Kan er met m'n pet niet bij

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Kan er met m'n pet niet bij

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

judith1967 schreef: Ja dat had  ik hier gelezen,maar kan nu niet meer vinden :-[
Er stond ook bij dat hij bij de buren om hun kat had gevraagd.

Op Fb stond geschreven dat ze hij de veren en botjes bij het dode vogeltje aan het uittrekken was.
Maar iig heeft het kind psychische problemen en moet hij  geholpen worden
Wat? Ik weet niet wie er hier nu Hulp nodig heeft...
Een kind van 5 heeft nog geen volledig ontwikkeld geweten en empatisch vermogen. Die weten nog niet goed wat dood en leven, en een ander pijn doen is.
Daarbij vind ik het uit elkaar plukken van een dood vogeltje echt niet vreemd, ik vind het zelf nu met barfen kei interessant!

Daarbij kan ik me uit mijn jeugd ook dingen herinneren van mieren verbranden en pootjes van spinnen uittrekken (ik durfde dat niet [emoji14]) maar dat zijn ook gewoon normale mensen geworden.
Ik heb zelf eens een heel nest eendeneieren gejat omdat ik ze zelf wilde uitbroeien en opvoeden. Als mijn ouders niet opletten werd mijn cavia een paard inc zadel bij de barbies etc... 

Echt, ik snap niet hoe iemand zo durft te oordelen...
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

eelke schreef: Wat? Ik weet niet wie er hier nu Hulp nodig heeft...
Een kind van 5 heeft nog geen volledig ontwikkeld geweten en empatisch vermogen. Die weten nog niet goed wat dood en leven, en een ander pijn doen is.
Daarbij vind ik het uit elkaar plukken van een dood vogeltje echt niet vreemd, ik vind het zelf nu met barfen kei interessant!

Daarbij kan ik me uit mijn jeugd ook dingen herinneren van mieren verbranden en pootjes van spinnen uittrekken (ik durfde dat niet [emoji14]) maar dat zijn ook gewoon normale mensen geworden.
Ik heb zelf eens een heel nest eendeneieren gejat omdat ik ze zelf wilde uitbroeien en opvoeden. Als mijn ouders niet opletten werd mijn cavia een paard inc zadel bij de barbies etc... 

De reactie van mijn lieve zoontje, toen 5 of 6 jaar oud, toen ik mijn man waarschuwde dat hij bijna de hond doodreed, was er één van ''jammer Mam, ik had zo graag willen zien hoe de hond er van binnen uitziet''

Ik geschokt, hij met een grijns op zijn snoet....is toch een reuze aardige knul geworden, al zeg ik het zelf.  :)

Oh en zijn emoties niet meer de baas was toen wij onze hond moesten laten inslapen.
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op di 04 aug 2015, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

eelke schreef: Wat? Ik weet niet wie er hier nu Hulp nodig heeft...

+1 als mijn ouders even niet op zaten te letten stopten mijn broer en ik onze cavia's in een bootje in ons zwembad. Had ook slecht af kunnen lopen. Hoe vaak ik in de dw wel geen ouders had staan waarvan hun kleuter de cavia doodgeknepen had. Daar stuurde ik ook geen psychologenteam op af.
Sultan
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sultan »

Ik begreep uit de berichten dat de politie als bemiddelaar moet optreden tussen de ouderparen. Dan vraag ik me af, hadden de ouders van het jongetje naar de ouders van het meisje gegaan en excuus aangeboden (hoe banaal en echt nooit voldoende dat ook klinkt/is) dan denk ik dat er een andere opening geweest zou zijn tussen de ouderparen.
De ouders van een 5 jarig kind die haar met een pup alleen laten lopen is niet goed te praten. Maar ouders die geen excuus aanbieden voor hun zoon die een pup verdrinkt, evenmin.
Ik baseer me hierbij puur op de dingen die ik over dit fatale voorval heb gelezen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja nee, dood normaal, een jong van 5 dag het pupje van een ander kindje afpakt, verdrinkt in de fontein en zegt "zo, die is nu dood".
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Heb het arme hondje gezien op hart van Nederland ( leek ook nog is op de chi van mijn dochter)
Nou in mijn ogen is er flink wat mis met de opvoeding misschien heeft hij raar voorbeeld je weet het niet, maar voorlopig is het arme dier dood en geen fijne dood ook  :'(
Ik ga maar niet zeggen wat ik zou doen  :-X
Summerditches
5-sterren
5-sterren

Bericht door Summerditches »

Ik heb te weinig kennis om te beoordelen of dit echt hele slechte voortekenen zijn..maar ik vind het niet normaal..Zou nu toch denken dat het even meer aan de kant van de ouders ligt...
Als ik in de stad loop zie ik kinderen in die leeftijdscategorie naar de duiven schoppen die in de buurt aan t scharrelen zijn..Er zijn overduidelijk 2 soorten ouders..de ouders die heerlijk hun eten op blijven eten en bij wie het eigenlijk niet eens opvalt wat hun kinderen aan het doen zijn en mij echt heeeeeeel verbaasd aan kijken als ik er wat van zeg zo van zeg zo van  "duhh.mens waaar maak jij je nou druk om"en de mensen die direct hun kinderen aanpakken en vertellen dat je dit niet hoort te doen en waarom niet..Ik denk dat een kind het zelf niet zo inschat als een volwassene maar dat er iets te sturen is vanaf het begin dat geloof ik wel..
Je heb hier ook de categorie volwassenen die plankgas op een groep meeuwen op de weg afrijden en categorie die alvast wat vaart mindert in afwachting van wat de vogels gaan doen..
Ik zie toevallig vorige week nog een meisje van een jaar of 6 met een jonge mechelse herder..ouders wilden kennelijk een winkel in waar de hond niet mee naar binnen mocht..ze verveelde zich..dus ze ging van alles zitten doen..drukken op zijn kont want hij moest zitten..als dat niet snel genoeg ging kreeg hij een klap op z'n kop ik heb er met verbazing naar staan kijken en ben heel dicht bij haar gaan staan..en heb haar laten merken dat ik naar haar keek. Een minuut of 5 later kwam ik weer langs ze zat er nog..het hondje werd helemaal doodgeknuffeld ..het was haar allerliefste vriendje..als iemand alleen dat plaatje ziet.."kan zo'n meisje toch prima op t hondje passen"..maar ja..we zien niet alles he..
Tijdens mijn jeugd deed er zo'n "via via verhaal"de rondte..Mensen hadden hun altijd onwijze sociale vriendelijke golden in laten slapen..hij had 1 van de kinderen gebeten en dat vonden ze helaas onverantwoord. Tijdens de laatste knuffel na het inslapen viel hun iets op.. hij had een nietje in zijn oor :'( :'( :'(
Ik vond dat zo ontzettend intens verdrietig verhaal..dat ben ik nooit vergeten..en staat voor mij symbool voor het feit dat je nooit je kleine kinderen met de hond moet laten..
Laatst gewijzigd door Summerditches op di 04 aug 2015, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Het nadeel van dit alles is dat er veel sprake van horen zeggen is en dat daar ook meteen oordelen bij gevormd worden.

Ja ik schrik me ook te pletter als ik zoiets lees. Mijn maag draait drie keer rond en wordt verdrietig van het leed van het hondje. Aan de andere kant denk ik..... Pfff gooi het maar meteen op social media, ongenuanceerd, vaak veroordelend en vanuit een eerste impuls en vol emotie.
Hart van Nederland, breek me de bek niet open  :-X. krijg de kriebels van het Telegraaf niveau op TV.

Uiteindelijk zijn hier alleen maar slachtoffers. Een kind van 5 en zijn familie die (of hij nu zo verknipt is als de nacht of het een fase is in het leven van het kind) het toch vrijwel onmogelijk wordt gemaakt een nieuwe start te maken of nog een normaal leven te leven. Het kind van 6 dat toch een behoorlijk traumatische ervaring heeft gehad en waarvan ik me afvraag of ze wel zo gebaat is met alle media aandacht  :-\

Triest, echt zo'n triest verhaal.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Sultan schreef: Ik begreep uit de berichten dat de politie als bemiddelaar moet optreden tussen de ouderparen. Dan vraag ik me af, hadden de ouders van het jongetje naar de ouders van het meisje gegaan en excuus aangeboden (hoe banaal en echt nooit voldoende dat ook klinkt/is) dan denk ik dat er een andere opening geweest zou zijn tussen de ouderparen.
De ouders van een 5 jarig kind die haar met een pup alleen laten lopen is niet goed te praten. Maar ouders die geen excuus aanbieden voor hun zoon die een pup verdrinkt, evenmin.
Ik baseer me hierbij puur op de dingen die ik over dit fatale voorval heb gelezen.
Tja weet je...je weet gewoon niet hoe het zit. Voor het zelfde geld was de moeder op dat moment alleen thuis met nog een broertje of zusje op bed, was het jongetje zelf hartstikke overstuur, waardoor ze niet meteen langs kon. En ik weet niet of ik nog zou durven als ik zie wat er allemaal al zo snel op facebook stond...

Precies zoals de woorden van het jongetje 'nu is hij dood'. Dat kan hij ook uit verbazing gezegd hebben. Je weet het gewoon niet.

Maar ik vind het enorm erg dat half nederland het jongetje meteen een psychopaat of niet goed bij zijn hoofd noemt. Voor hetzelfde geld is dat kind ook hartstikke geschrokken. Zoals ik het lees waren er op dat moment geen volwassenen aanwezig (lijkt mij ook aannemelijk, want lijkt me dat die dan wel ingegrepen zouden hebben) en komt het hele verhaal van een 6 jarig meisje... (hee die kan dat ook gewoon gelogen hebben, die kan ook trauma's hebben met de dood want zoals ik lees is haar vader nog niet lang geleden overleden etc etc....zo kun je blijven speculeren).
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Aprilsnow en Eelke: precies!!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef: Ja nee, dood normaal, een jong van 5 dag het pupje van een ander kindje afpakt, verdrinkt in de fontein en zegt "zo, die is nu dood".
Maar dit is de getuigeverklaring van een 6-jarige. Overgenomen door haar moeder.

Ik vind het een raar verhaal zoals het er staat.6jarige loopt met pup, 5jarige trekt pup uit de hand en loopt er meteen mee naar een fontein en tegen de tijd dat 6-jarige arriveerd bij de fontein drijft pup al dood in de fontein. Zelfs een pup verzuip je als 5jarige niet binnen een minuut ofzo.  Is die 6jarige er dan niet meteen achteraan gegaan.

Wie weet vonden ze het beide wel leuk om pup zwemles te geven omdat het zo warm was en toen die verzopen was dat de 6jarige er maar zoiets van gemaakt heeft dat zij er geen schuld aan heeft.

De berichtgeving is gewoon te eenzijdig. Wat niet wil zeggen dat het per definitie niet waar is maar ondertussen zijn er al zoveel schandpaalverhalen fb over gegaan, dat je min of meer verplicht bent om niet alles maar zo aan te nemen.
En dan komen we niet een dagje bij, maar roepen meteen om schadevergoeding voor een nieuwe pup. Die schadevergoeding is wel terecht (binnen dit verhaal), maar je zou denken dat je vlak na zo'n gebeuren je hoofd nog niet hebt staan naar een nieuwe.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Angelique schreef: Maar dit is de getuigeverklaring van een 6-jarige. Overgenomen door haar moeder.

Ik vind het een raar verhaal zoals het er staat.6jarige loopt met pup, 5jarige trekt pup uit de hand en loopt er meteen mee naar een fontein en tegen de tijd dat 6-jarige arriveerd bij de fontein drijft pup al dood in de fontein. Zelfs een pup verzuip je als 5jarige niet binnen een minuut ofzo.  Is die 6jarige er dan niet meteen achteraan gegaan.

