Ja joh, natuurlijk, waarom ook niet?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ja joh, natuurlijk, waarom ook niet?

AntjeNalaSimba
4-sterren
4-sterren

Bericht door AntjeNalaSimba »

Ik hebben reu en een teef.
Maar als Nala loops is ga ik echt niet naar een druk losloopgebied en laat haar daar zeker niet los lopen.
Ik hou rekening met de reu eigenaren.
Simba is een erg rustige reu en reageerd bijna niet op loopse teefjes ook als we tijdens een wandeling één tegen komen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

charmed schreef: Kan altijd wel lachen om zo'n discussie, ik ga me hier ook echt niet druk om maken voor mij is het niet een echt hot Item. Maar heb ook wel een mening ;)

Het gebeurd alleen als ik buiten het losloopgebied met mijn teef aan de lijn loop (na de loopsheid) en een reu "uit het losloopgebied" komt achter mijn teef aan. Ja dat is heel vervelend, dus dan zou ik nergens mogen lopen. Zo zie ik het dan.

Gelukkig hebben we hier grote bossen en ik loop veelal op tijden dat anderen hun maaltijden naar binnen proppen, dus ik kom tegenwoordig nog weinig tegen. Ik loop altijd het hele bos rond, dus waarom zou ik dan niet door het losloopgebied mogen? Dat is bijna ondoenlijk, dan zou ik mijn wandelingen al veel korter moeten maken. Ben nu eenmaal een wandelaar en niet wandelen of heel kort wandelen komt niet in mijn woordenboek voor.

Een heel druk losloopgebied moet hier nog gebouwd worden, althans de mensen lopen hier niet zo ver, dus de kans dat je veeeeeeel honden tegen komt is dan ook zeer klein. Alleen als het mooi weer is stikt het van de mensen en honden in het bos, die mogen dan ook genieten van het (te) warme weer, maar dan ben ik weer in een ander groter bos geweest die ochtend :)
Key word here is natuurlijk : lastig vallen. Daar hebben we het over Charmed, over lastig vallen. Als jij andere mensen met honden niet lastig valt met jouw loopse teven, is er niks aan de hand natuurlijk. Maar misschien moet je voor de grap eens komen wandelen hier in Zoetermeer op een zondagmiddag als het mooi weer is. Want dan kom je op 1 wandeling van 4 km (dus een krap uurtje wandelen) zo ongeveer 100 andere honden tegen. Het lijkt mij sterk dat jij daar met je Goddelijk ruikende teef doorheen gaat wandelen met een air van "zoek het even lekker uit, ik heb het recht om hier te lopen"?
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Ik hou zowiezo niet van kuddes mensen met honden en nee daar zou ik niet gaan wandelen. Ik moet overzicht kunnen houden op mijn honden, anders ga ik er zowieso niet heen, met of zonder loopse hond.

Wij zoeken meestal dan bossen op die groter zijn en waar je afgelegen kan lopen, waar geen wandelroutes lopen. Maar het komt toch wel eens voor dat ik met mijn honden buiten het losloopgebied loop aan de lijn en dat er dan reuen achter mij aankomen en dat die eigenaar dan brult Jou hond is loops zeker? net alsof ik daar dan niet mag lopen.
Lizzy schreef: Key word here is natuurlijk : lastig vallen. Daar hebben we het over Charmed, over lastig vallen. Als jij andere mensen met honden niet lastig valt met jouw loopse teven, is er niks aan de hand natuurlijk. Maar misschien moet je voor de grap eens komen wandelen hier in Zoetermeer op een zondagmiddag als het mooi weer is. Want dan kom je op 1 wandeling van 4 km (dus een krap uurtje wandelen) zo ongeveer 100 andere honden tegen. Het lijkt mij sterk dat jij daar met je Goddelijk ruikende teef doorheen gaat wandelen met een air van "zoek het even lekker uit, ik heb het recht om hier te lopen"?
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

dat vraag ik ook weleens en niet omdat ze er niet mogen lopen maar om dan eventueel een ander pad in te schieten of ze te laten volgen oid
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

charmed schreef: Ik hou zowiezo niet van kuddes mensen met honden en nee daar zou ik niet gaan wandelen. Ik moet overzicht kunnen houden op mijn honden, anders ga ik er zowieso niet heen, met of zonder loopse hond.

