BPWR; keukenmachine

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR; keukenmachine

Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

El_Kato schreef: Zal ook weer eens een brood bakken. Toen ik hem net had heb ik idd een paar keer met de bakkit een brood gebakken maar dat is weer een uit mijn systeem ofzo.. vond het wel lekker. Kan me dit weekend wel weer eens uitleven  :D
Ik kan me inderdaad nog herinneren dat jij met de bakkit bakte. Volgens mij had je toen nog een recept geplaatst. Ik heb de bakkit ook, maar gebruik deze niet. Ik wil geen brood met gat meer.  :biggrin2:
Ik ga nu op zoek naar een emaille broodvorm. Mijn speltbrood van vorige week was veranderd in een platbrood / speltfocaccia. Gister heb ik mijn speltbrood in een ovenvaste glazen schaal gebakkren, maar helaas bleef de onderkant vastzitten in de schaal  >:(
Laatst gewijzigd door Mowgli op do 05 feb 2015, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

*takel takel* ik ben een keukenmachine aan het zoeken, maar wordt wat flauw van de mogelijkheden en onmogelijkheden.

Magimix..leuk, ik zie een smoothie aker, zo,n centrifug, maar die hoef ik niet, ik wil gewoon sappie drawien zoals nu in de blender. Kan dat met een magimix, of moet er dan weer een apart iets bij?

Wat een ermoe dat een frietschijfje een heuse optie is, bij bijna alle merken.

Bosch mum 5, leuk, maar plastic blenderkan.....mmmmm. En dat geklop in zo'n standmixer, kan dat ook in de magimix?

Kenwood, ziet er ook goed uit, maar bij de ene veel voor mij overtalige zooi (vleesmolen,sapcentrifug)  de ander weer met wat tekortkomingen. Wel een glazen blenderkan.

Ik wil een beetje deeg kneden, eitje kloppen, groente hakselen, frietjes maken enz.  Zag in de een of andere klötewinkel een magimix compact, leek al best groot, is die hele grote niet overdone voor ons 2 persoons huishouden?

Dus uhhhhhh help  :biggrin2:
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

De magimix bevalt mij nog steeds erg goed.
Ik gebruik hem voor het kneden van deeg om brood te bakken en dat doet hij geweldig, zo klaar!
Iedere dag een groene smoothie draaien gewoon zo in de kan met het mes en de blenderkit, een zwarte ring waardoor de smoothie romiger wordt.
Bevroren fruit laten draaien tot een heerlijk ijsje.
Groente raspen gaat als een trein.
Beslagje maken is zo gebeurd.
Beetje slimme planning is handig want schoonmaken is een leuk klusje.
De bakkit, smoothiemaker, citruspers etc heb ik nog niet gebruikt maar ach zaten er toen gratis bij.
Wij zijn met zijn tweetjes en ik heb de 5200 XL , bak veel brood en dan is die grote kan wel handig.
Succes met je keuze.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Maar die blenderkit, zit die er wel standaard bij? Ik bak geen brood, dus deegjes zijn hooguit taart of cakedeegjes.
fransbulletje

Angelique schreef: Maar die blenderkit, zit die er wel standaard bij? Ik bak geen brood, dus deegjes zijn hooguit taart of cakedeegjes.
Voor taart en cakedeegjes kocht ik geen Magimix foodprocessor, die maak ik zelf gewoon zo met de mixer of met de hand.
Deegkneden voor brood of vlaai moet veel langer en daar is hij ideaal voor.
Blenderkit zit bij de 4200 en 5200 maar kun je niet beter kiezen voor een goede blender?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Blender is niet het belangrijkste, maar wel leuk als het zo zou kunnen met een apparaatje van rond de €400.  Ik blnder alleen lichtgewicht spul, dus echt heel hoogdravend hoeft het blendergedeelte niet te zijn.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

