Zo, je kijkt even niet en het topic stroomt weer vol
judith1967 schreef:
Jammer ik heb je niet gezien,ben wel langs de Fb gelopen en heb nog gekeken of ik je zag ,maar helaas!
Ik vind het knap dat je toch naar de shows blijft gaan en mss tref je weleens een KM die er net zoals jij over denkt
En ik vind Yara echt zo mooi teefje,ben echt helemaal
Maar(mss ben je het al van plan of zeg ik nu iets heel doms) is het mogelijk om een 2de Fb club op te richten?
Mss als je meerdere liefhebbers hier voor hebt,dat je op den duur wat kan gaan veranderen.
Ohh had ff geappt dan

Jahoor, een 2e club is mogelijk, maar daar komt wel heel veel bij kijken.
fransbulletje schreef:
Ik ken Yara alleen van foto's maar als ik haar van de zijkant zie op een foto is het voor mij gewoon geen franse bulldog
Sorry!
Keurmeesters keuren volgens de rasstandaard en daarin ziet de neus er nu eenmaal anders uit.
Gezond of niet dat is gewoon een feit.
Iedereen mag het mooier vinden maar eerst zal er wat moeten veranderen in de rasstandaard voordat er anders gefokt gaat worden en keurmeesters daarop gaan keuren.
Natuurlijk moet er gekeken worden naar de gezondheid van het ras maar denk niet dat er op deze manier wat gaat veranderen.
En dat mag je natuurlijk gewoon vinden

Ik ben erg blij met haar en ze is op veel punten precies wat ik zoek, dat is waar het om draait toch
Lizzy schreef:
Tja, interpretatie van de rasstandaard..... Dat blijft een heikel punt.
Je hebt fokkers zoals Chantal, die de gezondheid van hun ras verbeteren. En je hebt fokkers die fokken naar het voorbeeld van hoe op dat moment in tijd de rasstandaard geïnterpreteerd wordt door de keurmeester.
En er zijn mensen die liever een pup van een fokker kopen die een gezonde niet snurkende en naar adem happende hond probeert te fokken. En er zijn mensen die liever naar een fokker gaan die fokt naar wat de keurmeester graag wil zien.
En zo is er voor ieder wat wils.
Hoho, ik heb nog niks gefokt he

Maar bedankt voor het compliment
Nicky en Pip schreef:
Heb ik me trouwens al aangemeld voor op de wachtlijst?
Yara is prachtig en in het echt helemaal!
Nog niet officieel
Kaela schreef:
Er zit nog heel wat tussen naar adem snakken en echt normaal ademen. Ik ken geen bull die niet snurkt en rochelt bij inspanning. Waarbij eigenaren zeggen dat bullen dat nou eenmaal doen. Die vinden dat "normaal ademhalen" terwijl ik het erg triest vind. En ja, ik ken stamboomloze en stamboom bullen en ik kan helaas niet zeggen dat de stamboom bullen nou zo opvallend beter ademhalen.
Yara snurkt NIET, gewoon helemaal niet. Verschillende BP leden kunnen dat beamen

Ze komt regelmatig op de koffie bij Martine, en verschillende BP leden hebben haar gezien tijdens de Tannetje-titer-dag georganiseerd door Marjan.
Zo, volgens mij heb ik iedereen beantwoord, zo niet gil even