Re: wat eten we vandaag... deel 40
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Pauline
- 5-sterren

Rul gebakken gehakt met roerbakgroenten en ijsbergsla.
Aardappels met broccoli en venkel-tijmworstje.
Chinees. was lekker.
- Pauline
- 5-sterren

Thaise curry, was heet scherp en pittig!!! 
Frietjes uit de airfryer. Smaakte best.
Ik heb roerbaknoodles gemaakt. Met spekjes die op moesten volgens mijn koelkast-inspectrice en paprika (m'n nieuwe verslaving).
Kan een mens teveel paprika eten? Nee toch?
Kan een mens teveel paprika eten? Nee toch?
Macaroni met ratatouille
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 40
Ik had een rest koude nasi goreng op mijn werk. Zojuist een pasta salade gemaakt van spelt spirelli, blokjes tomaat, zwarte olijven, blokjes mozzarella, gesnipperde verse basilicum, olijfolie en witte balsamico azijn met een klein beetje knoflook. Deze kan lekker in de koelkast "trekken" tot ik morgen op mijn werk pauze heb.
Vandaag snijbiet uit eigen tuin met aardappeltjes uit eigen tuin/vuilniszak (dankje voor de tip -Annemarie-)
Alleen het blad met groenteboullion,knoflook,parmezaanse kaas en roomboter gestoofd.
Morgen de stelen van de snijbiet op z'n Spaans uit de oven. Lekker met tomaat,wortel,wijn,ui,knoflook,peterselie,kaas!
Alleen het blad met groenteboullion,knoflook,parmezaanse kaas en roomboter gestoofd.
Morgen de stelen van de snijbiet op z'n Spaans uit de oven. Lekker met tomaat,wortel,wijn,ui,knoflook,peterselie,kaas!
- -Annemarie-
- 5-sterren

Shiitake! 
En ik heb vanmorgen een courgette-limoen smoothie gemaakt, die was best lekker. Recept van Janneke Vreugdenhil: http://www.nrc.nl/koken/2015/08/04/jann ... smoothies/
Volgende keer laat ik de ahornsiroop achterwege, vind 'em best zoet. Nu eet ik ook bijna geen suiker meer, dus dan is het al snel (te) zoet. Yoghurt vervangen door kefir.
En ik maakte het met plakjes bevroren banaan die nog in de vriezer lagen. Lekker fris!
Al met al geslaagd.
En ik heb vanmorgen een courgette-limoen smoothie gemaakt, die was best lekker. Recept van Janneke Vreugdenhil: http://www.nrc.nl/koken/2015/08/04/jann ... smoothies/
Volgende keer laat ik de ahornsiroop achterwege, vind 'em best zoet. Nu eet ik ook bijna geen suiker meer, dus dan is het al snel (te) zoet. Yoghurt vervangen door kefir.
En ik maakte het met plakjes bevroren banaan die nog in de vriezer lagen. Lekker fris!
Al met al geslaagd.
- Jacqueline&Rica
- 4-sterren

Gewokte broccoli met cashewnoten, gebakken aardappeltjes en een speklapje.
Het wordt diepvriespizza (beetje opgeleukt) met sla.
Ik pasta met zelfgemaakte pesto en meneer k pasta pommodori
Gekookte aardappel met bloemkool (ik ga de bloemkool koken in een sausje van ui, prei, tomaatjes en wat kruiden in de hoop dat ik het zo beter te nassen vind).