Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
lianneke
- 5-sterren

Wat leuk zeg die paddestoelen!
Wij dubben nog steeds over hoe onze piepers te bewaren... Hoe doen jullie het? We willen proberen iets met zand te doen. Maar waar haal je kisten vandaan en welke zijn geschikt? Wat voor zand is geschikt?
Leuk, dat gaat zeker mijn volgende project worden, ...die stammetje heb je kant en klaar besteld/gekocht? En hoe lang zijn die?-Annemarie- schreef: Inmiddels zijn we een paar dagen verder. Hij gaat goed!
Er komen er nu ook meer bij, het broed heeft zich goed door de hele stam heengewerkt.
Die grote gaat er vanavond af. Vers van de stam in de pan.![]()
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ontbijtje van vandaag: 2 eitjes van mijn kipjes, tomaatjes uit eigen tuin en komkommer uit eigen tuin. Niet verkeerd.
Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Een vijg snoei je terug in januari/februari.keetje schreef: Vraagjes,....kan ik mijn vijg snoeien en zoja, hoe ver terug en wanneer? Dit ivm de vruchten voor volgend jaar.
Mijn vijg is nu een ontzettend wijd uithangende struik maar zit wel bomvol vijgen. Daardoor hangt hij nog verder uit.
En ik heb dan gewoon vruchten dat jaar.
Ok, bedankt voor je antwoord. Het is dus net als met de druif, als alles stil ligt snoeien. Maar ik heb altijd gedacht dat aan oud hout, de jaar voor het seizoen, net voor de winter de nieuwe vijgjes gevormd worden. Als je dan in Januari snoeit snoei je toch alles weg< dacht ik dus. Maar jij zegt dat je dan gewoon vrucht hebt? En is dat dan weer aan nieuw hout? Of alleen aan oud hout?
Ik let er eigenlijk niet zo op maar snoei hem gewoon terug.keetje schreef: Ok, bedankt voor je antwoord. Het is dus net als met de druif, als alles stil ligt snoeien. Maar ik heb altijd gedacht dat aan oud hout, de jaar voor het seizoen, net voor de winter de nieuwe vijgjes gevormd worden. Als je dan in Januari snoeit snoei je toch alles weg< dacht ik dus. Maar jij zegt dat je dan gewoon vrucht hebt? En is dat dan weer aan nieuw hout? Of alleen aan oud hout?
Dus als ik het zo bekijk komen de vruchten gewoon ook op het nieuwe hout.
Bedankt voor de link. Is toch weer een andere dan ik tot nu toe geraadpleegd heb en niet erg veel wijzer van werd.
Ik ga het bekijken.
-
Barbaravh
- 4-sterren

Hier liggen ze in de koele berging.Jantina schreef: Wij dubben nog steeds over hoe onze piepers te bewaren... Hoe doen jullie het? We willen proberen iets met zand te doen. Maar waar haal je kisten vandaan en welke zijn geschikt? Wat voor zand is geschikt?
- -Annemarie-
- 5-sterren

Stammetje hebben we zelf geregeld. Deuvels met broed van Groene Takken.keetje schreef: Leuk, dat gaat zeker mijn volgende project worden, ...die stammetje heb je kant en klaar besteld/gekocht? En hoe lang zijn die?
Wat heb je nodig: stammetje (even inlezen), deuvels, boor, hamer, gesmolten kaarsvet.

Gaatje boren in de stam, deuvel erin, afdichten met kaarsvet. Op de juiste plaats neerzetten en wachten.
Foto's zijn van begin juli 2012.
Maar je kunt de stammetjes ook kant en klaar kopen.
Leuk, We gaan er aankomend jaar een leuk plekje voor vrijmaken in onze tuin.
Lianneke, ik heb 1 pompoen! Natuurlijk niet echt geweldig, maar toch....
-
lianneke
- 5-sterren

Lida!! Vond ik tussen de varens! Wauw, wat een oogst he...Lida. S schreef: Lianneke, ik heb 1 pompoen! Natuurlijk niet echt geweldig, maar toch....

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
ZO. Ieder 1 pompoen. Echt geweldiglianneke schreef: Lida!! Vond ik tussen de varens! Wauw, wat een oogst he...
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk