetsen met Keltisch zeezout of andere alternatieven voor tandpasta?
Ik heb er één. werkt goed, ik flos niet meer. de pik spuit alles schoonBoeffie Blafmans schreef: Ik gebruik al jaren bijna nooit tandpasta. Bevalt prima, zie geen opmerkelijke verschillen met daarvoor. Soms gebruik ik weleda. Ik wil nog altijd erg graag een waterpik, tja zo heet dat ding nu eenmaal, maar dat is dus een apparaatje dat water spuit. Heeft iemand die gebruikt toevallig, hoe bevalt dat?
- Inge en Bono
- 5-sterren

Kokosolie met zuiveringszout als tandpasta. Ik vind mijn tanden nog net zo wit als vroeger 
- -Annemarie-
- 5-sterren

Niet helemaal regulier, maar nog wel in een tube. Ik gebruik Alverde en Ajona. Ik vind de smaak van 'gewone' tandpasta inmiddels helemaal niet zo lekker meer, die allesoverheersende mintsmaak. 
En binnenkort begin ik met Lush, Toothy Tabs; op basis van baking soda en zonder fluoride. https://www.lush.nl/shop/info/65/
Ben benieuwd!
En binnenkort begin ik met Lush, Toothy Tabs; op basis van baking soda en zonder fluoride. https://www.lush.nl/shop/info/65/
Ben benieuwd!
Nog nooit gehoord! Ik wordt misselijk van kokosolie ... geen idee waarom, maar wat ik er ook mee doe, telkens misselijk. Tenzij voor mijn huid, dus daar gebruik ik het voor. Maar tanden poetsen kan er misschien ook wel mee, als de weleda op is!Inge en Bono schreef: Kokosolie met zuiveringszout als tandpasta. Ik vind mijn tanden nog net zo wit als vroeger![]()
Ik vind de tandpasta's van Urtekram wel prettig, geen fluor en andere troep.
Hij is ook gewoon te koop bij Ekoplaza.
http://www.alleennatuurlijk.nl/product/ ... -tea-tree/
Hij is ook gewoon te koop bij Ekoplaza.
http://www.alleennatuurlijk.nl/product/ ... -tea-tree/
Interessant! Als jij het nou probeert en ons verteld hoe het bevalt? 
Allemachtig, kost wel weer een vermogen zeg! Dik 21 euro en je doet er 2 a 3 maanden mee 
-
DJ_Doerak_Tucker
- 5-sterren

- Contacteer:
Wij gebruiken 'gewoon' de fluoride vrije Parodontax. Je moet er even doorheen maar nu vind ik hem lekker fris en vind die enorm schuimende en naar mint smakende tandpasta's echt
.
Daarom dacht ik, eens kijken of iemand het kent.Lizzy schreef: Allemachtig, kost wel weer een vermogen zeg! Dik 21 euro en je doet er 2 a 3 maanden mee![]()
Tja ik ben te sch@#$%$# om naar de tandarts te gaan, heb tandvlees problemen, bloeden doet het overigens niet en gevoelige tanden.
Misschien ga ik het gewoon wel proberen... als het helpt dan is het het mij wel waard 8)
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik gebruik overdag de Basis Sensitiv van Lavera met bo-echinacea en propolis, en voor het slapengaan de Himalaya Salbei, Rosmarin und Teebaum (salie, rozemarijn en tea tree) van Natur Hurtig. Die is wat frisser en pikanter, maar bevat geen menthol. Beide zijn Naturkosmetik - hoe zeg je dat, biowinkelproof - en bevatten geen fluoride. De Lavera is milder van smaak maar bevat wel menthol. Die Himalaya vind ik goddelijk smaken, maar ik ben dan ook dol op tea tree. En aangezien ik dat vanwege de katten nergens kan gebruiken in huis, stop ik het maar gewoon in m'n mond! 
Met Aleppo zeep ,olijfolie laurier zeep
Heb ik net besteld en daar stond oa bij dat je je tanden er ook mee kan poetsen,hm
Kijk dit is wat er staat
Heb ik net besteld en daar stond oa bij dat je je tanden er ook mee kan poetsen,hm
Kijk dit is wat er staat
Laatst gewijzigd door boskat op zo 26 jul 2015, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
oeh dat lijkt me vies ik heb allepo zeep voor gewoon mijn lijf en moet er niet aan denken er mijn tanden mee te poetsen.
+ 1Anneloog schreef: oeh dat lijkt me vies ik heb allepo zeep voor gewoon mijn lijf en moet er niet aan denken er mijn tanden mee te poetsen.