Wij zoeken meestal dan bossen op die groter zijn en waar je afgelegen kan lopen, waar geen wandelroutes lopen. Maar het komt toch wel eens voor dat ik met mijn honden buiten het losloopgebied loop aan de lijn en dat er dan reuen achter mij aankomen en dat die eigenaar dan brult Jou hond is loops zeker? net alsof ik daar dan niet mag lopen.
Mwa, als jou hond dan bij je blijft en je zegt vriendelijk dat ze loops is/zijn, dan lijn ik mijn hond aan en is er geen man overboord toch?
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Als ik vriendelijk zeg dat mijn honden loops zijn, wordt me meestal nageroepen wat ik in Godsnaam met een loopse hond in het bos doe? Nou gewoon wandelen dus!

Nee niet iedereen is zo vriendelijk zijn/haar hond aan te lijnen en sorry te zeggen. Als zouden ze alleen hun hond aanlijnen, maar ze komen boos op mij af, geven de hond een lel dat ie moet luisteren en schelden nog een keertje. Ben geen mensenmens maar een echte hondenmens, en blijf liever bij mensen uit de buurt als het even kan bij mensen die ik helemaal niet ken, of mensen zoals deze ;)
Hope schreef: Mwa, als jou hond dan bij je blijft en je zegt vriendelijk dat ze loops is/zijn, dan lijn ik mijn hond aan en is er geen man overboord toch?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Pffff voordat ik met mijn loopse teef in een bos ga lopen moet er toch heel wat gebeuren. In een bos weet je dat er losse honden lopen en vind ik echt problemen zoeken. Toen wij nog midden in Eindhoven woonden ging ik met mijn Duitse herder op hele rustige plaatsen lopen en probeerde ik andere honden echt te vermijden.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

charmed schreef: Als ik vriendelijk zeg dat mijn honden loops zijn, wordt me meestal nageroepen wat ik in Godsnaam met een loopse hond in het bos doe? Nou gewoon wandelen dus!

Nee niet iedereen is zo vriendelijk zijn/haar hond aan te lijnen en sorry te zeggen. Als zouden ze alleen hun hond aanlijnen, maar ze komen boos op mij af, geven de hond een lel dat ie moet luisteren en schelden nog een keertje. Ben geen mensenmens maar een echte hondenmens, en blijf liever bij mensen uit de buurt als het even kan bij mensen die ik helemaal niet ken, of mensen zoals deze ;)
Tja, in dat geval is de eigenaar van de reu net zo goed fout.

Ach, als we toch allemaal eens gewoon aardig tegen elkaar deden...
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door KarenH »

Hope schreef: Tja, in dat geval is de eigenaar van de reu net zo goed fout.

Precies en een beetje begrip voor elkaar zouden kunnen opbrengen.

Heb hier een puber van 1 jaar oud en die nam een paar maanden geleden ook de benen toen we op het hondenstrand waren.
Ik zorg altijd dat ik op tijden ga dat het niet druk is, maar dat dacht die mevrouw met haar loopse teef ook.
Ze kwamen eraan, 1 hond aangelijnd, ik Iggy ook aangelijnd zonder dat ik wist waarom hond aangelijnd was. Iggy heeft echt nog de leeftijd dat hij op alle honden af wil, dus dat leek me beter.
Hondje bleek dus loops en ze was blij dat ik hem aanlijnde. Ze liep door en zo'n minuut of 5 later bedacht ik dat Iggy wel weer los kon en we wat konden spelen.
Camera uit de tas, speeltje en Iggy in het water. Gaat ineens z'n neus de lucht in en er was geen houden meer aan, achter die hond aan.
Shit...camera snel in m'n tas gepropt want die laat ik echt niet liggen en een sprintje trekken. Gelukkig was de vrouw blijven staan en dus nog niet zo ver weg en positioneerde ze zich tussen Iggy en het aangelijnde teefje. Toen besloot hij maar bij de andere teef te gaan snuffelen, maar de bananen zaten in z'n oren en hij luisterde gewoon echt niet.
Uiteindelijk hem kunnen aanlijnen, vrouw was echt super relaxed en ik heb m'n excuses aangeboden.
Zo kan het dus ook.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

KarenH schreef: Precies en een beetje begrip voor elkaar zouden kunnen opbrengen.