Wie weet vonden ze het beide wel leuk om pup zwemles te geven omdat het zo warm was en toen die verzopen was dat de 6jarige er maar zoiets van gemaakt heeft dat zij er geen schuld aan heeft.

De berichtgeving is gewoon te eenzijdig. Wat niet wil zeggen dat het per definitie niet waar is maar ondertussen zijn er al zoveel schandpaalverhalen fb over gegaan, dat je min of meer verplicht bent om niet alles maar zo aan te nemen.
En dan komen we niet een dagje bij, maar roepen meteen om schadevergoeding voor een nieuwe pup. Die schadevergoeding is wel terecht (binnen dit verhaal), maar je zou denken dat je vlak na zo'n gebeuren je hoofd nog niet hebt staan naar een nieuwe.
Als kinderen op die leeftijd iets doen, dan is dat het wel! Nog voor er iets is gebeurd roepen ze: heb ik niet gedaan! Zij deed het! Enz.

Dus ja, ik denk ook dat de hele berichtgeving het onmogelijk maakt om te oordelen, zeker over de kindjes. Opmerkingen als "ik wil een schadevergoeding want ik wil dochterlief zsm een nieuwe geven", wekken bij mij vreselijk veel weerstand op, maar we weten niet of dat echt gezegd is. Zulke dingen kunnen beter niet de wijde (digitale) wereld in geslingerd worden 10 seconden nadat het gebeurd is.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Weetje wat ik nog erger vind dat blijkbaar FB gebruikt wordt om het jongetje en zijn ouders zwart te maken, zo sympathie te verwerven.

Kijk vreselijk wat er gebeurd is, en dan krijg je bij de ouders nog geen excuses ( tenminste dat zegt persoon) dus ga je FB gebruiken om  tja wat? Om ze uit kwaadheid het leven onmogelijk te maken, dat iedereen ze met de nek aankijkt? Gerechtigheid?

Dat vind ik ook absoluut niet normaal!

Kijk ik krijg ook de kriebels dat een jongetje een hondje verdrinkt, maar wat precies gebeurd is weet ik ook niet, als alles uit de mond van een leeftijdsgenootje komt. Dat kan best eens een beetje anders gegaan zijn, dan hoe ze het zelf herinneren en zeker van hoe de media het omschrijft.
Snap verder niet wat beide kinderen zonder enig toezicht om straat deden? Ok, kan ook in een moment gebeuren. Dus ook dat is mogelijk verklaarbaar.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef: Maar dit is de getuigeverklaring van een 6-jarige. Overgenomen door haar moeder.

Ja, daar heb je een punt.

En ja, het is ook een vaag verhaal. Het is ook vaag dat een 5 jarige op straat speelt terwijl de ouders nog op bed liggen. Het is vaag dat een klein meisje in dr eentje met dr pup buiten loopt.

En de snelheid waarmee de moeder een schadevergoeding eist, diertje was nog niet begraven: is ook raar.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik weet zelf niet of een schadevergoeding wel terecht is...als ik mijn 5 jarig kind laat buiten spelen, moet ik dan met alle mogelijke dure dingen rekening houden? Je stuurt je kind ook niet meer een dure ipad de straat op lijkt me...geheid dat die stuk gaat...  :-\ geen idee hoe dat werkt en hoe andere ouders er mee om gaan hoor.

Staat vanmorgen een interview met de moeder in de krant, waarin ze zegt niet boos te zijn op het jongetje, maar er medelijden mee heeft. Maar hem dan wel op haar facebook pagina killerkind noemen...
Hoewel haar berichten nu niet meer zo richting kind en ouders gericht zijn, maar naar de politie, waarbij ze de woordvoerder adviseert de komende tijd maar en één oog dicht te slapen, net zoals zij zelf gaat doen. Hmm...

Plaats reactie