Donderdag naar tweede lijn met ons oudje....

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Donderdag naar tweede lijn met ons oudje....

chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Het ging heel slecht met Dirk. Ze is nu weer aan de prednison, ze begon weer ongecontroleerd te lopen, ze wilde achter een stoke aan die ik voor de kleine weggooide en ze viel zo onderste boven, ze slaapt veel, zonderde zich af. Erg trillen met onderkaak,zeer slecht eten(terwijl het een vreetzak is) dus in overleg weer op de pred. Ja wat hebben we nog te verliezen. Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit een slechte afloop gaat krijgen.
Ze heeft geen pijn, ik hoop dat de pred haar nog wat comfort gaat geven.
Uitslag van de biopten uiterlijk morgen.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ach ach wat een gedoe he...
ik hoop ook dat de pred nog wat voor haar gaat doen..gelukkig heeft ze geen pijn...
sterkte...valt niet mee
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ach jee, dat zijn moeilijke tijden  :'(
Heel veel sterkte!
*Remy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Remy* »

Hoop dat het een beetje beter met je meisje gaat en dat je een uitslag hebt gekregen waar je iets mee kunt.
chery
5-sterren
5-sterren

Re: Donderdag naar tweede lijn met ons oudje....Uitslag, bijzonder.

Bericht door chery »

Gisteren de uitslag gekregen. Dirk heeft heel diep in de tong niet bacteriele onstekingen zitten..... De patholoog had dit eigenlijk nog nooit gezien. Dus de klachten uit de mond verklaren een hoop, tong is waarschijnlijk dikker geworden, pijnlijk en het kwijlen verklaart dat ook. Onstekingsremmend is prednison, dus dat kreeg ze nu weer. Dus daar gaan we het weekend mee door.
Maar de andere klachten, het vreemde lopen, het steeds gaan liggen om de meter met wandelen passen daar niet bij. Dus toch weer afgesproken maandag naar de tweede lijn te gaan.

Maar ze wil nog steeds niet eten, okay, ze eet een zacht koekje, en de leverworst voor de prednison en that's it.... Ze is in 1 week 7 ons afgevallen. Het lijkt wel of alles haar tegenstaat.
Maar daarentegen, je probeert alles, gisteren voertjes in de voerbal gaat ze wel mee aan de gang.
Ben ik er niet teveel mee bezig? Dat ze dat merkt?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik denk het eigenlijk niet. Dat laatste. Honden merken veel. Maar laten in de regel nou niet hun eten daarvoor staan. Maar als ze diep in de tong een niet bacteriele ontsteking heeft, kan het niet zijn dat slikken zeer doet en ze daarom niet wil eten? Wil ze andere vloeibare voeding wel opdrinken? Heel goor, maar zeg je doet KVV in de blender met warm water, zou ze dat oplikken?
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Tot een week terug voerde ik haar en dat ging goed, inderdaad kvv.... Maar dat laat ze nu niet meer toe. En ja ik weet het dit is vloeken op dit forum, een handje brokjes nam ze nog wel, maar dat is het.... Maar je probeert wat.
Het oppakken uit de bak kan ze niet, ook niet als ik het hoger zet of juist op de grond.....
Het is moeilijk, die ontsteking zit er natuurlijk al maanden! Dus de vraag is ook is deze nog verder gegaan in het maag/darm stelsel?
Het lijkt juist of grovere dingen makkelijker gaan, dun spul gaat in de wangen zitten en dan probeert ze het direkt eruit te werken. Met de poten.
Ik denk dat ik straks een kippenkarbo ophaal en aan gort sla, daar was ze altijd gek op.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

O ja, likken kan ze dus niet, haar tong komt niet meer ver genoeg uit de mond, wat ze bijvoorbeel vroeger deed, uitlikken van schaaltje met joghurt kan ze niet meer.....
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Ach arme Dirk dat gaat niet goed zo...
Kan het niet zijn dat ze verlammingsverschijnselen heeft in haar tong, met slikken etc.
Dat zou ook verklaren waarom ze niet kan eten.
Sterkte met je haar, hoop dat ze bij de tweede lijn nog wat voor haar kunnen doen.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ach wat een zorgen .
Zeven ons afgevallen , dat is best veel zeg .
En niet (willen ) eten , ja dan verzwakken ze ook natuurlijk
En juist omdat het zo,n vreetzak is , is het best vreemd dat ze nu weigert
Dus je zou toch denken dat er in dat gebied  iets aan de hand moet zijn

Nog even over dat ongecontroleerde lopen :

Dat kreeg mijn oude Engelse Bulldog ook , wij dachten zelf dat het bv GVS kon zijn .
Maar we zijn toen toch ook naar onze d.,a gegaan . En bij haar was het een coordinatie probleem
Ze heeft toen eerst per injectie Vit B gekregen en daarna per capsule , en daar ging ze het erg goed op doen

Is er bij de Tweede Lijn ook een fysiotherapeut ? Je zou het nekgebied ook eens kunnen laten bekijken
Of eventueel een Osteopaat , dan kan misschien ook uitgesloten worden dat de klachten daar vandaan komen
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

In het nekgebied zit het niet. Ze is al bij osteopaat geweest en nek bewegingen zijn vorige week nog uitgevoerd bij de tweede lijn.
Maar die vitamine b hou ik zeker in mijn achterhoofd! Dank je!

Net dus even gelezen over die vitamine b en dat is inderdaad zo gek nog niet! Problemen in de mond horen daar ook bij!
Heb gelijk de tweede lijn gemaild, kan hin het voordat ik kom lezen!
Laatst gewijzigd door chery op za 01 aug 2015, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

We zijn weer terug. Reis ging ondanks de warmte prima! Koelmatje onder haar kont, raam open en daar zat ons prinsesje.

Sinds gistermiddag lijkt dirk iets alerter, het kwijlen lijkt minder en ze lijkt haar tong iets mee uit de mond te hebben als ze hijgt. Dus dat is positief. Vannacht wel veel drinken van de pred, dus vanmorgen iets minder gegeven.

Bij de kliniek is ze weer compleet lichamelijk onderzocht. Mooi gezicht zoals ze daar de tijd nemen, gewoon op de grond een half uur met haar bezig.
Er was al gezegd vorige keer dat we stap voor stap gingen kijken. De tong is nu bekend, maar daar passen de rest van haar klachten niet bij.
Dirk lijkt toch wel iets gevoelig in de onderrug en in het halsgebied, maar reflexen zijn wel goed. Het "robot" achtig lopen en het onder de massa staan achter kunnen ze zo niet plaatsen.
Het slechte eten ook niet.

Er werd een ct scan voorgesteld, maar er werd eerlijk gezegd dat ze bang waren als er iets uitkomt het waarschijnlijk iets is waar ze niks mee kunnen. Ze willen het met alle liefde doen, maar ze moet dan weer onder narcose en het is een hoop geld en de uitkomst??
Dus gezegd dit niet te willen.

Het gevoel is er toch dat er ook zenuwpijnen aanwezig zijn, dus in overleg is ze nu gestart met gabapentine. Ze kan daar in het gegin wel wat slaperig van worden en een dronkemansgang krijgen.
We gaan het proberen, ik blijf overleg houden en op mijn verzoek krijgt ze een vitamine b injectie. Deze was niet voorradig, dus moet ik bij mijn eiegen da even ophalen.

We gaan dit nog proberen, in de hoop dat het aanslaat.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Yeah! Een halve gekookte kipfilet op!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ach gosjie, wat een getob  :( toch een halve kipfilet naar binnen, geeft de burger moed  :-*

Plaats reactie