Heb hier een puber van 1 jaar oud en die nam een paar maanden geleden ook de benen toen we op het hondenstrand waren.
Ik zorg altijd dat ik op tijden ga dat het niet druk is, maar dat dacht die mevrouw met haar loopse teef ook.
Ze kwamen eraan, 1 hond aangelijnd, ik Iggy ook aangelijnd zonder dat ik wist waarom hond aangelijnd was. Iggy heeft echt nog de leeftijd dat hij op alle honden af wil, dus dat leek me beter.
Hondje bleek dus loops en ze was blij dat ik hem aanlijnde. Ze liep door en zo'n minuut of 5 later bedacht ik dat Iggy wel weer los kon en we wat konden spelen.
Camera uit de tas, speeltje en Iggy in het water. Gaat ineens z'n neus de lucht in en er was geen houden meer aan, achter die hond aan.
Shit...camera snel in m'n tas gepropt want die laat ik echt niet liggen en een sprintje trekken. Gelukkig was de vrouw blijven staan en dus nog niet zo ver weg en positioneerde ze zich tussen Iggy en het aangelijnde teefje. Toen besloot hij maar bij de andere teef te gaan snuffelen, maar de bananen zaten in z'n oren en hij luisterde gewoon echt niet.
Uiteindelijk hem kunnen aanlijnen, vrouw was echt super relaxed en ik heb m'n excuses aangeboden.
Zo kan het dus ook.
Precies.
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Nou dat vind ik niet, ik loop op tijden dat er bijna niemand loopt. Zo heel soms kom je een eigenwijze eigenaar tegen. Maar ik laat mijn pret niet bederven, de meeste eigenaren lopen niet verder dan 10 minuten van de stad af in het bos. En ik loop meestal in the middle of nowhere :) Als ik hier in het dorp loop, zijn de meeste honden los bij huis, nou dan kan je lekkere ongelukken krijgen, fietspad loopt tussen 2 wegen in waar je overheen moet lopen. Ik ga hier echt niet voor de lol meer lopen. Niet met en niet zonder loopse teef. Er komt geregeld een agressieve hond de weg oversteken. Neuh, ik geniet mijn vrijheid in het bos :) Laat een ander hier zijn hond maar 10 minuten rondom de sloot uitlaten, ik hou van het echte wandel werk (zonder agressieve loslopende honden die van achter huizen weg komen tegen te komen)
hannabelgje schreef: Pffff voordat ik met mijn loopse teef in een bos ga lopen moet er toch heel wat gebeuren. In een bos weet je dat er losse honden lopen en vind ik echt problemen zoeken. Toen wij nog midden in Eindhoven woonden ging ik met mijn Duitse herder op hele rustige plaatsen lopen en probeerde ik andere honden echt te vermijden.
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Ach ja, het komt soms voor. En het meeste van de tijd loop ik ergens in the middle of nowhere waar bijna niemand komt met hond. Meeste mensen gaan echt niet langer dan 15 tot 30 minuten.

Ik loop al zeker een jaar of 8 vrijwel elke dag in het bos. We wisselen ook nog eens heel vaak af met alle bossen om ons heen. :) Luxe
Hope schreef: Tja, in dat geval is de eigenaar van de reu net zo goed fout.

deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Heb momenteel ook een loopse teef zoek losloopgebieden zeker niet op maar zit nu op dag 21 wen ga morgen toch met Fajah aangelijnd het losloopgebied in, want moet toch ervaren hoe het gaat en of ze weer los kan. Of weet iemand een andere manier.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

deja schreef: Heb momenteel ook een loopse teef zoek losloopgebieden zeker niet op maar zit nu op dag 21 wen ga morgen toch met Fajah aangelijnd het losloopgebied in, want moet toch ervaren hoe het gaat en of ze weer los kan. Of weet iemand een andere manier.
Totaal geen ervaring met teefjes, maar mij klinkt dit als een goed plan!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

deja schreef: Heb momenteel ook een loopse teef zoek losloopgebieden zeker niet op maar zit nu op dag 21 wen ga morgen toch met Fajah aangelijnd het losloopgebied in, want moet toch ervaren hoe het gaat en of ze weer los kan. Of weet iemand een andere manier.
Ik doe precies hetzelfde, ik ga/ging op dag 21 met de meisjes aangelijnd het losloopgebied in. En dat heeft mij doen leren dat een van mijn 2 honden op dag 17 alles al achter de rug heeft en ik op dag 21 weer veilig met haar kan lopen en de ander op dag 21 zich nog gerust zou laten dekken dus haar houd ik tot dag 23 uit het bos en dan nog een paar dagen aangelijnd.

Plaats reactie