Re: wat eten we vandaag... deel 40
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Het blijft bloemkool Liz!
Wij eten deel 2 van de Chinees. Morgen weer bbq. Met cantarellen, want meneer heeft er een kilo van meegenomen...
Wij eten deel 2 van de Chinees. Morgen weer bbq. Met cantarellen, want meneer heeft er een kilo van meegenomen...
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Kibbeling/visfrietjes naar keuze, aardappelsalade met stokbrood.
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
toch teveel paprika?-Saskia- schreef:Ik ben vannacht toch ziek geweest, ik denk van mijn eigen kook"kunsten"... dus vandaag gewoon weer veilig pitabroodjes met kaas.
![]()
Mieke L. schreef: toch teveel paprika?
- -Annemarie-
- 5-sterren

-Saskia- schreef:Ik ben vannacht toch ziek geweest, ik denk van mijn eigen kook"kunsten"... dus vandaag gewoon weer veilig pitabroodjes met kaas.
![]()
Meneer had al vlees geregeld voor vanavond, dus de shiitake schuift door naar morgen. Mag die nog wat langer op de stam blijven.
Vanavond dus een stukje koe en een stukje vark, gestoomde spinazie en witlofsalade.
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 40
Lekker, bloemkool! Had ik zondag bij de wokschuur bij de entrecote en gebakken aardappeltjesLizzy schreef: Gekookte aardappel met bloemkool (ik ga de bloemkool koken in een sausje van ui, prei, tomaatjes en wat kruiden in de hoop dat ik het zo beter te nassen vind).
Ik snap gewoon niet wat "jullie" bezielt: Geen bloemkool, geen donkere pasta, geen vlees. Gekke eters hoor
In huize 3-tal vandaag scharrel kipdijfilet met Marokkaanse gehaktbalsaus en zilvervliesrijst.
Ja bleh, niet te etenkoekje schreef: Het blijft bloemkool Liz!
- Angelique
- 5-sterren

En bloemkool zwemmend in een kaassausje...ook niet lekker?Lizzy schreef: Ja bleh, niet te eten![]()
En als je nou eens die bloemkool kookt, daarna kleinprakt met wat kruidenroomkaas en dan roer je er nog wat lekkere dingen doorheen van paprikaatje, preitje enz. Kaas eroverheen en nog even in de oven. Nah, dat moet toch eetbaar zijn.
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Dat was hem voor mij vandaag! Ik vond het lekker!kira schreef: Zeekraal, schelvis, Friese aardappelpuree, tomaat knoflook en ui. Smaakte best lekker mede door de verse dille.
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Ik doe de bloemkool altijd in een kaassausje en dan met zure komkommer, je weet wel oma's receptje; komkommer raspen,ff half uurtje in azijn.Lizzy schreef: Ja bleh, niet te eten![]()
Anders lust ik ook nie bloemkool [emoji16]
oh lekker bloemkool...
Je zou eens gebakken bloemkool kunnen proberen, is erg lekker!
Ui, knoflook aanbakken met scherpe paprikakruiden.
Voor de vleeseters spekjes meebakken en anders geen vlees.
Dan verse paprika meebakken.
In de tussentijd bloemkool beetgaar laten stomen.
En tomaten in plakken in aparte pan bakken.
Als ui en dergelijke gaar genoeg is, bloemkool erbij doen, even laten doorbakken en zo nodig nakruiden met marjoraan/ basilicum/tym enz.
Als laatste de gebakken tomaat erbij doen.
Je zou eens gebakken bloemkool kunnen proberen, is erg lekker!
Ui, knoflook aanbakken met scherpe paprikakruiden.
Voor de vleeseters spekjes meebakken en anders geen vlees.
Dan verse paprika meebakken.
In de tussentijd bloemkool beetgaar laten stomen.
En tomaten in plakken in aparte pan bakken.
Als ui en dergelijke gaar genoeg is, bloemkool erbij doen, even laten doorbakken en zo nodig nakruiden met marjoraan/ basilicum/tym enz.
Als laatste de gebakken tomaat erbij doen.
Mmmm. Dat klinkt wel lekker! Bij de volgende bloemkool doen we dit. Want alleen zwemmen in kaassaus vind ik niet lekkerAngelique schreef: En bloemkool zwemmend in een kaassausje...ook niet lekker?
En als je nou eens die bloemkool kookt, daarna kleinprakt met wat kruidenroomkaas en dan roer je er nog wat lekkere dingen doorheen van paprikaatje, preitje enz. Kaas eroverheen en nog even in de oven. Nah, dat moet toch eetbaar zijn.
-Annemarie- schreef: Shiitake!![]()
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
vast heerlijk Lizzy! desnoods laat je de bloemkool helemaal wegAngelique schreef: En bloemkool zwemmend in een kaassausje...ook niet lekker?