fransbulletje schreef: De magimix bevalt mij nog steeds erg goed.
Ik gebruik hem voor het kneden van deeg om brood te bakken en dat doet hij geweldig, zo klaar!
Iedere dag een groene smoothie draaien gewoon zo in de kan met het mes en de blenderkit, een zwarte ring waardoor de smoothie romiger wordt.
Bevroren fruit laten draaien tot een heerlijk ijsje.
Groente raspen gaat als een trein.
Beslagje maken is zo gebeurd.
Beetje slimme planning is handig want schoonmaken is een leuk klusje.
De bakkit, smoothiemaker, citruspers etc heb ik nog niet gebruikt maar ach zaten er toen gratis bij.
Wij zijn met zijn tweetjes en ik heb de 5200 XL , bak veel brood en dan is die grote kan wel handig.
Succes met je keuze.
+1
Ik heb hier niets aan toe te voegen
fransbulletje

Angelique schreef: Blender is niet het belangrijkste, maar wel leuk als het zo zou kunnen met een apparaatje van rond de €400.  Ik blnder alleen lichtgewicht spul, dus echt heel hoogdravend hoeft het blendergedeelte niet te zijn.
Ik vind de Magimix een super apparaat en hij wordt hier dagelijks gebruikt
Hij heeft zoveel mogelijkheden en ik ben voor een stuk kwaliteit gegaan na een aantal kapotte blenders en mixers.
Het is een hele uitgave maar je kan er jaren mee vooruit.
sella

Bericht door sella »

Is een kitchenaid dan niet handiger? Hebben ze dingetje en dangetjes te over bij den makero den sligero en dan hanosjes in de wereld. hoef je alleen je medewinkelaars maar te kelen ivm weinig tot geen vindbaar personeel.
Ik spaar voor de magimix groot voor het hakselen en kneden enz. als ik geen brood zou bakken, geen auhanden en geen opiaten slikte zou ik mogelijk alles op het handje doen, al duurt dat ook vervelend lang :-X
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

fransbulletje schreef: Ik vind de Magimix een super apparaat en hij wordt hier dagelijks gebruikt
Hij heeft zoveel mogelijkheden en ik ben voor een stuk kwaliteit gegaan na een aantal kapotte blenders en mixers.
Het is een hele uitgave maar je kan er jaren mee vooruit.
Dat is ook d bedoeling, dat ik er even mee vooruit kan. Ik zie trowuens schokkende prisjverschillen zeg. Coolblue €549....wehkamp €444 en dan krijg je er smoothiekit, bakkit en pureekit bij.
sella

Bericht door sella »

Joh :o dat kwamen we ook veel tegen voor de nwe wasdroger voor mams en de nwe flaptop van mij.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Angelique schreef: Dat is ook d bedoeling, dat ik er even mee vooruit kan. Ik zie trowuens schokkende prisjverschillen zeg. Coolblue €549....wehkamp €444 en dan krijg je er smoothiekit, bakkit en pureekit bij.
Ik had hem destijds bij fonq.nl voor € 423,95 besteld, ook met de smoothie-, bak- en pureekit. Ik had geluk dat hij toen in de aanbieding was en ik had nog ergens een kortingscode van €10,00 gevonden die er ook nog vanaf ging. Bij alle andere online websites was hij €549,00 en duurder...
Laatst gewijzigd door Mowgli op vr 31 jul 2015, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Echt bizar die prijsverschillen.  Ik zit nu even naar deze te kijken. ziet er wel heel erg compleet uit.  http://www.keukenmachineshop.nl/product ... .html  (mis alleen de frietsnijder  :biggrin2:)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Lique, je hebt gewoon een magimix nodig.
Ik heb er ook geen aparte kits bij, maar kan er eigenlijk alles mee. Blenderen doe ik in de grote kan met groot mes en blenderring (zit er standaard bij). Er zit ook standaard een soort mes bij om beslag te mixen. Voor deeg zit er ook weer een standaard soort mes bij.
Ik heb de gewone 5200XL en was 200 of 300 euro bij de sligro.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Hoe lang heb jij 'm al dan, want ik zie 'm niet goedkoper dan €400,-

Moet zeggen dat jullie 'm wel weten te verkopen  :biggrin2:

Plaats reactie